------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 15-17 maja - zapraszamy
--------------------
---------------------------Zapraszamy na naszą nową stronę klubową https://portal.insignia-club.pl
--------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku --------------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Odłączenie akumulatora

jar-231
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Odłączenie akumulatora

Post autor: jar-231 » 22 kwie 2019, o 11:30

Procedura jest ale pytanie gdzie bo w instrukcji obsługi tego nie ma. No chyba że tak jak piszesz że to dla systemów start/stop. Gdzieś tam sobie krąży w internecie, to skąd normalny użytkownik ma wiedzieć czy ma to zrobić czy nie. Ja sam bym nie wpadł na ten pomysł gdybym nie był tu z wami.
Ja u siebie to już z milion razy odłączałem i podłączałem, ładowałem parę razy bo mi szwankował alternator i nic nie robiłem i jest dobrze. Akumulator ma już 4 lata i pali od strzała.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Odłączenie akumulatora

Post autor: jotef » 22 kwie 2019, o 11:40

norbi333 pisze:
22 kwie 2019, o 11:30
[ ... ]
W przedlifcie kilka razy odłączałem akumulator i nigdy nic potem nie robiłem
no przecież wzmiankowana wyżej procedura nie dotyczy czynności, o której piszesz ...

jar-231 pisze:
22 kwie 2019, o 11:30
Procedura jest ale pytanie gdzie bo w instrukcji obsługi tego nie ma.
[ ... ]
napisałem, że w GDS2 > instrukcja użytkownika nie zawiera tych procedur :oops:

jar-231
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Odłączenie akumulatora

Post autor: jar-231 » 22 kwie 2019, o 11:46

No właśnie więc gdyby była konieczna to informacja by była dostępna dla wszystkich a nie tylko w GDS2.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2019, o 11:51 przez jar-231, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Odłączenie akumulatora

Post autor: jotef » 22 kwie 2019, o 11:50

... no, to jest zabawne co piszesz :lol:
dałem tylko info > nie ma obowiązku stosowania się.
jedynie uważam, że procedury GDS2, to poziom wyżej od instrukcji użytkownika ...

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4728
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Odłączenie akumulatora

Post autor: norbi333 » 22 kwie 2019, o 11:52

jotef pisze:
22 kwie 2019, o 11:40
norbi333 pisze:
22 kwie 2019, o 11:30
[ ... ]
W przedlifcie kilka razy odłączałem akumulator i nigdy nic potem nie robiłem
no przecież wzmiankowana wyżej procedura nie dotyczy czynności, o której piszesz ...

jar-231 pisze:
22 kwie 2019, o 11:30
Procedura jest ale pytanie gdzie bo w instrukcji obsługi tego nie ma.
[ ... ]
napisałem, że w GDS2 > instrukcja użytkownika nie zawiera tych procedur :oops:
Skoro odłączyłem klemy to chyba również dotyczy

jar-231
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Odłączenie akumulatora

Post autor: jar-231 » 22 kwie 2019, o 11:52

O i teraz się zgadzamy :D

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Odłączenie akumulatora

Post autor: jotef » 22 kwie 2019, o 11:58

norbi333 pisze:
22 kwie 2019, o 11:52
[ ... ]
Skoro odłączyłem klemy to chyba również dotyczy
teraz użyłeś liczby mnogiej > zatem racja > dotyczy ;)
j/w napisałem > to jest info techniczne > nie chcesz nie stosuj :idea: :arrow:

Awatar użytkownika
darekk
Użytkownik
Posty: 157
Rejestracja: 7 lis 2018, o 18:19
Auto: ST OPC Line 195PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz

Re: Odłączenie akumulatora

Post autor: darekk » 22 kwie 2019, o 12:21

Ja odłączyłem akumulator aby go podładować i zaczęły się dziać dziwne rzeczy z napięciem ładowania. Po 1-2 min. od uruchomienia napięcie spada do 12,4V. Co dziwne system start/stop zaczął działać nawet na zimnym silniku.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1177
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Odłączenie akumulatora

Post autor: Bartol » 22 kwie 2019, o 15:59

Akumulator naładowany to napięcie ładowania mniejsze i silnik może pozwolić sobie na częstsze używanie start/stop. Nic dziwnego ;)

Awatar użytkownika
maarcin
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 23 cze 2014, o 11:43
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdynia

Re: Odłączenie akumulatora

Post autor: maarcin » 10 gru 2019, o 16:10

Ja zdjąć listowe z plusa?Czy To problem,nie chce zniszczyć?

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Odłączenie akumulatora

Post autor: jotef » 25 mar 2020, o 08:20

na pewno należy odkręcić klemę wyprowadzenia '+' i takie 'oczko' z płaskownika ...
sama listwa trzyma się na bocznych zaczepach własnej obudowy i krawędzi akumulatora.
wystarczy rozgiąć te zaczepy na boki i pyk do góry > i voila po sprawie :D
zobrazowanie powyższego niżej:
listwa_1.jpeg

listwa_2.jpeg
listwa_3.jpeg
listwa_4.jpeg
jak się dłubie 1'wszy raz na autku, to faktycznie można coś urwać :o
aby uniknąć tego poodkręcałem wszystki druciki i teraz jestem mądry 8-) ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Odłączenie akumulatora

Post autor: jotef » 26 mar 2020, o 15:40

IMG_0669.jpeg
IMG_0670.jpeg
ładowałem aku poza pojazdem więc opiszę procedurę kalibracji czujnika akumulatora z tym związaną.
zakładam, że ktoś będzie chciał skorzystać ;)
z ciekawości zmierzyłem prąd pobierany kiedy komputer sprawdza moduły o:o
IMG_0673.jpeg
prąd z upływem czasu oczywiście zmniejsza się ale usypianie modułów trwa na tyle długo, że wymagane jest w tej procedurze przynajmniej 4 godziny przerwy przed ponownym startem silnika ...
info ogólne było już w tym wątku. podłubałem trochę w net'cie i ciut więcej szczegółów się znalazło.

kryteria kalibracji
zalecenie > ta procedura jest przeznaczona tylko do pojazdów wyposażonych w moduł czujnika akumulatora.
podjęcie próby przeprowadzenia tej procedury bez modułu czujnika akumulatora może przynieść niepożądane rezultaty.
w takim przypadku należy zresetować BCM w cyklu zapłonu.
moduł czujnika akumulatora jest bezpośrednio przymocowany do ujemnego zacisku akumulatora i wykorzystywany do określenia kondycji akumulatora poprzez obliczenie stanu naładowania, stanu działania i żywotności.
kondycja akumulatora jest używana do określenia czy 12-woltowy system Start/Stop pozwoli na zajście wydarzenia start/stop, gdy pojazd się zatrzyma.
aby określić kondycję akumulatora, moduł czujnika akumulatora musi być skalibrowany.
w przypadku normalnej eksploatacji, cały prąd wchodzący bądź wychodzący z akumulatora przez moduł czujnikowy akumulatora jest monitorowany.
wszelkie czynności ładujące lub rozładowujące akumulator, które nie są monitorowane przez moduł czujnika akumulatora będą wymagały przeprowadzenia procedury kalibracyjnej. należą do nich sytuacje gdy:

• akumulator został wymieniony na inny o tym samym numerze części
• akumulator został wymieniony na inny o różnym numerze części lub innej specyfikacji
• akumulator został ponownie naładowany poza pojazdem
• akumulator został rozładowany poza pojazdem
• akumulator został nieprawidłowo naładowany > <

> aby prawidłowo naładować akumulator, zacisk ujemny ładowarki musi być podłączony do masy podwozia, NIE zaś bezpośrednio do ujemnego wyprowadzenia aku. podłączenie do masy podwozia pozwala prądowi przepływać przez moduł czujnikowy akumulatora podczas ładowania umożliwiając tym samym jego pomiar.
podłączenie bezpośrednio do ujemnego wyprowadzenia aku ładuje akumulator ale prąd nie jest mierzony przez moduł czujnikowy akumulatora
<

wystąpienie jednej z wyżej wymienionych możliwości wymaga kalibracji modułu czujnika akumulatora celem zapewnienia prawidłowego działania 12-woltowego systemu Start/Stop.

procedura kalibracji
zalecenie > aby ukończyć kalibrację modułu czujnika akumulatora, na akumulatorze nie może występować pasożytniczy pobór prądu przekraczający 100 mA gdyż inaczej spowoduje to niemożność zakończenia kalibracji.
wszelkie pasożytnicze pobory prądu muszą zostać skorygowane przed ukończeniem kalibracji modułu czujnika akumulatora.

1. zapłon WŁĄCZONY, silnik WYŁĄCZONY.
2. podłączyć tester diagnostyczny.
3. przed dalszym działaniem należy skasować wszystkie kody DTC > u mnie:
dtc_befor_aku.png
4. przejść do menu Funkcji konfiguracji/resetowania modułu BCM > w kolejności:
bcm_aku.JPG
bcm_aku1.JPG
bcm_aku2.JPG
5. wybrać procedurę modułu czujnika akumulatora i postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie:
bcm_aku3.JPG
klikamy Kontynuuj
inicjacja.JPG
klikamy Kontynuuj > zamykamy wszystko łącznie z autkiem ;) i do domciu :D
jutro pewnie się dowiem czy mam w autku jakiegoś złodzieja prądu ... :idea:

p.s. to jest dla s/s ale jeśli ktoś nie ma u siebie tego ustrojstwa, to i tak niech sprawdzi czy na 'masowym' czasem nie ma takiego czujnika > ponoć GM zaczęło wynalazek stosować również bez s/s ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 1294
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Odłączenie akumulatora

Post autor: dare50 » 26 mar 2020, o 16:04

Oczywiście każda insignia ma to ustrojstwo

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 4647
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 34 razy

Re: Odłączenie akumulatora

Post autor: mazmarcin » 26 mar 2020, o 19:39

Ładny poradnik ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”