--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Insignia 1.6T ST cosmo
- pjoter1
- Użytkownik
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Ja bym też po zdjęciu powiedział że lakiernik by to zrobił za 400-500 zł. W W-wie niedawno za tyle malowałem nadkole.
Nie za bardzo rozumiem czemu jest mowa o 2 czy 3 elementach.
Nie za bardzo rozumiem czemu jest mowa o 2 czy 3 elementach.
- konikkr
- Klubowicz
- Posty: 469
- Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
- Auto: Insignia ST ecoFLEX
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Syrynia
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Cieniowanie na kolejnych elementach a licza jak za element. Bo chce być pewny że nie bedzie różnicy w kolorze ale ceny zabójcze. A poza tym i tak wyjdzie pod miernikiem lakieru że malowane. Zrób sobie dokumentacje fotograficzna przed malowaniem przyda się później w odsprzedaży
Wysłane z mojego Samszunga
Wysłane z mojego Samszunga
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Tak jak napisał konikkr - z powodu cieniowania, żeby nie było widać różnicy w lakierze.huki1 pisze:Ja bym też po zdjęciu powiedział że lakiernik by to zrobił za 400-500 zł. W W-wie niedawno za tyle malowałem nadkole.
Nie za bardzo rozumiem czemu jest mowa o 2 czy 3 elementach.
@konikkr - już takową zrobiłem. Bo nie każdy uwierzy, że była tylko ryska.
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Mam nowiny!
Wykorzystałem zaprawkę lakierniczą od Kanclerza. Samochód bez powłoki na elemencie.
Jak przechodzi się obok to nie widać, że coś się działo. Jednak jak człowiek zacznie się przyglądać to zauważy, że była rysa w tym miejscu i nadal jest lekki ubytek w lakierze. Na chwilę obecną tak to raczej zostawię, wrzucę na to powłokę i na wakacje kolo czerwca, lipca pomyślę nad tym czy dać to zrobić. Tylko, że wtedy będą do robienia 2/3 elementy. Musze to przemyśleć i potem będę podejmował decyzję.
PS. jak ktoś się przyglądnie to na drugim zdjęciu widać te rysę:
Wykorzystałem zaprawkę lakierniczą od Kanclerza. Samochód bez powłoki na elemencie.
Jak przechodzi się obok to nie widać, że coś się działo. Jednak jak człowiek zacznie się przyglądać to zauważy, że była rysa w tym miejscu i nadal jest lekki ubytek w lakierze. Na chwilę obecną tak to raczej zostawię, wrzucę na to powłokę i na wakacje kolo czerwca, lipca pomyślę nad tym czy dać to zrobić. Tylko, że wtedy będą do robienia 2/3 elementy. Musze to przemyśleć i potem będę podejmował decyzję.
PS. jak ktoś się przyglądnie to na drugim zdjęciu widać te rysę:
Ostatnio zmieniony 17 lis 2016, o 18:40 przez lcr, łącznie zmieniany 1 raz.
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Dzisiaj wymieniłem koła na zimowe
przygotowałem wszystkie uszczelki w drzwiach, klapie bagażnika i pod maską na zimę preparatem do uszczelek.
przygotowałem wszystkie uszczelki w drzwiach, klapie bagażnika i pod maską na zimę preparatem do uszczelek.
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Co z nowości...
-Wpadła podstopnica
-Zamontowałem kratę bagażnika, teraz nasza bestia nie próbuje pchać się na tylne siedzenia
- a tutaj box na dachu, zdjęcie dopiero teraz bo umyłem auto przed świętami hehe
Poza tym zostało rozszerzone menu między zegarami opcomem
-Wpadła podstopnica
-Zamontowałem kratę bagażnika, teraz nasza bestia nie próbuje pchać się na tylne siedzenia
- a tutaj box na dachu, zdjęcie dopiero teraz bo umyłem auto przed świętami hehe
Poza tym zostało rozszerzone menu między zegarami opcomem
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
co 10 lat wymiana gumowego paska rozrządu - na jakim Ty świecie żyjesz.. słuchaj ASO a będziesz miał silniki do wymiany.. tak samo jak A S O twierdzi że w Z20NET w VC nie wymienia się rozrządu.. że w 4x4 nie wymienia się oleju w tylnym mości i że skrzynie automatyczne są bezobsługowe i nie wymienia się w nich oleju.. pasek gumowy po 8 latach będzie wyglądał jak jeden wielki strzęp.. mam teraz 8 letnią 1.8, przebieg 97 tys km i pasek wygląda tragicznie (ze starości) jak bym słuchał i jeździł tak jeszcze 2 lata to bym już od 1,5 roku na 2 silniku jeździł..peja-1991 pisze:Nie interesuje mnie dlaczego wymieniłeś.
Interwał według ASO i producenta dla Insigni to 10 lat lub 150 tyś w zależności co nastąpi wcześniej niezależnie od oznaczenia silnika
-
- Forumowicz
- Posty: 97
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 09:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Co do wieku ciężko mi się odnieść bo mało który samochód tyle trzymałem. W jednym Megane mógł mięc coś koło tego ale poszedł do wymiany bo strzeliła pompa wody , pasek wyglądał raczej normalnie. Natomiast co do przebiegów miałem nie jeden samochód który zrobił na jednym pasku 150 tysi zgodnie z zaleceniami producentów i jakoś nic się nie działo a paski wyglądały normalnie... Fordy na paskach w 1.8 tdci mają 200 tysi zalecane i są przypadki że koło 180 tys. im strzelają- ale to Ford Moja Insignia miała robiona pasek na 148... Jak ktoś chce to może zmieniąc paski co 80 tys. a olej co 5 tys. i mówić że to dobrze wpływa na silnik, tylko gdzie dowody. Wiadomo nie zaszkodzi, tylko po co pchać kase. Uważam że jak producent dał jakiś przebieg to na ori pasku można tyle zrobić potem trzeba już zastosować nieco niższe przebiegi - tak jak w VW na zachodzie pierwszy 150 tys. potem co 120 tys. W Polsce chyba VW zaleca na pierwszym 120 ale mogę się mylić no i to dane z czasów Passata B6 1.9 tdi. Jak pasek po 150 tys. byłby cały w strzępach to bym się mocno zastanawiał czy przebieg jest oryginalny. Rozumiem jakieś wykruszenia albo strarcia/braki kawałeczków zębów ale strzępy ? Jak na Biturbo dają 120 to na pewno tez ma swoje uzasadnienie w większych obciążeniach.Buluś pisze:co 10 lat wymiana gumowego paska rozrządu - na jakim Ty świecie żyjesz.. słuchaj ASO a będziesz miał silniki do wymiany.. tak samo jak A S O twierdzi że w Z20NET w VC nie wymienia się rozrządu.. że w 4x4 nie wymienia się oleju w tylnym mości i że skrzynie automatyczne są bezobsługowe i nie wymienia się w nich oleju.. pasek gumowy po 8 latach będzie wyglądał jak jeden wielki strzęp.. mam teraz 8 letnią 1.8, przebieg 97 tys km i pasek wygląda tragicznie (ze starości) jak bym słuchał i jeździł tak jeszcze 2 lata to bym już od 1,5 roku na 2 silniku jeździł..peja-1991 pisze:Nie interesuje mnie dlaczego wymieniłeś.
Interwał według ASO i producenta dla Insigni to 10 lat lub 150 tyś w zależności co nastąpi wcześniej niezależnie od oznaczenia silnika
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Kolego, ale tu nie o te kilometry chodzi, tylko o "10 lat".
10 lat to dużo dla gumy, która się najzwyczajniej starzeje i traci swoje właściwości. Do tego mały przebieg w 10 lat wskazuje na krótkie trasy, zatem możliwe że silnik robi dużo start-stop, a jazda miejska zużywa wszystko bardziej niż przeloty na trasach. Co do pasków przyjęło się, że wymiana następuje co 6 lat, niezależnie od przebiegu (jeśli ten jest mniejszy niż limit). Z oponami podobnie, też są z gumy i na starych się nie jeździ, chyba że były pieczołowicie konserwowane i magazynowane, wówczas wiadomo że wytrzymają więcej niż te, na które działają warunki atm.
No ale każdego auto - każdego sprawa.
M.
10 lat to dużo dla gumy, która się najzwyczajniej starzeje i traci swoje właściwości. Do tego mały przebieg w 10 lat wskazuje na krótkie trasy, zatem możliwe że silnik robi dużo start-stop, a jazda miejska zużywa wszystko bardziej niż przeloty na trasach. Co do pasków przyjęło się, że wymiana następuje co 6 lat, niezależnie od przebiegu (jeśli ten jest mniejszy niż limit). Z oponami podobnie, też są z gumy i na starych się nie jeździ, chyba że były pieczołowicie konserwowane i magazynowane, wówczas wiadomo że wytrzymają więcej niż te, na które działają warunki atm.
No ale każdego auto - każdego sprawa.
M.
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Dzisiaj dotarły nowe laczki na lato:
Nakładki na pedały też w końcu zamontowane i mały gadżet:
Dzisiaj również dotarła do mnie odświeżona wersja stacji kr8035 -
MT-M932
Jutro postaram się ją zamontować
Nakładki na pedały też w końcu zamontowane i mały gadżet:
Dzisiaj również dotarła do mnie odświeżona wersja stacji kr8035 -
MT-M932
Jutro postaram się ją zamontować
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Stację Zamontowałem od razu na drugi dzień, ale zapomniałem o zdjęciach początkowo były problemy z zasięgiem radia, ale wszystko zostało rozwiązane.
Jak to zrobiłem opisałem w temacie starszej siostry kr8035.
Jak to zrobiłem opisałem w temacie starszej siostry kr8035.
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Z nowości wpadły nakładki na śruby, oraz przełożyłem antenę GPS na deskę rozdzielczą, w końcu poprawiła się jakość sygnału.
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Ostatnio nie działo się zbyt wiele, jednak z paroma rzeczami trzeba było się uporać:
- zaczęła się upalna pogoda i zaczął denerwować mnie dźwięk dobiegający przy wciskaniu sprzęgła - paskudne plastikowe skrzypienie.
Problem oczywiście rozwiązany. Wykorzystałem metodę opisaną na forum, dlatego nie będę się tutaj rozpisywał.
- Nowa, tylna wycieraczka.
-No i nieszczęsny mikrostyk elektrycznej klapy. 15 min roboty i gotowe.
- zaczęła się upalna pogoda i zaczął denerwować mnie dźwięk dobiegający przy wciskaniu sprzęgła - paskudne plastikowe skrzypienie.
Problem oczywiście rozwiązany. Wykorzystałem metodę opisaną na forum, dlatego nie będę się tutaj rozpisywał.
- Nowa, tylna wycieraczka.
-No i nieszczęsny mikrostyk elektrycznej klapy. 15 min roboty i gotowe.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Jak coś robisz to do każdej pozycji wstawiasz zdjęcia i to jest super
A gdzie zdjęcie wycieraczki
A gdzie zdjęcie wycieraczki
Insignia MY2012
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Właśnie szukam co kupić ale na przód i nie wiem na co się zdecydować. Wczoraj w trasie już nie wytrzymałem i kupiłem w markecie za 12 zł aby tylko jakoś do domu dojechać ale z nią wytrzymam może ze 2 tygodnie
Insignia MY2012
- lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
Na przód założyłem rok temu Denso i jestem zadowolony póki co. Do teraz fajnie zbierają.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Insignia 1.6T ST cosmo
I chyba takie kupię bo mało jest złych opinii o nich.
Dzięki za podpowiedź, przeważyła szalę
Dopisek :
Tak jak powiedziałem
Dzięki za podpowiedź, przeważyła szalę
Dopisek :
Tak jak powiedziałem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2017, o 16:25 przez Zbyszek01, łącznie zmieniany 1 raz.
Insignia MY2012