--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

ODPOWIEDZ
Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 26 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Bartol » 14 wrz 2018, o 20:05

U mnie pedał hamulca jest twardy przy pierwszym naciśnięciu. Jeśli miałbym objawy jakie opisujesz nie wyjechałbym na drogę.

lex4544
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 15 lut 2015, o 17:58
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: lex4544 » 14 wrz 2018, o 20:42

Pomiaru piast nie robilem. Tylko tarcze ale skoro na tarczy jest ok to i piasty powinny byc proste...?

mortoss
Użytkownik
Posty: 151
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: mortoss » 15 wrz 2018, o 16:15

Ale u mnie tarcza jest w normie. Podczas pomiaru nie widać luzu dopóki się nie ciągnie za szpilki kluczem

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 15 wrz 2018, o 21:55

mortoss pisze:
14 wrz 2018, o 19:37
Z tym hamulcem to raczej nie norma bo brzmi drastycznie a u mnie się tak nie dzieje. Myślę, że piasta może być do wymiany jak była ściągana...
ja z tyłu przy wymianie na 17" wyciągnąłem piasty ściągaczem z Tesam i założyłem nowe piasty i odpowiednie osłony. Nie ryzykowałbym założenia starych, nawet po dobrym oczyszczeniu osadzenia, a zawsze przebieg samej piasty liczy się od nowa...
Oczywiście wizyta na geometrii to podstawa. Geometria była znacznie zmieniona przy takiej ingerencji w układ zawieszenia i warto było to zrobić, inaczej masz murowane jeśli nie samo ściąganie to nierównomierne zużycie opon

mortoss
Użytkownik
Posty: 151
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: mortoss » 17 wrz 2018, o 07:28

Ten ściąacz Tesam to profesjonalna wersja?

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 19 wrz 2018, o 17:44

tak, za profesjonalną kasę :D ale utargowałem parę stówek i przydaje się w różnych sprawach nie tylko przy Insignii

gingop
Użytkownik
Posty: 332
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: gingop » 23 wrz 2018, o 18:36

Jakie są rozmiary cylinderków z przodu i z tyłu dla systemu hamulcowego 17?
Chciałbym zregenerować zaciski, ale nie wiem jaki zestaw naprawczy kupić. Chodzi o komplet tych gumek do wymiany na przód i tył.

Może zaproponujecie jakiegoś producenta, który robi porządne jakościowo zestawy naprawcze do zacisków hamulcowych?

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Major601 » 24 wrz 2018, o 21:02

najlepsze są zestawy TRW. Tył - każdy typ rozmiar 42mm, przód 16,17 - 60mm

gingop
Użytkownik
Posty: 332
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: gingop » 7 paź 2018, o 14:56

No właśnie, tylko że tych zestawów naprawczych trw to nie mogę znaleść.
Są zestawy autofren, ale ile są warte, to nie wiem.
Autofren np tutaj:
https://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zac ... 67537.html

mortoss
Użytkownik
Posty: 151
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: mortoss » 7 paź 2018, o 16:56

Brałem autofren co prawda tylko do prowadnic, ale i tak bardziej przypominał oryginał niż zestaw TRW, który kupiłem wcześniej i nie założyłem bo mi się nie podobał

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: marcin.1987 » 10 paź 2018, o 08:20

Wreszcie układ 17+ zagościł na aucie. Póki co kilkanaście kilometrów za mną, ale już czuć, że było warto.

bartekkujawiak
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 30 maja 2016, o 19:43
Auto: Insignia sedan
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: bartekkujawiak » 7 lut 2019, o 22:17

Chętnie kupię zaciski na przód 17 cali ktoś coś?

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: fuli » 11 lut 2019, o 22:11

Nie będę zakładał kolejnego wątku. Gdzieś już wcześniej wyczytałem, nie mogę znaleźć gdzie, że wszystko pasuje robiąc SWAP z J61 (321mm) na J62 (337mm). I nie trzeba wymieniać przewodów, bo ponoć pasują. A pytanie moje jakiej one są długości ? Albo inaczej gdzie kupić gotowy zestaw na przód/tył w oplocie ? Bo skoro są takie same to wersja silnikowa czy to CDTI/BiTurbo/2.8 nie OPC nie ma znaczenia... Bo facet co sprzedaje z allegro nie wie co sprzedaje chyba. Pyta mnie o długości i końcówki. Konkretnie sprzedaje oplot HEL'a.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: marcin.1987 » 12 lut 2019, o 12:02


Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: fuli » 12 lut 2019, o 14:04

Dokładnie takie znalazłem na aukcji tylko od innego sprzedawcy. I właśnie ten się pyta o wymiary. Gdybym był pewny to już bym to kupił :) ale zadzwonie do tych z linka powyżej i zobaczymy co powiedzą. Dzięki

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: marcin.1987 » 12 lut 2019, o 14:11

Ja je kupowałem przy upgrade do J62 i pasują.

gzandar
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 5 gru 2016, o 09:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: gzandar » 26 mar 2019, o 22:23

Chce się upewnić czy dobrze zrozumiałem :) Mając zestaw 16" 296 przód - wystarczy żebym kupił jarzma od zestawu 17 i można zrobić swap bez wymiany samych zacisków ? Wtedy kupuje tarcze 321 plus kocki od zestawu 16 i wszystko powinno śmigać ? Z tyłu konieczna jest wymiana zaciku bo tarcze od 17" jest wentylowana...

Wystarcza 2 takie same jarzma np. z tej aukcji ? https://allegro.pl/oferta/jarzmo-zacisk ... 7896876718

Awatar użytkownika
pjoter1
Użytkownik
Posty: 512
Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: pjoter1 » 28 mar 2019, o 07:27

Ale przecież klocek jest mniejszy do 16". Na chłopski rozum - powierzchnia tarcia się nie zmieni więc auto będzie hamować tak samo.

gzandar
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 5 gru 2016, o 09:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: gzandar » 28 mar 2019, o 07:52

No nie do końca, większa średnica tarczy, dłuższe ramie, większa siła hamowania... bardzo łatwo to zrozumieć w rowerze z hamulcami tarczowymi... na 140 z przodu hamuje ok, ale przy tarczy 200 przy niezbyt mocnym naciśnieciu możesz polecieć przez kierownice (ten sam zacisk i klocek). Do tego większa średnica tarczy - większy obów i jej powierzchnia powodują że możesz odporowadzić więcej ciepła... Oczywiście jak powierzchnia cierna klocka będzie większa to będzie większa siła hamowania, ale nie jest tak że sama zmiana rozmiaru tarczy przy tym samym klocku nic nie da.

W każdym razie zamówiłem już używane zaciski razem z jarzmami. Jak faktycznie jest duża różnica w rozmiarze klocka (musze sprawdzić - bo z wcześniejszych postów zrozumiałem że zaciski prawie identyczne) to zmienie też zaciski... 2 zaciski razem z jarzmami na alledrogo 70zł, nie wiem tylko w jakim stanie jest tłoczek :)

Klocek na 17 10m dłuższy i 6mm wyższy także faktycznie spora różnica...

xul
Klubowicz
Posty: 1957
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 73 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: xul » 28 mar 2019, o 08:35

Siła razy ramię. Najlepiej to chyba @Dokia by wytłumaczyła, ona jest tu specem od fizyki :)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”