--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 kwie 2021, o 22:35
- Auto: Insignia B GS 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
A trochę z innej beczki, autko jest strojone na 98, jak się zachowuje po zalaniu 95? Czy czujnik stukowy radzi sobie i tylko ogranicza ilość paliwa czy są jakieś istotne negatywne skutki? Teraz to dość istotne kiedy różnica we cenie za litr może sięgać 1 zł no i coraz więcej stacji nawet nie ma w ofercie 98.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Jeśli będziesz jeździł tylko po mieście, to nic nawet nie odczujesz. Przy upalaniu czujnik spalania stukowego powinien zadziałać, zapłon powinien się przesunąć i moc będzie obniżona. Ale jak mówię, raczej przy upalaniu. Przy zwykłej jeździe do biedronki nic się nie powinno dziać.
- MIR
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 kwie 2023, o 10:57
- Auto: Insignia B GSi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 2 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Cześć wszystkim. Odgrzewam temat. Z premedytacją Jeżdzę od 10 lat różnymi Insigniami - przedliftową A A20NHT 220KM 4x4 (ponad 200tys), poliftową A 2.0T (to chyba też był jeszcze A20NTH - koło 80tys), a na koniec B B20NFT 4x4 (prawie 100tys). I ta ostatnia była w sumie najfajniejsza, pod wieloma względami. Dlatego ponownie szukam Insignii z takim silnikiem.
Niestety trafiłem na informacje, że B20NHT nie mają dobrej renomy jeśli chodzi o awaryjność i należy je traktować jako silniki wysokiego ryzyka. Największym i nabardziej bolesnym (kosztowo) jest problem z tłokami, występujący podobno dość powszechnie w tych silnikach - https://tuningpro.co/the-3-most-common- ... -problems/.
No i teraz pytanie - korzystając z okazji, że kilka tych aut już jeździ tutaj i to podłubanych - czy znacie takie problemy w naszym gronie? Poważne awarie i remonty silnoków? Zależy mi na długim i bezawaryjnym użytkowaniu, więc może faktycznie to nie jest najlepszy motor przy takim założeniu?
Niestety trafiłem na informacje, że B20NHT nie mają dobrej renomy jeśli chodzi o awaryjność i należy je traktować jako silniki wysokiego ryzyka. Największym i nabardziej bolesnym (kosztowo) jest problem z tłokami, występujący podobno dość powszechnie w tych silnikach - https://tuningpro.co/the-3-most-common- ... -problems/.
No i teraz pytanie - korzystając z okazji, że kilka tych aut już jeździ tutaj i to podłubanych - czy znacie takie problemy w naszym gronie? Poważne awarie i remonty silnoków? Zależy mi na długim i bezawaryjnym użytkowaniu, więc może faktycznie to nie jest najlepszy motor przy takim założeniu?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9022
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Poczytaj w temacie Dokii. To na forum jedyny przypadek.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Chcesz jakiego zapewnienia? Że zepsuje się lub nie bo zrobisz coś lub czegoś nie zrobisz?MIR pisze: ↑30 kwie 2023, o 12:53Cześć wszystkim. Odgrzewam temat. Z premedytacją Jeżdzę od 10 lat różnymi Insigniami - przedliftową A A20NHT 220KM 4x4 (ponad 200tys), poliftową A 2.0T (to chyba też był jeszcze A20NTH - koło 80tys), a na koniec B B20NFT 4x4 (prawie 100tys). I ta ostatnia była w sumie najfajniejsza, pod wieloma względami. Dlatego ponownie szukam Insignii z takim silnikiem.
Niestety trafiłem na informacje, że B20NHT nie mają dobrej renomy jeśli chodzi o awaryjność i należy je traktować jako silniki wysokiego ryzyka. Największym i nabardziej bolesnym (kosztowo) jest problem z tłokami, występujący podobno dość powszechnie w tych silnikach - https://tuningpro.co/the-3-most-common- ... -problems/.
No i teraz pytanie - korzystając z okazji, że kilka tych aut już jeździ tutaj i to podłubanych - czy znacie takie problemy w naszym gronie? Poważne awarie i remonty silnoków? Zależy mi na długim i bezawaryjnym użytkowaniu, więc może faktycznie to nie jest najlepszy motor przy takim założeniu?
Ja zrobiłam czipa i to nie do końca był dobry program, dlatego został zmieniony. Wyszlo prawie 300hp ale ja odczuwałam turbodziurę podczas wciskania gazu w podłogę , większa niż na jej zwykłym sofcie. Po paru miesiącach wystąpił błąd p0299 czyni niedostateczne doładowanie silnika powietrzem. Nie było wiadomo o co chodzi. Ona mi polała mocno wtryskami. Zostały wyjęte, w ultradźwiękach umyte i włożone ponownie. Pojechałam do pana od czipa aby zmniejszył dawkę paliwa i powietrza i nie wiem ile teraz ma koni ale mniej.
Cóż...Ci którzy nie robią tuningu twierdzą że nowe auta nie nadają się do tego bo mają kartonowe silniki. Już mi też naburczeli że jak chce robić czipa to V8 mam se kupić. Ci którzy robią tuning mówią że warto.
Co do Camaro, tak tam też jest ten sam silnik ale tam jest mocniej eksploatowany. W USA robią już kute tłoki do tego silnika i one kosztują minimum 1500szt i trzeba na nie czekać 12tygodni.
Poza tym w oplach tłoki to pękają i w 1,6t i w innych benzynach. W A pękały też bloki między trzecim a czwartym cylindrem.
Ponieważ na necie już widać bloki od obu wersji to przedlift A miał chociaż grube cylindry, od poliftów są już bardzo cienkie więc honowanie często nie wchodzi w grę tylko tulejować go trzeba.
Nikt Ci nie zagwarantuje że Twój silnik będzie bezawaryjny, ale te głębsze awarie to zdarzają się marginalnie. Na tę cenę i półkę jakościową to bardzo dobre auta.
Radio 357 :)
- MIR
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 kwie 2023, o 10:57
- Auto: Insignia B GSi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 2 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
@dakia - mega dzięki za info! Pewnie, że nie szukam zapewnienia czy gwarancji. Bardziej jakichś wskazówek, statystyk. Wiadomo, że są lepsze i gorsze silniki w każdym modelu i marce. Póki jeszcze siedziałem w VKP i jeździłem prywatnie kilkoma Vectrami i Astrą, to miałem jako takie wyobrażenie. Ale wszystkie Insignie były już firmowe i jakby mniej się człowiek stresował eksploatacją i ryzykiem
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Sporo jest już ich po czipie. Na grupie na fejsie Ci którzy wirusowali b20nft to robili to głównie w Radziejowicach. Facet ma hamownię drogową, program pisze w trasie, hamownię ma na ośkę więc do wykresów odłącza napęd. Ja też tam robiłam.
Naprawdę nie ma co przejmować się jakimś jednym przypadkiem opisanym, to tak jakby przejmować się tym że samoloty czasem spadają. Wszystko zdarzyć się może. No chociaż jeden plus tych benzyn że nie mają obrotowych panewek.
Naprawdę nie ma co przejmować się jakimś jednym przypadkiem opisanym, to tak jakby przejmować się tym że samoloty czasem spadają. Wszystko zdarzyć się może. No chociaż jeden plus tych benzyn że nie mają obrotowych panewek.
Radio 357 :)
- MIR
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 kwie 2023, o 10:57
- Auto: Insignia B GSi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 2 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Tak się zastanawiałem i zastanawiałem, że w końcu stanęło na F20SHT I w sumie jestem bardzo zadowolony, może dlatego, że jeszcze nie wiem co się w nim może zepsuć
Z pozytywnych rzeczy - pali znacznie mniej niż B20NFT. Chyba dobrze jej robi skrzynia 9-biegowa.
Z pozytywnych rzeczy - pali znacznie mniej niż B20NFT. Chyba dobrze jej robi skrzynia 9-biegowa.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 30 lip 2023, o 11:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Olsztyn
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
W związku z planowanym dodaniu kilku koników mam kilka pytań.
1. Czy ktoś z forum, ewentualnie znacie przypadek zmiany tłoków w B20nht na kute?
2. Aisin podaje max 480NM w specyfikacji, a jak jest rzeczywiście ? Jaki NM i KM rzeczywiście może przenieść skrzynia bez poprawy softu i ewentualnie dodatkowej chłodnicy?
3. Za wielką wodą dostępność części do tuningu dla Buick Regal jest troszkę lepsza niż u nas dla IB. Ktoś ma wiedzę odnośnie sprowadzania części?
4. Jak się ma LSPI do podniesienia mocy ? Jakie oleje stosujecie ?
1. Czy ktoś z forum, ewentualnie znacie przypadek zmiany tłoków w B20nht na kute?
2. Aisin podaje max 480NM w specyfikacji, a jak jest rzeczywiście ? Jaki NM i KM rzeczywiście może przenieść skrzynia bez poprawy softu i ewentualnie dodatkowej chłodnicy?
3. Za wielką wodą dostępność części do tuningu dla Buick Regal jest troszkę lepsza niż u nas dla IB. Ktoś ma wiedzę odnośnie sprowadzania części?
4. Jak się ma LSPI do podniesienia mocy ? Jakie oleje stosujecie ?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
To Ty chcesz i tuning silnika robić? Oo to mega tuning będzie my to tylko na sofcie. Tzn nie pamiętam tu przypadku z tuningiem fizycznym silnika.
Kute tłoki trzeba zamówić sporo wcześniej z USA, czas oczekiwania ok 15tyg. Jesienią to był koszt ok 1500zł za jeden, bo mam tam brata i rozważałam taki tuning, jednak odpuściłam. I tak, to są tłoki te same co idą do Buicka oraz do Camaro 2.0t
U mnie to tam coś chyba 495Nm dał tuner na skrzynię, ale już nie pamiętam dokładnie tych cyferek. Jedno jest powtarzalne u wszystkich, one nie trzymają serii, niby masz 260 a na hamowni wychodzi poniżej 230, mi wyszło 235. Po wirusie jest 287. Podobno problem jest w limiterach skrzyni, dlatego nie każdy tuner coś tam jest w stanie fajnego zrobić na sofcie.
Ja nie zmieniałam oleju bo mam ori tłoki a chip tylko na sofcie. Jednak gdzieś czytałam że przy kutych trzeba bo one są luźniej pasowane, ale to chyba mechanik będzie wiedział jaki to powinien być olej w takim przypadku.
Kute tłoki trzeba zamówić sporo wcześniej z USA, czas oczekiwania ok 15tyg. Jesienią to był koszt ok 1500zł za jeden, bo mam tam brata i rozważałam taki tuning, jednak odpuściłam. I tak, to są tłoki te same co idą do Buicka oraz do Camaro 2.0t
U mnie to tam coś chyba 495Nm dał tuner na skrzynię, ale już nie pamiętam dokładnie tych cyferek. Jedno jest powtarzalne u wszystkich, one nie trzymają serii, niby masz 260 a na hamowni wychodzi poniżej 230, mi wyszło 235. Po wirusie jest 287. Podobno problem jest w limiterach skrzyni, dlatego nie każdy tuner coś tam jest w stanie fajnego zrobić na sofcie.
Ja nie zmieniałam oleju bo mam ori tłoki a chip tylko na sofcie. Jednak gdzieś czytałam że przy kutych trzeba bo one są luźniej pasowane, ale to chyba mechanik będzie wiedział jaki to powinien być olej w takim przypadku.
Radio 357 :)