--------Spot śląsko-małopolsko-świętokrzyski - 1.09 - na forum i na FB
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Climatronic na auto obieg zamknięty otwarty

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
THOR78
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 18 lis 2018, o 19:19
Auto: Opel Insignia 2.0 T
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Reda

Climatronic na auto obieg zamknięty otwarty

Post autor: THOR78 » 17 maja 2019, o 10:45

Panowie mam takie pytanie bo zastanawiam się jak to jest, jeżeli mamy klimatronika i ustawimy wszystko na auto to wtedy obieg zamknięty też jest otwierany zamykany automatycznie?
Nie wiem tak do końca jak to działa. Ostatnio jechałem dłuższą podróż i wydawało mi się, że obieg był cały czas zamknięty bo w samochodzie robiło się duszno. W zasadzie nie wiem jak to działa. Uważam że powinno być tak iż po dojściu do pewnej temperatury, komputer sterowania powinien otworzyć obieg otwarty żeby wpuszczać świeże powietrze z zewnątrz.

Awatar użytkownika
marcinmg
Forumowicz
Posty: 203
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie

Re: Climatronic na auto obieg zamknięty otwarty

Post autor: marcinmg » 17 maja 2019, o 11:40

Cały czas jeżdżę na auto i nie mam takich problemów, jak pada deszcz to włączam klimę lub nawiew na szybę.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


ZZZ
Nowicjusz
Posty: 53
Rejestracja: 3 paź 2018, o 09:32
Auto: Astra J Sedan
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Climatronic na auto obieg zamknięty otwarty

Post autor: ZZZ » 17 maja 2019, o 11:42

Zależenie od wersji wyposażenia jest kilka możliwości co do regulacji obiegu.
Pierwsza najprostrza opcja zależy od róznicy temperatury wewnętrznej i zewnetrznej i wtedy przełącza obiegi.
Druga z czujnikiem jakości powietrza ma odczyt wilgotności i temperatury i na podstawie tych wartosci reguluje przepływ.

Dziwne jest to, że ciepłe powietrze, przy trybie AUTO, płynie najniższym nawiewem (przy nogach) a chłodne leci albo przy szybie albo kratkami na kokpicie. Dopiero przy tęcznym ustawieniu działa to tak jak trzeba.
Tak jest w Astrze J i podejrzewam, że jest podobnie w Insigni.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2109
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Climatronic na auto obieg zamknięty otwarty

Post autor: Rooff_ » 17 maja 2019, o 14:43

Ja mam tak, że dopiero po jakimś czasie od ruszenia słychać jak obieg się otwiera (takie odklejanie klapek od uszczelek).
Oczywiście najbardziej jest to słyszalne w zimie ;)
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Bartol
Użytkownik
Posty: 800
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Climatronic na auto obieg zamknięty otwarty

Post autor: Bartol » 17 maja 2019, o 16:39

Jeśli jesteś przyzwyczajony i preferujesz równomierny nawiew przy ustalonej przez siebie prędkości wentylatora to do trybu auto musisz się również przyzwyczaić.
Działa on tak, że przy dużej różnicy pomiędzy żądaną temperaturą, a temperaturą rzeczywistą wewnątrz pojazdu wentylator mocno pracuje żeby w jak najkrótszym czasie schłodzić wnętrze. Po osiągnięciu celu zwalnia do minimum lub niemalże zamiera, więc nie odczujesz ruchu powietrza, który ja preferuję dlatego zazwyczaj korzystam z manualnych ustawień. Być może dlatego masz wrażenie, że robi się duszno.
Przy korzystaniu z auto muszę obniżyć temperaturę o dwa stopnie żeby odczucia były porównywalne do ustawień manualnych.

Bartol
Użytkownik
Posty: 800
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Climatronic na auto obieg zamknięty otwarty

Post autor: Bartol » 29 maja 2019, o 09:13

Przy korzystaniu z auto muszę obniżyć temperaturę o dwa stopnie żeby odczucia były porównywalne do ustawień manualnych.
Prawdopodobnie dlatego, że w ustawieniach pojazdu siłę nadmuchu w trybie auto mam ustawione na minimum.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ ogrzewania + chłodzenia”