--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Uszczelka pod głowicą

ODPOWIEDZ
czaryna23
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 16 mar 2019, o 14:12
Auto: OPEL INSYGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto: LUBLIN

Uszczelka pod głowicą

Post autor: czaryna23 » 8 paź 2019, o 12:28

Witam posiadam opla insygnia 1.8 benzyna 140km przebieg 74tys od czerwca wolałem 100ml płynu chłodniczego dziś zapaliła się kontrolka że mało płynu chłodniczego wolałem 150ml zagzalem go odkrecilem korek i zaczęło wywalac płyn i się uspokoiło czy to może być uszczelka pod głowicą przy takim przebiegu ?

Bartol
Użytkownik
Posty: 902
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Uszczelka pod głowicą

Post autor: Bartol » 8 paź 2019, o 12:51

100ml od czerwca to równie dobrze może być nieszczelność w układzie. Korka się nie odkręca, gdy silnik jest mocno nagrzany, bo po co? Idąc tym tropem to po nagrzaniu można również odkręcić korek spustowy oleju ;)
Był na forum przypadek remontu głowicy, ale większość to trudne do zlokalizowania nieszczelności. Jest kilka tematów, więc proponuję zapoznanie się z nimi.

czaryna23
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 16 mar 2019, o 14:12
Auto: OPEL INSYGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto: LUBLIN

Re: Uszczelka pod głowicą

Post autor: czaryna23 » 8 paź 2019, o 13:18

Może byc nie szczelny korek wyrównawczy? Aha sprawdzałem weze też są twarde?

Buluś
Klubowicz
Posty: 369
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Uszczelka pod głowicą

Post autor: Buluś » 8 paź 2019, o 22:55

zobacz jak zachowuje się przewód idący na chłodnicę wody, dwa odpowietrz chłodnicę bo dużo osób tego nie robi przy ingerencji w układ.. a insignia nie ma przewodu odpowietrzającego z chłodnicy na zbiornik. Objaw który podałeś jest znany w tych silnikach
Części do Insigni - czegoś szukasz, pisz na priva
Insignia 1.8 COSMO 115 tys km na części

Bartol
Użytkownik
Posty: 902
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Uszczelka pod głowicą

Post autor: Bartol » 9 paź 2019, o 08:04

Wymieniałem płyn dwa razy i nie miałem problemów z odpowietrzeniem. Po pierwszej zmianie i jeździe zrobiłem 2-3 dolewki natomiast przy drugiej nalałem ponad zgrzew, trochę spadło i od kilku miesięcy jest bez zmian.
Być może te dolewki świadczą o tym niby problemie z odpowietrzaniem, ale uznałem to za normalną kolej rzeczy, dolałem i nie przejmowałem się tym zbytnio.

czaryna23
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 16 mar 2019, o 14:12
Auto: OPEL INSYGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto: LUBLIN

Re: Uszczelka pod głowicą

Post autor: czaryna23 » 11 paź 2019, o 09:27

Węże sprawdzone wszystkie są ciepłe po 3 krotnym grzaniu auta i odkrecania korka zrobiło się chyba ok za 4 razem poszedł tylko gaz i już nie wywaliło płynu chłodniczego myślę że układ był zalowierzony jak kolega Pisał wyżej pojezdze i zobaczmy co będzie się działo przewody zrobiły się miękkie!

Bartol
Użytkownik
Posty: 902
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Uszczelka pod głowicą

Post autor: Bartol » 11 paź 2019, o 15:36

Syczenie po odkręceniu korka zupełnie nie ma nic wspólnego z zapowietrzonym układem. Od czerwca wlałeś łącznie 250ml, bo przez kilka miesięcy jazdy nie odpowietrzył się układ? Nie chcę mi się w to wierzyć ;)

Zapoznaj się układem chłodzenia(zbiorniczek, chłodnica i wszystkie węże przy nich) i przeglądaj go po każdej jeździe, szczególnie połączenia.
Dodatkowo sprawdź czy tunel środkowy w kabinie nie jest wilgotny głęboko w nogach kierowcy lub pasażera. Przy dużym rozszczelnieniu nagrzewnicy potrafią być mokre dywaniki. Nie zwróciłeś uwagi na mocniej parujące szyby? Mogą być objawem rozszczelnienia nagrzewnicy i nadmiernej wilgoci w kabinie.

Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
Sprawdź czy nie masz suchej plamy na górze skrzyni biegów obok wybieraka oraz zacieków na dole termostatu.

CODY
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
Auto: INSIGNIA automat 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Bartoszyce

Re: Uszczelka pod głowicą

Post autor: CODY » 13 paź 2019, o 14:21

Tak , na dole dermostatu ? Odpowietrzanie jest automatyczne przez zbiornik wyrównawczy ( ma specjalny kanał ), jak będzie za duże ciśnienie to kortek otworzy się na "przelew" i powiterze sobie ujdzie . Wymieniałem właśnie termostat i mam zawilgocony jeden z króćców , więc 100 czy 250 ml to nie wyciek lecz ubytek . gdyby to była większa sprawa , typu uszczelka to ubytek byłby większy i korek wlewu oleju miałby osad koloru mlecznego (osad olejowy ) . Gdyby ubywało ci tyle na 100 km to trzeba się temu przyjrzeć dokładniej .

Buluś
Klubowicz
Posty: 369
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Uszczelka pod głowicą

Post autor: Buluś » 13 paź 2019, o 19:42

osad lub syf w zbiorniku to w przypadku 1.8 nie uszczelka głowicy tylko chłodnica oleju to raz.

co do automatycznego odpowietrzania.. 1.6, 1.6T, 1.8, 1.4T są wyjątkowo ciulowe w odpowietrzaniu.. procedura przewiduje w tych silnikach najpierw odpowietrzenie chłodnicy. w Prawym górnym rogu na wysokości filtra jest plastikowy korek do jej odpowietrzania. Na zimnym należy go poluzować aż wyleci powietrze i zacznie lecieć płyn. Dopiero potem robimy normalne odpowietrzenie, nawiew na gorąco do środka, i na 1 bieg wentylatora i grzejemy aż załączy się wentylator, jak się wyłączy gasimy i po 2-3 godzinach dolewamy do poziomu płynu i finisz. Wierzcie mi ale przez brak odpowietrzenia chłodnicy te silniki potrafiły się odpowietrzać normalnym sposobem i do godziny.. w poprzedniej generacji czyli Vectrze C był mały przewodzik idący od góry chłodnicy do zbiorniczka w iśce tego już nie ma i trzeba sobie chłodnicę odpowietrzyć solo.

Dodano po 2 minutach 1 sekundzie:
do do wycieków w tym silniku bardzo często lubi pocić się uszczelka termostatu na łączeniu termostatu z dalszą obudową. w Aso koszt około 30-40 zł za oring, drugie miejsce to pompa wody. No chyba że auto ma LPG to już inna bajka trójniki na wężach i wejście na reduktory
Części do Insigni - czegoś szukasz, pisz na priva
Insignia 1.8 COSMO 115 tys km na części

czaryna23
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 16 mar 2019, o 14:12
Auto: OPEL INSYGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto: LUBLIN

Re: Uszczelka pod głowicą

Post autor: czaryna23 » 14 paź 2019, o 10:29

Szyby troszkę mi paruja zrobię co opisaliacie i zobaczymy bo narazie jest ok rzeczywiście troszkę czuje płynem jak włączę ogrzewanie ? Ale popatrzę

czaryna23
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 16 mar 2019, o 14:12
Auto: OPEL INSYGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto: LUBLIN

Re: Uszczelka pod głowicą

Post autor: czaryna23 » 17 paź 2019, o 15:50

Narazie temat zamykam byłem u mechanika i stwierdził jak kolega wyżej aby niczym się nie przejmować bo nic nie jest uszkodzone wszystko jest ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”