--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - info i zapisy
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Spadek mocy

ODPOWIEDZ
piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Spadek mocy

Post autor: piotreknirvana » 16 mar 2019, o 19:47

Witam,
Zacznę od początku... kupiłem od siostry insignię z przebiegiem ok . 200000 była strasznie słaba. Silnik 2.0 dth, 130 km rocznik 2010. skrzynia f40.Nie wiedziałem gdzie jest problem więc postanowiłem zrobić chipa. Robiłem go w gcs tuning w luborzycy k. Krakowa. Na hamowni wyszło że ma 92 km co widać na pierwszym wykresie dobrze to widać. Po chipie wyszło prawie 150 km i zero błędów ale dalej brakowało ok . 100 Nm i 50 km. Postanowiłem więc oddać auto do zakładu przy którym mieści się zakład tuningujacy - mają to samo biuro, warsztat etc firma nazywa się auto-max G. Korcala a właściciele są kolegami. Na odbiór i diagnostykę czekałem 4 dni po czym stwierdzono że głównym winowajcą było wgniecenie rury za dpfem i naprawiono mi to na 350 zł i kazano mi się zgłosić żeby znaleźć głównego winowajcę problemu. Było to wczoraj.Nie miałem jak dokładnie przetestować auta do dzisiaj... jechałem obwodnicą i przy 3500-4000 na 3 biegu na monitorze pojawił się błąd o awarii silnika (zdjęcie). Po podłączeniu kompa wyświetliły się błędy ze zdjęć. Po usunięciu błędów chinolem wszystko wraca do normy i po przekroczeniu owych 3500 obrotów sytacja się powtarza i wyświetla błąd P0234-11 czasami dochodzi P003A . Proszę o sugestie.ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka


xul
Klubowicz
Posty: 362
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Spadek mocy

Post autor: xul » 16 mar 2019, o 19:58

P0234 - przeładowanie turbo
P003A - niewyuczona pozycja łopatki turbo
pozostałe to od czujnika prędkości tylnego koła i niskiego napięcia obwodu czujnika ciśnienia cieczy chłodzącej układu klimatyzacji - to mogą być jakieś historyczne, co po naprawie nie zostały skasowane

piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Spadek mocy

Post autor: piotreknirvana » 16 mar 2019, o 20:05

dzięki za odpowiedź... myślisz że turbo do regeneracji ?

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 1875
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 28 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy
Kontakt:

Re: Spadek mocy

Post autor: dokia » 16 mar 2019, o 20:13

Sprawdzić warto luzy na niej, poprzeczne niewielkie mogą być, u mnie były wzdłużne, a takich nie powinno być . Ale nawet jak coś to nie jest to jakiś straszny koszt ta regeneracja turbiny.

Dopuszczalne są takie:

piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Spadek mocy

Post autor: piotreknirvana » 16 mar 2019, o 20:22

Zgadza się, sama turbina to koszt 700 - 900 zł w Krakowie reszta to robota. Zastanawiam się tylko dlaczego gdy był podmieniony czujnik nr 2 z rysunku auto jeździło znacznie lepiej mimo że było 160 km oraz czemu nie wyszło to zaraz po chipie a dopiero po naprawie rury za DPF...Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka


xul
Klubowicz
Posty: 362
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Spadek mocy

Post autor: xul » 16 mar 2019, o 20:25

To musiałby się jakiś fachowiec wypowiedzieć. Masz zrobionego chipa, może przesadzili z doładowaniem i dlatego sypie błędami? Trochę poszalałeś, to się przedmuchał cały układ z nagaru co się mógł gdzieś nagromadzić.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1764
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Spadek mocy

Post autor: Rooff_ » 16 mar 2019, o 23:17

A ten czujnik nie buczy czasami? Np. po zamknięciu maski?
Piszesz, że podmieniony czujnik - na nowy czy używany?
Niestety te zaworki mają taką przypadłość, że psują się ale nie na amen, tylko działają ale potrafią generować podobne błędy doładowania.
Oczywiście może być też problem ze zmienną geometrią lub tzw. gruszką przy turbinie (może być dziurawa i nie trzymać podciśnienia). W mniejszym stopniu bym podejrzewał resztę układu podciśnienia (pompa vacuum lub przewody, które lecą do sterowania turbiną) - wtedy byłyby inne błędy.

Zacznij od wymiany czujnika na 100% sprawnym w dalszej kolejności można spróbować zrobić wyuczenie pozycji zaworu sterowania turbiną. A jak dalej będzie kicha, to turbo do regeneracji.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Spadek mocy

Post autor: piotreknirvana » 17 mar 2019, o 02:01

Właśnie nie wiem czy majstry którym zostawiłem auto nie podmienili czujnika. Wcześniej po chipie nie miałem tych błędów . Owszem był słabszy niż powinien, ale nie wyświetlały się takie błędy. rzeczywiście podejrzewam uszkodzoną turbinę. Może jakaś klapka kolektora rozwaliła wirnik?

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dare50
Użytkownik
Posty: 851
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Spadek mocy

Post autor: dare50 » 17 mar 2019, o 09:55

Sory ale według mnie ci co robili Czipa to partacze , jak można robić coś takiego jeśli auto nie trzyma serii , może być różnica 5÷10 koni ale nie ponad 30 , od razu powinien pójść od razu na warsztat i szukać przyczyny , teraz będziesz się bujał z niesprawnym autem i wydawał nie potrzebnie kasę , bo teraz udowodnij komuś kto schrzanił robotę

piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Spadek mocy

Post autor: piotreknirvana » 17 mar 2019, o 10:01

W razie czego to zostawiłem namiary na firmę która mi to robiła, tak ku przestrodze. Zastanawiam się tylko czy po wymianie turbiny wszystko wróci do normy

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka


spiryt4
Użytkownik
Posty: 726
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Opel InsigniaCDTI ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Spadek mocy

Post autor: spiryt4 » 17 mar 2019, o 11:05

@piotreknirvana
Chyba jesteś pierwszy u którego zrobili taką manianę u hekko w GCS można śmiało powiedzieć że ponad 50% z nas robiło u nich swoje maszyny i nikt nie miał podobnych problemów jak Ty. Albo jest to ich wina a może to sam na siłę chciałeś wgrywać wirusa mimo niedomagań silnika, nikogo z Tobą nie było i nikt nie może potwierdzić ani zaprzeczyć że Ci wgrali program nie informując o kondycji silmika. Oczywiście jest też możliwość ze to oni poszli na kasę w co wątpię żeby dla 1000zł psuć sobie opinię , to tylko moje zdanie na ten temat i wcale nie musisz się z tym zgodzić. Proponuję zrobić ankietę ilu z nas robiło program w GCS i kto miał jakie problemy po zabiegu wtedy będziemy wiedzieli ile osób jest zadowolonych a ile nie. Co wy na to???
Ja osobiście jestem w 100% zadowolony nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów

piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Spadek mocy

Post autor: piotreknirvana » 17 mar 2019, o 12:11

Spiryt 4 ale czy ja komuś robię jakieś wyrzuty ? nikogo o nic nie oskarżam... więc parafrazując pewne hasło:"skończ z tą mową nienawiści"... gcs poinformowano mnie o małej mocy ale powiedziano mi że nie widzą żadnych przeciwwskazań do chipa i że po usunięciu usterek wszystko wróci do normy... nie jestem mechanikiem i nie znam się więc sugeruję się opinią fachowców . Do nich poszedłem bo rzeczywiście opinie maja super i tym się sugerowałem.
Poza tym to szukam rozwiązania moich kłopotów z autem i nikogo nie oskarżam.... zresztą nie ja określiłem ich jako partaczy...

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka




spiryt4
Użytkownik
Posty: 726
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Opel InsigniaCDTI ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Spadek mocy

Post autor: spiryt4 » 17 mar 2019, o 16:48

Czegoś nie rozumie zrobili Ci program na nie sprawnym silniku przed usunięciem usterek? Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się ze ktoś pomylił kolejność czynności przy modyfikacji , coś moi się wydaje że najpierw usuwamy usterki a dopiero potem wgrywamy nowy program i stroimy silnik pod nowe parametry.

P405
Zapaleniec
Posty: 2545
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Spadek mocy

Post autor: P405 » 17 mar 2019, o 18:48

Czyli wgranie jakiegoś gotowca na niesprawny silnik. Total porażka.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Spadek mocy

Post autor: piotreknirvana » 17 mar 2019, o 20:36

Spiryt 4 otóż to. Idąc do fachowca oczekujesz że ktoś się zna na tym i rzetelnie cię obsłuży. każdy zawód ma jakaś specjalizację lekarz, mechanik, informatyk czy murarz...ja mógłbym ci coś powiedzieć na temat stolarki otworowej czy o automatyce domowej albo na temat mojego kierunku studiów bo na tym się trochę znam...idac tam od razu stwierdzono brak ok 40 km ale powiedziano mi że chipa można robić. Gorzej że ten mechanik który dzieli z tunerem biuro i budynki trzymał mi tydzień auto i nic nie odkrył tylko zespawał mi kawałek wydechu... powiedział tylko że podejrzewa uszkodzoną turbinę lub kolektor i skasował za to. jutro jadę na kanał do kolegi żeby zobaczyć co rzeczywiście tam jest zespawane...
Wracając do sedna... jutro lub pojutrze zabieram się za kolektor... ewentualnie czy parametry się polepszą jak usunę usterki (wymiana kolektora i turbiny)?czy będzie trzeba "cofnąć" wirusa i powrócić do podstawowych parametrów?

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka


spiryt4
Użytkownik
Posty: 726
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Opel InsigniaCDTI ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Spadek mocy

Post autor: spiryt4 » 17 mar 2019, o 21:19

Myślę że jak się uporasz ze wszystkimi usterkami to co najmniej trzeba będzie jeszcze raz wystroić silnik pod nowe parametry po wgranym programie.

piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Spadek mocy

Post autor: piotreknirvana » 17 mar 2019, o 21:27

Ciekawe czy skasują za ponowną usługę w gcs...
Reasumując: sprawdzę kolektor, turbinę i gruszkę, wymienię zawór sterujący na pasie przednim i coś jeszcze ?

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka


piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Spadek mocy

Post autor: piotreknirvana » 29 mar 2019, o 17:55

Wymieniłem wszystko i na hamowni dalej brak 80 nm i że 40 km...ma ktoś jakieś pomysły? Może to wtryski? orientuje się ktoś jakie powinny być wartości dla wtrysku Bosch o numerze 55566050 ?

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka


spiryt4
Użytkownik
Posty: 726
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Opel InsigniaCDTI ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Spadek mocy

Post autor: spiryt4 » 29 mar 2019, o 18:54

Nie wiem nie znam się ale może warto by było sprawdzić kompresję ? Nie wiadomo w jakim stanie są pierścienie tłoki.

Awatar użytkownika
dare50
Użytkownik
Posty: 851
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Spadek mocy

Post autor: dare50 » 29 mar 2019, o 19:21

Po prostu oddać auto do porządnego mechanika i sprawdzi wszystko co mechaniczne , tak jak kolega wyżej pisał kompresja tłoki itp. a nie cały czas gdybanie co może być .

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”