--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

ODPOWIEDZ
Kukis

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Kukis » 1 maja 2019, o 07:46

Dzieki za manual.
Widzisz w tym manualu pomiar kontroli oleju odbywa się od 80-85*C i gdy struga oleju zmieni sie w krople zakrecamy korek i tyle bez dolewania oleju(w manualu wymiany oleju a pożniej kontroli oleju w citroenie jest wlasnie pomiar przy min. 60*C i korek kontrolny zakrecamy po kropelkowaniu i nic więcej nie dolewamy oleju). A na forum i innych poradach opla piszą że kontroli ilości oleju dokonuje się przy 70-80*C odkrecając korek kontrolny gdy olej zaczyna kapać zakrecamy korek i dolewamy 0,5l oleju. W zdaniach już nie pisałem o wahlowaniu biegami bo to oczywiste.

Zdunciu
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 12 gru 2018, o 22:05
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Konstancin-Jeziorna

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Zdunciu » 21 maja 2019, o 17:00

Witam,to ile wchodzi oleju do F-40 ,inni pisza 3.5l jedni 2.4l a inni 3l juz calkiem zgupialem nie wiem ile wlac
Ostatnio zmieniony 21 maja 2019, o 17:00 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8

palesiak
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 3 maja 2019, o 20:21
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Tomaszów Lubelski
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: palesiak » 21 maja 2019, o 18:04

Zdunciu pisze:
21 maja 2019, o 17:00
Edit
Metod jest kilka. Ja wlewam aż zacznie kapać z małego korka oczywiście na odpalonym silniku i neutralu i tak z pół litra dolewam. Tolerancja jest dosyć duża, więc ciężko to spierdzielić :)
Ostatnio zmieniony 21 maja 2019, o 18:04 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

Zdunciu
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 12 gru 2018, o 22:05
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Konstancin-Jeziorna

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Zdunciu » 21 maja 2019, o 18:07

jeszcze jedno pytanko jaki olej ordzi > czy polecasz jakis inny i ile kupic 4l?

palesiak
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 3 maja 2019, o 20:21
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Tomaszów Lubelski
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: palesiak » 21 maja 2019, o 18:24

Zdunciu pisze:
21 maja 2019, o 18:07
Edit
Heh... temat rzeka.
Oficjalnie tylko ori Obrazek
Nieoficjalnie pod osłoną nocy leje się hipola atf IID
Hejterów odsyłam do specyfikacji technicznej :D
Ostatnio zmieniony 21 maja 2019, o 18:24 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

piotrek6666
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 5 sie 2018, o 12:55
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Chełm

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: piotrek6666 » 9 cze 2019, o 20:04

A co sądzicie o oleju Febi 29934?

https://partsfinder.bilsteingroup.com/p ... ?make=Opel

Ktoś stosował? Według porównania OE i numerów użytkowych spełnia wymagania.

dzamej
Użytkownik
Posty: 152
Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
Auto: Insignia kombi 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wałbrzych

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: dzamej » 9 cze 2019, o 20:24

Ja wymieniłem olej w aso, z tym ze przywiozłem swoj, oryginalny gm. Jedna butelka miała dodane archoil 9100 tą wlewali jako pierwszą, w sumie weszło 3l oleju.

Skrzynia pracuje lepiej, gładziej.

Za wymianę skasowali 270, olej miałem swoj.

W aso olej po 84zl, na allegro 42

Gregory2014
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 20 cze 2019, o 21:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Heysham

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Gregory2014 » 22 cze 2019, o 08:01

Witam
Mam pytanko odnośnie wymiany oleju. Czy po wymianie tzn częściowej wymianie oklo40% zlanie 3.5l i zalaniu ponownie świeżego, trzeba adoptować skrzynie po takim zabiegu i dokonać resetu???? Czy tylko jeśli się robi flush I wymienia 90% oleju....

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 2210
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: 2.0 automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: DZA
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Zbyszek01 » 22 cze 2019, o 08:28

Teraz wymieniałem(3L oleju) i odłączyłem aku na 3 h. Tak wystarcza, resztę sama skrzynia się nauczy.

Gregory2014
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 20 cze 2019, o 21:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Heysham

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Gregory2014 » 24 cze 2019, o 19:54

Małe pytanko odnośnie wymiany. Podczas sprawdzania stanu oleju silnik pracuje i odkręcamy dolna śrubę jeśli nic nie leci dolewamy pytanie czy możemy odkryć śrubę do wlewania oleju jak pracuje silnik czy trzeba zgasić???

kochar
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2017, o 13:58
Auto: CHEVROLET ORLANDO
Rok produkcji: 2012
Miasto: Łódź

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: kochar » 24 cze 2019, o 20:07


Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1052
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: wassermann » 25 cze 2019, o 11:37

Nie wiem jak w starszej skrzyni AF40, ale w nowej AF50 jest "nauczanie adaptacyjne", które polega na tym, że układy zapamiętują optymalne czasy zmiany biegów, tak by nie były za szybkie ani za powolne. Jest to proces ciągły i ma na celu zapewnienie płynnych zmian biegów wraz z postępem zużywania się skrzyni.

Po naprawach i ingerencjach skrzynia będzie "nieułożona" i zapamiętane nastawy nie będą dobrze pracowały. Dlatego trzeba je zresetować i nauczyć skrzynię od nowa. Najpierw przeprowadzić nauczanie podstawowe, a potem jeździć, aż douczy się sama.

Nauczanie podstawowe - kroki:
1.Engine running
2.Move the selector lever from N to D and wait 5 seconds in each range. Then move the selector lever back to N.
3.Move the selector lever from N to R and wait 5 seconds in each range. Then move the selector lever back to N.
4.Transmission in drive
NOTE: Steps 5, 6, 7, and 10 require driving the vehicle on the road. Never use manual mode function to perform the following steps:
5.From a stop, accelerate to 72 km/h (45 MPH) more than 5 times, with the throttle position between 15 and 25%.
6.From a stop, accelerate to 72 km/h (45 MPH) more than 5 times, with the throttle position between 45 and 55%.
7.From a stop, accelerate to 72 km/h (45 MPH) more than 5 times, with the throttle position greater than 70%.
8.Turn the ignition off and leave it off for more than 2 minutes.
9.Restart the engine. 10 From a stop, accelerate until the transmission reaches gear 8, then coast to a stop. Repeat this procedure more than 10 times.

https://gearsmagazine.com/magazine/a-cl ... nsmission/

M.

piotr_bstok
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 24 gru 2017, o 00:03
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: BIAŁYSTOK

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: piotr_bstok » 3 lip 2019, o 19:30

Witam, chcę wymienić olej, przebieg 95tys. km. będzie to pierwsza wymiana, warsztat proponuje olej PETRO-CANADA ATF DEXRON VI wymiana dynamiczna, czy ten olej jest odpowiedni do tych skrzyń?

dzamej
Użytkownik
Posty: 152
Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
Auto: Insignia kombi 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wałbrzych

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: dzamej » 4 lip 2019, o 12:23

Kup dedykowany olej w aso za 75zl/l albo na allegro 43zl/l.

Przy wymianie wynamicznej potrzebujesz ok. 12 litrów

Macko
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 21 wrz 2019, o 14:17
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Chodzież

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Macko » 22 wrz 2019, o 18:08

Witam kolegów 3 dni temu mechanik wymienił mi olej w skrzyni. Przy dłuższej jeździe po trasie wyskakuje mi błąd P0741 I auto zachowuje się jakby ciągło na sprzęgle. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest ok.
Opis tego błędu jest regulacja zaworu sprzęgła hydrokinetycznego .
Poradzicie coś ?
Z góry dzięki

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Slask

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: fuli » 22 wrz 2019, o 23:31

Miałem podobnie, po pierwszej wymianie, gdy się jechało po autostradzie to wyskakiwał ten błąd. Skasowałem. Wyskoczył jeszcze parę razy... Po drugiej wymianie oleju w skrzyni wszytko pięknie. Już bez błędu i tak od 6 miesięcy.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


debow
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 5 kwie 2017, o 22:32
Auto: insignia automat
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Olsztyn

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: debow » 27 wrz 2019, o 06:34

Witam. Wczoraj wymieniałem olej. Po odkręceniu pierwszej śrubki (torx) wypłynęło 1,2l oleju. Po odkręceniu drugiej (imbus) wypłynęło 1,6l oleju. Dziwi mnie ta druga wartość myślałem że to będzie ok 3l.

Laki l6
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 20 maja 2019, o 20:23
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Kielce

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Laki l6 » 10 paź 2019, o 20:43

Witam wszystkich,

Jestem dzis po wymianie DYNAMICZNEJ oleju w skrzyni biegów w Insignia 2016 2.0 CDTI 125 kw, przebieg 112 wymiana pierwszy raz ( oleju weszło 8 lit ale zużyto 9 , 1 litr na leprze wypchnięcie starego).Cały zabieg trwał ok 2 nikt nie straszył ze to juz za duży przebieg, ze jakieś zworki s juz zapchane 😂😂😂 po wymianie była adaptacja różnica jest naprawde zauważalna biegi przeskakują tak płynnie ze prawie nie odczuwalnie , lepiej . Wykonał to warsztat z Katowic człowiek który podchodzimdo tego z pasji a później dla kasy, ma olbrzymia wiedzę i doświadczenie tym co robi , długo szukałem kogoś do tego tematu i znalazłem na portalu dobrymechanik.pl to Pan Rafał. Kto bedzie zainteresowany to znajdzie.
Polecam i nie słuchajcie tych wszystkich historii ze te skrzynie są awaryjne albo jak juz za dużo km to nikt sie nie podejmie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 paź 2019, o 22:13 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Isia z gór
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 31 paź 2019, o 19:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kościelisko

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Isia z gór » 10 lis 2019, o 20:11

questserwis pisze:
12 paź 2016, o 23:35
Olej w Automacie zdecydowanie należy wymieniać najlepiej od początku co maksymalnie 50000km ( w swoim aucie wymieniał bym od nowości co 30000km wtedy żadna dynamiczna wymiana oleju nie będzie potrzebna.

Przy większych przebiegach nawet trochę powyżej 100 000km jeśli od nowości nie było żadnej wymiany oleju w skrzyni zawsze jest ryzyko że skrzynia jest mocno zanieczyszczona starym olejem i nowy olej może pogorszyć jej pracę ( choć nie zdarza się to bardzo często ).

Do AF 40 lejemy tylko olej OPEL AW-1 nr OE 1940773. W moim serwisie nie stosujemy innego oleju do tych skrzyń i nie lejemy innego nawet na żądanie klienta - jak ktoś chce psuć sobie auto to ja nie będę mu w tym pomagać :) .
To trochę tak jak nalać do nowoczesnego diesla z DPF , turbosprężarką , popychaczami hydraulicznymi itp olej 15w40 zamiast porządny nisko popiołowy syntetyk - działać na nim będzie.....jakiś czas
Niektórzy do wspomagania EHPS też wlali by dexron - przecież też hydrauliczny, a że przekładnia wypluje uszczelnienia ...


Przeczytałem cały wątek od początku i aby rozwiać wszystkie spekulacje i teorie wręcz niebezpieczne dla czytających (a dokładniej dla ich skrzyń) to wszystko szczęśliwych posiadaczy AF40 podaję dokładną procedurę kontroli poziomu oleju - DOTYCZY OLEJU AW-1 - Dexron 6 i inne ATF mają inne właściwości i właściwy poziom dla nich może być inny.

Sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego AF40-6

Uwaga: Poziom oleju musi być sprawdzany w powiązaniu z jego temperaturą, patrz wskazania przyrządu diagnostycznego, po wykonaniu napraw lub utracie płynu i musi zostać skorygowany, jeśli jest to niezbędne. Należy używać jedynie właściwego oleju przekładniowego AF40 do dopełniania.
 1. Warunki sprawdzania:
1.1. Pojazd musi być ustawiony na płaskiej powierzchni.
1.2. Dźwignia selekcyjna w położeniu P.
1.3. Silnik wyłączony.
1.4. Podłączyć tester diagnostyczny - MDI
1.5. Usunąć kod DTC.
 2. Wymontować korek wlewu oleju przekładniowego (1) - korek wlewowy w górnej części skrzyni.
Image
 3. Uruchomić silnik i pozostawić pracujący do końca badania.
 4. Przełożyć dźwignię selekcyjną przez wszystkie położenia z wciśniętym hamulcem zasadniczym. Przełączyć dźwignię selekcyjną z położenia P w położenie D i z powrotem w położenie P. Przytrzymać dźwignię w każdym położeniu przez co najmniej 2 sekundy.
Powtórzyć proces dwukrotnie.
5. Sprawdzić temperaturę oleju przekładniowego przyrządem diagnostycznym.
 6. Gdy temperatura oleju przekładniowego osiągnie ok. 70 do 80°C , podnieść pojazd.
 7. Wykręcić korek kontroli poziomu oleju (5). Wymontować i WYRZUCIĆ pierścień O-ring (4).
Image
 8. Jeżeli olej przekładniowy wypływa w postaci ciągłego strumienia z przewodu przelewowego (3) wlewu oleju przekładniowego, spuścić olej do momentu, gdy będzie kapać z szybkością jednej kropli na sekundę. Jeśli olej nie wypływa, dolać taką ilość oleju przekładniowego, aby zaczął wyciekać z otworu przewodu przelewowego (3) wlewu oleju przekładniowego po jednej kropli na sekundę.
 9. Wkręcić korek kontroli poziomu oleju (5) z NOWYM O-ringiem (4) i dokręcić momentem 8 Y (71 funt-cal) .
10. Opuścić pojazd.
11. Wyłączyć silnik.
12. Dolać 0,4 l oleju przekładniowego.
13. Zamontować korek wlewu oleju przekładniowego z NOWYM pierścieniem uszczelniającym i dokręcić momentem 30 Y (22 funt stopa) .
14. Zamontować moduł sterujący silnika. Przejdź do Wymiana modułu sterującego silnika .
15. Podnieść pojazd.
16. Zamontować osłonę silnika, jeśli jest w wyposażeniu. Przejdź do Wymiana osłony silnika .
17. Zamontować przedni izolator komory, jeśli znajduje się na wyposażeniu. Przejdź do Wymiana izolatora komory przedniej .
18. Opuścić pojazd.

U nas koszt wymiany oleju to około 500zł brutto w tym
około 300zł materiały:
- uszczelki korka spustu i kontroli oleju
- 4 litry oleju OE opel 1970773

pozostałe 200zł robocizna tj:
- jazda próbna przed wymianą oleju
- demontaż / montaż osłon pod silnikiem, akumulatora i jego podstawy jeśli konieczne
- Podłączenie MDI, kontrola temperatur skrzyni w czasie regulacji poziomu oleju , reset adaptacji skrzyni.
- dokładna regulacja poziomu oleju ( wstępne zalanie na nie pracującej przekładni , uzupełnienia oleju po rozgrzaniu skrzyni na stanowisku, kolejna kontrola i korekta poziomu po wykonaniu jazdy próbnej, ostateczna dolewka 0,4l po zakręceni korka kontrolnego.
Podkreślam że ostateczna regulacja poziomu musi być wykonana w ściśle określonym zakresie temperatur ( olej ATF znacznie zmienia objętość ).
- jazda próbna po wymianie oleju

Wymiana oleju trwa około 2.5 godzin także przy naszej rozsądnej roboczogodzinie 136zł można powiedzieć że cena okazyjna :)
Nie wiem jak to robią w innych warsztatach poniżej 100zł - chyba spuszczają ile zleci i wlewają tyle samo - innego wytłumaczenia nie widzę.

Olej proponuję wymieniać w zakładach specjalistycznych, jeśli gdzie indziej to proponuję wcisnąć mechanikowi powyższą instrukcję bo jeszcze wymieni wam olej do stanu na nie pracującym silniku :lol: No cóż takie asy nawet w ASO się trafiają.

aaaaha, jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, olej ATF ma w sobie dodatki uszlachetniające itp które w butelce osiadają na dnie - przed zalaniem koniecznie trzeba potrząsnąć opakowaniem i zamieszać dodatki z olejem.

Mam nadzieję że pomogłem przedłużyć żywot kilku skrzynek :)

Pozdrawiam - quest-serwis.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”