--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - info i zapisy
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu

ODPOWIEDZ
Airboozik
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 25 sie 2017, o 23:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu

Post autor: Airboozik » 13 kwie 2019, o 21:47

Czołem Panowie,
Czy sptokaliscie sie z problemem żeby przez zły typ filtra oleju, spływal olej z kol rozrządu i poprzez brak odpowiedniego uszczelnienia na Filtrze kola zmiennych faz pracują przez ułamek sekundy bez smarowania? Wymieniłem koła wymieniłem cewki a problem nadal występuje..

Awatar użytkownika
Arkadius3
Klubowicz
Posty: 72
Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
Auto: Insignia Fl bi-t AT
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Sępólno Krajeńskie

Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu

Post autor: Arkadius3 » 14 kwie 2019, o 07:05

Możesz mieć zapchane zawory sterujące.

Buluś
Klubowicz
Posty: 316
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu

Post autor: Buluś » 14 kwie 2019, o 22:01

a koła zmieniałeś na jakie ?
Części do Insigni - czegoś szukasz, pisz na priva

Airboozik
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 25 sie 2017, o 23:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu

Post autor: Airboozik » 15 kwie 2019, o 15:48

Cewki wymienione obie. Koła INA

Buluś
Klubowicz
Posty: 316
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu

Post autor: Buluś » 15 kwie 2019, o 19:28

jak ina to tak bedzie.. robione w chinach to czego sie spodziewac
Części do Insigni - czegoś szukasz, pisz na priva

Airboozik
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 25 sie 2017, o 23:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu

Post autor: Airboozik » 15 kwie 2019, o 22:40

Ina wstawia fabryczne koła z tego co widziałem.. I nabite bylo Germany. Chyba ze sie mylę? A wiecie coś o tym Filtrze oleju?

Buluś
Klubowicz
Posty: 316
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu

Post autor: Buluś » 15 kwie 2019, o 22:48

fabryczne są ina germany, zamienniki ina china, nie Ty pierwszy masz tak po wymianie
Części do Insigni - czegoś szukasz, pisz na priva

Lukszt85
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 2 sty 2019, o 17:50
Auto: Opel insignia
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bytom

Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu

Post autor: Lukszt85 » 16 kwie 2019, o 14:10

Jaki olej?

Dodano po 4 minutach 42 sekundach:
Miałem ten sam problem tylko że słychać było kola przez parę sekund i do tego komunikat niskie ciśnienie oleju.

Airboozik
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 25 sie 2017, o 23:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu

Post autor: Airboozik » 16 kwie 2019, o 17:35

Olej był Castrol i chrobotalo. Zmieniłem na. Liqui moly dexos 3 plus filtr oleju mahle i nadal to samo.

Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
A jak sobie poradziłes z tym problemem?

Lukszt85
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 2 sty 2019, o 17:50
Auto: Opel insignia
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bytom

Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu

Post autor: Lukszt85 » 16 kwie 2019, o 18:51

U mnie była opcja żeby wlać olej 0w60 czyli bardzo gesty żeby film olejowy cały czas trzymał się na kolach zfr a nie spływal do miski ale to chyba był zły pomysł. Filtron ma filtry ze specjalnym zaworkiem który zapobiega pływaniu. Te zaworki zmiennych faz rozrządu wymieniales? Można ich działanie sprawdzić samemu

Airboozik
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: 25 sie 2017, o 23:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu

Post autor: Airboozik » 17 kwie 2019, o 08:17

Zawory wymienilem oba. Sprawdzilem przed wymiana. Mialy jakby laga przy podaniu napiecia. Nie wiem czy to przez to ze olej byl w zaworach, a nowe byly na pusto, ale ewidentnie slabiej pracowaly stare a nowe.

Jak usunalem siateczki, to bylo jeszcze gorzej

Lukszt85
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 2 sty 2019, o 17:50
Auto: Opel insignia
Kod silnika: B20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bytom

Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu

Post autor: Lukszt85 » 17 kwie 2019, o 08:30

Długo trwa to chrobotanie? Na zimnym i ciepłym silniku to samo? Spróbuj podczas odpalania naciskać pedal gazu albo odpalić już na wcisnietym. U mnie rano na zimnym chrobotalo non stop ale jak go zgasilem i odpalilem jeszcze raz to już było dobrze

Bartol
Użytkownik
Posty: 665
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu

Post autor: Bartol » 17 kwie 2019, o 09:28

Temat jest na forum:
viewtopic.php?f=13&t=1524

Zaworek w filtrze to bypass zastępujący działaniem oryginalny bypass na plastikowym palcu w obudowie filtra. Ten w filtrze jest na mocniejszej sprężynie, otwiera się później przez co w trakcie zapychania filtra trzyma dłużej obieg przez materiał filtrujący. Dlatego przy dużym ciśnieniu oleju zdarzały się przypadki zgniecenia wkładu filtra. Teraz w filtronie od środka stosowany jest plastikowy stelaż mający zapobiegać temu zjawisku.

Zaworek trzymający olej w obudowie filtra to drugi zaworek. Znajduje się w dolnej części obudowy i naciskany jest przez dół filtra- wtedy się zamyka. Dlatego znaczenie mają całkowite długości filtrów. Niektóre są 1mm krótsze i mogą nie domykać tego zaworka. Jeśli dobrze pamiętam to domykany jest tym pierścieniem filcowym pod filtrem.

Magistrala olejowa jest bardziej rozbudowana i nie ogranicza się tylko do obudowy filtra oleju. Są inne drogi, którymi olej spływa w dół silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”