--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9461
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 142 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: mazmarcin » 29 sty 2019, o 17:20

Czyli te około 770 może być.
Dziękuję.

Luka73
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 23 paź 2016, o 08:08
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Luka73 » 31 sty 2019, o 17:10

https://opel2015.wordpress.com/2016/02/ ... 16let-llu/

Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
600-900 Twoje 770 to ideał ....

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9461
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 142 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: mazmarcin » 1 lut 2019, o 19:29

Moje jak moje :lol: ale fajnie że tak ma być.
Dzięki.

Airboozik
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 25 sie 2017, o 23:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Oświęcim
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Airboozik » 30 cze 2019, o 00:12

Czas leci nieubłaganie a kola nadal zgrzytaja. Wystarczy godzina nawet mniej i już zgrzyta.. Wymienilem filtry na jakies z zaworkami i nadal zgrzyta. Może zawor zwrotny w podstawie filtra wszystko psuje? Może inny olej wlać? Teraz jest liqui moly dexos 2 5w30 bodajże

czapeczka50
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: czapeczka50 » 30 cze 2019, o 11:25

jak rozmawiałem ze sklepem fabrycznym Filtrona to powiedzieli,że nie ma filtra z zaworkiem.może być,że ten w podstawie nie trzyma.u mnie nic nie zgrzyta,co najwyżej zaklepie zwłaszcza teraz jak jest gorąco,ale błędów,póki co nie wali na kompie

Awatar użytkownika
li3var
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: li3var » 30 cze 2019, o 11:27

wskazane jest aby poziom oleju byl na max


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 26 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Bartol » 30 cze 2019, o 11:53

Po godzinie postoju to zdecydowanie często. U mnie po dobie się odzywają, ale nie przejmuje się tym w ogóle.
Wymontuj i sprawdź czy masz sprawne elektrozawory. Może jakiś paproch przyblokował ich pracę.

W połowie przebiegu pomiędzy wymianami tj. po 5000km wymieniłem sam filtr i przez kilka odpaleń nie churgotało...

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 26 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Bartol » 31 lip 2019, o 21:46

Znalazłem film, który ukazuje delikatne stukanie w trakcie pracy na biegu jałowym zwiastujące poszukiwanie nowych kzf.
Natomiast terkotanie przy rozruchu, z czym zmaga się wielu użytkowników, można uznać standard pracy tego silnika.

Zmieniłem rozrząd, a koła zostały oryginalne mimo, że od 30 tys. km grzechotną sobie po dłuższym postoju.

lirykk
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 2018, o 20:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kielce

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: lirykk » 2 wrz 2019, o 19:51

Nie oczekuję recepty, ale może ktoś podpowie od czego zacząć.
Niecały rok temu kupiłem 1.8, 180tys, na gazie 30tys (w sumie teraz jest 200tys)
Nie było żadnego klekotu (regularnie kontrolowałem)
Po krótkim czasie oddałem na regulację luzu zaworowego i od tego czasu zaczęły się klekoty
Na początku bardzo rzadko, z czasem coraz gorzej. Klekot ustawał po przekroczeniu 1.5tys obr.
Kupiłem koła INA-china. Podczas wymiany okazało się że koła były źle założone Rrr....!
Początkowo po wymianie było GIT, po chwili znowu coraz częściej i częściej. I finalnie mam to co poprzednio.
Przy odpalaniu bardzo często rzegocze, podczas jazdy 50/50 klekocze poniżej 1.5tys obrotów.
Dzisiaj kupiłem zawór/czujnik na szrocie ale poprawy zero
Oczywiście regularnie błąd p0011

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 26 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Bartol » 2 wrz 2019, o 22:27

Uszkodzone koło lub włożone niesprawne, źle złożony rozrząd(znaki na kołach nie powinny się pokrywać), niesprawny zaworek który kupiłeś na szrocie, uszkodzony pierścień na końcu wałka(źle założona blokada w trakcie demontażu wałków), uszkodzony czujnik, który czyta położenie tego pierścienia.

Zaworki zamień miejscami, jeśli błąd przeniesie się na drugi wałek to kup nowe.

Dodano po 3 minutach 3 sekundach:
I zmierz ciśnienie oleju, bo jeśli klekot ustaje wraz ze wzrostem obrotów/ciśnienia oleju to warto skontrolować przy okazji wartości.

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Buluś » 2 wrz 2019, o 22:43

jak mocno koła były źle ustawione ?
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp

Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu

lirykk
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 2018, o 20:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kielce

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: lirykk » 9 wrz 2019, o 18:32

Przepraszam za późną odpowiedź, ale nie chciałem pisać dopóki nie będę pewny.
W weekend zamieniłem miejscami zaworki (jednocześnie ściągając filterki też z tego tylnego) i zadziałało!
Od soboty nie wyskoczył żaden błąd. Czasami na ułamek sekundy przy zapalaniu zarzegocze, ale poprawa jest ogromna
Wniosek taki, że albo uszkodzony któryś czujnik, albo filtry przeszkadzały (te z przodu zdjąłem już kiedyś).
P.S. Koła były przestawione o jakieś 30-45 stopni, ja swoje ustawiłem poprawnie na blokady (kropki PRAWIE się zgrywały)
Dzięki za pomoc

Przy okazji, poznajecie może błąd z załącznika?
Pod OBD2 (aplikacje na android) nic nie pokazuje, kiedyś włączał się przy włączaniu klimatyzacji, teraz takiej zależności już nie ma. Pojawia się różnie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
li3var
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: li3var » 9 wrz 2019, o 18:40

lirykk pisze: Przy okazji, poznajecie może błąd z załącznika?
Serio pytasz? :) To jest sygnalizacja obecności kogos/czegoś na fotelu. Zwróć uwagę, że piktogram pokazuje człowieka w pasach... z góry :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 26 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Bartol » 9 wrz 2019, o 18:47

Jeśli przed zamianą miejscami to ten tylny miał sitka to mógł się zasyfić i przyblokować. To właśnie strona ssąca, której dotyczył błąd P0011. Jeśli błąd powróci, będzie to oznaka, że zaworki się przycierają i musisz szukać nowych.

Dodano po 1 minucie 35 sekundach:
@li3var, mylisz się, to przyczepka zapakowana meblami i spięta pasami transportowymi ;)

lirykk
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 12 paź 2018, o 20:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kielce

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: lirykk » 9 wrz 2019, o 20:11

Na temat P0011 - Tańsze czujniki za 120zł na allegro, droższe za 250zł.
Niech zgadnę, które polecacie...;]
Ciekaw jestem czy wydałem 630zł na darmo wymieniając koła zamiast zaworku...;]
He ale przyznacie że rozpoznanie tego po tym pitogramie wcale nie jest takie proste:D
Ok, ale dlaczego się włącza?
Pikanie pasów mam wyłączone przez zmostkowanie styków we wtyczce foteli, może mostek ma luzy.
Oddałem komuś kto miał wyłączyć to przez komputer, ale nie znalazł innego sposobu niż mostek.
Znowu w weekend trzeba będzie pogrzebać...

Awatar użytkownika
li3var
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: li3var » 9 wrz 2019, o 20:22

@Bartol faktycznie przyczepka z meblami, nie zauważyłem tego wcześniej


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Buluś » 9 wrz 2019, o 21:00

to się okaże za jakiś czas czy nie ubiło Ci zaworów przy takim przestawieniu kół ZFR
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp

Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 9391
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 255 razy
Otrzymał  piwo: 118 razy
Kontakt:

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: dokia » 9 wrz 2019, o 21:33

Bartol pisze:
9 wrz 2019, o 18:49
(...)

Dodano po 1 minucie 35 sekundach:
@li3var, mylisz się, to przyczepka zapakowana meblami i spięta pasami transportowymi ;)
masz browar, bo ja się poryczałam ze śmiechu :)
Radio 357 :)

Looky25
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 24 kwie 2020, o 19:44
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: Looky25 » 19 cze 2020, o 16:10

O jakich filterkach mówicie?

czapeczka50
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM

Post autor: czapeczka50 » 19 cze 2020, o 16:30

tych na elektrozaworach KZFR z przodu głowicy,widać ten zawór na zdjęciu załączonym przez kol.Bartol

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”