--------Spot śląsko-małopolsko-świętokrzyski - 1.09 - na forum i na FB
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

A20NFT 2.0T przepustnica

ODPOWIEDZ
MaNiEk91

A20NFT 2.0T przepustnica

Post autor: MaNiEk91 » 2 sty 2016, o 17:26

Koledzy znów proszę o pomoc.... Od jakiegoś czasu przy jeździe wyskakiwał mi błąd - awaria silnika skontaktuj się z serwisem potem problem z ESP i ograniczona moc silnika.... Pojechałem na odczyt błędów oto co pokazało:
- P0221, C0561, U0100, U1901, U0100 i wiem ze jeden dotyczy tylnego mostu ale to już załatwione. Dziś postanowiłem ściągnąć przepustnice i ją wyczyścić (odnośnie błędu p0221) po zamontowaniu i odpaleniu auta błąd wywala od razu coś przerywa przy dodawaniu gazu... wszystko jest zamontowane jak było i wtedy błąd pokazywał się od czasu do czasu - kasował się po restarcie silnika, a teraz cały czas !! Proszę o pomoc może ktoś już to przerabiał.

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Płock
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A20NFT 2.0T przepustnica

Post autor: KaMYk » 2 sty 2016, o 18:03

Kod diagnostyczny usterki (DTC) P0221
Czujnik 2 położenia przepustnicy (TP) - działanie
Opis obwodu
Zespół korpusu przepustnicy zawiera 2 czujniki położenia przepustnicy (TP). Czujniki TP są zamontowane do zespołu korpusu przepustnicy i nie podlegają czynnościom serwisowym. Czujniki TP dostarczają sygnał napięcia, podlegający zmianie w zależności od kąta ustawienia dławika przepustnicy. Moduł sterujący silnika (ECM) zasila czujniki TP poprzez wspólny 5-woltowy obwód referencyjny, wspólny obwód niskiego napięcia referencyjnego oraz 2 niezależne obwody obiegu sygnału.
Czujniki TP pełnią przeciwstawne funkcje. Napięcie sygnału czujnika TP 1 wzrasta z wartości poniżej 1 wolta na biegu jałowym do wartości ponad 4 wolt przy szeroko otwartej przepustnicy (WOT). Napięcie sygnału czujnika TP 2 spada z wartości ponad 4 wolt na biegu jałowym do wartości poniżej 1 wolta przy szeroko otwartej przepustnicy (WOT).
Warunki powstania kodu DTC
Zapłon włączony.
Różnica wartości między TP1 a TP2 jest większa od 6,3 %.
Warunki generowania kodu DTC
Rzeczywista wartość TP jest większa od 9,0.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
Lampka kontrolna awarii (MIL) zapali się bezpośrednio po wystąpieniu usterki.
ECM zapisze warunki pracy w czasie porażki diagnostyki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Lampka kontrolna awarii (MIL) zgaśnie po trzech lub czterech kolejnych cyklach jazdy, w których procedury diagnostyczne nie wykryją usterek.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Odłączenie zasilania od akumulatora ECM na 10 sekund.
Pomoce diagnostyczne
Jeśli nie można ponownie wygenerować kodu DTC P0221, to może przydać się informacja zawarta w Stop-klatce. Użyć danych informacji kodu DTC pozyskanych ze skanera diagnostycznego do ustalenia stanu kodu DTC.

MaNiEk91

Re: A20NFT 2.0T przepustnica

Post autor: MaNiEk91 » 2 sty 2016, o 18:08

Czyli krótko mówiąc przepustnica do wymiany ? Bo nie podlega czynnościom serwisowym dobrze rozumiem ?

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Płock
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A20NFT 2.0T przepustnica

Post autor: KaMYk » 2 sty 2016, o 18:08

Deskryptor DTC

DTC C0561 77: Zapisana informacja o wyłączeniu systemu Prędkość obrotowa silnika poza zakresem

DTC C0561 78: Zapisana informacja o wyłączeniu systemu Pozycja pedału przyspieszenia poza zakresem

DTC C0561 79: Zapisana informacja o wyłączeniu systemu Niewłaściwe dane biegu skrzyni biegów

Opis obwodu/układu

Moduł sterujący elektronicznego układu hamulcowego wyłącza elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, gdy inne elektroniczne moduły sterujące generują kody DTC dla elementów, które wpływają na działanie systemu kontroli trakcji.

Weryfikacja obwodu/układu

C0561 77 lub C0561 78

Zapłon włączony.
Sprawdzić, czy nie ma ustawionych żadnych innych kodów DTC.
⇒ Jeśli są zarejestrowane inne kody usterek
Przejdź do Lista diagnostycznych kodów usterek (DTC) - Pojazd :
⇓ Jeśli nie ma ustawionych żadnych innych kodów usterek
Wymień moduł sterujący silnika K20
Sprawdzić, czy podczas obsługi pojazdu w warunkach uruchamiania kodu DTC nie następuje ustawienie kodu DTC.
⇒ Jeśli kod DTC jest generowany ponownie
Wymienić moduł sterujący elektronicznego układu hamulcowego K17.
⇓ Jeśli kod DTC nie jest generowany
Wszystkie OK.
C0561 79

Zapłon włączony.
Sprawdzić, czy nie ma ustawionych żadnych innych kodów DTC.
⇒ Jeśli są zarejestrowane inne kody usterek
Przejdź do Lista diagnostycznych kodów usterek (DTC) - Pojazd :
⇓ Jeśli nie ma ustawionych żadnych innych kodów usterek
Wymienić moduł sterujący skrzyni biegów K71.
Sprawdzić, czy podczas obsługi pojazdu w warunkach uruchamiania kodu DTC nie następuje ustawienie kodu DTC.
⇒ Jeśli kod DTC jest generowany ponownie
Wymienić moduł sterujący elektronicznego układu hamulcowego K17.
⇓ Jeśli kod DTC nie jest generowany
Wszystkie OK.

-- 2 sty 2016, o 19:15 --
MaNiEk91 pisze:krótko mówiąc przepustnica do wymiany ?
Jest jeszcze taka informacja:

Sprawdzanie obwodu/układu

Sprawdzić, czy nie występują następujące objawy:
• Rozwarstwienia, załamania i prawidłowość podłączeń elastycznych przewodów podciśnieniowych
• Dokładnie sprawdzić typ nieszczelności lub niedrożności.
• Powietrze może ulatniać się w punktach montażowych korpusu oraz powierzchniach uszczelniających kolektora dolotowego.
W przypadku przeprowadzania zamieszczonych poniżej czynności należy zapisać zrzut ekranowy parametrów silnika. Odczyt czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym MAP powinien zwiększać się wraz ze zwiększaniem prędkości obrotowej silnika oraz zmniejszać się po powrocie przepustnicy do położenia prędkości obrotowej biegu jałowego.
• Przełączyć silnik na bieg jałowy.
• Powoli zwiększyć prędkość obrotową silnika do 3 000 obr/min, a następnie z powrotem do biegu jałowego.
• Wyjść z ekranu podglądu testera diagnostycznego i przejrzeć dane.
• Przeanalizować klatka po klatce odczyty czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym MAP. Odczyt czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym powinien zmieniać się równomiernie i stopniowo w miarę zwiększania prędkości obrotowej silnika i powrotu do biegu jałowego.
⇒ Jeżeli odczyt czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym nie zmienia się równomiernie i stopniowo w miarę zwiększania prędkości obrotowej silnika i powrotu do biegu jałowego, przejść do rozdziału Diagnostyczny Kod Usterki P0106, P0107, lub P0108 .
Sprawdzić, czy na korpusie przepustnicy widoczne są:
• Poluzowana lub uszkodzona tarcza przepustnicy.
• Złamana oś przepustnicy
• Jakiekolwiek uszkodzenie przepustnicy
⇒ W przypadku wystąpienia jakiegokolwiek z tych uszkodzeń należy wymienić zespół przepustnicy.

Co do wniosków, to nie wiem, podaję info z TIS'a. Wnioski musisz sam wyciągnąć po sprawdzeniu układu.

MaNiEk91

Re: A20NFT 2.0T przepustnica

Post autor: MaNiEk91 » 2 sty 2016, o 18:18

Kolego dziękuję Ci za wyczerpującą wypowiedź wydrukuje to i dam z autem do serwisu bo pewnie tłuki nie mają takiej wiedzy. Ale to dla nich, a mi proszę kolego wytłumacz Łopatologicznie co mam zrobić wymienić przepustnicę ? i jakiś moduł silnika k20 jeśli nie ma błędów ?

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Płock
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A20NFT 2.0T przepustnica

Post autor: KaMYk » 2 sty 2016, o 18:43

Mają taką wiedzę, nawet lepszą :) Mają aktualne dane i instrukcje z GM w TIS. mają także sprzęt, aby to wszystko sprawdzić :)
Ja niestety nie mam tych aktualnych, ale w wielu przypadkach wystarczają :)

Nie mogę Ci tak w ciemno powiedzieć, co masz wymienić, zanim podejmie się decyzję, trzeba zrobić diagnostykę.
No i K20 to nie jakiś moduł silnika tylko ECM, czyli moduł kontroli silnika, który steruje całym silnikiem i jeszcze innymi układami poza silnikiem. Jest to jeden z najistotniejszych modułów w aucie :)

MaNiEk91

Re: A20NFT 2.0T przepustnica

Post autor: MaNiEk91 » 2 sty 2016, o 18:56

Jestem z Mielca byłem w naszym serwisie Opla za pierwszym razem jak wyskoczył ten błąd zrobili skan i poinformowali mnie tylko o tym błędzie dotyczącym przepustnicy, powiedzieli że "coś jest nie tak w okolicach przepustnicy" ale żeby z tym jeździć i jak się zepsuje to będziemy myśleć nic o pozostałych błędach. Ten odczyt aktualny zrobili mi w innym mieście. Kolego kmy dostajesz ode mnie plusa za pomoc ! I mam nadzieję że ten błąd ECU to tylko jakaś historia bo auto mam od dwóch miesięcy i chyba się zastrzelę jak do wymiany będzie komputer.... nic w poniedziałek odstawię auto i zobaczymy do czego dojdą... zapewne najpopularniejszą metodą prób i błędów....

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2199
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Płock
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A20NFT 2.0T przepustnica

Post autor: KaMYk » 2 sty 2016, o 19:08

A propos błędów pozostałe to:

U0100 00

Utrata komunikacji z modułem sterującym silnika

Opis obwodu/układu

Obwód danych szeregowych jest wykorzystywany przez moduły sterujące pojazdu do wzajemnej komunikacji. Po podłączeniu testera diagnostycznego do obwodu danych szeregowych za pośrednictwem łącznika transmisji danych (DLC), tester może służyć do monitorowania każdego modułu sterującego w celach diagnostycznych oraz do sprawdzania diagnostycznych kodów usterek (DTC). Gdy wyłącznik zapłonu znajduje się w położeniu jazdy (RUN), każdy moduł sterujący, który komunikuje się za pośrednictwem obwodu danych szeregowych, wysyła komunikat o "stanie zdrowia" (SOH) pozwalający upewnić się, że dany moduł sterujący działa prawidłowo. Gdy jakiś moduł sterujący przestanie łączyć się za pośrednictwem obwodu danych szeregowych, na przykład jeżeli moduł sterujący utraci sygnał zasilania lub masy, komunikat SOH wysyłany normalnie przez ten moduł za pośrednictwem obwodu danych szeregowych zanika. Inne moduły sterujące w obwodzie danych szeregowych, które spodziewają się otrzymać ten komunikat SOH, stwierdzają jego brak. Moduły te generują wtedy kod DTC związany z zanikiem komunikatu SOH z modułu sterującego, który przestał się komunikować. Kod diagnostyczny DTC jest kodem unikatowym dla modułu sterującego, który nie komunikuje się i jeden lub więcej modułów sterujących może generować taki sam kod. Kod diagnostyczny DTC utraty komunikacji danych szeregowych nie oznacza usterki modułu sterującego, który zawiera zachowany kod.

Pomoc diagnostyczna

• Czasami, podczas przeprowadzania diagnostyki konkretnego problemu zgłoszonego przez klienta lub po naprawie, można stwierdzić obecność starego kodu U. Brak jednak powiązanego z nim stanu "aktualnego" lub "aktywnego". Tego rodzaju kody U informujące o utracie komunikacji mogą być generowane z różnych przyczyn. Niejednokrotnie są one niezauważalne dla prowadzącego pojazd oraz technika i/lub nie posiadają żadnych powiązanych z nimi objawów. W końcu, po pewnej liczbie cykli zapłonu bez usterki, nastąpi ich samoczynne skasowanie. Tego rodzaju stan będzie najprawdopodobniej związany z jednym z poniższych scenariuszy zdarzeń:
- Moduł sterujący w obwodzie komunikacji danych został odłączony, podczas gdy obwód komunikacji był wzbudzony.
- Zasilanie jednego lub kilku modułów sterujących zostało przerwane podczas diagnostyki.
- Wystąpił stan niskiego naładowania akumulatora, a niektóre moduły sterujące przestają się komunikować, gdy napięcie akumulatora spadnie poniżej pewnej wartości progowej.
- Zasilanie pojazdu z akumulatora zostało przywrócone, a moduły sterujące w obwodzie komunikacji nie wznowiły pracy jednocześnie.
- W przypadku wystąpienia w historii kodu U informującego o utracie komunikacji bez wyraźnej przyczyny, najprawdopodobniej jest to związane z jednym z powyższych scenariuszy. Wszystkie te stany mają charakter tymczasowy i nie należy ich nigdy interpretować jako usterkę przejściową prowadzącą do wymiany części.
• Moduł sterujący może mieć zapisany w swojej historii kod U, który nie wymaga przeprowadzenia żadnej naprawy. Problemy związane z opóźnionymi lub uszkodzonymi komunikatami przesyłanymi między modułami sterującymi mogą mieć charakter tymczasowy bez wyraźnych objawów lub usterek. Nie oznaczają one, że moduł sterujący jest uszkodzony. Nie należy wymieniać modułu sterującego jedynie w oparciu o zapisany w jego historii kod U.
• Nie wymieniać modułu sterującego zgłaszającego kod U. Kod U informuje, który moduł sterujący wymaga diagnostyki pod kątem problemów z komunikacją.
• Komunikacja między BCM a testerem diagnostycznym może być dostępna, gdy nie działa system danych szeregowych wolnoprzesyłowej lub szybkoprzesyłowej magistrali GMLAN. Wynika to z faktu, że BCM wykorzystuje system zarówno wolnoprzesyłowej, jak i szybkoprzesyłowej magistrali GMLAN.
• Wykorzystać Odnośniki przyłącza łącza danych do stwierdzenia, czy moduł sterujący korzysta z komunikacji danych szeregowych szybkoprzesyłowej czy wolnoprzesyłowej magistrali GMLAN.
• Niektóre moduły sterujące mogą nie posiadać wewnętrznego zabezpieczenia określonych obwodów sterujących i mogą otwierać bezpiecznik B+ lub bezpiecznik zapłonu. Jeżeli bezpiecznik jest otwarty, a obwód B+ lub obwód zapłonu nie ma zwarcia do masy, to przed wymianą któregokolwiek modułu sterującego należy upewnić się, czy żaden z obwodów sterujących nie ma zwarcia do masy.
• Diagnostykę tę można zastosować dla każdego modułu sterującego, który się nie komunikuje, niezależnie od typu obwodu danych szeregowych, do którego jest on podłączony, pod warunkiem, że pojazd jest wyposażony w dany moduł sterujący.

U1901 00

Utrata komunikacji z modułem wielofunkcyjnego interfejsu przednich elementów sterujących

Djlogan
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 29 lip 2018, o 12:50
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: A20NFT 2.0T przepustnica

Post autor: Djlogan » 14 lip 2019, o 15:01

Witajcie. W tym wlasnie momencie rozlozylem ręce. Silnik 2.0t wczoraj na trasie zapaliła się kontrolka silnika, auto zero mocy, poszarpywalo na niższych biegach. po podpieciu wyskoczył blad P0010 i p0106. Łańcuch nie hałasuje, wiec raczej rozciągnięty nie jest.
Dziś wziąłem się za czyszczenie czujnika dolotowego, od razu tego drugiego tez. Blad nie zniknął, czyli czujnik do wymiany. Postanowiłem zdjąć również przepustnice do wyczyszczenia i tu się zaczęło wszystko pierdzielic... po wyczyszczeniu i wsadzeniu z powrotem wyskakuje komunikat o obniżonej mocy (nie było tego wcześniej) a także blad systemu „stabilTrak” (serwis). Kasuje błędy, ale od razu wracają. zdjąłem klemę na 20 min, zero skutku.. Co tu się mogło wydarzyć? Dołączam zdjęcia kodów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 2698
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 40 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy
Kontakt:

Re: A20NFT 2.0T przepustnica

Post autor: dokia » 14 lip 2019, o 15:49

Jak u mnie te elektrozawory też blokowały się w jednej pozycji- nie pamiętam czy otwarte czy zamknięte, to musiałam wymienić. Wymieniłam oba.
Natomiast sprawa przepustnicy. W toyocie poprzedniej czyszczono mi co roku przed sezonem, tzn pracownik mój to robił, bo dojście łatwe i falowała mi obrotami na biegu jałowym, ale to nie był silnik turbinowy, a po czyszczeniu cały sezon nie było falowania obrotów. W tym roku wpadłam wiosną na cudowny pomysł, że tego nie robiłam jeszcze w Insigni i zgłosiłam takie chciejstwo w moim ASO. Pan zrobił wielkie oczy i zdziwiony mówi że TEGO się nie robi w Insigniach i że robiliby to pierwszy raz. U mnie w moich serwisach też nikt nie chciał wcześniej się tego podjąć, TŻ kazał mi to zrobić tam tj w ASO Opla, z uwagi na fakt że przy tej ilości elektroniki w niej, to w momencie wypięcia może mi potem wywalić błędy i może trzeba to jakoś wprogramować. Ale on się nie zna, tzn TŻ mój na tym się nie zna, ja zresztą też nie. Ale w ASO zdecydowanie odmówili tej roboty z powodu chciejstwa mojego, zapytali dlaczego chcę, a ja rzekłam że w każdym aucie czyszczone miałam i tak prewencyjnie. No i nie jest czyszczone. Podobno w turbinowych nie czyści się. Poza tym jakieś wredne umiejscowienie jest tej przepustnicy.

Djlogan
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 29 lip 2018, o 12:50
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: A20NFT 2.0T przepustnica

Post autor: Djlogan » 14 lip 2019, o 15:57

Fakt dojście jest kiepskie, od spodu, odkręcanie na czuja... sęk w tym ze w tych autach ludzie nawet przy wymianie przepustnicy nie musza robić adaptacji nowej wiec nie wiem skąd ten cyrk się wziął :/ temat czyszczen przepustnicy również się przewijał w wątkach które opisywały podobny problem do tego który spotkał mnie wczoraj, stad ta decyzja o wyczyszczeniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”