--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Klucz ma ciasno pasować na śrubę. Nie z jakimiś luzami. Najlepiej nasadowy lub oczkowy z sześciokątem nie ząbkami. Ktoś złapie zwykły płaski obemknie mu się raz czy drugi i problem gotowy. Jeśli widzimy, że śruba jest już zjechana. Nawet nie ma co próbować oczkowym sześciokątem. Najlepiej zaopatrzyć się wtedy w coś innego. Ot choćby z tych powyżej. Po prostu do tego trzeba mieć doświadczenie. Nie używa się tej zjechanej śruby z myślą, że następnym razem jakoś to będzie. Bo jak pisałem stal z aluminium wchodzi w reakcje i odkręcić jest potem trudno. A śruby nie są zmasakrowane od jazdy samochodem. Tylko ktoś wcześniej już taką wkręcił.
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Lekarzowi tez odpuścisz 2 szwy z 4-ech, bo za długo trwa? A to dokładnie takie samo partactwo! Momentów dokręcenia nie wymyśla sie dla widzimisię tylko są właśnie po to żeby unikać takich sytuacji jak w tym temacie.hubertus pisze:Trudno wymagać aby mechanik kręcił każdą śrubkę kluczem dynamometrycznym.
Przez takie niechlujstwo ludzie ściągają głowice, bo świeca za bardzo była dokręcona itp. Padające sprzęgła, łożyska po małych przebiegach to tez często zasługa tych matołów od których sie nie wymaga. Wtedy zaoszczędzisz na pewno.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Oczywiście można sobie podyskutować. Tylko jaki to ma sens. Pisałem już dwa razy, że klucz dynamometryczny nic nie da w przypadku miski. Co do innych napraw to chyba jest jasne, że tak jak lekarz musi założyć określoną ilość szwów w określonym przypadku. Tak mechanik używa klucza dynamometrycznego w określonym przypadku. Zmieniając np rozrząd plastikową obudowę będziesz kluczem dynamometrycznym przykręcał a może nadkole? Są rzeczy, które doświadczony mechanik dokręca kluczem dynamometrycznym i są które dokręca z ręki. I dalsza dyskusja na ten temat jest bez sensu. MI czy np ojcu który jeździ bardzo dużo. nigdy nie zdarzyło się, aby coś odpadło, padło czy się urwało bo ktoś za mocno czy za słabo przykręcił. Więc chyba nie oszczędzam.
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Dzięki za wszelkie info . Nie myślałem , że wywołam takim tematem aż taką dyskusję ale jak widać nawet warto o takie banały jak ja.
Dzięki.
PS: Jeżeli chodzi o tą nasadkę co kolega link podał to chyba musiałbym kupić nasadkę nr 13 a nie 24
Dzięki.
PS: Jeżeli chodzi o tą nasadkę co kolega link podał to chyba musiałbym kupić nasadkę nr 13 a nie 24
-
- Użytkownik
- Posty: 163
- Rejestracja: 29 sie 2015, o 12:41
- Auto: Insignia 2.0CDTI SRI
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Nottingham/Bytom
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Kolego dobrą firmą sprzedającą perfekcyjne narzędzia jest SNAP ON.Wszystkie moje narzędzia są tej firmy.Nie powiem bo to chyba najdroższe narzędzia jakie są dostępne na rynku.Ale naprzykład zestaw kluczy płaskich kosztował mnie 979£.I żadne narzędzie od klucza pładkiego do grzechotki czy innych mnie nie zawiodło.
-
- Użytkownik
- Posty: 352
- Rejestracja: 12 gru 2013, o 12:42
- Auto: Insignia GS 1.6 T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: lubelskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Tak jak pisali przyspawać nakrętkę i po krzyku. Proponuję kupić nową śrubę + podkładka bo z nakrętką to wiocha. Rok temu kupowałem w ASO taki zestaw za ok. 60-65 zł. A przecinakiem to można sobie w głowę rąbnąć. Przecież to nie Syrenka.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Wymieniać olej wysysarką. Więcej wyssie niż przy spuszczaniu i nie trzeba urywać śruby A jak nie to zmienić korek na lepszej jakości przy najbliższej okazji. Gadanie że młotek i przecinak jest zły nie ma sensu - pod tym względem insignia niczym się nie różni od syrenki. Problem występuje od 1.9 cdti więc GM mógłby się lepiej postarać.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Ja tam przy najbliższej wymianie oleju wywalam korek i wstawiam szybkozłącze do spuszczania oleju.
Ma podwójne zabezpieczenie zawór kulkowy i nakrętkę metalową, czyli dopiero jak wepniemy wtyczkę do zaworu to zawór się otwiera i wszystko ładnie leci wężem do jakiegoś pojemnika na zużyty olej.
Wysłane z C64
Ma podwójne zabezpieczenie zawór kulkowy i nakrętkę metalową, czyli dopiero jak wepniemy wtyczkę do zaworu to zawór się otwiera i wszystko ładnie leci wężem do jakiegoś pojemnika na zużyty olej.
Wysłane z C64
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Bardzo dobre i sprawdzone rozwiązanie tylko nie spotkałem tak małego rozmiaru żeby pasował do osobówki. Ogólnie patent stosowany w maszynach gdzie jest hydraulika i szeroko w pojazdach wojskowych.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Dokładnie, teraz to śruba (korek) spustowa przy tym wygląda jak jakieś januszowe rozwiązanie. Mniejsze rozmiary znalazłem w Google sa firmy która posiadają zawór z gwintem m18x1.5 czyli do nas. Na forach motocyklowych ten patent się pojawił już w 2012 roku no ale oni jednak częściej serwisują swoje maszyny.
Wysłane z C64
Wysłane z C64
- Snpp
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 5 lis 2015, o 19:05
- Auto: Opel Insignia '09
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: DWR
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Miałem to samo, stary nr. Najrozsądniej byłoby dospawać nakrętkę na większy klucz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Jak znajdziesz odpowiednią szybkozłączkę to podziel się informacją. Chętnie skorzystam
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3043
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Jeżeli gwint który podałeś jest taki a nie inny to może coś podobnego podpasuje? http://www.bazarek.pl/produkt/2738664/s ... -x-15.htmlDan pisze:Dokładnie, teraz to śruba (korek) spustowa przy tym wygląda jak jakieś januszowe rozwiązanie. Mniejsze rozmiary znalazłem w Google sa firmy która posiadają zawór z gwintem m18x1.5 czyli do nas. Na forach motocyklowych ten patent się pojawił już w 2012 roku no ale oni jednak częściej serwisują swoje maszyny.
Wysłane z C64
Insignia MY2012
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
To jest złącze pneumatyczne, ale nie powinno mieć to większego znaczenia, jednak nie podejdze ze względu na swoją długość , wystawało by znacznie za obrys miski. Ogólnie realnie patrząc to taki patent nie przejdzie bo jeśli znalazło by się usrojstwo które nie będzie bardzo wystawać z miski to musiałoby wchodzić głęboko w miskę a więc duża część oleju nie spływała by z silnika. Można by zastosować zawór bardziej płaski ale wtedy musiałby mieć małą średnicę kulki a wtedy spuszczenie oleju trwało by z godzinę.
Rozwiązanie bardzo dobre tylko musiało by być zastosowane już na etapie projektowania miski olejowej.
Rozwiązanie bardzo dobre tylko musiało by być zastosowane już na etapie projektowania miski olejowej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 sie 2018, o 21:56
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
mam otwory do miski lecz przeszkadza kolo zamachowe do wlozenia klucza.co zrobic?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, o 23:01 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 sie 2018, o 21:56
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
ok wszystko ok ale tlumika sciągnac nie mogę urywam śruby łaczace 2 tlumiki jakiś pomysł na to???
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Szlifierka kątowa
Innej metody nie ma, tniesz i dajesz nowe śruby.
Ewentualnie odkręcasz tylko śruby od dpf a cały wydech zdejmujesz z wieszaków i dajesz do tyłu.
Innej metody nie ma, tniesz i dajesz nowe śruby.
Ewentualnie odkręcasz tylko śruby od dpf a cały wydech zdejmujesz z wieszaków i dajesz do tyłu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 sie 2018, o 21:56
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Niski poziom oleju silnik. -uzupełnij olej po uzyskaniu temperatury 80-90stopni czego wina ktoś podpowie
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Miska olejowa - uszkodzenie, demontaż
Ale dzieje się coś poza tym? Kiedy ostatnio sprawdzałeś poziom? Co ile musisz dolewać?