--------Spot śląsko-małopolsko-świętokrzyski - 1.09 - na forum i na FB
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

ODPOWIEDZ
tomek evo
Użytkownik
Posty: 581
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: tomek evo » 17 maja 2019, o 22:44

U Kolegi mechanika stoi właśnie Insignia z zatartym silnikiem. Właściwie silnik już wymieniony (koszt ok. 6-8 tys). Panewki do mniej więcej 2010 roku były po prostu słabe ale smok jest również problemem. W tym silniku nakłada się na siebie kilka czynników. Kolega wymienia kilka silników rocznie ale zwykle są to silniki, których użytkownicy niekoniecznie bardzo dbali o auto. Wymiana uszczelki smoka to podstawa a kolejna sprawa to zadbać o odpowiednie smarowanie. Ma pod opieką auta z przebiegami ponad 300 czy nawet 400 tys, które jeżdżą bezproblemowo ale zwykle wymiana uszczelki profilaktycznie po ok. 80 tys. i oleju co 15 tys. max. Statystycznie są wtedy większe szanse na bezproblemowe użytkowanie (choć gwarancji żadnej nie ma).

Bartol
Użytkownik
Posty: 795
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Bartol » 18 maja 2019, o 07:49

Kowi821 pisze:
17 maja 2019, o 13:51
mechanik sam stwierdził przy rozmowie z kierownikiem ze oni tak robią te panewki bez zdejmowania skrzyni.

W filmie zostało to nazwane partyzantką ;)


Awatar użytkownika
jotef
Forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: jotef » 18 maja 2019, o 08:17

no niezłe warsztatowe 'chwyty na fleta ' ;D

Labudin
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 27 maja 2019, o 16:35
Auto: Zafira
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Bukowno

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Labudin » 27 maja 2019, o 16:47

A czy ktoś z tu obecnych miał zatarcie panewek w 2.0cdti 163km z ostatnich roczników ? 2014-2015 w automacie?

Grubasek325
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 1 cze 2019, o 14:21
Auto: Insignia 1,9 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Grubasek325 » 21 cze 2019, o 18:40

W dniu dzisiejszym odszedł kolejny silnik , przebieg 216 kkm (oryginalnie) uszczelka smoka wymieniona 2 tygodnie temu...autostrada 160 na budziku , nagła utrata mocy , wibracja na kierownicy , kontrolka oleju , klekot silnika....powrót na lawecie, długi weekend z głowy , w poniedziałek sekcja i niewesoła diagnoza zapewne :(

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 3844
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Cascada BiTurbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: peja-1991 » 21 cze 2019, o 20:56

Przy wymianie uszczelki zajrzałeś do panewek?
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2411
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 34 razy
Kontakt:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Ping » 21 cze 2019, o 20:59

216kkm to pewny przebieg?
Olej wymieniany w trybie LL czy normalnie nie więcej niż 15kkm?


Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 1773
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kecraminsignia » 21 cze 2019, o 22:32

Który rok auta?

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 785
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mcrace » 22 cze 2019, o 15:01

Mogę tylko współczuć...

Ja bym obstawiał spapranie roboty przy wymianie uszczelki... już czytaliśmy tu o magikach, którzy podklejali ją silikonem...
Niewdzięcznik
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

janik.k1991
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 14 lut 2019, o 22:11
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2011
Miasto: Krzeszowice

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: janik.k1991 » 25 cze 2019, o 15:39

Witam wszystkich serdecznie, pierwszy raz piszę na forum. W moim przypadku wyglądało to następująco, po zakupie samochodu(już świeciło ciśnie oleju) odrazu w tym samym dniu wymieniłem uszczelkę smoka, nie wiem jak długo u poprzedniego właściciela ten komunikat się wyświetlał. Przejechałem niecałe 10 tys km i usłyszałem stukanie, ale coś bardziej jak wtryskiwacze, zjechałem do domu i okazało się że to jednak na dole silnika, ale blizej sprzęgła i dzisiaj zacząłem zrzucać misę olejową, myślę że jutro będę mógł się podzielić wiadomościami co się stało. Samochód ma nalatane grubo ponad 300 tys km, więc nie są takie tragiczne te silniki, tylko bardziej zaniedbanie użytkowników je wykańcza. Pozdrawiam
Zapomniałem dodać, że sam sobie jestem winny, bo przy wymianie uszczelki smoka nie sprawdziłem panewek, więc mogę tylko przeklinać na siebie, a nie na silnik.

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 1773
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kecraminsignia » 25 cze 2019, o 17:58

Jeżdżę jeszcze dwoma dieslami. Nie będę opisywał jakim markami dla reklamy lub antyreklamy...
Zauważyłem jednak, że oplem przy niskich obrotach strasznie się się męczy ten silnik. Głośno pracuje ciężko wchodzi na obroty niż przy dwóch innych markach. Moim skromnym zdaniem warto jednak tym silnikiem nie sugerować się "wskazaną" zmianą obrotów tylko trochę je podciągać chociaż do 1700-1900 obrotów. Ten silnik lepiej chodzi. Czy też tak myślicie?

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka


P405
Zapaleniec
Posty: 2585
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: P405 » 25 cze 2019, o 18:50

1700 to minimum jakie powinno się utrzymywać dla dobra silnika i dwumasy.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
pjoter1
Forumowicz
Posty: 497
Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: pjoter1 » 25 cze 2019, o 19:09

Ja tam poniżej 2100 nie zmieniam na wyższy.

Ale już np w garażu wspólnym jak kołuję na miejsce parkingowe, to jadę te 200-300m na 2 bez gazu. Wątpię czy ma to realny wpływ na zużycie osprzętu.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 1773
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kecraminsignia » 25 cze 2019, o 21:10

Jadąc bez gazu nie sądzę. Jadąc w trasie wydaje mi się że jak najbardziej.

Wysłane z telefonu Nokia 6310i przy użyciu Tapatalka



pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 542
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: pawel_insignia » 25 cze 2019, o 21:34

W ogóle nie sugeruje się ta strzałka. Zmieniam biegi tak aby po zmianie na wyższy obroty spadły do minimum 1500-1700.

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 3844
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Cascada BiTurbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 7 razy
Kontakt:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: peja-1991 » 26 cze 2019, o 22:13

Uszczelka, uszczelką.
Nawet jak się ją dobrze i poprawnie założy, trzeba zajrzeć do panewek... Bo niestety już mogą być przytarte.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 542
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: pawel_insignia » 27 cze 2019, o 20:28

Dokładnie tak jak piszesz Peja.
Mam pytanie. Ostatnio pojawił mi się komunikat niskie ciśnienie... Myślałem że to wina czujnika bo działo się to w ponad 30 stopniach, ale dzisiaj też a było 20stopni. Dwa razy rano się tak zadziało i raz po pracy gdzie auto stało 8h w słońcu.
Uszczelka i panewki wymienione w październiku. Dodatkowo założona mosiężna tuleja. Wszystko robione w autopasji. Chce sprawdzić ciśnienie manometrem i wymienić czujnik ciśnienia. Jak znów się powtórzy to zostanie mi pompa do sprawdzenia, bo coś jeszcze?

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 785
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mcrace » 27 cze 2019, o 21:23

Gwarancja na silnik jest z autopasji?
Niewdzięcznik
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 542
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: pawel_insignia » 28 cze 2019, o 05:38

Myślę, że tak. Dzwoniłem do nich i pytałem co i jak. Cała sytuację opowiedziałem. Mówią, że może spróbować jeszcze zaktualizować softa, bo w tych wcześniejszych wersjach 2009-10. Ten komunikat za szybko się pojawiał. Chyba nawet tutaj nie raz o tym było pisane. Problem w tym, że nie zaktualizuje softa, bo dopiero co wgrałem nowe mapy, więc wszystko stracę. Dlatego chcę się zabrać najpierw za sprawdzenie ciśnienia i wymianę czujnika

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 785
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: mcrace » 28 cze 2019, o 06:09

Jest strona, na której można sprawdzić, czy są aktualizacje do Twojego auta... Niestety nie mam adresu bo miałem format kompa i "ulubione" się nie ostały.
Niewdzięcznik
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”