--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Interfejs diagnostyczny OP-COM

ODPOWIEDZ
P405
Zapaleniec
Posty: 3180
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: P405 » 14 gru 2016, o 11:55

Dystans od montażu, jak zamontujesz nowy to wtedy można wyzerowac.

Xperia Z3

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1039
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: spiryt4 » 14 gru 2016, o 12:51

Mi wyzerowało samo z siebie nawet nie wiem dlaczego.Heh jakie było moje zdziwienie gdy podczas zabawy opcomem wszedłem w zakładkę w której można podejrzeć parametry filtra,i teraz mam jak bym był po wymianie ekologa :lol: :lol: chyba nie cały 1000km jest najechane.

Awatar użytkownika
Fede
Użytkownik
Posty: 227
Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
Auto: czarny sedan, 205KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: Fede » 14 gru 2016, o 13:07

No własnie widziałem kilka Insigni z DPF'em, gdzie przebieg od wymiany filtra nijak nie pokrywał się z przebiegiem auta, tzn. był niższy :) W mojej np. przebieg od wymiany filtra to około połowy przebiegu auta, przy czym filtr nie był fizycznie wymieniany na 99%

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: KaMYk » 14 gru 2016, o 13:25

w ASO mogą to zerować przy każdym serwisie. Tylko po co?
Jak jest mniejszy dystans od wymiany DPF w stosunku do przebiegu, to OK, możemy się domyślać, że mógł DPF być czyszczony w serwisie lub wymieniony i serwis wyzerował licznik.

Gorzej, jak wartość tego dystansu przekracza o 100 tys. km przebieg z licznika - tu to ewidentnie ktoś odmłodził auto.

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1039
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: spiryt4 » 14 gru 2016, o 14:13

Od czasu jak minęła mi gwarancja na Iśke to ASO omijam wielkim kołem,sam niczego nie zerowałem.Cały czas się zastanawiam dlaczego to się wyzerowało?

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4510
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 42 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: IBZI » 14 gru 2016, o 21:21

Może Ci się coś kliknęło niechcący podczas zabawy OP-COM-em ;)

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1039
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: spiryt4 » 14 gru 2016, o 21:25

No raczej chyba nie.Po ostatniej mojej wizycie w elektronice było wszystko ok tylko sprawdziłem nasycenie filtra i wyszedłem z modułu.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 146 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: Ping » 14 gru 2016, o 23:22

arturek991 pisze:ta wersja którą porzyczyłem to było firmware 1.64 i działało niby

ale tak naprawdę te clony nie chodzą zbyt dobrze, nie są zbyt stabilne

przy programowaniu tego kluczyka VAUX-COM-em na początku zerwało mi połączenie a odliczanie od 10 min zatrzymało się przy 2.14 min. potem czekałem ze 20 min i nic się nie działo to przerwałem i potem jeszcze raz

Dzisiaj dzwoniłem do producenta (do Madziarów) i niechcą wysyłac, odsyłają do dystrybutora , ale powiedzieli że na miejscu można u nich kupić tą wersję Basic za 349 EUR

-- 6 gru 2016, o 18:49 --

Ktoś wie gdzie w VAUX-COM jest serwisowe wypalanie DPF
tzn. jak to wymusić, kurka mam 860 km od ostatniego wypalania, zapełnienie filtra 81% a jutro jadę wymienić olej i z chęcią bym to wymusił
Jak jeszcze nie zrobiłeś wypalania to rozgrzej silnik do temp. roboczej znajdź jakiś kawałek dobrej trasy i przegońja na 5 biegu. Wypalanie powinno zainicjalizowac się samoczynnie.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 146 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: Ping » 14 gru 2016, o 23:40

swave pisze:Witam. Insignia 2012 silnik A20 DTL chcąc sprawdzić informacje odnośnie DPF... wybieram: rok,model,engine,A20dtl,measuring blocks, i w następnym oknie są wszystkie pozycje oprócz Exhaust Aftertreatment Data.Czyli brak możliwości sprawdzenia owych informacji.Ale z czystej ciekawości zaznaczyłem rodzaj silnika A20DTH i w tym przypadku jest info odnośnie DPF. Zaznaczam że Insignia ma silnik A20DTL. Pytanie czy jeśli zaznaczyłem inny rodzaj silnika niż jest i te informacje co się wyświetlają (stan zapełnienia,% regeneracji,dystans od ost.wypalania,dyst.od ost.wymiany filtra) są rzetelne :?: Bo nie ukrywam,że kolega jak kupował tą Insignię to był zapewniany że przebieg 100% prawdziwy,a wg Dystansu od ost.wymiany DPF jest o ok sto tyś. większy... I tu pytanie czy zaznaczając silnik A20DTH te info są prawdziwe - niezakłamane :?: Jeszcze tylko napiszę że założyłem mu diodę i po każdym wypalaniu zeruje on sobie licznik (trip1) i on jest taki sam jak w polu dyst.od ost.wypalania.
Jeżeli dane są wyświetlane to na 99% są realne. W zasadzie wyswietlany dystans DPFu powinien być mniejszy od licznika km. Jeżeli obie wartości są zbliżone to DPF nie był wymieniany. Jeżeli z DPFu jest mniejszy to znaczy ze kiedyś ktoś programowo wyzerowal jego przebieg. Zerwanie powinno być robione po fizycznej wymianie, ale jest możliwość ze komuś omsknal się palec, niekoniecznie w ASO. Inni mechanicy u których serwisujemy nasze auta tez posiadają programy diagnostyczne.

Najgorzej jest w przypadku gdy przebieg DPFu jest większy w dodatku różnica jest znaczna. Tutaj prawdopodobnie wykonana została korekta licznika. Inną możliwością jest to, że ECU w przeszlosci został wymieniony na używany ale to jest mniej prawdopodobne.


Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: elfiasty » 14 gru 2016, o 23:45

HAHA takie niedopatrzenie DPF ma więcej KM niż licznik :D

swave
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 1 lut 2015, o 14:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: swave » 15 gru 2016, o 13:10

No tak to bywa... kolega jak kupował tą Insignię w marcu tego roku to "miała" 130 tyś. Prosto od Niemca pierwszego właściciela,który zapewniał ,że przebieg jest oryginalny. Auto użytkowane w DE przez 4 lata to trochę mało te 130tysi...Tylko,że szukał jak większość: OKAZJI,tzn. za dobre pieniądze...

Strajker

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: Strajker » 16 gru 2016, o 12:48

Witam,zakupilem kilka dni temu opcoma. Niestety nie wiem czemu ale nie dziala.
Zainstalowalem oprogramowanie i sterowniki wszystko bez zadnych problemow. Niestety gdy zalaczam zaplon podpinam opcoma do obd i wpinam do laptopa to dioda Tx miga przez 2 sekundy po czym gasnie a na laptopie pojawia sie komunikat "nie wykryto urzadzenia usb". Dioda power caly czas swieci.

Dodam ze system to Windows 10.

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1039
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: spiryt4 » 16 gru 2016, o 12:57

Podejrzewam że nie masz zainstalowanych sterowników,zrób test interfejsu w ustawieniach.

Strajker

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: Strajker » 16 gru 2016, o 13:44

spiryt4 pisze:edit .
Sterowniki zainstalowalem.
Moglbym Cie prosic o wyslanie na PW sterownikow jakie Ty posiadasz?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2016, o 17:40 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Stosuj polską pisownię. Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1039
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: spiryt4 » 16 gru 2016, o 13:49

Ja mam stery z pierwszego postu z forum,a wyłączyłeś przed instalką sterowników cyfrowy podpis?.Moim skromnym zdaniem najlepszym lekarstwem na Twój problem jest instalacja maszyny wirtualnej z windows xp,dosyć dużo chłopaków pisze o problemie z interfejsem na windows 10

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 146 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: Ping » 16 gru 2016, o 13:56

Możesz sprawdzić VID i PID swojego interfejsu? Czasami w chinczykach są dziwnie skonfigurowane i trzeba modyfikować pliki .inf w folderze ze sterami

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1039
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: spiryt4 » 16 gru 2016, o 14:03

No a test robiłeś na sucho przed podłączeniem do auta przechodzi?

Awatar użytkownika
Prezesikszczecin
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 22 wrz 2015, o 17:34
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2011
Miasto: szczecin

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: Prezesikszczecin » 16 gru 2016, o 17:32

elfiasty pisze:HAHA takie niedopatrzenie DPF ma więcej KM niż licznik :D
Byli U słabego specjalisty od korekty licznika :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Piotr_Mk
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: 12 lut 2015, o 23:12
Auto: brak
Rok produkcji: 2020
Miasto: Szczecin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: Piotr_Mk » 17 gru 2016, o 21:57

swave jeśli silnik DTH 160 km jest z "kagańcem" na 130 km to występuje pod nazwą DTL ale w opcomie trzeba i tak szukać pod DTH bo w DTL nie pokaże wszystkiego (między innymi km od wymiany dpf), wiem bo mam tak samo u siebie ;-). Co do licznika to niestety zgodnie z tym co napisali powyżej musiała być korekta w dół do sprzedaży - pech.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 146 razy
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM

Post autor: Ping » 18 gru 2016, o 11:50

Piotr_Mk pisze:jeśli silnik DTH 160 km jest z "kagańcem" na 130 km to występuje pod nazwą DTL
No chyba coś ci się pomyliło, bo silnik A20DTL to wersja 110KM. !!!!

Wersje z kagańcem są w programie oznaczone jako DTJ

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”