--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana rozrządu B20DTH

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pawelkoralus
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 6 lip 2024, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 5 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: pawelkoralus » 8 kwie 2025, o 05:25

Goltad pisze:
7 kwie 2025, o 15:30
Pytanie czy mówisz o wymianie samego paska czy też łańcucha plus paska ;) ?
Czy profilaktycznie dobrze tez wymienić łańcuch ?
Goltad pisze:
7 kwie 2025, o 17:26
Mnie komplet rozrządu bez pompy wody pasek,łancuch 1100zł na allegro, Do tego inne potrzebne rzeczy jak podkladki pod wtryski,uszczelki na wtryski (oringi),uszczelka pokrywy zaworów,uszczelki podcisnienia pompy vacum całość sumarycznie około 1500zł
były jakieś przesłanki zeby wymienić wymienione rzeczy czy profilaktycznie to zrobiłeś ??

Goltad
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 4 wrz 2021, o 16:55
Auto: Opel INSIGNIA
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Zawiercie
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Goltad » 8 kwie 2025, o 15:51

U mnie sytuacja wygląda tak ze kupiłem insignie b z przebiegiem 144 tyś i rozrząd nie był w niej wymieniany więc zdecydowałem się na wymianę rozrządu wraz z łańcuchem. Zapoznając się z wątkiem odnośnie wymiany rozrządu w b20dth i sytuacjami użytkowników b20dth które można znaleść w wątku odnośnie stanu łańcucha który spina wałki rozrządu nie robię tego profilaktycznie tylko po prostu jako całość rozrządu żeby w przyszłości się nie zdziwić że nagle ten łańcuch pęknie bądź za bardzo się rozciągnie co można znaleść na fotografiach użytkowników w tym wątku.
Części które wymieniłem przy wymianie wraz z łańcuchem są wymagane ponieważ by dostać się do łańcucha trzeba ściągnąć pokrywę zaworów więc nowa uszczelka pokrywy musi być wyjęcie wtryskiwaczy więc z automatu nowe podkładki pod wtryskiwacze plus uszczelki na wtryski,pompa podciśnienia vacum również jest do demontażu przy wymianie łańcucha wiec można profilaktycznie wymienić sobie uszczelki podciśnień pompy vacumm żeby uniknąć później ponownego rozbierania gdyby coś się z nimi stało.

Moje auto właśnie odstawione do mechanika na rozrząd więc na dniach się okaże w jakim stanie był rozrząd.

maciekmisi
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 27 paź 2019, o 05:50
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: maciekmisi » 17 kwie 2025, o 17:12

Koledzy, czy przy wymianie paska rozrządu, bez wymiany koła na wałku wydechowym odkręcacie (luzujecie) śruby na kole i na luźnych śrubach dwa razy kręcicie napiętym rozrządem? Tak rozumiem instrukcję w dziale sam naprawiam naszego forum. Jaki to ma sens, jeśli rozrząd wcześniej był dobrze ustawiony?

W instrukcji na forum po zluzowaniu koło powinno w momencie ustawiania być maksymalnie ustawione na prawo, a w tecalliance na środku otworu wzdłużnego. Przecież to będą różne ustawienia rozrządu...

MariuszMario
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 16 paź 2024, o 21:30
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Katowicd

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: MariuszMario » 15 maja 2025, o 10:16

Witam,
Czy jest tu ktoś z okolic Katowic kto mógłby polecić mechanika do wymiany rozrządu ?

Insignia B
B20DTH
Przebieg 83 tys. Planuje wymianę na 100tys wg zaleceń z forum.
Pytanie czy komplet czy sam pasek i koła przy takim przebiegu ?

mentorpl
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 20 kwie 2025, o 16:07
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 10 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: mentorpl » 16 maja 2025, o 14:21

Witam, byłem zapytać w ASO Opla przy Opolskiej w Krakowie o koszt wymiany rozrządu razem z łańcuchem. Zażyczyli sobie sobie za rozrząd 3200zł a jak chcę dodatkowo łańcuch robić to plus 5000zł.
Na szczęście ktoś polecał warsztat tutaj na Stoczniowców i za wszystko około 4000zł mnie wyjdzie. Masakra...

Awatar użytkownika
bochen6
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 16 lip 2025, o 21:12
Auto: Inignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Tarnowskie Góry

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: bochen6 » 17 lip 2025, o 09:21

Witam,
Insignia B Grand Sport 2018 / Silnik: B20DTH: 170KM
W Tarnowskich Górach w ASO Opel zaśpiewali mi za wymianę rozrządu z łańcuchem 7000zl. brutto!!!
2 tygodnie temu wymieniałem rorząd w firmie MarTech w Siemianowichach Śląskich. Naprawiaja tylko Ople i Fordy. Przebieg dokładnie 100tys.km, od nowości mam auto. Koszt wymiany Brutto 4285zl.
rozrząd GM 95527019 pasek+rolka
VKML85500 - koło+łańcuch
EL597480 uszczelka pokrywy zaworów
EL569370 podkładki pod wtryski
EL797350 zestaw uszczelek.
dodatkowo mycie silnika, czyszczenie chłodniczki itp
Uwagi: przy przebieg 100tys.km : łańcuch roziągniety zaczynał dotykać blok silnika, rolki juz bardzo wytarte, ostatni moment na wymianę, bo silnik zaczął mi na niskich obrotach przy przyspieszaniu lekko szarpać i z lekkim opóźnieniem przyspieszać.

Generalnie przez 100tys km brak awarii, jedynie walnęła jak wszystkim rura z intercoolera do przepustnicy przy 95000km. Niestety o 2 w nocy na autostradzie 300km od domu :)

Goltad
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 4 wrz 2021, o 16:55
Auto: Opel INSIGNIA
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Zawiercie
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Goltad » 2 sie 2025, o 15:07

u mnie przy wymianie przy 145tyś km łańcuch był wyciągnięty ale o blok silnika nawet nie dotykał

Sylsester
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 24 cze 2025, o 09:49
Auto: Insignia 2012
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koszalin

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Sylsester » 23 wrz 2025, o 17:20

Witam.
Po wymianie rozrządu przejechałem około 6 tys. kilometrów. Od jakiegoś czasu zaczęły falować obroty na biegu jałowym – silnik zachowuje się tak, jakby komputer próbował go „ratować” przed zgaśnięciem. Przy wkręcaniu silnika na około 1,5–2 tys. obrotów wszystko pracuje normalnie.

Po zdjęciu osłony rozrządu zauważyłem, że koło wałka przesuwa się w osi – wysuwa i chowa, ale tylko w jednej płaszczyźnie. Nie bije na boki ani nie wibruje, porusza się równomiernie.

Czy ktoś miał podobny przypadek i może podpowiedzieć, co może być przyczyną takiego zachowania silnika? Każda wskazówka będzie pomocna.

Z góry dziękuję za sugestie i pomoc!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tl7Fjv9OF6M[/youtube]

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9458
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 142 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: mazmarcin » 23 wrz 2025, o 19:29

Qrde stare ursusy pracują lepiej.

Kotin44
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 24 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Kotin44 » 25 wrz 2025, o 00:12

Sam wymieniałeś ten rozrząd?

Sylsester
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 24 cze 2025, o 09:49
Auto: Insignia 2012
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koszalin

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Sylsester » 25 wrz 2025, o 02:40

Wymieniał mechanik

Kotin44
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krakow
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 24 razy

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Kotin44 » 25 wrz 2025, o 13:02

Koniecznie trzeba zdemontować pokrywę zaworów,bo coś się przykrego na wałku rozrządu wydarzyło.
Wygląda to na pęknięcie wałka
Lepiej z tym nie zwlekaj,bo jeśli faktycznie pękł to opiłkuje.

Sylsester
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 24 cze 2025, o 09:49
Auto: Insignia 2012
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koszalin

Re: Wymiana rozrządu B20DTH

Post autor: Sylsester » 3 paź 2025, o 16:59

Witam ponownie,

Udało się rozwiązać problem. Okazało się, że konieczna była wymiana głowicy na nową – w starej zatarły się łożyska powstał luz i jeszcze trochę, a wszystko by się całkowicie rozsypało.

Po wymianie głowicy falujące obroty na biegu jałowym całkowicie ustąpiły. Moim zdaniem właśnie falowanie obrotów na wolnych obrotach może być pierwszym objawem zacierającej się głowicy.

Może komuś ta informacja się przyda, jeśli trafi na podobne objawy.

Pozdrawiam!

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”