--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Błąd P204B w B20DTH

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zulus
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 9 cze 2019, o 09:47
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Radzionków

Błąd P204B w B20DTH

Post autor: zulus » 12 cze 2019, o 07:50

Pojawił mi się błąd P204B z tego co wyczytałem to:

DTC P204B
Charakterystyka czujnika ciśnienia roztworu reduktora (AdBlue)

Czujnik ciśnienia reduktora, znajdujący się w module pompy reduktora reaguje na zmiany ciśnienia w systemie reduktora. Moduł sterujący silnika (ECM) jest podłączony do czujnika poprzez moduł sterujący reduktora, który spełnia rolę elementu pośredniczącego. ECM doprowadza napięcie 5 V do czujnika ciśnienia reduktora przez obwód napięcia odniesienia 5 V i łączy czujnik z masą przez obwód odniesienia masy. Czujnik ciśnienia reduktora dostarcza do modułu ECM sygnał poprzez obwód sygnału czujnika, zależnie od zmian ciśnienia w układzie reduktora.

Moduł ECM wykrywa, że sygnał czujnika ciśnienia jest niewiarygodny, ciśnienie wyższe od 50 kPa.

Według schematu to czujnik jest w zespole pompy
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/15/1-1/#1

numer części GM: 23347231 lub 13331120 - o koszt w ASO nawet nie pytam ile, na alledrogo za 1200

Czy ktoś miał podobny błąd?
Albo może czy ktoś zna na Śląsku serwis, który specjalizuje się w systemach AdBlue dla osobówek i mógłby pomóc? być może wystarczy wyczyścić czujnik bo się coś na nim skrystalizowało :)

Panek
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
Auto: insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: Panek » 12 cze 2019, o 13:36

W opisie błędy jest napisane "charakterystyka" więc podejrzewam że sam czujnik będzie OK, a jedynie gdzieś jest jakaś nieszczelność co powoduje zmianę charakterystyki pracy czujnika i takowy błąd

Sent from my K10 using Tapatalk


Awatar użytkownika
Blest
Klubowicz
Posty: 366
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: Blest » 12 cze 2019, o 14:33

Miałem ten błąd, ponad 10 tysięcy kilometrów temu. Skasowałem i do tej pory nie widać go. Teraz nęka mnie błąd tego czujnika przy wydechu, czysciłem go bo był trochę brudny zobaczymy czy coś to da.
Cały ten układ adblue jest jakiejś słabiej jakości u mnie przebieg 71 tysięcy i już się sypie, coś czuję że w niedługim czasie trzeba będzie się go pozbyć.


Tu kolega też za granicy miał ten błąd

https://www.opel-problemforum.de/insign ... e-865.html

Wykasował go i jeździł. Podobno to pompa adblue generuje błąd a jej wymiana to spory koszt.

Kiedy dolewałeś płyn do adblue? Może masz niski poziom?

Panek
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
Auto: insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: Panek » 12 cze 2019, o 14:55

Z adblue trzeba pamiętać aby nie dopuścić do jazdy na rezerwie co gorsza na pustym zbiorniku. Bo się zaczynają problemy

Sent from my K10 using Tapatalk


Awatar użytkownika
zulus
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 9 cze 2019, o 09:47
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Radzionków

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: zulus » 12 cze 2019, o 15:16

Dolewałem już po błędzie .. teraz mam fullm nigdy nie jeździłem na rezerwie.
Kasować próbowałem ale tylko takim prostym ELM-em .. i nie wiem czy czasem to nie za mały sprzęt - po wyłączeniu samochodu błąd pojawiał się znowu.
Umówiłem się jednak w ASO na diagnostykę może oni skasują i powiedzą coś więcej.

Awatar użytkownika
Blest
Klubowicz
Posty: 366
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: Blest » 12 cze 2019, o 15:18

Ja kasowałem elmem i zniknęła. Daj znać co ci powiedzą w ASO i na co się nastawiać.

Awatar użytkownika
zulus
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 9 cze 2019, o 09:47
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Radzionków

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: zulus » 17 cze 2019, o 14:21

Część dalsza walki z AdBlue ...
W piątek byłem w ASO na diagnostyce. Panowie na 100% orzekli że przyczyną błędu jest uwalony wtryskiwacz AdBlue w układzie wydechowym, zrobili jakieś pomiary dawki płynu i już chcieli zamawiać mi nowy wtryskiwacz za jedyne ok 1500pln.
Pohamowałem ich entuzjazm i podziękowałem za pomoc..

Znalazłem w sieci sklep z warsztatem, specjalizującym się w częściach do Opla nowy wtryskiwacz za 1/3 ceny, dodatkowo Panowie z warsztatu zaoferowali się go wymienić na miejscu.

Niestety to nie pomogło i w tej chwili mam nowy wtryskiwacz w samochodzie a używany do sprzedania aby zminimalizować straty (może coś odzyskam)

Najgorsze jest to że zaczyna brakować pomysłów..co dalej, ile jeszcze dobrych części mam kupić i wymienić żeby usunąć usterkę.

Pytanie: Czy zna ktoś firmę ze Śląska, która może to ustrojstwo jakoś wyłączyć, bo może się to okazać najtańszą opcją w tej chwili?

Drugie pytanie .. wszystkie testy DTC mi przechodzą poza jednym w Torque nazywa się "Catalyst" (nie mylić z "Heated Catalyst") czy ktoś mógłby sprawdzić kto ma B20DTH czy ten test wykonuje się często czy potrzeba jakiś idealnych warunków do jego odpalenia. Bo może muszę trochę pojeździć żeby mi się ten błąd skasował po wymianie wtryskiwacza.

Panek
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
Auto: insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: Panek » 19 cze 2019, o 19:03

Sprawdź tutaj

http://p204b.engineerrorcode.com/opel-insignia

I tutaj

https://www.autocodes.com/p204b.html



Sent from my K10 using Tapatalk



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”