--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Awatar użytkownika
SoulfirE
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 26 maja 2016, o 21:55
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: SoulfirE » 9 cze 2016, o 08:12

Ile kosztował Cię czujnik z wymianą i gdzie to robiłeś (ASO czy poza)? Na allegro jedyna nówka jaką znalazłem 400zł, a używki wolę nie kupowac, bo i mój czujnik póki co pracuje poprawnie.
Póki co zamówiłem ten elektrozawór turbiny na allegro i będę próbował go sam wymienić, w polecanym ja-ro w Krakowie powiedzieli mi 380zł czyli drozej niż w ASO, mam nadzieję że ktoś podrzuci jakieś zdjęcia gdzie co i jak bo niestety tematu gdzie by to było opisane nie znalazłem.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: Alex » 9 cze 2016, o 09:55

kmy pisze:na marginesie, ile kosztuje w ASO ten czujnik temperatury spalin?
Na fakturze mam 750,92 zł za "czujnik temperatury DPF, o nr katalogowym 855632". Jeśli auto jest starsze niż 5 lat, udzielają 25% rabatu na części i 15% na robociznę.

Elektrozawór:
1234.jpg
Czujnik temperatury spalin:
abcdf.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
SoulfirE
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 26 maja 2016, o 21:55
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: SoulfirE » 9 cze 2016, o 10:56

Dzięki za zdjęcie, dzwoniłem właśnie do aso spytać o koszt czujnika temperatury spalin. Powiedzieli mi, że są dwa, kazdy kosztuje około 780zł, wymiana około 40-50zł. Domyślam sie, że ten ze zdjęcia, które wrzuciłeś to pierwszy, u mnie błąd z tego co powiedzieli był tego czujnika przy dpf czyli raczej drugiego. Niestety koszt części spory, a o zamiennik chyba ciężko.

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: ICEMANIK » 9 cze 2016, o 21:22

Mój elektrozawor był ciut tańszy bo za 118zł z przesyłką, nowy, po dwóch dniach był już w aucie, to trzeba wymienić samemu!! Koniecznie z otwartym piwem w ręku. Zostanie na kolejny czteropak ]:->

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5822287363

Awatar użytkownika
SoulfirE
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 26 maja 2016, o 21:55
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: SoulfirE » 13 cze 2016, o 18:57

SoulfirE pisze:PS. czy ten zawór to jest to http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-eg ... 78494.html ?
kmy pisze:Tak, to tan elektrozawór.
Doszedł mi ten zawór i zabrałem się za wymianę, ale zauważyłem, że różni się on numerami i nieco kształtem od tego co miałem zamontowany nowy: 55 573 362, stary: 55 579 900
Przejmować się tym, czy to po prostu jakaś nowsza, zupgradowana wersja i montować bez strachu?
Silnikowo z aukcją się zgadza, 2.0CDTI 118KW 160KM silnik: A20DTH, za to te numery zamienne podane na aukcji się nie zgrywają.

edit: wygląda na to, że stary zawór był od 1,3cdti. Podmieniłem, przejechałem kilka kilometrów i nic nie wybuchło, wydaje się że jest ok.

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: ICEMANIK » 13 cze 2016, o 21:06

U mnie w a20dth był ten z końcówką 362. Będzie pracować.

Awatar użytkownika
Silv3r
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: 30 kwie 2014, o 21:25
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wałbrzych
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: Silv3r » 13 cze 2016, o 22:20

Dostałeś 55 573 362, a miałeś: 55 579 900?
Więc dostałeś starszą wersję. Będzie działać ale masz zawór prawdopodobnie z 2010r...

Awatar użytkownika
motuRem
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 1 sie 2014, o 10:13
Auto: CDTi 2.0 Executive
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Piaseczno

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: motuRem » 15 lip 2016, o 11:49

Panowie, podepnę się pod ten temat, wydaje mi się właściwym miejsce. W moim 2.0 CDTi z września 2014 roku około miesiąc temu wystąpił problem z informacją o przegrzanym silniku. Wyjechałem z garażu, za kawałek, mimo iż nie było jeszcze temperatury roboczej zaczął wypalać się DPF, zatrzymałem się na światłach i przy uczciwym dodaniu gazu przy ruszaniu wyrzuciło komunikat "przegrzany silnik", zaczęło kolebotać silnikiem i pojawił się wyraźny stuk w silniku. W serwisie zaktualizowali soft ECU do czujnika temperatury spalin, wypalili DPF i miało być wszystko ok. Problem nie wystąpił, ale po tym zdarzeniu obserwuję kilka problemów:
- na zimnym po odpaleniu silnika obroty falują w zakresie 800-1000 rpm
- przez chwilę pojawia się dziwny dźwięk, chrobotanie etc. i po chwili ustaje
- kilka razy jakieś dziwne dźwięki "chrobotania" spod maski dobiegły mnie w trakcie jazdy
- mam wrażenie, że silnik co do zasady pracuje głośniej po tym zdarzeniu
- kilka razy udało mi się wysłuchać też piszczenie, ale nie umiem go jeszcze sprecyzować.

Auto ma 34k przebiegu, zadbane, serwis olejowy co 10 tysięcy kilometrów robiony, wszystkie kampanie na czas... Jestem zniesmaczony, bo kupiłem nowe auto, żeby uniknąć tego rodzaju historii, a po trzydziestu kilku tysiącach komedia.

Zastanawiam się co to było to stukanie w silniku, w sensie jaka fizycznie cześć powodowała to stukanie, w serwisie nie potrafią mi tego wyjaśnić, za 2 miesiące kończy się gwarancja, wiec chcę cisnąć póki potencjalne problemy będą rozwiązywane w ramach niej. Czy ktoś z Was dotarł do takiej informacji?

Z góry dziękuję za informacje.

megam
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2019, o 09:24
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: megam » 11 maja 2019, o 14:15

Witam tak jak w temacie dziś podczas jazdy autostrada auto zaczęło tracić moc wyskoczyła momentalnie temp 130 stopni obrazu zjechalem z drogi zgasilem auto sprawdziłem płyn wszystko było ale dla pewności odkrecilem korek bo aż buzowalo wszystko płyn wystrzelił..oczywiście odrazu laweta auto nie odpala ... co się stało?
Ostatnio zmieniony 11 maja 2019, o 14:25 przez megam, łącznie zmieniany 1 raz.

szymekmaj
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 22 sty 2018, o 20:32
Auto: zafira tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: szymekmaj » 11 maja 2019, o 14:18

Czy wentylator działał?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


megam
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2019, o 09:24
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: megam » 11 maja 2019, o 14:24

Auta nie idzie odpalić nie ma jak sprawdzić

szymekmaj
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 22 sty 2018, o 20:32
Auto: zafira tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: szymekmaj » 11 maja 2019, o 14:28

Czy pasek rozrządu jest cały i czy jest napięty?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


megam
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2019, o 09:24
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: megam » 11 maja 2019, o 14:30

Jadę laweta nie mam teraz jak sprawdzić

szymekmaj
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 22 sty 2018, o 20:32
Auto: zafira tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: szymekmaj » 11 maja 2019, o 14:32

Jak otworzyłeś maskę to czy wentylator chodził?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


megam
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2019, o 09:24
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: megam » 11 maja 2019, o 14:33

Jak zgasilem silnik to nie zwróciłem uwagi na to ale raczej nie bo by to było słychać

szymekmaj
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 22 sty 2018, o 20:32
Auto: zafira tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: szymekmaj » 11 maja 2019, o 14:35

Przyczyn tak wysokiej temperatury może być dużo :
wentylator
termostat
pompa wody
czujniki temperatury

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka



Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
Trzeba podłączyć pod komputer i zrobić test wentylatora.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

megam
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2019, o 09:24
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: megam » 11 maja 2019, o 14:46

Jak odkrecilem ten korek od zbiorniczka płynu to temp momentalnie spadła na 90 ale auta nie idzie odpalić rozrząd był wymieniany z 5 tyś km temu z pompą wody włącznie

Dodano po 13 minutach 4 sekundach:
A zapomniałem na sekundę wyskoczyła informacja niskie ciśnienie oleju ale odrazu zgasło uszczelka pompy wymieniłem przy wymianie oleju zaświecilo się to tuz przed zagrożeniem silnika prxezemnie

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: mazmarcin » 11 maja 2019, o 15:07

I ten komunikat chyba wszystko wyjaśnił...

megam
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2019, o 09:24
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: megam » 11 maja 2019, o 15:11

Tzn ?

szymekmaj
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 22 sty 2018, o 20:32
Auto: zafira tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Temperatura 130 stopni brak mocy dymienie

Post autor: szymekmaj » 11 maja 2019, o 15:12

Prawdopodobnie silnik zatarty .

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”