--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 3139
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 50 razy
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dokia » 13 lip 2019, o 06:20

Emulsja to emulsja i nie posiada innych znaczeń. Dlatego tak napisałam jak napisałam. Jak macie rozszczelnienia układu to jeszcze nie będzie to emulsja, jak doleci np płyn z chłodnicy tj przy takim rozszczelnieniu to wtedy jest to emulsja dopiero i powinno wyglądać jak majonez. I będzie to wtedy emulsja typu W/O.
Fakt, że może się czepiam ale emulsja ma swoją definicję tak np jak każdy kolor lub jak murzyn czy chińczyk i nie nie jestem rasistką ale jak murzyn jest murzynem to nim jest a nie że udaje, ja też nie mogę być chinką. To więc nie była na pewno emulsja, nabił kolega piany w silniku ale to nie emulsja. Koniec ot z mojej strony. Przepraszam

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 2210
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: 2.0 automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: DZA
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Zbyszek01 » 13 lip 2019, o 06:23

Jak murzyn to olej to emulsja będzie mulatem :?: :lol:

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 3139
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 50 razy
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dokia » 13 lip 2019, o 06:28

U ciebie nadal impreza? 😮 Nie wiem co będzie, chyba nie znam odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania. Ja ostatnio miałam polecone aby olać problem olejowy w moim aucie, to olałam.
PS. Zbyt duża różnica rozmiarów aby z tych twoich składników zrobić emulsję, otrzymasz naoliwionego murzyna jak takimi składnikami będziesz się bawił. Ale co kto lubi 😄 pozostaje mi życzyć dobrej zabawy.

Wracając do tematu, jeśli układ jest nieszczelny to zanika jego sprawność w sposób natychmiastowy, a więc silnika też tylko ten wytrzyma ciut dłużej. W takim przypadku debatowanie nad właściwościami
substancji roboczej, -w waszych rozważaniach akurat oleju, - staje się bezzasadne. Tak jak z rozszczelnioną puszką piwa czy z kapslem na butelce. Nie utrzymacie w takiej puszcze ciśnienia ani właściwości napoju a czasem samego napoju też bo jest pełno piany i zapewne każdy z raz to na puszce piwa sprawdził.
A przy rozszczelnieniu układu, nie można już mówić o tym że olej "zrywa film" tj że nie ma właściwej warstwy smarującej, bo przecież dodaliście nie tylko inna fazę ale całkiem inny stan skupienia, więc smarowanie przestaje działać.

omegarules
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
Auto: Opel Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: omegarules » 14 lip 2019, o 11:09

dokia pisze:
13 lip 2019, o 06:28
Wracając do tematu, jeśli układ jest nieszczelny to zanika jego sprawność w sposób natychmiastowy, a więc silnika też tylko ten wytrzyma ciut dłużej. W takim przypadku debatowanie nad właściwościami
substancji roboczej, -w waszych rozważaniach akurat oleju, - staje się bezzasadne. Tak jak z rozszczelnioną puszką piwa czy z kapslem na butelce. Nie utrzymacie w takiej puszcze ciśnienia ani właściwości napoju a czasem samego napoju też bo jest pełno piany i zapewne każdy z raz to na puszce piwa sprawdził.
A przy rozszczelnieniu układu, nie można już mówić o tym że olej "zrywa film" tj że nie ma właściwej warstwy smarującej, bo przecież dodaliście nie tylko inna fazę ale całkiem inny stan skupienia, więc smarowanie przestaje działać.
Wahalem się czy odpisywać, bo takiej ilości wypisywanych bzdur to raczej szkoda czasu na "bicie piany", ale po przemysleniu - dlaczego nie.. A może się uda i będzie bez OT..

Porównania przedstawione powyżej maja się nijak do tematu dyskusji, gdyż utrata szczelności występuje na ssaniu a nie tłoczeniu, więc nie można mówić o braku "trzymania" ciśnienia, ale o utracie podcisnienia, przy czym im większa nieszczelnośc tym problem z zasysaniem większy. Do tego każdy olej ma inne właściwości - ten o większej odporności na pienienie się będzie lepiej smarowal w przypadku awarii uszczelki niż ten o mniejszej.

Oczywiście sens dyskusji jest, bo gdyby jakakolwiek nieszczelnośc na ssaniu powodowała brak smarowania w systemie 0-1 to silnik by się zatarl po kilku minutach od powstania takiej nieszczelności, więc smarowanie słabsze, ale jest.

To tak na chłopski rozum..

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 3139
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 50 razy
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dokia » 14 lip 2019, o 11:56

Ja dodałam że to co napisałam wynika z teorii i też pisałam o nieszczelności, tak? I zaniku sprawności z tym związanej i odniosłam się do możliwie najprostszych porównań. I to był babski rozum, więc no nie będę dyskutować bo tu są mądrzejsi. Tylko że...od początków motoryzacji czyli to nie sto lat a więcej, różni inżynierowie łamią sobie nad tym głowę, a i tak wy zacieranie swoje silniki. Ale medal wam za to że znaleźliście lepsze rozwiązanie niż inżynierowie koncernów samochodowych. Życzę więc miliardowych dochodów z opatentowania owych waszych rozważań, na temat olejów również, jak też tworzenia "emulsji" o której miałam okazję wyżej przeczytać, bo udało mi się tutaj poznać nową definicję emulsji, czyli pianę z oleju 😂🤣 bo tak to tu zostało nazwane. Życzę miłego dnia i kolejnych patentów. Hasta la vista, baby 😘

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 1087
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dare50 » 14 lip 2019, o 12:32

Dorota Inżynierowie jak ich nazwałaś już dawno odeszli do lamusa teraz auta projektują księgowi i dobrze im to wychodzi jak widać na przykładzie tego silnika , a wystarczyło żeby dopalanie było realizowane za pomocą 5 wtrysku bezpośrednio w DPF i temat oleju napędowego w oleju silnikowym by już nie istniał i smok pompy olejowej przykręcić na stałe do pompy jak jak jest np.w 1.9 , Dorota dwa proste zabiegi i problem w 99% zatartych silników z głowy ale po co jak można na częściach zarabiać.
Kolego @omegarules poczytaj temat od początku i jeszcze jeden o tym problemie i wtedy możemy podyskutować a nie przeczytałeś parę ostatnich postów i się wymądrzasz , od początku jest problem z zasysaniem oleju przez nieszczelny smok a konkretnie uszczelkę smoka która z czasem twardnieje między innymi od ropy w oleju i zasysane jest powietrze wraz olejem i w ten sposób tworzy się piana (nie emulsja no nie Dorota :) ) która doprowadza do uszkodzenia panewek .
I dla przypomnienia wiecie o tym że nie mamy kontroli ciśnienia oleju w tym silniku przynajmniej przy czujnikach 1 pinowych , z tego względu że po odpaleniu auta można sobie jeździć cały dzień z opiętym czujnikiem i zero błędów , nawet jak na chwilę zgasimy auto to można odpalić przy odpiętym czujniku i żadnego info o braku ciśnienia oleju , więc jak coś padnie w czasie jazdy to d...a

milyjarek
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 17 gru 2018, o 21:11
Auto: Chevrolet Malibu
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: milyjarek » 14 lip 2019, o 12:45

A ja dodam coś jeszcze od siebie. Wymieniłem uszczelkę smoka w ASO ok 3 miesięcy temu profilaktycznie przy przebiegu 109kkm. Rozmawiałem wcześniej ze swoim mechanikiem innym który zna temat uszczelek smoka i on jeszcze dodał że podczas wymiany trzeba to wszystko umiejętnie poskładać bo można popełnić błąd i problem gotowy. O więcej szczegółów nie pytałem z braku czasu ale temat mnie tak ciekawi że gdy tylko będę się widział z mechanikiem temat dokończę i wypytam o szczegóły. Piszę to dlatego że może osoby które wymieniały tą uszczelkę sami a mimo to zatarł się silnik, mogły popełnić błąd. Niby to jest prosta sprawa i każdy chce zrobić sam jak najwięcej aby nie wydawać pieniędzy to jednak ja mam zasadę że jak mam coś zepsuć to zdaję się na doświadczenie kogoś, kto robił to wiele razy. Rozmawiałem wczoraj z kolegą z Niemiec również i powiedział że temat jest także dobrze znany w Niemczech i problem leży tylko w uszczelce smoka ale koncern nie potrafi się przyznać do błędu i aby nie ponosić bardzo wysokich dodatkowych kosztów nie organizował akcji naprawczej. Dlaczego nie słyszy się o tych problemach w Chevroletach , Saabach czy Alfach? Tak samo niedopracowane są skrzynie ponieważ opel zastosował inne łożyska które są wadliwe a ta sama skrzynia która jest we Fiacie i problemów nie ma. To usłyszałem wczoraj z Niemiec.

omegarules
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
Auto: Opel Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: omegarules » 14 lip 2019, o 13:16

dokia pisze:
14 lip 2019, o 11:56
Ja dodałam że to co napisałam wynika z teorii
Tak? Z jakiej to teorii wynika? Chyba tylko Twojej 😂
dokia pisze:
14 lip 2019, o 11:56
i też pisałam o nieszczelności, tak? I zaniku sprawności z tym związanej i odniosłam się do możliwie najprostszych porównań.
No tak, zgadza się - nieszczelnośc, ciśnienie, podcisnienie, nadciśnienie - przecież obojętny sens, ważne żeby pojęcia się mniej - więcej zgadzały.
dokia pisze:
14 lip 2019, o 11:56
I to był babski rozum, więc no nie będę dyskutować bo tu są mądrzejsi. Tylko że...od początków motoryzacji czyli to nie sto lat a więcej, różni inżynierowie łamią sobie nad tym głowę, a i tak wy zacieranie swoje silniki. Ale medal wam za to że znaleźliście lepsze rozwiązanie niż inżynierowie koncernów samochodowych.
A20DTH I problemy z nim związane to jednak trochę mniej lat, gdzie już nie tylko inżynierowie, ale i księgowi łamali sobie głowy. Każdy silnik posiada wady, które wychodzą w trakcie użytkowania i czasami wymiana na nowe, fabryczne części po ilus latach jest po prostu nieopłacalna. Nie chodzi więc o rozwiązania lepsze ale porównywalne i jednocześnie tańsze.
dokia pisze:
14 lip 2019, o 11:56
Życzę więc miliardowych dochodów z opatentowania owych waszych rozważań, na temat olejów również, jak też tworzenia "emulsji" o której miałam okazję wyżej przeczytać, bo udało mi się tutaj poznać nową definicję emulsji, czyli pianę z oleju 😂🤣 bo tak to tu zostało nazwane. Życzę miłego dnia i kolejnych patentów.
I tu wychodzi cecha charakteru, przez którą nie moglibyśmy być kolegami :) Sama sobie tworzysz teorie niepoparte wiedzą czy doświadczeniem, ale odwracasz uwagę od swoich durnych wypocin wytykajac błędy innym. Do tego robisz to z przyjemnością.

Ja w przeciwieństwie do Ciebie wezmę napisana przez siebie nieścisłośc na klate - po prostu to słowo pasowało mi do tego co widziałem na yt, podczas doświadczenia z nieszczelnościa. Po reakcji innych można by wnioskować że zrozumieli sens całości i puścili te moją "wtope" w niepamięć. No ale przecież strazniczka internetu nie mogła, bo znalazła szansę na swoje 5 minut.
dokia pisze:
14 lip 2019, o 11:56
Hasta la vista, baby 😘
Nara.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 3139
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 50 razy
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dokia » 14 lip 2019, o 13:19

Ja przepraszam, że ośmieliłam się te swoje trzy grosze wtrącić, bo to nie jest mój temat, gdyż diesla oplowskiego nie ma też z tych powodów, twierdząc osobiście że mnie na te naprawy nie stać, już wolę wydać tę kasę na benzynę.
Jestem teoretykiem, który dogłębnie siedzi w procesach i przelicza różne sytuacje. Jestem chemikiem i magistrem fizyki, no ale tylko magistrem, nie jestem więc tu kimś kto WIE wszystko, nie zrobiłam innych tytułów naukowych i już robić nie będę. Lubię Was czytać, bo wiecie o wielu rzeczach więcej. Ale jak już przeczytam coś co mnie bawi bo nie wiem skąd wam się wzięło, jak ta emulsja 😂🤣 to rzec coś muszę, bo inaczej się uduszę 😂🤣
I znowu czytam o zmowie księgowych 😂🤣 to już było w temacie o olejach o chyba za @Bodex'a

Co do tego zacierania, to mi też wydaje się że jest spory związek z tą profilaktyczną wymianą uszczelki smoka i zatarciem silnika w dość krótkim czasie. Ale jak łapy w układ pchają partacze to naprawdę nic dziwnego. To jest serce auta więc to nie zabawa.

I jeszcze trochę mnie tak szokuje psujność tych opli, uważam bowiem, że niepotrzebnie już robili wszystko takie swoje i pod model, jakby nie mogli skorzystać z lepszych, sprawdzonych. I tu racja, że to biznes, bo użytkownicy będą kupować części. No np w aucie mojego ojca, w Hyundai Terracan, siedzi normalnie silnik Mercedesa o pojemności 2,9 l, oczywiście diesel, ale no nie do zajeżdżania. No jakby też nie mogli włożyć jakiegoś innego silnika, tylko tworzyć swój, gdy może niekoniecznie im to wychodzi.

omegarules
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
Auto: Opel Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: omegarules » 14 lip 2019, o 13:32

dare50 pisze:
14 lip 2019, o 12:32

Kolego @omegarules poczytaj temat od początku i jeszcze jeden o tym problemie i wtedy możemy podyskutować a nie przeczytałeś parę ostatnich postów i się wymądrzasz ,
😂😂😂 Nie no, chyba jednak źle trafiłem. Człowiek przychodzi z pomysłem, próbuje coś wnieść do tematu czymś więcej niż tylko gdybaniem, stawia tezy, które i tak samodzielnie zamierza potwierdzić czy obalić odpowiednimi testami - chyba że znajdzie się inny chętny, i co? WYMADRZA SIĘ.

Otóż kolego dare50 przeczytałem te 63 strony i podjąłem próbę wylowienia co ważniejszych faktów. Jaki że było mi mało zaproponowałem test. Jeśli masz lepszy pomysł to śmiało - możesz się WYMADRZYC. 😂😂😂

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 3139
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 50 razy
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dokia » 14 lip 2019, o 13:35

@omegarules, widać coś cię boli. Zupełnie niepotrzebnie. Może trzeba coś zluzować 😄 Mnie nic nie boli. Nie wiedziałam, że nie można zwrócić ci uwagi o jedną definicję. Tak zrozumiałam, bo tak napisałeś, inni może nie zwrócili ci uwagi, bo może nie czytali ze zrozumieniem. Nigdzie nie twierdzę że jestem nieomylna, nie jestem tu też żadną strażniczką, nie wiem w czym masz problem że musisz to tak teatralnie tu robić. No ale fakt, teraz zauważyli wszyscy 😀 i w przeciwieństwie do ciebie to ja nie starałam się cię obrazić czy na forum oceniać, ale akurat to co ty robisz nie ma dla mnie żadnego znaczenia. A dlaczego nie ma, to myślę że odpowiedź znasz.
Specjalnie piszę to jako oddzielny post. Robię to aby osobiście ten mój post zgłosić że jest nie na temat. Być może dostanę ostrzeżenie, bo to już nie pierwszy nawet raz, ale to też znaczy że naprawdę nie jestem nieomylna, skoro ileś ostrzeżeń udało mi się mieć. Cóż, wezmę to na klatę, dam radę. Obiecuję też już nigdy nie zauważyć żadnych dziwnych definicji jeśli uda ci się takie stworzyć. 😆 Jak masz jakieś wątki do mnie to od tego jest PW. No oczywiście dla tych co potrzebują dużo odbiorców to jest ważne pisanie takich osobistych przytyków na forum.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1052
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: wassermann » 14 lip 2019, o 15:06

dokia pisze:
14 lip 2019, o 13:19
I jeszcze trochę mnie tak szokuje psujność tych opli, uważam bowiem, że niepotrzebnie już robili wszystko takie swoje i pod model, jakby nie mogli skorzystać z lepszych, sprawdzonych.
Akurat właśnie skorzystali. 2.0 CDTi jest na bazie fiatowskiego JTD. Inne pojemności diesli w innych modelach Opel brał od Isuzu i nie miały dobrej opinii. Najbardziej udanym i bezproblemowym dieslem był 1.9 CDTi 120 KM (identyczny z JTD) wprowadzony w 2005. Wcześniej Opel stosował własne staroświeckie i nieudane diesle 2.0 i 2.2.

M.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 3139
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 50 razy
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: dokia » 14 lip 2019, o 15:27

Ja nie mam danych co do stosowania przez opla silników z innych jednostek, lub na ich licencji, więc dobrze wiedzieć :) Jakby była jakaś Iśka z silnikiem jednak z jakiejś lepszej marki już premium, silnikiem sprawdzonym pod względem niezawodności, to chyba byłoby "bezpieczniej" dla naszych kieszeni.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1052
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: wassermann » 14 lip 2019, o 15:58

Dobrze że nie ma silników od "premium" BMW. Przynajmniej nie grozi jej pożar.

M.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3716
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mazmarcin » 14 lip 2019, o 16:00

Ale to tylko te 3.0

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1052
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: wassermann » 14 lip 2019, o 16:38

A gdzież tam, wg komunikatów także 2.0 są dotknięte.
Siostra ma 3-letnie X3 z najsłabszym 2.0 (150 KM) i była wzywana na akcję wymiany EGR.

M.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 2856
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: IBZI » 14 lip 2019, o 21:49

Proszę o powrót do tematu.
Kilkanaście ostatnich postów dosyć rozmija się z tematem dyskusji.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jotef » 30 lip 2019, o 16:00

wczoraj wymieniałem panewki > MY 2014 a więc lift.
na blacie świeci nieco ponad 200 kkm i przy okazji wymiany uszczelki smoka pompy oleju,
podpory panewek 'poszły' w dół ... nie jest źle w sumie :P
główne zostały fabryczne > zupełnie poprawny stan jak na ten przebieg.
wymienione zostały korbowodowe. niżej zdjęcie dlaczego właśnie one :

Obrazek

wszystkie połówki 'górnej korby' czyli te od strony tłoka w kolorze i z mapą wytarć jak widać.
najwięcej 'dostała' panewka od strony koła zamachowego/dwumasy ...
dolne przyzwoite a główne panewki wyglądały właśnie jak te dolne połówki korbowodowych.
panewki główne bez otworów i bez nacięć > dokładnie taka budowa/wzór jak korbowodowych.
motorek przyjemnie pracuje teraz > w/g mnie kultura pracy poprawiła się słyszalnie :D
ponieważ rozrząd był wymieniany również, to nie mogę jednoznaczenie wskazać winnego powyższego ;D

mati11294
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mati11294 » 30 lip 2019, o 16:44

niewyobrazam sobie jak ma prawo poprawnie funkcjonowac smarowanie panewek w ktorych nie ma otworow,przez ktore cisnienie oleju tworzy film , ktorego nie sposob przerwac .mimo ze klasyczne 1.9 cdti/jtd jest idiotoodporne tu zbyt duza czestotliwosc awari w tym silniku wiec wg mnie powazna wada konstrukcyjna i obliczeniowa pseudo inginierow

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jotef » 30 lip 2019, o 16:55

o:o ... no ja proponuję popracować nad wyobraźnią > bez urazy oczywiście :P
chociaż może lepiej spróbować pojąć temat od strony techniczno-konstrukcyjnej :idea:

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”