--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - info i zapisy
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Voltomierz - wyskalowanie

ODPOWIEDZ
IrekB
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
Auto: Insgnia B CT 4x4
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 3 razy

Voltomierz - wyskalowanie

Post autor: IrekB » 5 lut 2019, o 22:55

Czy zwrócił ktoś z Was na wskazania voltomierza? Jak tak to jak odczytujecie wartość napięcia akumulatora?
Może na załączonym zdjęciu będzie to widać.
Miedzy 9-14 i 14-19 V nie da się logicznie odczytać napięcia. Brakuje jednej grubej i cienkiej podziałki. Czy może jestem w błędzie? Nikt z Was o tym nie pisze, ale z racji branży w jakiej pracuje (instalacje elektryczne) wskazania "miernika" są niejednoznaczne.
Pokuszę się o podpięcia miernika i sprawdzę wartość napięcia i porównam do położenia wskaźnika.
A tu załączam fotkę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 940
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Voltomierz - wyskalowanie

Post autor: wassermann » 6 lut 2019, o 01:54

Po prostu podziałka nie odpowiada wartościom całkowitym. Zakładając, że wskazanie jest w całym zakresie liniowe, to te pośrednie najgrubsze kreski bez miana odpowiadają wartościom 11.5V oraz 16.5V. Między 11.5V a 14.0V będzie w połowie 12.75 V. U Ciebie na zdjęciu jest ok. 12.2V. Porównaj do ręcznego pomiaru miernikiem. Przy okazji z ciekawości zobaczę u siebie, ale tuż po jeździe napięcie aku na pewno będzie wyższe niż np. po 12h postoju.
Ja mam wyświetlacz sprzed "liftu zegarów", jeszcze w tej czerwonej tonacji. Wyskalowanie u mnie jest identyczne 9 - 14 - 19V, choć nie mam zaznaczonej tej najdrobniejszej podziałki.

M.

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Płock
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Voltomierz - wyskalowanie

Post autor: KaMYk » 6 lut 2019, o 07:26

:) no szok, a gdzie to jest napisane, że podziałka musi odpowiadać wartościom całkowitym :)
najmniejsza podziałka to 0,625V, a każda grubsza kreska to 1,25V.
Wskazania są bardzo jednoznaczne, jak ktoś z branży elektrycznej nie potrafi sobie przeliczyć skali miernika?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 1875
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 28 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy
Kontakt:

Re: Voltomierz - wyskalowanie

Post autor: dokia » 6 lut 2019, o 07:54

Ja nawet umiem sobie przeliczać i też z racji zawodu mojego z miernikami mam do czynienia na co dzień. I nawet nie zaliczam ćwiczenia jak ktoś nie umie przeliczyć skali i właściwie zapisać wyników pomiarów. Kolega by u mnie nie zaliczył 😂

IrekB
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
Auto: Insgnia B CT 4x4
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Voltomierz - wyskalowanie

Post autor: IrekB » 6 lut 2019, o 08:44

Skale potrafię przeliczać :D
Nie o to chyba chodzi, żeby podziałki się uczyć na pamięć, czy liczyć z kalkulatora.
Najlepiej jak by była by z "łatwym" podziałem - tak jak widać na podziałce prędkościomierza czy na fotce temp. płynu w chłodnicy.
Wskazania woltomierza a właściwie jego podziałka mogła być lepiej przemyślana - to miałem na myśli pisząc tego posta.

xul
Klubowicz
Posty: 362
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Voltomierz - wyskalowanie

Post autor: xul » 6 lut 2019, o 09:28

Dla mnie zakres do 19V jest trochę za duży, tym bardziej, że ładowanie jest max w okolicy 15V. Wystarczyłby zakres np.: 8-16V, podział na 8 albo 16 "wskazań", a i odczyt wartości byłby łatwiejszy. Drobne niuanse, ale trochę irytujące.
Przy temperaturze oleju lepiej nie jest, środkowa wartość to 95 st, a zakres 40-160 st i teraz weź to przelicz, dolna połówka to 55 jednostek, a górna 65, podziałki są jednakowe. Powinno być 100, a do tego kreska w okolicach 90 (optymalnej temperatury roboczej, nie wiem ile dokładnie wynosi, ale gdzieś do takiej nagrzewa mi się olej w trasie bez katowania).

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 1875
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 28 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy
Kontakt:

Re: Voltomierz - wyskalowanie

Post autor: dokia » 6 lut 2019, o 09:34

IrekB pisze:
6 lut 2019, o 08:44
Skale potrafię przeliczać :D
Nie o to chyba chodzi, żeby podziałki się uczyć na pamięć, czy liczyć z kalkulatora.
Najlepiej jak by była by z "łatwym" podziałem - tak jak widać na podziałce prędkościomierza czy na fotce temp. płynu w chłodnicy.
Wskazania woltomierza a właściwie jego podziałka mogła być lepiej przemyślana - to miałem na myśli pisząc tego posta.
Oczywiście, że my tu troszkę śmieszkujemy z problemu a zwłaszcza ja, sorki :D . Generalnie nie można się spodziewać dobrego odczytu analogowego, zwłaszcza że no nie patrzysz na ten wskaźnik dokładnie na wprost, tylko z góry, bo inaczej musiałbyś przez kierownicę zerkać. Więc jaki ma sens odczytu wyniku pod niewłaściwym kątem, -to taki bajer niepotrzebny wg mnie. Ja mam odczyt między zegarami elektroniczny, to widzę wartość mam nadzieję w miarę rzeczywistą.

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 940
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Voltomierz - wyskalowanie

Post autor: wassermann » 6 lut 2019, o 10:24

Bajer, choć pozwala ocenić, czy coś jest w zakresie roboczym czy też poza nim.
Gorzej jest, jak już ktoś wyżej wspomniał, z symetrycznie umieszczonym wskaźnikiem temp. oleju - tam nie została zachowana liniowość i jest 40 - 95 - 160. Tak czy owak spoglądam nań tylko po to, by ocenić na ile blisko "idealnego 95 st.C" jest aktualnie wskazanie i nie przejmuję się dokładnym przeliczaniem. Chyba że z nudów na skrzyżowaniu, bo mam taki dość zwalony umysł, który często coś przelicza w myślach, różne liczbowe kombinacje, nawet mnie w rodzinie nazywają "cyfrojebem" ;) :D

M.

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Płock
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Voltomierz - wyskalowanie

Post autor: KaMYk » 6 lut 2019, o 10:53

Bo to auto na Europę :) dla Ameryki Północnej podają wszystko w cyfrach :)

Obrazek

Obrazek

Nie liczą na inteligencję obywateli, ma być prosto i przejrzyście :)

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 940
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Voltomierz - wyskalowanie

Post autor: wassermann » 6 lut 2019, o 11:46

Z tym przejrzyście to tak sobie przy takiej grafice "jak z gierki". I ta idiotyczna pochyła czcionka, tak dziś popularna.

M.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 1875
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 28 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy
Kontakt:

Re: Voltomierz - wyskalowanie

Post autor: dokia » 6 lut 2019, o 12:29

Ta czcionka ma sprawiać wrażenie 3D. No nie zrozumiałeś że to specjalnie dla użytkowników?

IrekB
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
Auto: Insgnia B CT 4x4
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Voltomierz - wyskalowanie

Post autor: IrekB » 7 lut 2019, o 00:04

Woltomierz co na zdjeciu nie ma wskazowki mechanicznej. Jest on na wyswietlaczu LCD, wiec kąt patrzenia na niego nie wypacza wyniku :roll:

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 1875
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 28 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy
Kontakt:

Re: Voltomierz - wyskalowanie

Post autor: dokia » 7 lut 2019, o 00:07

No dobrze, ale taka była wizja twórcy, to po co z tym dyskutować. Takie są fakty. Wg mnie zrobione dla picu, bo lepiej już podać wartość cyfrową, tak jak między zegarami w przedlifcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”