--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 839
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy
Kontakt:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mcrace » 10 paź 2019, o 06:18

Koledze P405 chodzi o odparowywanie oleju napędowego z oleju silnikowego. Teoria głosi, że przy dłuższej trasie, odparowuje on przez odmę.
Niewdzięcznik
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

P405
Zapaleniec
Posty: 2621
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: P405 » 10 paź 2019, o 06:18

Ja nie gaszę, ale użytkownik, który kręci się wokół komina potrafi to zrobić kilka razy na jedno wypalenie. Oglądałem kilka aut jak znajomy chciał kupić. W każdej lej grubo ponad max. A najlepsze teksty, że filtr wypalał się z 20 razy bo tyle razy była kontrolka.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
bani010
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 sie 2019, o 14:28
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koło
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: bani010 » 10 paź 2019, o 06:54

Panowie , okazuje się że prawda leży po środku . Jak twierdzi ASO olej napędowy nie rozpuści uszczelki pompy smoka, ale są ludzie co jeżdżą od nowości i nigdy nie przerwali wypalania , a silnik zatarty..... Nikt nie jest w stanie kontrolować tego silnika. One są wadliwe. A wada polega przede wszystkim na tym że wał nie ma smarowania wskutek jakiś wadliwych otworów , przez które powinien docierać olej .... nie znam się na tym więc piszę jak słyszałem.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Major601 » 10 paź 2019, o 07:03

To może załóżcie B20dth, tylko jakoś pominąć SCR. Silniki idzie kupić za 5000-7000tys całkiem nowe

milyjarek
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 17 gru 2018, o 21:11
Auto: Chevrolet Malibu
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: milyjarek » 10 paź 2019, o 22:38

Panowie , okazuje się że prawda leży po środku . Jak twierdzi ASO olej napędowy nie rozpuści uszczelki pompy smoka, ale są ludzie co jeżdżą od nowości i nigdy nie przerwali wypalania , a silnik zatarty..... Nikt nie jest w stanie kontrolować tego silnika. One są wadliwe. A wada polega przede wszystkim na tym że wał nie ma smarowania wskutek jakiś wadliwych otworów , przez które powinien docierać olej .... nie znam się na tym więc piszę jak słyszałem.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Na górę
Bzdura. Kupujecie auta używane , często sprowadzane z cofanymi licznikami . Nie wiecie jak dbali o dpf poprzedni właściciele. Pracuje ze mną kolega który ma auto z 2009r i 230kkm , auto od nowości i nigdy nie wymieniał uszczelki. Jeżeli chodzi o ten sam silnik w innych markach jak Chevrolet, Fiat itp. nie słyszałem aby był jakikolwiek przypadek problemu. Ludzie nie potrafią pilnować procesu wypalania prawidłowo, zaniedbują wymian oleju a nie rzadko robią to jak sobie przypomną po 50kkm , olej jest rzadszy i problem gotowy.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 598
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Maverick_86 » 11 paź 2019, o 00:04

No tak, rzeczywiście bo w innych markach ludzie są bardziej ogarnięci i zawsze pilnują wymian oleju i dokładnie kontroluje wypalanie DPF-u. Tylko Użytkownicy Insigni takie sieroty i dlatego u nich silniki się zacierają... 😁

Awatar użytkownika
bani010
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 sie 2019, o 14:28
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koło
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: bani010 » 11 paź 2019, o 08:44

No i nie kupują aut używanych ... haha .

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
bani010
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 sie 2019, o 14:28
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koło
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: bani010 » 14 paź 2019, o 19:12

Pytanie , w związku z tym, że postanowiłem wymienić v uszczelkę pompy oleju , pytanie w sierpniu wymieniłem olej mobile super 3000 5W30... I teraz wymienię 2 raz w związku z robotą ... czy ktoś używa ten olej ?? Koszt 120 zł. Czy lepiej kupić selena, castrolla Edge??? Czy zostać przy mobile???

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: supi » 14 paź 2019, o 22:09

Ze dwa razy ten olej miałem w silniku, ale wróciłem do GM, ponieważ i tak średnio co 10kkm mam wymianę, więc co za różnica czy Mobil, czy też ten GM.

Barzani
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 20 wrz 2018, o 16:01
Auto: Opel insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Saarlouis

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Barzani » 15 paź 2019, o 00:20

Może i ja się wypowiem. Jestem już po wymianie silnika, kupiłem regenerowany stary został na wymianę. Siedzę od 2h i czytam to wszystko z niedowierzaniem. Gdybym czytał to 2 lata temu nie kupil bym insigni. U mnie też pojawił się problem z uszczelka smoga odrazu wymiana. Ktoś tu pisał że kupujemy auta sprowadzone z Niemiec z niewiadomym przebiegniem. To nadmienię że ja mieszkam na stałe w DE, doskonale wiem co kupowałem od kogo i co. Silnik padł przy 190tkm. Kupiony był w auto komisie, serwisowane tylko ASO przy kupnie auta mialem pisemną gwarancję na 2 lata, pełna książka serwjsowa. Po zapaleniu się komunikatu niskie cisnienke od razu wezwana pomoc ADAC laweta bo mam ubezpieczenie nic nie płacę i w drogę do Opla. Opisałem sytuację i że czytałem o uszczelce oni tu nawet nie wiedzą co to jest!!!! Na niemieckim ebay sprzedaje ja tylko jedna osoba, Polak. Jestem drugim właścicielem auta. W oplu nie pomogli, prywatny mechanik, po zatarciu stwierdza stary olej moja wina. Wyciąga silnik okazuje się że olej igła zero syfu uszczelka wymieniona przed zatarciem. Zanim oddałem silnik na wymianę, dokładna analiza co moglo bycz przyczyną i na pewno ta uszczelka ale jest jeszcze coś okazuje się że zacina się pompa oleju w trakcie pracy na parę sekund. Na silnik regenerowany rok gwarancji jeśli wymiana będzie tak gdzie kupiłem lub 3 miesiące gdy wymiana gdzie indziej. Szczerze nie wiem co robić bo naprawa wymiana itc była droga i jeszcze sprowadzenie silnika tu do mnie. Ogólnie nie zgadzam się z kimś na forum że silniki są dobre tylko my o nie źle dbamy.

P405
Zapaleniec
Posty: 2621
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: P405 » 15 paź 2019, o 06:23

Tylko wymiana oleju pewnie książkowo co 30 tyś. Nie wiesz jak wypalał się filtr, ile razy była przerywane wypalanie. Ile z tych 190 tyś silnik pracował na dobrym oleju, a ile na wymieszanym z ON.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
bani010
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 18 sie 2019, o 14:28
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koło
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: bani010 » 15 paź 2019, o 07:10

P405 pisze:...
To nie zmienia nic... jest to bomba z opóźnionym zapłonem . Vectry c mają identyczny sposób wypalania dpf i co zacierają się jak insignie ?? Wystarczy zobaczyć ceny silników do insigni , a cenę kształtuje popyt. Jak ktoś tutaj już pisał , możesz dmuchać i chuchać a i tak się zatrze. No chyba że będziesz wymieniał uszczelkę co wymiana oleju .... też słyszałem taką propozycję. To jest wada ukryta , wada techniczna tych silników.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 15 paź 2019, o 12:55 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

P405
Zapaleniec
Posty: 2621
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: P405 » 15 paź 2019, o 12:31

Jakaś wada to jest, ale to wszystkie z początku produkcji powinny być już po zatarciu. Moją mam 10 lat i jest ok, trochę innych w tym samym wieku też daje radę. Teraz padła znajomemu po 290 tyś, z tym, że 200 tyś w flocie i wymiana oleju co 30 tyś. I nikt specjalnie nie dbał. Silnik spuchł pod górkę.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: supi » 16 paź 2019, o 21:21

Co do średnich cen silników A20DTH, to chyba jest nieco taniej na allegro. W końcu auta się już zestarzały

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: wojtekski » 18 paź 2019, o 17:19

P405 pisze:
15 paź 2019, o 12:31
Jakaś wada to jest, ale to wszystkie z początku produkcji powinny być już po zatarciu. Moją mam 10 lat i jest ok, trochę innych w tym samym wieku też daje radę. Teraz padła znajomemu po 290 tyś, z tym, że 200 tyś w flocie i wymiana oleju co 30 tyś. I nikt specjalnie nie dbał. Silnik spuchł pod górkę.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Tu niestety może nie być żadnych objawów możesz dbać, wymieniać olej ,pilnować wypalania dpf i nagle trach ....zatarty.....

00Henio00
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 gru 2016, o 01:34
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krosno

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: 00Henio00 » 10 lis 2019, o 07:23

Czy podczas zatarcia, obrocenia panewek wyskakuje jakis komunikat typu „Awaria pojazdu...”?

Ja mam taki przypadek ze auto stracilo moc, po ujechaniu Ok 1km predkoscia 40-50km/h wyskoczyl mi komunikat „Awaria pojazdu itd” i turbo zaczelo pracowac dziwnie opoznione, takie jalowe a na desce check engine nie swiecil. Niestety musialem tym autem pokonac 35km do domu. Gdy dojechalem do domu odczekalem okolo 3h i postanowilem odpalic samochod. Niestety bardzo ciezko zapalil. Przy odpaleniu musialem pedal gazu wcisnac zeby silnik zaskoczyl i wtedy zaczal sie dramat. Silnik tak glosno zaczal pracowac ze przy masce nie slyszalem co zona do mnie mowi i automatycznie check sie zaswiecil. Najglosniej jest od strony szyby u gory, wyzej korka wlewu oleju. Niemam pojecia co sie stalo... We wtorek auto na lawecie jedzie do mechanika. Boje sie odpalic silnik aby cos bardziej nie zepsuc.

Insignia 2010r
2.0 CDTI A20DTH
Olej wymieniany w lipcu w ASO
Ostatnio zmieniony 10 lis 2019, o 07:23 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt.8

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 3136
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 50 razy
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dokia » 10 lis 2019, o 08:25

Twoje obawy są zasadne. Już proszę nie odpalaj więcej auta w takim stanie. Postaraj się tylko o dobrego mechanika i takiego który wystawia paragon/ fakturę. Żadne tam "się dogadamy", to twoje auto i ma być zrobione dobrze i masz mieć gwarancję na wykonane prace, bo już różnie tu bywało po pierwszym remoncie.

00Henio00
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 gru 2016, o 01:34
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krosno

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: 00Henio00 » 10 lis 2019, o 22:58

Najsmieszniejsze jest to ze nigdy nie pojawil mi sie komunikat o niskim cisnieniu oleju. Olej wymieniam co 10-12tys km. Czy moze ktos polecic mechanika ktory dobrze zregenerowalby mi ten silnik?
Ostatnio zmieniony 10 lis 2019, o 22:58 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 564
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: pawel_insignia » 11 lis 2019, o 07:42

Autopasja Włocławek. Przyjadą po auto i zregenerują. Robią auta z całej Polski.

00Henio00
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 gru 2016, o 01:34
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Krosno

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: 00Henio00 » 11 lis 2019, o 08:21

A cena za usluge?

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”