--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Interfejs diagnostyczny OP-COM
-
- Zapaleniec
- Posty: 3180
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Dystans od montażu, jak zamontujesz nowy to wtedy można wyzerowac.
Xperia Z3
Xperia Z3
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1039
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Mi wyzerowało samo z siebie nawet nie wiem dlaczego.Heh jakie było moje zdziwienie gdy podczas zabawy opcomem wszedłem w zakładkę w której można podejrzeć parametry filtra,i teraz mam jak bym był po wymianie ekologa
chyba nie cały 1000km jest najechane.


- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
No własnie widziałem kilka Insigni z DPF'em, gdzie przebieg od wymiany filtra nijak nie pokrywał się z przebiegiem auta, tzn. był niższy
W mojej np. przebieg od wymiany filtra to około połowy przebiegu auta, przy czym filtr nie był fizycznie wymieniany na 99%

- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
w ASO mogą to zerować przy każdym serwisie. Tylko po co?
Jak jest mniejszy dystans od wymiany DPF w stosunku do przebiegu, to OK, możemy się domyślać, że mógł DPF być czyszczony w serwisie lub wymieniony i serwis wyzerował licznik.
Gorzej, jak wartość tego dystansu przekracza o 100 tys. km przebieg z licznika - tu to ewidentnie ktoś odmłodził auto.
Jak jest mniejszy dystans od wymiany DPF w stosunku do przebiegu, to OK, możemy się domyślać, że mógł DPF być czyszczony w serwisie lub wymieniony i serwis wyzerował licznik.
Gorzej, jak wartość tego dystansu przekracza o 100 tys. km przebieg z licznika - tu to ewidentnie ktoś odmłodził auto.
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1039
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Od czasu jak minęła mi gwarancja na Iśke to ASO omijam wielkim kołem,sam niczego nie zerowałem.Cały czas się zastanawiam dlaczego to się wyzerowało?
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1039
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
No raczej chyba nie.Po ostatniej mojej wizycie w elektronice było wszystko ok tylko sprawdziłem nasycenie filtra i wyszedłem z modułu.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 146 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Jak jeszcze nie zrobiłeś wypalania to rozgrzej silnik do temp. roboczej znajdź jakiś kawałek dobrej trasy i przegońja na 5 biegu. Wypalanie powinno zainicjalizowac się samoczynnie.arturek991 pisze:ta wersja którą porzyczyłem to było firmware 1.64 i działało niby
ale tak naprawdę te clony nie chodzą zbyt dobrze, nie są zbyt stabilne
przy programowaniu tego kluczyka VAUX-COM-em na początku zerwało mi połączenie a odliczanie od 10 min zatrzymało się przy 2.14 min. potem czekałem ze 20 min i nic się nie działo to przerwałem i potem jeszcze raz
Dzisiaj dzwoniłem do producenta (do Madziarów) i niechcą wysyłac, odsyłają do dystrybutora , ale powiedzieli że na miejscu można u nich kupić tą wersję Basic za 349 EUR
-- 6 gru 2016, o 18:49 --
Ktoś wie gdzie w VAUX-COM jest serwisowe wypalanie DPF
tzn. jak to wymusić, kurka mam 860 km od ostatniego wypalania, zapełnienie filtra 81% a jutro jadę wymienić olej i z chęcią bym to wymusił
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 146 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Jeżeli dane są wyświetlane to na 99% są realne. W zasadzie wyswietlany dystans DPFu powinien być mniejszy od licznika km. Jeżeli obie wartości są zbliżone to DPF nie był wymieniany. Jeżeli z DPFu jest mniejszy to znaczy ze kiedyś ktoś programowo wyzerowal jego przebieg. Zerwanie powinno być robione po fizycznej wymianie, ale jest możliwość ze komuś omsknal się palec, niekoniecznie w ASO. Inni mechanicy u których serwisujemy nasze auta tez posiadają programy diagnostyczne.swave pisze:Witam. Insignia 2012 silnik A20 DTL chcąc sprawdzić informacje odnośnie DPF... wybieram: rok,model,engine,A20dtl,measuring blocks, i w następnym oknie są wszystkie pozycje oprócz Exhaust Aftertreatment Data.Czyli brak możliwości sprawdzenia owych informacji.Ale z czystej ciekawości zaznaczyłem rodzaj silnika A20DTH i w tym przypadku jest info odnośnie DPF. Zaznaczam że Insignia ma silnik A20DTL. Pytanie czy jeśli zaznaczyłem inny rodzaj silnika niż jest i te informacje co się wyświetlają (stan zapełnienia,% regeneracji,dystans od ost.wypalania,dyst.od ost.wymiany filtra) są rzetelneBo nie ukrywam,że kolega jak kupował tą Insignię to był zapewniany że przebieg 100% prawdziwy,a wg Dystansu od ost.wymiany DPF jest o ok sto tyś. większy... I tu pytanie czy zaznaczając silnik A20DTH te info są prawdziwe - niezakłamane
Jeszcze tylko napiszę że założyłem mu diodę i po każdym wypalaniu zeruje on sobie licznik (trip1) i on jest taki sam jak w polu dyst.od ost.wypalania.
Najgorzej jest w przypadku gdy przebieg DPFu jest większy w dodatku różnica jest znaczna. Tutaj prawdopodobnie wykonana została korekta licznika. Inną możliwością jest to, że ECU w przeszlosci został wymieniony na używany ale to jest mniej prawdopodobne.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 1 lut 2015, o 14:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
No tak to bywa... kolega jak kupował tą Insignię w marcu tego roku to "miała" 130 tyś. Prosto od Niemca pierwszego właściciela,który zapewniał ,że przebieg jest oryginalny. Auto użytkowane w DE przez 4 lata to trochę mało te 130tysi...Tylko,że szukał jak większość: OKAZJI,tzn. za dobre pieniądze...
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Witam,zakupilem kilka dni temu opcoma. Niestety nie wiem czemu ale nie dziala.
Zainstalowalem oprogramowanie i sterowniki wszystko bez zadnych problemow. Niestety gdy zalaczam zaplon podpinam opcoma do obd i wpinam do laptopa to dioda Tx miga przez 2 sekundy po czym gasnie a na laptopie pojawia sie komunikat "nie wykryto urzadzenia usb". Dioda power caly czas swieci.
Dodam ze system to Windows 10.
Zainstalowalem oprogramowanie i sterowniki wszystko bez zadnych problemow. Niestety gdy zalaczam zaplon podpinam opcoma do obd i wpinam do laptopa to dioda Tx miga przez 2 sekundy po czym gasnie a na laptopie pojawia sie komunikat "nie wykryto urzadzenia usb". Dioda power caly czas swieci.
Dodam ze system to Windows 10.
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1039
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Podejrzewam że nie masz zainstalowanych sterowników,zrób test interfejsu w ustawieniach.
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Sterowniki zainstalowalem.spiryt4 pisze:edit .
Moglbym Cie prosic o wyslanie na PW sterownikow jakie Ty posiadasz?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2016, o 17:40 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Stosuj polską pisownię. Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Stosuj polską pisownię. Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1039
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Ja mam stery z pierwszego postu z forum,a wyłączyłeś przed instalką sterowników cyfrowy podpis?.Moim skromnym zdaniem najlepszym lekarstwem na Twój problem jest instalacja maszyny wirtualnej z windows xp,dosyć dużo chłopaków pisze o problemie z interfejsem na windows 10
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 146 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Możesz sprawdzić VID i PID swojego interfejsu? Czasami w chinczykach są dziwnie skonfigurowane i trzeba modyfikować pliki .inf w folderze ze sterami
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1039
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
No a test robiłeś na sucho przed podłączeniem do auta przechodzi?
- Prezesikszczecin
- Użytkownik
- Posty: 318
- Rejestracja: 22 wrz 2015, o 17:34
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: szczecin
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
Byli U słabego specjalisty od korekty licznikaelfiasty pisze:HAHA takie niedopatrzenie DPF ma więcej KM niż licznik

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Piotr_Mk
- Użytkownik
- Posty: 216
- Rejestracja: 12 lut 2015, o 23:12
- Auto: brak
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
swave jeśli silnik DTH 160 km jest z "kagańcem" na 130 km to występuje pod nazwą DTL ale w opcomie trzeba i tak szukać pod DTH bo w DTL nie pokaże wszystkiego (między innymi km od wymiany dpf), wiem bo mam tak samo u siebie
. Co do licznika to niestety zgodnie z tym co napisali powyżej musiała być korekta w dół do sprzedaży - pech.

- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 146 razy
- Kontakt:
Re: Interfejs diagnostyczny OP-COM
No chyba coś ci się pomyliło, bo silnik A20DTL to wersja 110KM. !!!!Piotr_Mk pisze:jeśli silnik DTH 160 km jest z "kagańcem" na 130 km to występuje pod nazwą DTL
Wersje z kagańcem są w programie oznaczone jako DTJ