------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 - zapraszamy
--------------------
---------------------------------------------------Nowy kokpit w Oplach - Pure Panel - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana kierownicy na grzaną

ODPOWIEDZ
wojtst
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 30 cze 2019, o 13:49
Auto: Insignia B
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Oświęcim / Gliwice

Wymiana kierownicy na grzaną

Post autor: wojtst » 25 lip 2020, o 19:42

Witajcie forumowicze ;)

Zmagam się z wymianą kierownicy w mojej Isi na taką z opcją grzania. Natknąłem się na kilka problemów. Może ktoś będzie w stanie coś doradzić lub poratować schematem elektrycznym czy też może dokładał taką opcję.

Zakupiłem taśme wraz z manetkami (GM 39136243) oraz kierownicę z wersji Isi z grzaniem. Taśmę dobrałem organoleptycznie, patrząc na dwa dodatkowe piny zasilania w złączu. W ręce wpadła mi również cała kabinowa wiązka instalacji elektrycznej z bogatszej wersji mającej m. in. grzane koło.

Jako, że grzana kierownica posiada sterowanie sama w sobie, a nie na panelu klimy, stwierdziłem, że kwestię sterowania mam z głowy i zacząłem od sprawdzenia czy istnieje wiązka zasilania. W głównej skrzynce w komorze silnika bezpiecznik znalazłem lecz idąc dalej do skrzynki bezpieczników pod sterowaniem światłami niestety tam już nie ma ani bezpiecznika ani podciągniętej wiązki. Zakupiłem więc bypass do istniejącego gniazda w skrzynce w kabinie, zamontowałem pod 12v ACC i doprowadziłem przewody do złącza przed taśma (Dwa przewody po lewej. Gdzie je doprowadzić sprawdziłem w dodatkowej wiązce która posiadam). Niestety nie mogłem dostać pinów jakie były tam orginalnie zastosowane, więc ratowałem się tym czym miałem pod ręką. Połączenie jest.
Obrazek

Zabrałem się do składania, pierwszy problem napotkałem przy złączu za taśmą, różnica była w jednym przewodzie, w moje starej kierze występował przewód w kolorze brązowym, w nowej znowu w innym miejscu żółty (zdjęcia poniżej). Plus oczywiście dwa przewody po skrajnej prawej stronie od zasilania 12v.

Stare złącze kierownicy
Obrazek

Złącze z kiery grzanej
Obrazek

Mając nadzieję, że zahula, złożyłem, uruchomiłem samochód i niestety jak i przycisk od grzania nie reaguje tak i prawa strona sterowania z kierownicy również. Lewa strona (oprócz grzania) działała częściowo. Działa tempomat, ograniczenie prędkości. Dodatkowo zauważyłem, że nowa manetka po naciśnięciu przycisku Auto od świateł zmienia kategorię na wyświetlaczu tak jak miało to miejsce w starej manetce. I tutaj rodzi się moje pytanie czy należy również wymienić zegary (ICP). W mojej wersji posiadam ten monochromatyczny. Jednak znalazłem na yt film gdzie gość posiadał monochrom + nowszą kierownicę. Sprawdziłem różnicę również w lewej kostce manetki między wiązka jaką mam w samochodzie a zapasową i wyszło, że jest również różnica.

Moja
Obrazek
Obrazek

Zapas
Obrazek
Obrazek


Jak się uda doprowadzić modyfikację do końca, to wiedza będzie służyć dla potomnych :D .
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”