------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 - zapraszamy
--------------------
---------------------------------------------------Nowy kokpit w Oplach - Pure Panel - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia dziadziol6

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 10 wrz 2019, o 21:17

Co słychać u mojego opelka.
Od wymiany turbiny i kolektora wszystko w należytym pożądku. Parę dni temu wymieniłem tylne klocki hamulcowe na te co ostatnio czyli Textar.Kolejne co chcę na dniach zrobić to wymiana płynu hamulcowego.1 litr powinien wystarczyć czy kupić 1.5 litra?Jaki płyn będzie lepszy??oryginał
https://allegro.pl/oferta/plyn-hamulcow ... 7573682509
lub
https://allegro.pl/oferta/motul-rbf-660 ... fffb672616

Motula miałem w vectrze b i nie było z nim problemów ale to parę lat temu a technologia idzie do przodu dlatego pytam .

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1369
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: Bartol » 10 wrz 2019, o 22:11

W celu dokładnego przepłukania układu hamulcowego 1l wystarczy. Jeśli chciałbyś dodatkowo "przedmuchać" układ sprzęgła-mało kto to robi- to 1,5l.

Dodano po 4 minutach 5 sekundach:
Drogie te płyny, ja systematycznie wymieniam i zwykły DOT4 za 10-15zł w zupełności wystarczy. Po około 30 tys. km płyn w zbiorniczku był przezierny.

Buluś
Klubowicz
Posty: 391
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: Buluś » 10 wrz 2019, o 22:56

jak już płyn zmieniasz to rób konserwację hebli na przodzie, czy litr starczy kwestia stanu płynu.. jak układ zapuszczony to zdarzało się że i 2 litry się przewalało
Części do Insigni - czegoś szukasz, pisz na priva
Insignia 1.8 COSMO 115 tys km na części

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 11 wrz 2019, o 17:48

Panowie jeśli chodzi o cenę płynu to wszystko jedno jak trzeba wezmę nadgodziny :lol: .A teraz poważnie
podstawa co powinniscie wiedzieć to nie mam garażu nie mam kanału cała operacja będzie robiona pod domem na parkingu tak że wszystko musi być wzorowo i czysto by mnie sąsiad niemiecki nie podpierdzielił :lol: .
Bartol przedmuchać" układ sprzęgła??wiem że też się tam wymienia tylko potrzebuję konkretną procedurę krok po kroku .
Buluś co masz na myśli przez konserwacje hebli na przodzie? Niedawno wymieniałem przód tarcze i klocki zaciski umyte prowadnice przesmarowane.
Myślałem by odciągnąć ze zbiorniczka płyn hamulcowy dolać nowego do pełna i popuszczać odpowietrzniki koło po kole do momentu aż zacznie lecieć czysty płyn czy tak samo mam zrobić na sprzęgle pewnie tam też jest odpowietrznik?
No i jaki płyn będzie lepszy motul czy ten originalny.?

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 19 wrz 2019, o 13:58

No płyn dotarł zdecydowałem się na ten ori .Dotarł też super miernik do sprawdzania płynu :D .Miernik wskazuje 3% zawartości wody w płynie biorę pod uwagę fakt że to bardzo drogi sprzęt :D i margines błędu w górę lub w dół jak by nie patrzeć trza wymieniać.
Co z tym "przedmuchaniem układu sprzęgła ??Jak się za to zabrać?

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 23 lip 2020, o 18:34

Panowie dopadła mnie wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza)Będę wymieniał sam jedynie po montażu pojadę do firmy na napełnienie .Wcześniej byłem na sprawdzeniu szczelności i znalezli dziurę w lewym dolnym rogu chłodnicy.Pytanie jaką kupić??
Znalazłem DELPHI i VAN WEZEL ?? Jakieś wasze opinie co don tych firm?Ceny zbliżone ,autem będę jezdził jeszcze może rok tak że nie zależy mi na zakupie oryginału ale też nie chcę by po miesiącu się rozleciała.Jakieś rady??

No i powiedzcie jakie tam przychodzą oringi ?

xul
Klubowicz
Posty: 1094
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: xul » 23 lip 2020, o 19:12

Behr Hella jest w oryginale (taka była u mnie, bo mnie też dopadło w tym roku, teraz dają czarne), cena chyba też podobna do tych co wymieniłeś.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2787
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 42 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: Rooff_ » 23 lip 2020, o 19:49

Ja mam NRF. U ojca w Cytrynie też założyłem tej firmy. Plusem jest na pewno zestaw uszczelek w komplecie.
Co do jakości i trwałości póki co nie mam zastrzeżeń (tfu, tfu ;P ). Wymieniałem 2 lata temu.
Cena też myślę dobra :)
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 23 lip 2020, o 20:00

Znalazłem tą NRF tak jak piszesz z uszczelkami za 74 euro czarną
https://www.ebay.de/itm/NRF-Kondensator ... SwRNFfClZG

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2787
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 42 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: Rooff_ » 23 lip 2020, o 20:11

Mam ten właśnie model :) Cenowo podobnie płaciłem - 307 zł, ale to te 2 lata temu.
Przy wymianie trzeba jedynie ramkę plastikową przełożyć ze starej (żadna większa filozofia), ale to chyba we wszystkich tak będzie ;)
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 23 lip 2020, o 22:27

Kupiłem teraz tylko czekać na przesyłkę.Rozumiem że teraz odkręcić rurki od starej chłodnicy zdemontować starą chłodnice i zamontować nową i jechać na nabicie układu.Ile czynnika wejdzie do pustego układu?? 600??

xul
Klubowicz
Posty: 1094
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: xul » 24 lip 2020, o 06:28

Jest nalepka na pasie przednim, 600g jak mnie pamięć nie myli. Możesz też podjechać przed wymianą odciągnąć czynnik, może jeszcze coś zostało.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2787
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 42 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: Rooff_ » 24 lip 2020, o 06:59

Sama wymiana tak jak piszesz :) Oprocz tego jeszcze zderzak oczywiście :P Nie trzeba go całego ściągać - wystarczy odstawić. Ściąganie całego wiąże się głównie z płynem do spryskiwaczy - chyba, że nie masz tych w lampach to nie będzie miało znaczenia ;)
Na naklejce jest 600g R134a. A ile wejdzie - tyle ile nastawią na maszynie ;) Ja robiłem tak, że przed zakładaniem nowego skraplacza pojechałem spuścić czynnik, dostałem wydruk ile odciągnęli, po wymianie pojechałem do nich znów, napełnili, popatrzyli na kartkę i zapłaciłem za różnicę. Przy czym u mnie tego co spuścili było niewiele, bo była nieszczelność w skraplaczu :o
Ostatnio spuszczałem cały czynnik z układu i wyszło że po tych 2 latach zostało 430 g. Napełniane i spuszczane na tej samej stacji ;)
Ostatnio zmieniony 24 lip 2020, o 11:50 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1369
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: Bartol » 24 lip 2020, o 09:15

U mnie klima jest szczelna, skutecznie chłodziła, a odciągnęli 410g czynnika. Widocznie przez kilka lat mimo wszystko powoli ubywało przez połączenia, zaworki itp.
Uzupełnili 600g za co zapłaciłem 150 zł.

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 26 lip 2020, o 18:11

Dzięki Panowie czekam na paczkę. Raczej u mnie już nic nie ma tak że wymienię chłodnicę i pojadę nabić do pełna. Zderzak już wielokrotnie ściągałem tak że dla mnie to 5 minut roboty .Oby obyło się na wymianie tylko chłodnicy,nie wiadomo jak kompresor jak by nie patrzeć nieszczelność miałem już dłuższy czas. A jak wygląda sprawa z wymianą oleju ?wymieniane to jest lub uzupełniane w trakcie nabijania czynnika czy to całkiem inna operacja?

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1369
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: Bartol » 27 lip 2020, o 07:46

W trakcie napełniania czynnikiem uzupełniany jest również olej.
Z kompresorem nic się nie stało, bo przy spadku ilości czynnika, w pewnym momencie komputer rozłącza kompresor na stałe.
Kilka osób z forum pisało, że nagle przestała chłodzić klima. Przy uzupełnieniu okazało się, że nie ma czynnika lub jest go bardzo mało dlatego kompresor się rozłączył.

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 28 lip 2020, o 22:29

Ok dzięki.Nadal czekam na paczkę powinna w środę dotrzeć .Zaraz zabiorę się za montaż. i jadę na napełnienie, zobaczymy co z tego wyjdzie.Czyli muszę liczyć że wejdzie około 600g czynnika czyli wyjdzie trochę drożej .
Paczka dotarła wizualnie nowa wygląda na delikatniejszą niż ta którą mam w samochodzie.Nowa jest o pół cm niższa i krudsza od starej.Powiedzcie mi jeszcze z jaką siłą dokręcić przewody do chłodnicy?Jestem już w trakcie montażu do samochodu.
Ostatnio zmieniony 1 sie 2020, o 09:52 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia dziadziol6

Post autor: dziadziol6 » 1 sie 2020, o 08:10

Chłodnica wymieniona opanowane w godzinkę. Żadnych problemów nie było. Pojechałem sprawdzili szczelność układu maszyna odessała resztki których prawie nic nie było. Układ napełniony
Olej w sprężarce wymieniony.Teraz mam chłodzik w kabinie.Jedno co zauważyłem to to że nowa chłodnica jest na długość i szerokość mniejsza od oryginału o 0.5cm.
Dzięki bardzo za pomoc panowie.
URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/f9b98e695d19a971]Obrazek[/URL]

URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/77bef74961cceec6]Obrazek[/URL]

URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/673afdd2bb3b2896]Obrazek[/URL]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta forumowiczów”