--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Dodaj poradę aby posłużyła innym
Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2258
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: Rooff_ » 26 wrz 2018, o 20:43

Coś mi się kojarzy, że do poprawnego działania aplikacji @Ping jest potrzebny fejs, który wspiera wszystkie instrukcje do 1.4 włącznie. A ten Twój jak widać nie wspiera. Ale niech to jeszcze @Ping potwierdzi może ;)

O znalazłem:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=3644 pisze:Aplikacja wykorzystuje sławny interfejs ELM327 BT w wersji min. 1.3 lub wyższej.

Tutaj UWAGA, aplikacja może nie działać z chińskimi tanimi podróbkami. Sam taką kupiłem i mimo że miała to być wersja 1.5, to nie ma nawet pełnej kompatybilności z wersją 1.0

JaMi
Użytkownik
Posty: 143
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: JaMi » 1 paź 2018, o 11:43

Kub@ pisze:
29 wrz 2018, o 09:27
Moje dalsze doświadczenia w tym temacie jest takie, że dioda paliła się z opisanymi wcześniej przerwami tylko w ruchu miejskim, natomiast w trakcie wypalania na autostradzie dioda nie świeciła się.
Dzięki apce Torque było widać, że wypalanie odbyło się
wiesiek771 pisze:
28 wrz 2018, o 21:29
Insignia A z silnikiem B20DTH ma taką "anomalię" że dioda zapala się na ok. 10s i gaśnie na ok.1min,powtarza się to z trzy,cztery razy.
Dlatego mam niestety zamontowaną większą czerwoną diodę żeby nie przegapić procesu wypalania bo nie zawsze Torque odpalone.
W pozostałych silnikach tak jak napisałeś, świeci się cały czas do końca wypalania.
potwierdzam podobne zachowanie diody DPF w silniku B20DTH w Insigni B

Kub@
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: Kub@ » 28 lis 2018, o 21:10

Rooff_ pisze:
26 wrz 2018, o 20:43
Coś mi się kojarzy, że do poprawnego działania aplikacji @Ping jest potrzebny fejs, który wspiera wszystkie instrukcje do 1.4 włącznie. A ten Twój jak widać nie wspiera. Ale niech to jeszcze @Ping potwierdzi może ;)
Ponownie potrzebuje Waszej pomocy... 😉
Pomimo wymiany ELM'a na zalecanego iCar 2 dalej mam "pływające" wskazania 😯 zapełnienia DPF i oscylują pomiędzy 6-12% (PID jest taki sam jak podał @wiesiek771 i @JaMi).
Ja już nie mam pomysłu, co jest powodem takich wskazań 😠

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2258
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: Rooff_ » 29 lis 2018, o 14:19

Hmmm ciekawe czy jak się podepnie MDI to będzie podobnie czy może nie?
A takie głupie pytanie - jesteś pewny, że masz DPF? ;)
I drugi pomysł - spróbuj może odłączyć aku na >15 minut. Może coś się zawiesiło/zgłupiało i takie dziwadła się pokazują?

Kub@
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: Kub@ » 29 lis 2018, o 18:51

Rooff_ pisze:
29 lis 2018, o 14:19
...
A takie głupie pytanie - jesteś pewny, że masz DPF? ;)
I drugi pomysł - spróbuj może odłączyć aku na >15 minut. Może coś się zawiesiło/zgłupiało i takie dziwadła się pokazują?
Ho... ho... ho... jakim byłbym szczęśliwym człowiekiem 😀

Spróbuję jeszcze z odlaczeniem akumulatora

lukdwo
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 20 gru 2018, o 18:01
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Częstochowa

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: lukdwo » 8 sty 2019, o 17:48

U mnie Insignia A FL 2015 r. silnik z 2017 r. B20DTH i dioda zamontowana pod osłoną głośnika. Zauważyłem dziwny moment rozpoczęcia procesu wypalania. Silnik nie osiągnął 90 st. Celsjusza jazda po mieście na zewnątrz -4, a mimo to proces rozpoczął się. Dioda zapaliła się dwukrotnie za pierwszym razem dłużej, a za drugim krócej. Oczywiście wyjechałem poza miasto, i obserwowałem spalanie, Cały proces zakończył się ok. 5 min po wyłączeniu się diody. Torque jeszcze nie używałem, ale chyba zakupię interfejs.

P405
Zapaleniec
Posty: 2621
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: P405 » 8 sty 2019, o 20:51

Miałeś już nasycenie 90% dlatego nie czekało aż auto się nagrzeje. Normalna procedura.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


gws
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 28 wrz 2018, o 12:27
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Marki

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: gws » 25 sty 2019, o 14:41

W samochodach z tym silnikiem chyba komputer inaczej wylicza kiedy ma się rozpocząć wypalanie. Ja obserwuję to w torque pro od dłuższego czasu i nigdy mi nie pokazał zapełnienia większego niż 50%. Na jesieni miałem taki przypadek że zaczął się wypalać po minucie od startu zimnego silnika. Przebieg między wypaleniami nie mniejszy niż 300km po mieście. w torque pro wpisałem pid 2220F3. Jest to też jakiś rodzaj licznika który rośnie w miarę zapełniania dpf i zeruje się po wypaleniu.
Natomiast Pid 2220F2 pokazuje wartość w momencie wypalania, a po wypaleniu jest 0.

Awatar użytkownika
zulus
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 9 cze 2019, o 09:47
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Radzionków

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: zulus » 26 cze 2019, o 07:57

Używam Torque Pro od jakiegoś czasu do testowania DPF w B20DTH i mam pewne wątpliwości co do prawdziwości wskazań PIDa 22336A, który powinien pokazywać Ilość sadzy (Soot Accumulation)
Wczoraj mi pokazywał przez chwilę 100% a po chwili spadło do 24%... i dzisiaj znowu 24%..
Czy jesteście pewni że to dobra reguła i adres?

"OPEL Astra-K DPF Soot Accumulation","DPF Soot","22336A","A","0","100","%","7E0"

JaMi
Użytkownik
Posty: 143
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: JaMi » 27 cze 2019, o 16:53

formuła dobra. Zdarzyło się u mnie ze 2 razy, że był chwilowy skok wskazań wypełnienia DPFa (jak u Ciebie, tyle, że nie do 100%), ale generalnie PID dobrze działa.

wiesiek771
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Podlasie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: wiesiek771 » 28 cze 2019, o 15:03

Re: Ciśnienie oleju B20DTH

Post autor: Mustaff »
Możesz proszę podać jak dokładnie wygląda konfiguracja tego PID u Ciebie.
PID
2220f2
Short name
Dpf status
Min
0.0
Max
100.0
Scale factor
x1
Unit type
On/Off
Equation
A
OBD
7E0
Diagnostic start command
active
Diagnostic stop command
inactive

Trochę słabe foto :lol: ,ale widać jak zmieniło się wskazanie z Off na On i podświetlone jest na zielono
również macie tak wysokie temp. podczas wypalania :?:
Obrazek

Awatar użytkownika
IrekB
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
Auto: Insgnia B CT 4x4
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: IrekB » 21 lip 2019, o 13:28

Czy podczas wypalania, jako dodatkowe obciążenie włączana zostaje tylko tylna szyba, czy może jeszcze lusterka?
W poprzedniej Insigni diodę włączało się pod lusterko kierowcy.

Pytam, ponieważ chcę taką zamontować, i zastanawiam się nad logicznym rozwiązaniem tematu, uwzględniając diodę sygnalizującą włączenie ogrzewania tylnej szyby manualnie (nad przyciskiem).
Chętnie wym się włączył w jakiś przewód biegnący do tyłu auta, a nie w klapie.

Pokaźna ilość przewodów jest koło lewej nogi kierowcy - wystarczy go zlokalizować ;)
Może posiada ktoś schemat elektryczny auta - pomogło by to w rozwiązaniu tematu.

A spalanie przy wypalaniu w trakcie jazdy łatwo dostrzec - przynajmniej ja tak robię - przyspieszam chwile, puszczam gaz zupełnie hamując silnikiem i sprawdzam spalanie - jak jest powyżej 0.0 to jest wypalanie.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4521
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: norbi333 » 21 lip 2019, o 13:31

Z tego co wiem to tak.

wiesiek771
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Podlasie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: wiesiek771 » 21 lip 2019, o 14:39

Dioda pod lusterko, plus Torque Pro. Najprostsze rozwiązanie na ten moment.
W B20DTH nie świeci się ona światłem ciągłym jak w przypadku A20DTH podczas wypalania i powinna być zamontowana w miejscu, aby jej nie przegapić, szczególnie w dzień.
Tu są 3-4 interwały po ok.10sek w odstępach 2-4 minutowych,myślę, że jest to związane z obciążeniem silnika.
Jadąc np. autostradą ze znaczną prędkością, dioda może nam nie zasygnalizować wypalania ponieważ silnik jest odpowiednio obciążony,(podawał to już wcześniej inny kolega, ja nie miałem okazji sprawdzić).

Polas2
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 8 lip 2019, o 20:07
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kętrzyn

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: Polas2 » 28 lip 2019, o 12:53

JaMi pisze:
20 wrz 2018, o 09:04
JaMi pisze:
17 wrz 2018, o 10:04
Zdecydowałem się na podłączenie diody do ogrzewania tylnej szyby (Insignia B kombi). Dostęp do wtyczek banalny, robota bezproblemowa, widoczność diody w lusterku wstecznym bardzo dobra.
Na razie testuje rozwiązanie. Jak się okaże, że działa, pokaże w szczegółach jak to zrobić.
Pierwsze wypalanie za mną. Dodatkowo podłączyłem Torque Pro i obserwowałem wskazania (PIDy dodane wg zaleceń na forum). Wypalanie w czasie jazdy miejskiej.
1. Dioda zapaliła się i swieciła światłem ciągłym przez kilkanaście sekund. W tym czasie wypełnienie DPFa z wartości ok. 40% (Torque Pro) zaczęło spadać. Chwilowe zużycie paliwa na postoju wzrosło do 2,4-2,5 l/godz.
2. Dioda zgasła. Chwilowego zużycia paliwa nie dało się monitorować z uwagi na fakt, że auto było w ruchu. Wskaźnik wypełnienia filtra w Torque cały czas malał.
3. Dioda znowu zapaliła się i świeciła kilkanaście sekund.
4. Dioda zgasła i nie zapalała się ponownie.
5. Chwilowe zużycie palila na postoju zmalało do 1,9 l/godz.
6. Wskaźnik wypełnienia DPFa w Torque zmniejszał się aż do wartości 4%
7. Wypalanie zakończyło się: zużycie chwilowe na postoju zmalało do 0,7 l/godz, wskaźnik przejechanych km od ostatniego wypalanie DPFa (Torque) zresetował się do 0km.

A mam pytanie jaki przewodzik Pan zastosował podłączyłem listęwe Led 12 v i kabel linka 0.75 podczas sprawdzenia przyciskiem przewód się strasznie nagrał i zrobił się miękki.

JaMi
Użytkownik
Posty: 143
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Dioda DPF w Insigni B 2.0 DTH?

Post autor: JaMi » 31 lip 2019, o 11:33

wiesiek771 pisze:
21 lip 2019, o 14:39
Dioda pod lusterko, plus Torque Pro. Najprostsze rozwiązanie na ten moment.
nie w Insigni B, dostęp do okablowania lusterka jest zupełnie inny niż w Insigni A. Można wpiąć się w przewód idący w wiązce kabli w okolicach lewej nogi kierowcy, ale jest tam spory pęk kabli i trzeba rozpoznać temat.

Dodano po 9 minutach 35 sekundach:
Polas2 pisze:
28 lip 2019, o 12:53
A mam pytanie jaki przewodzik Pan zastosował podłączyłem listęwe Led 12 v i kabel linka 0.75 podczas sprawdzenia przyciskiem przewód się strasznie nagrał i zrobił się miękki.
ja wykorzystałem zwykłą (czerwoną) diodę LED 12v, która ma pobór prądu na poziomie 11 mA. Przy takim poborze prądu możesz zastosować praktycznie dowolnie cienki przewód.
Linka o przekroju 0,75mm2 nie powinna grzać się przy tak małych prądach. Nie wiem co oznacza "listwa LED 12v", jakie ma parametry?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”