--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Wywala płyn, bulgocze w przewodach. Temperatura rośnie.

ODPOWIEDZ
Toommek
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:46
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok

Wywala płyn, bulgocze w przewodach. Temperatura rośnie.

Post autor: Toommek » 14 cze 2019, o 21:51

Witam,
Trochę napsociłem, dziś czyściłem przepustnicę wszystko ładnie pięknie.. ubyło troche płynu chłodzącego a wiec po całej operacji dodałem płynu.. odpaliłem auto, pochodziło z 15 min na postoju złapało normalną temp. Zrobiłem jazdę testową, po wszystkim. W czasie jazdy wyskoczył komunikat o niskim poziomie płynu chłodzącego, a więc już wróciłem odkręciłem korek pomalutku spuścić ciśnienie i płyn zaczął mi wywalać dziurką awaryjną ulało się go nawet sporo...poluzowałem korek i trochę podjechałem myslałem że może sie uklad zapowietrzył? Kolega doradził ustawić na wszelki wypadek temperature na HI tak zrobiłem i wydaje mi się że tylko to pogorszyło sprawe, z auta na postoju na ustawieniu Hi leci zimne powietrze, jedynie podczas jazdy dmucha ciepłym.. Jak naprawić to co zepsułem ? Na koniec probowałem odkręciłem korek na postoju całkowicie, odpaliłem auto zeby płyn krążył gdy tylko załączył się wentylator temp szybko zaczeła rosnąc w górę, także od razu zgasiłem auto. Po zgaszeniu jeszcze dłuższy czas było słychać syczenie i bulgotanie w przewodach i tak jakby w podszybiu dodam że na samym początku z tym problemów nie miałem dopiero po tym jak odkreciłem korek na ciepłym silniku :roll: ? Czyżbym zapowietrzył jeszcze nagrzewnice włączając Hi ? Ratunku ! :D
Ps w czasie jazdy temperatura byla od 92Cdo98C sprawdzane w apce na tel...

Luka73
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 23 paź 2016, o 08:08
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Wywala płyn, bulgocze w przewodach. Temperatura rośnie.

Post autor: Luka73 » 15 cze 2019, o 16:05

Z opisu to zapowietrzony układ. Problemem może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Przycięty sztywno trzyma ciśnienie (koszt ok.30 zł w ASO ) Odpowietrzanie tak jak zacząłeś, wszystko otwarte i na max.

Toommek
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:46
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok

Re: Wywala płyn, bulgocze w przewodach. Temperatura rośnie.

Post autor: Toommek » 15 cze 2019, o 20:41

Odkrecilem korek, silnik pracował. Delikatnie później trzymałem na obrotach 1300 silnik bezpośrednio po odpuszczeniu gazu przy 106C zgasł.. Przy próbie uruchomienia nie chciał odpalić...na wyłączonym silniku było słychać bulgotanie, płyn podchodził do góry i opadł i tak w kółko. Teraz wessalo płyn że zbiorniczka nic w nim nie ma..

Odkręciłem dodatkowo korek od chłodnicy na początku nic z niego nie leciało odpaliłem silnik płyn zaczął lecieć i w tym momencie zakreciłem korek, na początku trochę bulgotało pykało w przewodach powietrze. Płyn delikatnie spadł w zbiorniczku i się ustabilizował, nie bulgotał, nie przelewał się. Z nawiewu jednak nadal leciało zimne powietrze, dziwne jest to że nie włacza mi sie wentylator, padnięty 1 bieg? zagrzał się do 105C i nic zero reakcji wentylatora. Zgasiłem silnik, po chwili słychać było bulgotanie z weży od nagrzewnicy trwało może z 15 min.. płyn w zbiorniku znów wessało do środka. Troszkę dolałem, odpaliłem auto delikatnie dodałem gazu płyn wrocił i znowu przelewał się.. Ręce opadają chyba bez mechanika się nie obejdzie.

Luka73
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 23 paź 2016, o 08:08
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Wywala płyn, bulgocze w przewodach. Temperatura rośnie.

Post autor: Luka73 » 16 cze 2019, o 06:20

Dolej płynu, wymien korek i zamknij układ. Ogrzewanie i nawiew na max. Wszystkie kratki otwarte .Zrób kilka km. Powietrze z nagrzewnicy ,,wypchnie,, ciśnienie w układzie. Nie odpowietrzysz nagrzewnicy otwierając co chwila korek. Plyn się będzie cofał. Jeżeli nie ma błędów na desce to najprostsza ścieżka

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”