--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - info i zapisy
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Brak kompresji po wymianie popychaczy hydraulicznych 2.0 CDTI

ODPOWIEDZ
dawid828828
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 15 mar 2019, o 23:03
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Stuttgart

Brak kompresji po wymianie popychaczy hydraulicznych 2.0 CDTI

Post autor: dawid828828 » 17 mar 2019, o 14:37

Witam.. Wiem, ze to nie forum Astry ale doradzono mi na nim, zebym sprobowal szczescia tutaj.

Chcialbym opisac moj dosc nietypowy problem majacy jak mysle zwiazek z popychaczami w silniku 2.0cdti. Mam nadzieje, ze ktos spotkal sie juz z podobnym przypadkiem i bedzie w stanie mi cos doradzic, gdyz pomysly powoli sie koncza. Cierpliwosc tez. Ale do rzeczy:
Pacjent to Astra EcoFlex, rok produkcji 2012, silnik A20DTH, 165 koni. Silnik mial typowa usterke jaka jest zerwanie paska rozrzadu po zatarciu pompy wody. Po wymianie dzwigienek i popychaczy hydraulicznych wystepuje problem braku kompresji po napelnieniu sie olejem tych ostatnich.
Moze uprzedze kilka standardowych pytan, zanim zostana zadane niepotrzebnie: Pasek oczywiscie ustawiony odpowiednio. Glowica zostala zdjeta, zawory sprawdzone. Nie zostaly pogiete i sa szczelne. Swiadczy z reszta o tym fakt, ze w akcie desperacji wykonana zostala proba uruchomienia silnika bez oleju. Oczywiscie tylko na ok. 3 sekundy. Po recznym wycisnieciu oleju ze szklanek i zlozeniu calosci silnik zapalil "od strzala" bez uzycia plaka. Po nalaniu oleju i czasie potrzebnym do napompowania sie popychaczy, silnik natychmiast traci kompresje i gasnie. Olej originalny GM 5W30. Cisnienie oleju w glowicy na rozruszniku ok 2 bary, co wydaje mi sie dosc wysoka wartoscia przy tych obrotach, dlatego podejrzewam m. in. zaciety zaworek regulacyjny na pompie. Jednak moge sie mylic. Pompa oczywiscie bez elektrycznego zaworka regulacyjnego (wystepuje on tylko w Insigni).
Nasuwa mi sie kilka pytan, choc nie wiem czy ide wlasciwym tropem:
Czy mozliwe jest, ze pompa podaje zbyt duze cisnienie oleju i szklanki nie nadazaja sie oprozniac..
Czy po spuszczeniu oleju z silnika i kreceniu rozrusznikiem nie powinny sie w takim razie samoczynnie oproznic i silnik nie powinien odzyskac kompresji?
Czy mozliwe jest zatkanie ktoregos kanalu olejowego, przez co szklanki nie sa w stanie sie oproznic? Nie wiem ktoredy odplywa z nich olej ale wydaje mi sie, ze za nimi nie jest to juz uklad zamkniety i olej opuszcza je swobodnie splywajac z powrotem do miski..
W akcie desperacji silnik zostal przeplukany olejem napedowym w celu wymycia ewentualnych nagarow a takze rozzedzenia oleju w szklankach podejrzewajac jego za wysoka gestosc..
Pytanie czy nowe popychacze moga byc na tyle wadliwe, zeby wystepowal wyzej wymieniony problem. Wydaje mi sie, ze raczej to niemozliwe, zeby wade mialy wszystkie 16. Szklanki pochodza od FEBI. Z tego, co sie orientowalem, wedlug katalogu montowane byly popyczacze tylko jednego typu i stosowane one byly bez zmian jeszcze w silniku 1,9. W takim razie nie moglem zamowic niewlasciwych..
Nie wiem czy czegos nie pominalem, w razie czego prosze pytac. Bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie produktywne sugestie i pomysly, gdyz walcze w tym silnikiem od jakiegos czasu i niewiele mam juz pomyslow wlasnych na rozwiazanie tego problemu. Dodam tylko, ze mialem okazje naprawiac juz kilka podobnych usterek w silnikach 1,9cdti i wiem na czym to polega. Nigdy jednak nie dochodzilo do takich, czy jakichkolwiek innych problemow..
Z gory dziekuje za ewentualna chec pomocy.. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 mar 2019, o 11:28 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1764
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Brak kompresji po wymianie popychaczy hydraulicznych 2.0 CDTI

Post autor: Rooff_ » 17 mar 2019, o 16:24

A jakieś błędy historyczne lub aktualne występują?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

dawid828828
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 15 mar 2019, o 23:03
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Stuttgart

Re: Brak kompresji po wymianie popychaczy hydraulicznych 2.0 CDTI

Post autor: dawid828828 » 17 mar 2019, o 17:37

Byly typowe po zerwaniu paska, zostaly skasowane. Masz jakies podejrzenia?

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1764
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Brak kompresji po wymianie popychaczy hydraulicznych 2.0 CDTI

Post autor: Rooff_ » 17 mar 2019, o 17:58

Nic konkretnego, co najwyżej gdybanie ;) Niestety nie jestem mechanikiem...
Spytałem o błędy, bo może zapomniałeś napisać jakie są, bo zakładam że jednak pierwsze co ktoś zrobił to diagnostykę i analizę ewentualnych błędów aktualnych.
Jeśli nie ma żadnych błędów, to trzebaby się zastanowić co może gasić silnik, jednocześnie nie dając informacji o nieprawidłowej pracy?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

dawid828828
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 15 mar 2019, o 23:03
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Stuttgart

Re: Brak kompresji po wymianie popychaczy hydraulicznych 2.0 CDTI

Post autor: dawid828828 » 17 mar 2019, o 18:18

Moim zdaniem zczytywanie bledow niewiele da, nie jest to usterka elektroniczna. Problem ewidentnie tkwi w hydraulice popychaczy, poniewaz natychmiast po ich napelnieniu olejem zawory przestaja sie domykac i silnik traci kompresje. Nie znam az tak dobrze budowy silnikow cdti i wszystkich wystepujacych w nich problemow. Dlatego licze na opinie kogos, kto posiada wiedze wieksza od mojej..
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 mar 2019, o 11:29 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
Arkadius3
Klubowicz
Posty: 72
Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
Auto: Insignia Fl bi-t AT
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Sępólno Krajeńskie

Re: Brak kompresji po wymianie popychaczy hydraulicznych 2.0 CDTI

Post autor: Arkadius3 » 17 mar 2019, o 19:28

Jest możliwość zacięcia się zaworu w pompie olejowej. Przerobiłem taki objaw jak piszesz w Z16SE. Póki silnik chodził na jałowych jakoś dawał radę. Wystarczyło strzelić przegazówkę i silnik umierał na brak kompresji robiła takie ciśnienie popychacze robiły się twarde i nie domykało zaworów. Wymiana pompy oleju rozwiązała sprawę aczkolwiek u Ciebie dziwny zbieg okoliczności przy zerwaniu rozrządu że powstał taki problem. Popychacze Febi powinny być ok aczkolwiek osobiście preferuję INA.

dawid828828
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 15 mar 2019, o 23:03
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Stuttgart

Re: Brak kompresji po wymianie popychaczy hydraulicznych 2.0 CDTI

Post autor: dawid828828 » 17 mar 2019, o 22:12

Tez podejrzewam zaworek w pompie. Choc jest to troche dziwne, ze silnik nawet nie chce zapalic. Wystarczy pokrecic go recznie po zalozeniu rozrzadu i juz traci kompresje. Tez zbieg okolicznosci tez mnie dziwi. Przeciez silnik pracowal do momentu zerwania paska, a ta awaria raczej nie ma wplywu na hydraulike i wyzej wymieniony problem. W kazdym razie bardzo dziwna sprawa i nikt, z kim rozmawialem tez sie z tym jeszcze nigdy nie spotkal..
Ostatnio zmieniony 19 mar 2019, o 11:29 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
Arkadius3
Klubowicz
Posty: 72
Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
Auto: Insignia Fl bi-t AT
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Sępólno Krajeńskie

Re: Brak kompresji po wymianie popychaczy hydraulicznych 2.0 CDTI

Post autor: Arkadius3 » 18 mar 2019, o 07:19

A jest problem z wszystkimi garami? Dzwigienki i hydra weryfikowałeś wymiary? Może coś dostałeś złego?

dawid828828
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 15 mar 2019, o 23:03
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Stuttgart

Re: Brak kompresji po wymianie popychaczy hydraulicznych 2.0 CDTI

Post autor: dawid828828 » 18 mar 2019, o 08:07

Tak, problem wystepuje na wszystkich garach. Dzwigienki wedlug numeru sa prawidlowe. Z informacji jakie wygrzebalem w katalogach popychacze wystepuja tylko jedne. Mimo wszystko dla sprawdzenia zlozylem dwa cylindry na dzwigienkach, ktore ocalaly po zerwaniu paska (polamaly sie tylko na jednym walku). Niestety na tych cylindrach rowniez nie ma kompresji.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2019, o 11:30 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Marek2504
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 19 gru 2018, o 20:01
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Namysłów

Re: Brak kompresji po wymianie popychaczy hydraulicznych 2.0 CDTI

Post autor: Marek2504 » 20 mar 2019, o 19:27

Czy odprezałeś popychacze ?
Ostatnio zmieniony 20 mar 2019, o 19:27 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par. 5 pkt.8

dawid828828
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 15 mar 2019, o 23:03
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Stuttgart

Re: Brak kompresji po wymianie popychaczy hydraulicznych 2.0 CDTI

Post autor: dawid828828 » 21 mar 2019, o 20:02

Pytasz o oproznienie ich z oleju? Zostaly wycisniete w imadle, po czym silnik udaje sie uruchomic. Niestety tylko na sucho..
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, o 20:02 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Marek2504
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 19 gru 2018, o 20:01
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Namysłów

Re: Brak kompresji po wymianie popychaczy hydraulicznych 2.0 CDTI

Post autor: Marek2504 » 22 mar 2019, o 06:54

Ściągnij pokrywę zaworów przyłóż poziomice do zaworów na górze i szlifnij je mała precyzyjna szlifierka o 0.5 mm wkładając szczelinomierz pod poziomice będziesz mierzył poprostu wina jest gościa który robił ci głowicę miałem ostatnio tak samo frezowali gniazda pod zawory a nie skrucili zaworu do góry dlatego zawór jest za długi i jest ciągle otwarty i nie masz sprężania

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”