--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na FacebookuUpgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
-
Bartol
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 26 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
U mnie pedał hamulca jest twardy przy pierwszym naciśnięciu. Jeśli miałbym objawy jakie opisujesz nie wyjechałbym na drogę.
-
lex4544
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 lut 2015, o 17:58
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Pomiaru piast nie robilem. Tylko tarcze ale skoro na tarczy jest ok to i piasty powinny byc proste...?
-
mortoss
- Użytkownik
- Posty: 151
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ale u mnie tarcza jest w normie. Podczas pomiaru nie widać luzu dopóki się nie ciągnie za szpilki kluczem
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
ja z tyłu przy wymianie na 17" wyciągnąłem piasty ściągaczem z Tesam i założyłem nowe piasty i odpowiednie osłony. Nie ryzykowałbym założenia starych, nawet po dobrym oczyszczeniu osadzenia, a zawsze przebieg samej piasty liczy się od nowa...
Oczywiście wizyta na geometrii to podstawa. Geometria była znacznie zmieniona przy takiej ingerencji w układ zawieszenia i warto było to zrobić, inaczej masz murowane jeśli nie samo ściąganie to nierównomierne zużycie opon
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
tak, za profesjonalną kasę
ale utargowałem parę stówek i przydaje się w różnych sprawach nie tylko przy Insignii
-
gingop
- Użytkownik
- Posty: 332
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Jakie są rozmiary cylinderków z przodu i z tyłu dla systemu hamulcowego 17?
Chciałbym zregenerować zaciski, ale nie wiem jaki zestaw naprawczy kupić. Chodzi o komplet tych gumek do wymiany na przód i tył.
Może zaproponujecie jakiegoś producenta, który robi porządne jakościowo zestawy naprawcze do zacisków hamulcowych?
Chciałbym zregenerować zaciski, ale nie wiem jaki zestaw naprawczy kupić. Chodzi o komplet tych gumek do wymiany na przód i tył.
Może zaproponujecie jakiegoś producenta, który robi porządne jakościowo zestawy naprawcze do zacisków hamulcowych?
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
najlepsze są zestawy TRW. Tył - każdy typ rozmiar 42mm, przód 16,17 - 60mm
-
gingop
- Użytkownik
- Posty: 332
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
No właśnie, tylko że tych zestawów naprawczych trw to nie mogę znaleść.
Są zestawy autofren, ale ile są warte, to nie wiem.
Autofren np tutaj:
https://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zac ... 67537.html
Są zestawy autofren, ale ile są warte, to nie wiem.
Autofren np tutaj:
https://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zac ... 67537.html
-
mortoss
- Użytkownik
- Posty: 151
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Brałem autofren co prawda tylko do prowadnic, ale i tak bardziej przypominał oryginał niż zestaw TRW, który kupiłem wcześniej i nie założyłem bo mi się nie podobał
-
marcin.1987
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Wreszcie układ 17+ zagościł na aucie. Póki co kilkanaście kilometrów za mną, ale już czuć, że było warto.
-
bartekkujawiak
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 maja 2016, o 19:43
- Auto: Insignia sedan
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Nie będę zakładał kolejnego wątku. Gdzieś już wcześniej wyczytałem, nie mogę znaleźć gdzie, że wszystko pasuje robiąc SWAP z J61 (321mm) na J62 (337mm). I nie trzeba wymieniać przewodów, bo ponoć pasują. A pytanie moje jakiej one są długości ? Albo inaczej gdzie kupić gotowy zestaw na przód/tył w oplocie ? Bo skoro są takie same to wersja silnikowa czy to CDTI/BiTurbo/2.8 nie OPC nie ma znaczenia... Bo facet co sprzedaje z allegro nie wie co sprzedaje chyba. Pyta mnie o długości i końcówki. Konkretnie sprzedaje oplot HEL'a.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
-
marcin.1987
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 12 razy
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Dokładnie takie znalazłem na aukcji tylko od innego sprzedawcy. I właśnie ten się pyta o wymiary. Gdybym był pewny to już bym to kupił
ale zadzwonie do tych z linka powyżej i zobaczymy co powiedzą. Dzięki
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
-
marcin.1987
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 12 razy
-
gzandar
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 09:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Chce się upewnić czy dobrze zrozumiałem
Mając zestaw 16" 296 przód - wystarczy żebym kupił jarzma od zestawu 17 i można zrobić swap bez wymiany samych zacisków ? Wtedy kupuje tarcze 321 plus kocki od zestawu 16 i wszystko powinno śmigać ? Z tyłu konieczna jest wymiana zaciku bo tarcze od 17" jest wentylowana...
Wystarcza 2 takie same jarzma np. z tej aukcji ? https://allegro.pl/oferta/jarzmo-zacisk ... 7896876718
Wystarcza 2 takie same jarzma np. z tej aukcji ? https://allegro.pl/oferta/jarzmo-zacisk ... 7896876718
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ale przecież klocek jest mniejszy do 16". Na chłopski rozum - powierzchnia tarcia się nie zmieni więc auto będzie hamować tak samo.
-
gzandar
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 09:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
No nie do końca, większa średnica tarczy, dłuższe ramie, większa siła hamowania... bardzo łatwo to zrozumieć w rowerze z hamulcami tarczowymi... na 140 z przodu hamuje ok, ale przy tarczy 200 przy niezbyt mocnym naciśnieciu możesz polecieć przez kierownice (ten sam zacisk i klocek). Do tego większa średnica tarczy - większy obów i jej powierzchnia powodują że możesz odporowadzić więcej ciepła... Oczywiście jak powierzchnia cierna klocka będzie większa to będzie większa siła hamowania, ale nie jest tak że sama zmiana rozmiaru tarczy przy tym samym klocku nic nie da.
W każdym razie zamówiłem już używane zaciski razem z jarzmami. Jak faktycznie jest duża różnica w rozmiarze klocka (musze sprawdzić - bo z wcześniejszych postów zrozumiałem że zaciski prawie identyczne) to zmienie też zaciski... 2 zaciski razem z jarzmami na alledrogo 70zł, nie wiem tylko w jakim stanie jest tłoczek
Klocek na 17 10m dłuższy i 6mm wyższy także faktycznie spora różnica...
W każdym razie zamówiłem już używane zaciski razem z jarzmami. Jak faktycznie jest duża różnica w rozmiarze klocka (musze sprawdzić - bo z wcześniejszych postów zrozumiałem że zaciski prawie identyczne) to zmienie też zaciski... 2 zaciski razem z jarzmami na alledrogo 70zł, nie wiem tylko w jakim stanie jest tłoczek
Klocek na 17 10m dłuższy i 6mm wyższy także faktycznie spora różnica...
-
xul
- Klubowicz
- Posty: 1957
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 73 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Siła razy ramię. Najlepiej to chyba @Dokia by wytłumaczyła, ona jest tu specem od fizyki 


