--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na FacebookuKoło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
-
Luka73
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 23 paź 2016, o 08:08
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
https://opel2015.wordpress.com/2016/02/ ... 16let-llu/
Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
600-900 Twoje 770 to ideał ....
Dodano po 1 minucie 25 sekundach:
600-900 Twoje 770 to ideał ....
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 9461
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 142 razy
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
Moje jak moje
ale fajnie że tak ma być.
Dzięki.
Dzięki.
-
Airboozik
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 sie 2017, o 23:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Oświęcim
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
Czas leci nieubłaganie a kola nadal zgrzytaja. Wystarczy godzina nawet mniej i już zgrzyta.. Wymienilem filtry na jakies z zaworkami i nadal zgrzyta. Może zawor zwrotny w podstawie filtra wszystko psuje? Może inny olej wlać? Teraz jest liqui moly dexos 2 5w30 bodajże
-
czapeczka50
- Użytkownik
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
jak rozmawiałem ze sklepem fabrycznym Filtrona to powiedzieli,że nie ma filtra z zaworkiem.może być,że ten w podstawie nie trzyma.u mnie nic nie zgrzyta,co najwyżej zaklepie zwłaszcza teraz jak jest gorąco,ale błędów,póki co nie wali na kompie
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
wskazane jest aby poziom oleju byl na max
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Bartol
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 26 razy
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
Po godzinie postoju to zdecydowanie często. U mnie po dobie się odzywają, ale nie przejmuje się tym w ogóle.
Wymontuj i sprawdź czy masz sprawne elektrozawory. Może jakiś paproch przyblokował ich pracę.
W połowie przebiegu pomiędzy wymianami tj. po 5000km wymieniłem sam filtr i przez kilka odpaleń nie churgotało...
Wymontuj i sprawdź czy masz sprawne elektrozawory. Może jakiś paproch przyblokował ich pracę.
W połowie przebiegu pomiędzy wymianami tj. po 5000km wymieniłem sam filtr i przez kilka odpaleń nie churgotało...
-
Bartol
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 26 razy
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
Znalazłem film, który ukazuje delikatne stukanie w trakcie pracy na biegu jałowym zwiastujące poszukiwanie nowych kzf.
Natomiast terkotanie przy rozruchu, z czym zmaga się wielu użytkowników, można uznać standard pracy tego silnika.
Zmieniłem rozrząd, a koła zostały oryginalne mimo, że od 30 tys. km grzechotną sobie po dłuższym postoju.
Natomiast terkotanie przy rozruchu, z czym zmaga się wielu użytkowników, można uznać standard pracy tego silnika.
Zmieniłem rozrząd, a koła zostały oryginalne mimo, że od 30 tys. km grzechotną sobie po dłuższym postoju.
-
lirykk
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 paź 2018, o 20:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kielce
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
Nie oczekuję recepty, ale może ktoś podpowie od czego zacząć.
Niecały rok temu kupiłem 1.8, 180tys, na gazie 30tys (w sumie teraz jest 200tys)
Nie było żadnego klekotu (regularnie kontrolowałem)
Po krótkim czasie oddałem na regulację luzu zaworowego i od tego czasu zaczęły się klekoty
Na początku bardzo rzadko, z czasem coraz gorzej. Klekot ustawał po przekroczeniu 1.5tys obr.
Kupiłem koła INA-china. Podczas wymiany okazało się że koła były źle założone Rrr....!
Początkowo po wymianie było GIT, po chwili znowu coraz częściej i częściej. I finalnie mam to co poprzednio.
Przy odpalaniu bardzo często rzegocze, podczas jazdy 50/50 klekocze poniżej 1.5tys obrotów.
Dzisiaj kupiłem zawór/czujnik na szrocie ale poprawy zero
Oczywiście regularnie błąd p0011
Niecały rok temu kupiłem 1.8, 180tys, na gazie 30tys (w sumie teraz jest 200tys)
Nie było żadnego klekotu (regularnie kontrolowałem)
Po krótkim czasie oddałem na regulację luzu zaworowego i od tego czasu zaczęły się klekoty
Na początku bardzo rzadko, z czasem coraz gorzej. Klekot ustawał po przekroczeniu 1.5tys obr.
Kupiłem koła INA-china. Podczas wymiany okazało się że koła były źle założone Rrr....!
Początkowo po wymianie było GIT, po chwili znowu coraz częściej i częściej. I finalnie mam to co poprzednio.
Przy odpalaniu bardzo często rzegocze, podczas jazdy 50/50 klekocze poniżej 1.5tys obrotów.
Dzisiaj kupiłem zawór/czujnik na szrocie ale poprawy zero
Oczywiście regularnie błąd p0011
-
Bartol
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 26 razy
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
Uszkodzone koło lub włożone niesprawne, źle złożony rozrząd(znaki na kołach nie powinny się pokrywać), niesprawny zaworek który kupiłeś na szrocie, uszkodzony pierścień na końcu wałka(źle założona blokada w trakcie demontażu wałków), uszkodzony czujnik, który czyta położenie tego pierścienia.
Zaworki zamień miejscami, jeśli błąd przeniesie się na drugi wałek to kup nowe.
Dodano po 3 minutach 3 sekundach:
I zmierz ciśnienie oleju, bo jeśli klekot ustaje wraz ze wzrostem obrotów/ciśnienia oleju to warto skontrolować przy okazji wartości.
Zaworki zamień miejscami, jeśli błąd przeniesie się na drugi wałek to kup nowe.
Dodano po 3 minutach 3 sekundach:
I zmierz ciśnienie oleju, bo jeśli klekot ustaje wraz ze wzrostem obrotów/ciśnienia oleju to warto skontrolować przy okazji wartości.
-
Buluś
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
jak mocno koła były źle ustawione ?
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
-
lirykk
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 paź 2018, o 20:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kielce
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
Przepraszam za późną odpowiedź, ale nie chciałem pisać dopóki nie będę pewny.
W weekend zamieniłem miejscami zaworki (jednocześnie ściągając filterki też z tego tylnego) i zadziałało!
Od soboty nie wyskoczył żaden błąd. Czasami na ułamek sekundy przy zapalaniu zarzegocze, ale poprawa jest ogromna
Wniosek taki, że albo uszkodzony któryś czujnik, albo filtry przeszkadzały (te z przodu zdjąłem już kiedyś).
P.S. Koła były przestawione o jakieś 30-45 stopni, ja swoje ustawiłem poprawnie na blokady (kropki PRAWIE się zgrywały)
Dzięki za pomoc
Przy okazji, poznajecie może błąd z załącznika?
Pod OBD2 (aplikacje na android) nic nie pokazuje, kiedyś włączał się przy włączaniu klimatyzacji, teraz takiej zależności już nie ma. Pojawia się różnie
W weekend zamieniłem miejscami zaworki (jednocześnie ściągając filterki też z tego tylnego) i zadziałało!
Od soboty nie wyskoczył żaden błąd. Czasami na ułamek sekundy przy zapalaniu zarzegocze, ale poprawa jest ogromna
Wniosek taki, że albo uszkodzony któryś czujnik, albo filtry przeszkadzały (te z przodu zdjąłem już kiedyś).
P.S. Koła były przestawione o jakieś 30-45 stopni, ja swoje ustawiłem poprawnie na blokady (kropki PRAWIE się zgrywały)
Dzięki za pomoc
Przy okazji, poznajecie może błąd z załącznika?
Pod OBD2 (aplikacje na android) nic nie pokazuje, kiedyś włączał się przy włączaniu klimatyzacji, teraz takiej zależności już nie ma. Pojawia się różnie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
Serio pytasz?lirykk pisze: Przy okazji, poznajecie może błąd z załącznika?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Bartol
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 26 razy
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
Jeśli przed zamianą miejscami to ten tylny miał sitka to mógł się zasyfić i przyblokować. To właśnie strona ssąca, której dotyczył błąd P0011. Jeśli błąd powróci, będzie to oznaka, że zaworki się przycierają i musisz szukać nowych.
Dodano po 1 minucie 35 sekundach:
@li3var, mylisz się, to przyczepka zapakowana meblami i spięta pasami transportowymi
Dodano po 1 minucie 35 sekundach:
@li3var, mylisz się, to przyczepka zapakowana meblami i spięta pasami transportowymi
-
lirykk
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 paź 2018, o 20:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kielce
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
Na temat P0011 - Tańsze czujniki za 120zł na allegro, droższe za 250zł.
Niech zgadnę, które polecacie...;]
Ciekaw jestem czy wydałem 630zł na darmo wymieniając koła zamiast zaworku...;]
He ale przyznacie że rozpoznanie tego po tym pitogramie wcale nie jest takie proste:D
Ok, ale dlaczego się włącza?
Pikanie pasów mam wyłączone przez zmostkowanie styków we wtyczce foteli, może mostek ma luzy.
Oddałem komuś kto miał wyłączyć to przez komputer, ale nie znalazł innego sposobu niż mostek.
Znowu w weekend trzeba będzie pogrzebać...
Niech zgadnę, które polecacie...;]
Ciekaw jestem czy wydałem 630zł na darmo wymieniając koła zamiast zaworku...;]
He ale przyznacie że rozpoznanie tego po tym pitogramie wcale nie jest takie proste:D
Ok, ale dlaczego się włącza?
Pikanie pasów mam wyłączone przez zmostkowanie styków we wtyczce foteli, może mostek ma luzy.
Oddałem komuś kto miał wyłączyć to przez komputer, ale nie znalazł innego sposobu niż mostek.
Znowu w weekend trzeba będzie pogrzebać...
- li3var
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 17:37
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
@Bartol faktycznie przyczepka z meblami, nie zauważyłem tego wcześniej 
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Buluś
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
to się okaże za jakiś czas czy nie ubiło Ci zaworów przy takim przestawieniu kół ZFR
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9391
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 255 razy
- Otrzymał piwo: 118 razy
- Kontakt:
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
masz browar, bo ja się poryczałam ze śmiechu
Radio 357 :)
-
Looky25
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 24 kwie 2020, o 19:44
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
-
czapeczka50
- Użytkownik
- Posty: 102
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 11:00
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Koło zmiennych faz rozrządu Insignia A18XER 1.8 140KM
tych na elektrozaworach KZFR z przodu głowicy,widać ten zawór na zdjęciu załączonym przez kol.Bartol


