--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: hubertus » 6 lip 2018, o 11:37

Ok tylko nie wiemy czy w innych krajach wykorzystali limit przydzielonej puli. Jeśli nie to skoro w Polsce są zapytania nasi dealerzy dostali mogli dostać większą pule i zbierają zamówienia.
Prawda jest taka, że nikt z nas nie ma pewnej i rzetelnej informacji jak to jest naprawdę. A dealerzy często mogą wytwarzać presję informując, że jakaś pula się kończy, że zaraz nie będzie. By przyspieszyć proces decyzyjny u klienta. Wg mnie skoro przyjęli zamówienie w czerwcu to samochód dostarczą. A dalsza dyskusja to tylko gdybanie oparte na plotkach szczątkach informacji i domysłach.
Szybsze terminy realizacji zamówień na 2.0 t to wg mnie nie tylko większy zarobek. Ale może również chęć pozbycia się z magazynów np silników, które mają być wycofane z sprzedaży. Tak jak pisałem to są tylko przypuszczenia z mojej czy twojej strony. Biorą zamówienia więc auta dostarczą i tyle w temacie. I nie będą wadliwe z powodu przyspieszonej produkcji jak ktoś wyżej miał wątpliwości.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1052
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: wassermann » 6 lip 2018, o 13:38

Silniki zostają, bo nadal idą do Buicków i Holdenów, które będą składane w Russelsheim. Pytanie tylko gdzie są te silniki produkowane - tego nie wiem. Fabryka musi przestawić się na produkcję nowych 1.6T na Europę. Magazyny z 2.0T i tak pewnie świecą pustkami - tego nie produkuje się na magazyn, tylko "ssie" wprost z fabryki silników ilość potrzebną zgodnie z zamówieniami na samochody. Jak w mojej wymieniali silnik na gwarancji, to rozegrała się walka o rezerwację jedynej wolnej wówczas sztuki w Europie :)

Obawy o jakość również i ja uznaję za płonne. To loteria, a czas realizacji zamówienia nie ma tu nic do rzeczy. Sama produkcja trwa zawsze tyle samo. Skrócenie czasu wynika z nadania priorytetu w kolejce.

M.

longmanpl
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2018, o 01:15
Auto: 2.0 260KM być może
Rok produkcji: 2017
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: longmanpl » 12 lip 2018, o 00:10

Panowie, moje 'obawy' o jakość należało potraktować z lekkim przymrużeniem oka.
Co nie zmienia faktu, że czytając wypowiedzi użytkowników, można mieć mieszane uczucia co do jakości wykończenia poszczególnych egzemplarzy - np. jednemu trzeszczy obudowa HUD, innemu nie. Oczywiście warunki użytkowania itp. mogą być różne. W testowanym przeze mnie egzemplarzu nic nie trzeszczało, tylko za dnia nie mogłem otworzyć klapy bagażnika ruchem nogi - w ciemności bez problemu otwieranie działało. Ale to temat na inną dyskusję.

pitterski
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 13 sty 2018, o 09:30
Auto: Insignia GSI
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: pitterski » 23 paź 2018, o 16:40

wassermann pisze:
6 lip 2018, o 13:38
Jak w mojej wymieniali silnik na gwarancji, to rozegrała się walka o rezerwację jedynej wolnej wówczas sztuki w Europie :)
Miałeś wymieniany silnik już u siebie ?
Co się z nim działo?
Na szczęście kupiłem 5 lat gwarancji fabrycznej :)
P.

JaMi
Użytkownik
Posty: 143
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: JaMi » 23 paź 2018, o 17:01

wassermann pisze:
6 lut 2018, o 12:42
Jaką dokładnie normę EURO spełnia silnik 260 KM w obecnie oferowanej Insi?
właściciele auta mogą spojrzeć w dowód rejestracyjny, jest tam wpisane jaką normę spełnia silnik. Dla przykładu Insignia B z silnikiem B20DTH spełnia normę 6 ZA, czyli EURO 6c, która niedawno zaczęła obowiązywać. Najnowsze silniki D20DTH i D20DTR spełniają już EURO 6d-TEMP, która jeszcze nie obowiązuje.
Silnik benzynowy 260KM spełnia EURO 6, ale nie wiem które

Więcej znajdziesz tutaj:
https://de.wikipedia.org/wiki/Schadstoffschlüssel

xul
Klubowicz
Posty: 661
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: xul » 23 paź 2018, o 17:53

pitterski pisze:
23 paź 2018, o 16:40
Co się z nim działo?
Czyżby dziura w bloku przy czwartym cylindrze? Częsty problem w AJ OPC.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1052
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: wassermann » 23 paź 2018, o 18:43

pitterski pisze:
23 paź 2018, o 16:40
wassermann pisze:
6 lip 2018, o 13:38
Jak w mojej wymieniali silnik na gwarancji, to rozegrała się walka o rezerwację jedynej wolnej wówczas sztuki w Europie :)
Miałeś wymieniany silnik już u siebie ?
Co się z nim działo?
Na szczęście kupiłem 5 lat gwarancji fabrycznej :)
P.
W poprzedniej (prod. 2015) z takim samym silnikiem (250 KM, ale to ten sam typ silnika "LTG" co w obecnej generacji.)
Z silnikiem na pierwszy i drugi rzut oka nie działo się nic, chodził pięknie, rozwijał moc, nie jadł oleju, wszystko niby cacy. Tyle że dość szybko zacząłem mieć problemy ze sprzęgłem - zacinał się pedał (nie odbijał). Auto było diagnozowane, sprzęgło kpl. i pompa wymienione - i zero poprawy. Z czasem zaobserwowałem, że dzieje się to po wytworzeniu przeciążenia w łuku tylko w prawą stronę (bądź czasem na nierówności, gdy auto podskoczyło). Doprowadziło to do odkrycia przez serwis, że wał korbowy miał luz osiowy 5x większy niż zakres tolerancji, przez co przesuwał się i czasem blokował hydraulikę sprzęgła dopóki nie osiadł z powrotem na właściwej pozycji. Po demontażu - kwalifikacja do wymiany silnika. Domniemana przyczyna - wadliwa panewka oporowa.
Poza tym te silniki mają problemy z pękającymi tłokami. Ale najpierw trzeba przejechać, powiedzmy te 80 tys. km ;)
Silnik benzynowy 260KM spełnia EURO 6, ale nie wiem które
Poprzednie, już nieaktualne ;D Pisałem to w lutym - i dobrze, że w porę się obudziłem, zamawiając zawczasu nową Insignię.
Aha - D20DTR nie spełnia EURO6d-TEMP, lecz 6c. Jeśli go nie zmodernizują, to od 01.09.2019 pożegnamy i ten wariant.

M.

JaMi
Użytkownik
Posty: 143
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: JaMi » 23 paź 2018, o 20:43

czytałem, że w kwietniu 2018 silnik B20DTH przeszedł certyfikację, osiągnął zgodność z EURO-6d TEMP i bez zmiany parametrów przyjął oznaczenie D20DTH

D20DTR spełnia faktycznie EURO-6c

pitterski
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 13 sty 2018, o 09:30
Auto: Insignia GSI
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: pitterski » 23 paź 2018, o 21:43

wassermann pisze:
23 paź 2018, o 18:43

W poprzedniej (prod. 2015) z takim samym silnikiem (250 KM, ale to ten sam typ silnika "LTG" co w obecnej generacji.)
Z silnikiem na pierwszy i drugi rzut oka nie działo się nic, chodził pięknie, rozwijał moc, nie jadł oleju, wszystko niby cacy. Tyle że dość szybko zacząłem mieć problemy ze sprzęgłem - zacinał się pedał (nie odbijał). Auto było diagnozowane, sprzęgło kpl. i pompa wymienione - i zero poprawy. Z czasem zaobserwowałem, że dzieje się to po wytworzeniu przeciążenia w łuku tylko w prawą stronę (bądź czasem na nierówności, gdy auto podskoczyło). Doprowadziło to do odkrycia przez serwis, że wał korbowy miał luz osiowy 5x większy niż zakres tolerancji, przez co przesuwał się i czasem blokował hydraulikę sprzęgła dopóki nie osiadł z powrotem na właściwej pozycji. Po demontażu - kwalifikacja do wymiany silnika. Domniemana przyczyna - wadliwa panewka oporowa.
Poza tym te silniki mają problemy z pękającymi tłokami. Ale najpierw trzeba przejechać, powiedzmy te 80 tys. km ;)
O kurcze, normalnie czytałem z otwartą japą. Miejmy nadzieję, że w GSI będzie lepiej. W OPC miałem 2.8V6 i tam się nic nie działo, po sprzedaży zacząłem czytać na forum o problemach CDTI i ktoś strwierdził, że 2.8 było najmniej awaryjną jednostką napędową.

Pozdrawiam
p.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1052
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: wassermann » 24 paź 2018, o 08:38

GSi nie ma nic do tego. Silnik jest silnik. Stąd i ja wziąłem przedłużoną gwarancję.

Kiedy w 2015 brałem poprzednią Insię (2.0T 4x4) doświadczony mistrz ASO Opla mówił mi dwie rzeczy:
- szkoda, że nie ma 2.8T V6, bo to był silnik bezproblemowy (mimo zwiększonych kosztów serwisowania - rozrząd), a z 2.0T mają dużo problemów w sensie awarii,
- bierz z automatem, bo 2.0T i manual mają problemy ze sprzęgłem.

Wziąłem z manualem, ale problemy wyniknęły z czego innego. Choć sprzęgło zawsze było w tym aucie specyficzne, ale trzeba było je dobrze wyczuć. Silniki po 2014 (czyli te nowe LTG sypią się i jest to fakt). Piszemy o tym w innych wątkach, szukaj po haśle "LSPI". W krótkim okresie w "moim" ASO widziałem dwie inne 2.0T na wymianie silnika 2.0T (obie 2014-2015, obie miały nieco poniżej 100 tys. km, obie pęknięcie tłoka). U mnie było co innego, podobno jedyny przypadek ;D Stąd tak długo nie mogli dojść.

M.

Awatar użytkownika
Scooby
Klubowicz
Posty: 42
Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Grójec
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: Scooby » 6 lis 2019, o 15:58

Odgrzebie trochę temat bo na początku autora napisał że nie ma GPF u mnie w GSI 2.0t oznaczenie silnika B20NFT powiedziano mi że takowy GPF jest zamontowany ze względu na euro normy których silnik by nie przeszedł....

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1052
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: wassermann » 6 lis 2019, o 16:39

Silnik B20NFT - NIE MA GPF -

Personel ASO na szkolenie niech się uda. To pewnie tacy sami specjaliści jak ci, którzy twierdzą, że w Insignii trzeba po każdej wymianie kół przyuczać oryginalne czujniki do samochodu (nie trzeba - same się aktywują po paru minutach jazdy).

M.

Awatar użytkownika
Scooby
Klubowicz
Posty: 42
Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Grójec
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: Scooby » 6 lis 2019, o 17:04

wassermann pisze:
6 lis 2019, o 16:39
Edit
Też byłem przykonany, zgłosiłem im tłuste plamy na końcówce wydechowej i prosiłem o sprawdzenie kompresji oraz ciśnienia olejowe go bo podejrzewam że puszczają pierścienie olejowe, otrzymałem odpowiedź że tak ma być to tu jest zamontowany filtr cząstek stałych Obrazek więc niedługo kolej na wizyta...
Ostatnio zmieniony 6 lis 2019, o 17:04 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4521
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: norbi333 » 6 lis 2019, o 17:23

I jaka wyszła kompresja?

Awatar użytkownika
Scooby
Klubowicz
Posty: 42
Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Grójec
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: Scooby » 6 lis 2019, o 17:30

norbi333 pisze:
6 lis 2019, o 17:23
Edit
Nie zrobili bo tak ma być ze względu na ten niby filtr cząstek stałych, w lutym mam znów wizytę ostatnia i każe im zweryfikować, jak znów powie o filtrze cząstek stałych to poproszę go żeby napisał to na papierze...
Ostatnio zmieniony 6 lis 2019, o 17:30 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

xul
Klubowicz
Posty: 661
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: xul » 6 lis 2019, o 17:42

Bierz wszystko na papierze, każdą ich decyzję, odmówienie sprawdzenia czegoś, mówienie, że tak ma być, itd. Odpukać, jakby coś się działo, to masz na papierze, że serwis twierdził, że jest OK.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4521
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: norbi333 » 6 lis 2019, o 18:02

Szkoda. Bo ciekawi mnie jaka powinna być, a nie ma nigdzie danych

Awatar użytkownika
jurass
Użytkownik
Posty: 177
Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: (pod)Stolyca
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: jurass » 9 lis 2019, o 17:40

@Scooby, który serwis?

Edit
----------
MM Cars Warszawa?

Awatar użytkownika
Scooby
Klubowicz
Posty: 42
Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Grójec
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Silnik B20NFT 260 KM w Insignii B - norma EURO

Post autor: Scooby » 10 lis 2019, o 21:08

Tak MM Cars warszawa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik benzynowy”