--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

ODPOWIEDZ
norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: norbi333 » 19 sie 2016, o 05:37

Skrzynie w Oplu lubią się psuć i serwis nieoficjalnie zaleca wymianę oleju co 60-90 tyś km. U siebie wymieniłem również mimo, że wszystko chodziło płynnie

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: KaMYk » 19 sie 2016, o 05:38

Skoro przeczytałeś temat od początku, to powinieneś wiedzieć, że wymieniać.
A cena jest wolną twórczością warsztatu :)
Na statyczną za dużo, na dynamiczną za mało. Zatem obstawiam metodę statyczną, tylko, że się cenią :)

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6065
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=8653
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 85 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: yerry » 19 sie 2016, o 07:25

ASO w Krakowie wymiana oleju w skrzyni cena ok. 450zł jeszcze przed upustami. To skąd oni wzięli 800zł?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

norez

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: norez » 19 sie 2016, o 18:49

Dzięki za szybką odpowiedź.
Cena pewnie pochodzi z faktu, że jest to zakład zajmujący się 'tuningiem'. Może żerują na takich łosiach.
A to nie wiedział pan, że tu koniecznie trzeba olej wymienić. Uratujemy panu auto za 800 zł bo przecież nowa skrzynia kosztuje ileśtam tysięcy. Interes życia normalnie - a pózniej (jak już zawrzemy za olej) będziemy pisać mapę.

Bodex

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Bodex » 20 wrz 2016, o 13:22

Dzisiaj wymieniam olej e serwisie Opel i pan zapytał mnie o przebieg 194 tys i ponownie zapytał : " a czy w skrzyni już był wymieniany olej ?
Bo jesli nie to nie podejmiemy się .
Skrzynia ma szklanki z zaworkami i one już sie nie napełnią jeśli do 200 nie było zmian , sądzę że z powodu osadu .


Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

evo

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: evo » 21 wrz 2016, o 11:05

ile mechaników tyle opnij to juz nudne sie robi każdy co innego mówi i komu wieżyc

Dragster
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
Auto: Insignia ST 2.0 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Koronowo

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Dragster » 21 wrz 2016, o 11:28

Bodex pisze:Dzisiaj wymieniam olej e serwisie Opel i pan zapytał mnie o przebieg 194 tys i ponownie zapytał : " a czy w skrzyni już był wymieniany olej ?
Bo jesli nie to nie podejmiemy się .
Skrzynia ma szklanki z zaworkami i one już sie nie napełnią jeśli do 200 nie było zmian , sądzę że z powodu osadu .


Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Po 200kkm nie wymienia się dynamicznie, przynajmniej nie powinno ponieważ wypłukuje to wszelakie osady i może się okazać, że sterownik do wymiany. Statycznie jak najbardziej chyba, że skrzynia już niedomaga mechanicznie.
U mnie ASO sp...ło sprawę bo wlali za mało oleju o 1l i niestety skrzynia już nie pracuje idealnie. Oczywiście na FV było 4l a w skrzyni 2.5, mowa o statycznej wymianie. Wycieków nie mam. Po wymianie oczywiście konieczny reset adaptacji.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: rataj73 » 21 wrz 2016, o 12:08

A mam pytanie jak przeprowadzić ten reset adaptacji i co on daje? Wymieniałem 3 razy olej sam i bez żadnego resetu, skrzynia po takim zabiegu troszkę lepiej zmienia biegi, ale zawsze było dobrze więc może dlatego nie było znacznej różnicy bo niby dlaczego?
Z tego co wiem ta skrzynia jest adaptacyjna i wystarczy kilkadziesiąt kilometrów jazdy innym stylem niż dotychczas i już innaczej zmienia biegi więc jest sens coś przy tej adaptacji grzebać ?

Dragster
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
Auto: Insignia ST 2.0 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Koronowo

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Dragster » 21 wrz 2016, o 13:24

Reset adaptacji zrobisz tylko przez MDI czyli pozostaje ASO lub ktoś kto ma MDI i masz pewność, że na nowo się zaadoptuje.

Szukran
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 2 wrz 2016, o 14:53
Auto: Isia ST 195KM 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Szukran » 26 wrz 2016, o 23:09

Ja jutro wymieniam olej w skrzyni w Szczecinie więc podam aktualną cene .

++++++++++++++
Olej wymieniony. Weszło 3 litry. Koszt łączny z robocizną 400zł

mard
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:59
Auto: Sports Tourer
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: mard » 1 paź 2016, o 16:51

Ja tez jestem właśnie po wymianie statycznej w ASO w Warszawie. 320 zł ale robiłem dużo innych rzeczy jak rozrząd, olej w haldexie i moście tylnym.

WoWun

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: WoWun » 11 paź 2016, o 14:34

mard pisze:Ja tez jestem właśnie po wymianie statycznej w ASO w Warszawie. 320 zł ale robiłem dużo innych rzeczy jak rozrząd, olej w haldexie i moście tylnym.
Kolego a powiedz ile kosztował taki serwis olejowy? Interesuje mnie Haldex i tylny most. Jaki koszt?

Co ile wymienia się olej w Haldex'ie i moście?

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: kuba89 » 11 paź 2016, o 17:00

Co max 60 tys km


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

WoWun

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: WoWun » 12 paź 2016, o 08:58

kuba89 pisze:edit
Haldex i most co 60kkm?
Ostatnio zmieniony 12 paź 2016, o 21:28 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: kuba89 » 12 paź 2016, o 09:06

Most moze w sumie troche wiecej ale haldex to Max 60 tys.
Nie zapomnij o skrzyni rozdzielczej ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dragster
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
Auto: Insignia ST 2.0 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Koronowo

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Dragster » 12 paź 2016, o 09:21

grrr, a w ASO nie wymieniają do póki się nie rozleci...

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: mxw » 12 paź 2016, o 17:47

No właśnie, w ASO nie chcą się za to zabierać - trzeba mocno wymuszać. ;-)

Pozdro.,
MxW.

Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.

questserwis

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: questserwis » 12 paź 2016, o 23:35

Olej w Automacie zdecydowanie należy wymieniać najlepiej od początku co maksymalnie 50000km ( w swoim aucie wymieniał bym od nowości co 30000km wtedy żadna dynamiczna wymiana oleju nie będzie potrzebna.

Przy większych przebiegach nawet trochę powyżej 100 000km jeśli od nowości nie było żadnej wymiany oleju w skrzyni zawsze jest ryzyko że skrzynia jest mocno zanieczyszczona starym olejem i nowy olej może pogorszyć jej pracę ( choć nie zdarza się to bardzo często ).

Do AF 40 lejemy tylko olej OPEL AW-1 nr OE 1940773. W moim serwisie nie stosujemy innego oleju do tych skrzyń i nie lejemy innego nawet na żądanie klienta - jak ktoś chce psuć sobie auto to ja nie będę mu w tym pomagać :) .
To trochę tak jak nalać do nowoczesnego diesla z DPF , turbosprężarką , popychaczami hydraulicznymi itp olej 15w40 zamiast porządny nisko popiołowy syntetyk - działać na nim będzie.....jakiś czas
Niektórzy do wspomagania EHPS też wlali by dexron - przecież też hydrauliczny, a że przekładnia wypluje uszczelnienia ...


Przeczytałem cały wątek od początku i aby rozwiać wszystkie spekulacje i teorie wręcz niebezpieczne dla czytających (a dokładniej dla ich skrzyń) to wszystko szczęśliwych posiadaczy AF40 podaję dokładną procedurę kontroli poziomu oleju - DOTYCZY OLEJU AW-1 - Dexron 6 i inne ATF mają inne właściwości i właściwy poziom dla nich może być inny.

Sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego AF40-6

Uwaga: Poziom oleju musi być sprawdzany w powiązaniu z jego temperaturą, patrz wskazania przyrządu diagnostycznego, po wykonaniu napraw lub utracie płynu i musi zostać skorygowany, jeśli jest to niezbędne. Należy używać jedynie właściwego oleju przekładniowego AF40 do dopełniania.
 1. Warunki sprawdzania:
1.1. Pojazd musi być ustawiony na płaskiej powierzchni.
1.2. Dźwignia selekcyjna w położeniu P.
1.3. Silnik wyłączony.
1.4. Podłączyć tester diagnostyczny - MDI
1.5. Usunąć kod DTC.
 2. Wymontować korek wlewu oleju przekładniowego (1) - korek wlewowy w górnej części skrzyni.
Image
 3. Uruchomić silnik i pozostawić pracujący do końca badania.
 4. Przełożyć dźwignię selekcyjną przez wszystkie położenia z wciśniętym hamulcem zasadniczym. Przełączyć dźwignię selekcyjną z położenia P w położenie D i z powrotem w położenie P. Przytrzymać dźwignię w każdym położeniu przez co najmniej 2 sekundy.
Powtórzyć proces dwukrotnie.
5. Sprawdzić temperaturę oleju przekładniowego przyrządem diagnostycznym.
 6. Gdy temperatura oleju przekładniowego osiągnie ok. 70 do 80°C , podnieść pojazd.
 7. Wykręcić korek kontroli poziomu oleju (5). Wymontować i WYRZUCIĆ pierścień O-ring (4).
Image
 8. Jeżeli olej przekładniowy wypływa w postaci ciągłego strumienia z przewodu przelewowego (3) wlewu oleju przekładniowego, spuścić olej do momentu, gdy będzie kapać z szybkością jednej kropli na sekundę. Jeśli olej nie wypływa, dolać taką ilość oleju przekładniowego, aby zaczął wyciekać z otworu przewodu przelewowego (3) wlewu oleju przekładniowego po jednej kropli na sekundę.
 9. Wkręcić korek kontroli poziomu oleju (5) z NOWYM O-ringiem (4) i dokręcić momentem 8 Y (71 funt-cal) .
10. Opuścić pojazd.
11. Wyłączyć silnik.
12. Dolać 0,4 l oleju przekładniowego.
13. Zamontować korek wlewu oleju przekładniowego z NOWYM pierścieniem uszczelniającym i dokręcić momentem 30 Y (22 funt stopa) .
14. Zamontować moduł sterujący silnika. Przejdź do Wymiana modułu sterującego silnika .
15. Podnieść pojazd.
16. Zamontować osłonę silnika, jeśli jest w wyposażeniu. Przejdź do Wymiana osłony silnika .
17. Zamontować przedni izolator komory, jeśli znajduje się na wyposażeniu. Przejdź do Wymiana izolatora komory przedniej .
18. Opuścić pojazd.

U nas koszt wymiany oleju to około 500zł brutto w tym
około 300zł materiały:
- uszczelki korka spustu i kontroli oleju
- 4 litry oleju OE opel 1970773

pozostałe 200zł robocizna tj:
- jazda próbna przed wymianą oleju
- demontaż / montaż osłon pod silnikiem, akumulatora i jego podstawy jeśli konieczne
- Podłączenie MDI, kontrola temperatur skrzyni w czasie regulacji poziomu oleju , reset adaptacji skrzyni.
- dokładna regulacja poziomu oleju ( wstępne zalanie na nie pracującej przekładni , uzupełnienia oleju po rozgrzaniu skrzyni na stanowisku, kolejna kontrola i korekta poziomu po wykonaniu jazdy próbnej, ostateczna dolewka 0,4l po zakręceni korka kontrolnego.
Podkreślam że ostateczna regulacja poziomu musi być wykonana w ściśle określonym zakresie temperatur ( olej ATF znacznie zmienia objętość ).
- jazda próbna po wymianie oleju

Wymiana oleju trwa około 2.5 godzin także przy naszej rozsądnej roboczogodzinie 136zł można powiedzieć że cena okazyjna :)
Nie wiem jak to robią w innych warsztatach poniżej 100zł - chyba spuszczają ile zleci i wlewają tyle samo - innego wytłumaczenia nie widzę.

Olej proponuję wymieniać w zakładach specjalistycznych, jeśli gdzie indziej to proponuję wcisnąć mechanikowi powyższą instrukcję bo jeszcze wymieni wam olej do stanu na nie pracującym silniku :lol: No cóż takie asy nawet w ASO się trafiają.

aaaaha, jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, olej ATF ma w sobie dodatki uszlachetniające itp które w butelce osiadają na dnie - przed zalaniem koniecznie trzeba potrząsnąć opakowaniem i zamieszać dodatki z olejem.

Mam nadzieję że pomogłem przedłużyć żywot kilku skrzynek :)

Pozdrawiam - quest-serwis.pl

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: KaMYk » 13 paź 2016, o 07:27

questserwis pisze:w swoim aucie wymieniał bym od nowości co 30000km
Z tym się zgadzam i w swojej skrzyni tak robię.
questserwis pisze:Do AF 40 lejemy tylko olej OPEL AW-1 nr OE 1940773
dokładnie, choć są inne oleje spełniające specyfikację AW-1, ale że wymianie ulega około 1/3 oleju, to lepiej zdecydowanie dolać to, co jest w skrzyni niż mieszać.
questserwis pisze:Sprawdzenie poziomu oleju przekładniowego AF40-6
Instrukcja pochodzi z TIS'a, jak najbardziej prawidłowa.
questserwis pisze:około 300zł materiały:
- uszczelki korka spustu i kontroli oleju
- 4 litry oleju OE opel 1970773
No to drogo, ostatnio (we wrześniu) kupiłem olej w ASO po 45 zł/l (4x45=180zł) i oring i uszczelka w ASO 24,98zł, razem materiał w ASO 204,98zł, niezła marża :)
questserwis pisze:pozostałe 200zł robocizna
W zasadzie mógłbym wymienić sam, niestety nie mam kanału a druga sprawa to zużyty olej, dlatego jednak na wymiany oleju jeżdżę do warsztatu, u mnie wymiana kosztuje 120 zł, zgodnie z powyższą procedurą.
No ale roboczogodzina jest tańsza :)
questserwis pisze:olej ATF ma w sobie dodatki uszlachetniające itp które w butelce osiadają na dnie
o tym nie wiedziałem, cenna uwaga, choć intuicyjnie zawsze każda butelkę z olejem obracałem do góry dnem.
Następnym razem wstrząsnę.

Dragster
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
Auto: Insignia ST 2.0 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Koronowo

Re: Skrzynia automatyczna AF-40 wymiana oleju

Post autor: Dragster » 13 paź 2016, o 07:45

360zł kosztuje w ASO razem z olejem i oringami. Do tego trzeba doliczyć reset adaptacji 158zł. Ceny w Bydgoszczy. Co do jakości usług w ASO już się wypowiadałem wcześniej.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”