------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 15-17 maja - zapraszamy
--------------------
---------------------------Zapraszamy na naszą nową stronę klubową https://portal.insignia-club.pl
--------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku --------------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia automatyczna AF-40

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bani010
Użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: 18 sie 2019, o 14:28
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koło
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: bani010 » 12 sty 2020, o 14:29

Cieszę się że doszliśmy do porozumienia. Ja zalecam dynamiczną do pewnego przebiegu. Ponieważ wymiana statyczna nie wymienia oleju całego tylko część , dlatego nazwałem pudrowaniem trupa a tyczyło się to nie skrzyni a oleju . Olej po 150 000 uwierzcie jest naprawdę fatalny wizualnie A co za tym idzie z pewnością technicznie .
Moja rada niech każdy sam zdecyduje co lepsze .

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Arek90BTM
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 9 sty 2020, o 23:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Bytom

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Arek90BTM » 14 sty 2020, o 21:02

Wysłałem zapytanie do Opel Kanclerz Ruda Śl. o aktualizację softu oraz adaptację skrzyni i wycenę.

Szanowny Panie,
Najpierw musielibyśmy sprawdzić czy jest aktualizacja oprogramowanie w Pana samochodzie.
Diagnostyka to 200zł.
Szacunkowy koszt aktualizacji oprogramowania to ok 750zł.
Proszę o informację na kiedy mogę umówić wizytę.
Jeżeli była by dostępna aktualizacja i zrobienie tego, a załóżmy że nie rozwiąże to problemu 1000zl wyrzucone.

XmaX97
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 8 lis 2019, o 06:53
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: XmaX97 » 16 sty 2020, o 23:04

Skrzynia AF40 powoli zaczyna mnie denerwować. Moja Jtka według licznika i na fakturze zakupowej ma przebieg wynoszący w chwili obecnej 168 tysięcy kilometrów. Ile jest w praktyce tego chyba już nikt nie sprawdzi - zużycie auta i wnętrza nie wskazuje na większy przebieg, ale nigdy nic nie wiadomo. Silnik to 2.0 CDTI 160 HP. Niestety (dla skrzyni) już po zakupie dowiedziałem się, że auto jest po chiptuningu na 180 KM i 400 NM (teoretycznie zgodnie z specyfikacją skrzyni obsługuje ona do 450 NM momentu obrotowego chyba, że się mylę).

Niedługo po zakupie zdecydowałem się na wymianę oleju w skrzyni metodą dynamiczną. Byłem przy operacji olej był czarny jak smoła, ale nie było żadnych opiłków stąd też po minimalnym spuszczeniu warsztat zdecydował się na wymianę dynamiczną.

Na początku skrzynia zaczęła sprawować się znacznie lepiej - szybciej zmieniała biegi.

Zaznaczę, że na co dzień robię krótkie trasy około 10-15 km od uruchomienia do zgaszenia silnika, a problem nasila się, gdy skrzynia jest mocno rozgrzana.

Po około dwóch tygodniach i około 2500 km zaczęły się problemy. Pewnego dnia zaczęła migać ikona D na ekranie, a po przełączeniu na manual ekran między zegarami nie pokazywał, który bieg jest aktualnie wrzucony (po około 100 km jazdy). W momencie zmiany z 2 > 3 wystąpił błąd awaria pojazdu. Po zatrzymaniu zgasł silnik. OP-COM wyświetlił błąd "Błąd komunikacji ze skrzynią biegów". Po skasowaniu błędu przez trzy tygodnie do wczoraj było wszystko w porządku.

Podczas włączania się do ruchu na ekspresówce (po około 30 km pokonanych wcześniej) przy dynamicznym przyśpieszaniu i zmianie z 2 > 3 zrobiło mi się CVT - 3,5 tysiąca obrotów i brak momentu przez około 5 sekund, a później twarde wbicie 3ki (jak strzał ze sprzęgła). Ponownie zaczęła migać ikona D. Dodatkowo z komory silnika tylko przy zmianie biegów dochodziły niepokojące objawy. Po 5 km dojechałem do domu i odstawiłem auto.

Kolejnego dnia (dziś) było wszystko okej. W weekend postaram się podłączyć do OP-COM i zobaczyć co się dzieje.

Macie jakieś sugestie? Dodam, że pojazd jest na jakiejś gwarancji firmy, u której zakupiłem samochód. Gwarancja obejmuje również skrzynie biegów.

Problem pojawił się w najmniej odpowiednim momencie, ponieważ niedługo wyjeżdżam ma Słowację i zastanawiam się, czy aby nie szukać innego pojazdu na tą trasę.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2534
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 24 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Rooff_ » 16 sty 2020, o 23:15

Ja bym w żadnym wypadku nie jechał nią w dłuższą trasę. Chyba, że masz dobre assistance działające za granicą i nie przeszkadzają Ci problemy związane z brakiem auta i ew. powrotem na lawecie ;)
Ciekawy jestem czy to wszystkie błędy, które były wtedy w tej skrzyni. Nie wiem jak OP-COM radzi sobie z tą skrzynią?

XmaX97
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 8 lis 2019, o 06:53
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: XmaX97 » 17 sty 2020, o 06:54

Rooff_ pisze:
16 sty 2020, o 23:15
Ja bym w żadnym wypadku nie jechał nią w dłuższą trasę. Chyba, że masz dobre assistance działające za granicą i nie przeszkadzają Ci problemy związane z brakiem auta i ew. powrotem na lawecie ;)
Ciekawy jestem czy to wszystkie błędy, które były wtedy w tej skrzyni. Nie wiem jak OP-COM radzi sobie z tą skrzynią?
Też nie wiem, jak OP-COM radzi sobie z AF40. Wcześniej miałem auta innych firm i na przykład w Volvo VIDA ogarniała wszystko od A do Z łącznie z automatyczną skrzynią biegów.

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Płock
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: KaMYk » 17 sty 2020, o 08:23

oryginalny op-com normalnie odczytuje sterownik skrzyni biegów.

Co do skrzyni, to sprawdź stan gniazda na sterowniku skrzyni oraz przewody.
Ostatnio chyba na forum astry ktoś pisał o problemach ze skrzynią i przyczyną były przewody między skrzynią a sterownikiem silnika. Były przytarte i robiły się błędy komunikacji.

Dodano po 2 minutach 9 sekundach:
acha, zwiększenie mocy silnika na 180KM i 400Nm tej skrzyni nie szkodzi :) mam zrobione na programie na 202Km i 436Nm ponad 100 tys km przez 5 lat i nic się nie dzieje ze skrzynią czy silnikiem :)

XmaX97
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 8 lis 2019, o 06:53
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: XmaX97 » 17 sty 2020, o 12:15

KaMYk pisze:
17 sty 2020, o 08:26
...
Fajnie wiedzieć, zerknę jutro na spokojnie jak to tam wygląda i sprawdzę OP-COM. Co ciekawe w poprzednim samochodzie psuło się wszystko poza automatem :-)
Ostatnio zmieniony 17 sty 2020, o 14:10 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

pajak132
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 15 lut 2020, o 19:27
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Harklowa

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: pajak132 » 16 lut 2020, o 09:58

Witam mam problem ze swoją skrzynia A mianowicie po zakupie nie dojechałem do domu bo padła skrzynia :( trafiła na warsztat tam po rozebraniu okazało się że panewki na konwerterze i poszło całe sprzęgło z pompą nowy olej filtr po odebraniu zauważyłem że zmiany biegow nie są prawidłowe prze każdej zmianie biegow jest poślizg załącza jakby pół biegi. Nie ma szarpniec stukow. Widziałem że ktoś już o tym pisał ale nie było rozwiązania problemu może ktoś spotkał się z tym pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2534
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 24 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Rooff_ » 16 lut 2020, o 10:15

A zdążyła Ci się nagrzać? Bo przeciąganie na zimnej to nic nienormalnego. Druga sprawa to czy skasowali adaptacje po naprawie? Bo jeśli nie, to wcale bym się nie zdziwił, że działa źle.

pajak132
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 15 lut 2020, o 19:27
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Harklowa

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: pajak132 » 16 lut 2020, o 11:08

Tak rozgrzanie nic nie daje zrobiłem już 1000km i nic odpinalem akumulator i też nic. Dadam że mechanik który robił ma 30 lat doświadczenia i twierdzi że robi rzetelnie 5k skasował A skrzynia chodzi źle. Sam twierdzi że jak dla niego skrzynia chodzi ok

kochar
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 25 kwie 2017, o 13:58
Auto: CHEVROLET ORLANDO
Rok produkcji: 2012
Miasto: Łódź

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: kochar » 16 lut 2020, o 11:17

Spróbuj może tego- adaptacja https://www.youtube.com/watch?v=8aruFAhGEfM

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2534
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 24 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Rooff_ » 16 lut 2020, o 11:21

Znajdź kogoś w swojej okolicy z MDI lub VXDIAG i niech Ci skasuje adaptacje. Nie powinno zaszkodzić. Wg moich obserwacji odpięcie aku na jakikolwiek czas nie powoduje skutecznego skasowania adaptacji. Jeśli po tym zabiegu będzie źle, to wtedy wracaj do mechanika i niech kombinuje (w pozytywnym tego słowa znaczeniu ;) ).

pajak132
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 15 lut 2020, o 19:27
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Harklowa

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: pajak132 » 16 lut 2020, o 11:45

Będę kombinowal dzięki

Pstryk1993201321
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 19 lut 2020, o 21:09
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Sandomierz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: Pstryk1993201321 » 20 lut 2020, o 08:38

.Witam mam problem ze skrzynia na rozgrzanym silniku czasem biegi szarpią przy zmianie na niższy ostatnio pojawiła się kontrolka sprawdź skrzynie i nie chciało zmieniać biegów zgasiłem auto po czym ponownie odpaliłem i było tylko szarpniecie przy ruszeniu dodam że olej wymieniłem podwójnie bo mechanik zalecił żeby zmienić w taki sposób bo dynamiczną wymiana bym uszkodził skrzynie po wymianie było przez 200km okej nic się nie działo . Podpiąłem auto pod komputer i wykryto błąd U0073 - "Mniejsza liczba sterowników na magistrali niż zaprogramowano" czy może to być problem sterowników kogo możecie polecić w Świętokrzyskim kto się takimi sprawami zajmuje

IGI21
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 25 mar 2020, o 20:42
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: IGI21 » 26 mar 2020, o 11:47

Witam szanownych kolegów i koleżanki. Od 1 mc. jestem posiadaczem Astra J Sport Tourer 2014 r. , 2.0 165km. Automat ,obecnie na liczniku 150tyś km. Od jakiegoś tygodnia mam problem z moją skrzynią AF-40 a dokładniej z błędem P0741 (Przekładnia hydrokinetyczna, komponent pozostaje otwarty ), problem pojawia się przy jeździe autostradowej tak około 150km/h wywala błąd P0741 i skrzynia zaczyna dziwnie pracować np: przy zdjęciu nogi z gazu auto tak jakby wrzucało na luz i obroty spadają a po dodaniu gazu skrzynia zachowuje się jak skrzynia CVT (obroty idą szybko do góry nie współmiernie z prędkością ) oczywiście na wyświetlaczu miedzy zegarami komunikat "Sprawdź Skrzynie Biegów" . Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika skrzynia pracuje normalnie aż do następnej autostradowej szybkiej jazdy . W nie których przypadkach jak zbagatelizuje info "Sprawdź Skrzynie Biegów" i będę dalej jechał bez ponownego uruchomienie silnika zapala się również kontrolka "check engine". Po ponownym uruchomieniu silnika już nie gaśnie i niby skrzynia pracuje normalnie ale nie da się już uruchomić trybu Sport ani Tourer ( trzeba podpiąć komputer i usunąć bląd ) po za tym nic się nie dzieje, nadmieniam, że jakiś tydzień temu pierwszy raz wymieniałem oleju w skrzyni metoda statyczną przeprowadzona zgodnie ze wskazówkami z forum (olej Ravenol zgodny ze specyfikacją ) a i pierwszy błąd wyrzuciło tuż przez zmianą oleju. W związku z powyższym pierwsze moje pytanie, jakieś sugestie, pomysły co może być tego przyczyną, drugie pytanie to poszukuje dobrego zakładu, mechanika w okolicy Warszawy który zajął by się tym problemem , czy pozostaje mi tylko pan Kamil z Zielonej Góry ?. Z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2020, o 13:23 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Slask

Re: Skrzynia automatyczna AF-40

Post autor: fuli » 26 mar 2020, o 23:07

Robiłem 2 tygodnie temu skrzynie. Ten sam błąd nękał mnie długo. Ostateczne padło na: Serwis ASB Długołęka we Wrocławiu. Zostawiłem w środę rano, w czwartek o 14 do odbioru. Ponoć mają nowe skrzynie z wersji amerykańskich i przedkładają wszystko. Zastępczak w cenie. Blisko też jest nowy hotel jakby co :) koszt 7,5k na fv. Gwarancja: rok/50k km, po 2k km przyjechać na płatną wymianę oleju (statyczna 600 zł) do oceny czy nie ma żadnych opiłków itd. co zresztą będę lada moment czynił.

Po tych prawie 2k km. Wszystko póki co ok. Testowane dokładnie Obrazek Auto chodzi ciszej, bo się nie ślizga skrzynia. Zrobili pomiar geometrii przed i po montażu. Dostałem wydruki.


Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka





ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”