--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewki
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewki
Taki przykry prezent na drugi dzień świąt zdarzył się bratu na A2 (razem użytkujemy to auto) aktualnie auto jest na lawecie assistance i wraca do domu (od razu do mechanika). Co się stało? Jechał autostradą około 160km/h, magle niskie ciśnienie oleju i tryb awaryjny, brak mocy, silnik zaczął klekotać. Zatrzymał się na pasie awaryjnym i dzwonił po lawetę. Wiem jeszcze tyle, że silnik aktualnie idzie odpalić, ale klekocze. Stan auta? Przebieg 196tys (100% oryginalny, auto cały czas w rodzinie), olej wcześniej wymieniany co 30tys, ale teraz był wymieniany na 170tys i 187tys, zawsze z filtrami, na początku stycznia zrobiony jeszcze ten oring (komunikat przy mrozie niskie ciśnienie oleju) i po tej wymianie zrobiliśmy 9tys km do dzisiejszego incydentu. W aucie zaczynał hałasować dwumas, powoli szykowaliśmy się do wymiany. Zamontowana była także dioda DPF od ostatniej wymiany oleju i zawsze DPF porządnie był wypalony (pilnowaliśmy tego).
Co to może być? Obawiamy się najgorszego, że silnik nie miał smarowania
-- 28 mar 2016, o 14:58 --
Dodam, że przed dzisiejsze trasą samochód został zatankowany do pełna na stacji Intermarche, ale chyba przecież to nie filtr paliwa.
Co to może być? Obawiamy się najgorszego, że silnik nie miał smarowania
-- 28 mar 2016, o 14:58 --
Dodam, że przed dzisiejsze trasą samochód został zatankowany do pełna na stacji Intermarche, ale chyba przecież to nie filtr paliwa.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2016, o 16:14 przez gongi, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Awaria silnika - niski ciśnienie oleju, przełączenie w t
A widziałeś, ze wymienili uszczelkę? Byleś przy tym?
Od jakiego czasu były komunikaty o ciśnieniu oleju w zimie? Jeśli były?
Od jakiego czasu były komunikaty o ciśnieniu oleju w zimie? Jeśli były?
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Awaria silnika - niski ciśnienie oleju, przełączenie w t
tak byłem przy całej wymienia, mechanik zaufany (mój kolega), komunikat po tej wymianie już nigdy więcej się nie pojawił, dopiero dziś. Jakoś 1 stycznia pojawił się komunikat (przy tych większych mrozach jak były, a 7 stycznia już była wymieniona i przy kolejnym mrozie 0 komunikatów).Edit
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, o 15:38 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Awaria silnika - niski ciśnienie oleju, przełączenie w t
Rozbiorą silnik to wszystko będzie jasne. Nie ma co teraz zgadywać. To już nic nie da co ma być to jest.
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Awaria silnika - niski ciśnienie oleju, przełączenie w t
Panewki główne ci się kolego obróciły pewnie.
Jak dół silnika da się zregenerować tzw. Tunelowaniem to kupujesz panewki główne, wał korbowy w dobrym stanie (nie szlifowany bo jeszcze nie ma do isi panewek nadwymiarowych) ewentualnie nową pompe oleju (ja kupilem, bo stara była lekko przytarta) uszczelke pod glowice, nowe śróby głowicy, robisz planowanie, szlifierz niech ci też odrazu dół silnika złoży, mechanik posklada i kolejne 200tysi zrobisz.
Chyba ze chcesz sie bawic w wymiane silnika na szrot z allegro za 7000-9000 zł + wymiana 2000zł +płyny uszczelki
No chyba ze klapa kolektora ci się urwała ale to na 99% by nie było komunikatu o niskim ciśnieniu oleju.
Wysłane przez tapatalk
Jak dół silnika da się zregenerować tzw. Tunelowaniem to kupujesz panewki główne, wał korbowy w dobrym stanie (nie szlifowany bo jeszcze nie ma do isi panewek nadwymiarowych) ewentualnie nową pompe oleju (ja kupilem, bo stara była lekko przytarta) uszczelke pod glowice, nowe śróby głowicy, robisz planowanie, szlifierz niech ci też odrazu dół silnika złoży, mechanik posklada i kolejne 200tysi zrobisz.
Chyba ze chcesz sie bawic w wymiane silnika na szrot z allegro za 7000-9000 zł + wymiana 2000zł +płyny uszczelki
No chyba ze klapa kolektora ci się urwała ale to na 99% by nie było komunikatu o niskim ciśnieniu oleju.
Wysłane przez tapatalk
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Awaria silnika - niski ciśnienie oleju, przełączenie w t
Chyba chodzi o współosiowość a nie tunelowanie. Ale to mowie nie ma co zgadywać. Znam przypadek, że wał pękł na wysokości ostatniej panewki głównej. Wszyscy myśleli, że dwumasa brzęczy. Auto nawet jechało. Dopiero w warsztacie kopary opadły. Trzeba czekać na rozbiórkę silnika.
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Awaria silnika - niski ciśnienie oleju, przełączenie w t
Wiem już trochę więcej jak to wyglądało, auto już u mechanika. Prędkość 180km/h, włączony tempomat, zapaliła się dioda wypalania DPF, DPF prawdopodobnie się wypalił, bo dioda zgasła. No i pare minut po tym, upadek mocy, prędkość spadła do 170km/h, następnie silnik przez pare sekund się podniósł spowrotem do prędkości (tempomat) i po paru sekundach brak mocy, brat się zatrzymał i dopiero wtedy komunikat o niskim ciśnieniu oleju i zgasił auto. Próbował odpalić auto i nie szło. Później kuzyn doradził mu, żeby odkręcił na chwilę wlew paliwa, tak zrobił i auto odpaliło, ale klekocze. Aktualnie auto odpala, ale klekocze (i chyba nie pojawia się komunikat o niskim ciśnieniu oleju). Jutro mechanik będzie wszystko sprawdzać.
Czy jest możliwe, że np. poszedł jeden wtrysk?
-- 28 mar 2016, o 18:45 --
Edit: w sumie ten komunikat niskie ciśnienie oleju jednak mógł się pojawić po odpaleniu u mechanika, bo mieliśmy otwarty bagażnik i cały czas od tego komunikat, ale piknięcie drukrotne było od komputera (a to piknięcie przy otwartym bagażniku chyba nie występuje). Jutro to mechanik dokładnie już sprawdzi, czy jest ten komunikat, czy nie, dziś są święta, więc już nie będę go męczyć.
-- 29 mar 2016, o 16:06 --
No i najgorsza diagnoza. Silnik zatarty, prawdopodobnie panewki, po odkręceniu miski w oleju są jakieś metaliczne części ;/ zastanawiamy się co zrobić, ale chyba postawimy na regeneracje. Czy w Wielkopolsce możecie polecić jakiś dobry warsztat, zaufany, który zrobi to faktycznie porządnie?
-- 30 mar 2016, o 21:11 --
Zdjęcia:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
Czy jest możliwe, że np. poszedł jeden wtrysk?
-- 28 mar 2016, o 18:45 --
Co masz na myśli pisząc "tunelowanie"?Dan pisze:Panewki główne ci się kolego obróciły pewnie.
Jak dół silnika da się zregenerować tzw. Tunelowaniem to kupujesz panewki główne, wał korbowy w dobrym stanie (nie szlifowany bo jeszcze nie ma do isi panewek nadwymiarowych) ewentualnie nową pompe oleju (ja kupilem, bo stara była lekko przytarta) uszczelke pod glowice, nowe śróby głowicy, robisz planowanie, szlifierz niech ci też odrazu dół silnika złoży, mechanik posklada i kolejne 200tysi zrobisz.
Chyba ze chcesz sie bawic w wymiane silnika na szrot z allegro za 7000-9000 zł + wymiana 2000zł +płyny uszczelki
No chyba ze klapa kolektora ci się urwała ale to na 99% by nie było komunikatu o niskim ciśnieniu oleju.
Wysłane przez tapatalk
Edit: w sumie ten komunikat niskie ciśnienie oleju jednak mógł się pojawić po odpaleniu u mechanika, bo mieliśmy otwarty bagażnik i cały czas od tego komunikat, ale piknięcie drukrotne było od komputera (a to piknięcie przy otwartym bagażniku chyba nie występuje). Jutro to mechanik dokładnie już sprawdzi, czy jest ten komunikat, czy nie, dziś są święta, więc już nie będę go męczyć.
-- 29 mar 2016, o 16:06 --
No i najgorsza diagnoza. Silnik zatarty, prawdopodobnie panewki, po odkręceniu miski w oleju są jakieś metaliczne części ;/ zastanawiamy się co zrobić, ale chyba postawimy na regeneracje. Czy w Wielkopolsce możecie polecić jakiś dobry warsztat, zaufany, który zrobi to faktycznie porządnie?
-- 30 mar 2016, o 21:11 --
Zdjęcia:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Awaria silnika - niski ciśnienie oleju, przełączenie w t
Ehh czyli jednak najgorszy scenarusz się sprawdził.
Wysłane przez tapatalk
Wysłane przez tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 mar 2016, o 08:23
- Auto: ASTRA J 2.0 CDTI 160
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Zatarty silnik - niski ciśnienie oleju, tryb awaryjny
@gongi: Jak wygląda teraz Twój temat? Udało się coś z tym zrobić?
Re: Zatarty silnik - niski ciśnienie oleju, tryb awaryjny
A ja chciałbym się jeszcze zapytać jaki jest koszt regeneracji tego silnika?
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Zatarty silnik - niski ciśnienie oleju, tryb awaryjny
dopiero w sobotę auto zawiozłem do mechanika, który dobrze zna te silniki fiata, ponieważ zawodowo je montuje. On ten silnik wymontuje i zawiezie do takiego gościa do regeneracji, którego my znaleźliśmy w promieniu 40km. Z rozmowy ogarnięty i mówi, że średnio 1 silnik A20DTH ma w tygodniu. On go rozbierze przedzwoni do nas żebyśmy przyjechali i nam powie na ile go wycenił. Dlatego chce żebyśmy osobiście byli, żeby potem nie było ,że koszty z kosmosu, na razie czekamy. Mam nadzieję, że auto w przyszłym tygodniu będzie już na chodzie. Dam znać.chomik82 pisze:@gongi: Jak wygląda teraz Twój temat? Udało się coś z tym zrobić?
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Auto robisz w wlkp?
Ja jestem po tej operacji - 3 dni temu auto odebrane po wymianie silnika. Możemy się poużalać razem
Ja jestem po tej operacji - 3 dni temu auto odebrane po wymianie silnika. Możemy się poużalać razem
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
A czy ten co naprawił zdiagnozował przyczynę zawarcia wału ?
Bo wiece , żeby złoty chłop był to jeśli nie usunie przyczyny to naprawa jest niekompletna , bo może wystąpić za chwilę ...znowu.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Bo wiece , żeby złoty chłop był to jeśli nie usunie przyczyny to naprawa jest niekompletna , bo może wystąpić za chwilę ...znowu.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Powód zacierania się A20DTH
Cześć,
Chciałem się was zapytać o powód zacierania się silników A20DTH.
Czy winna jest w tym wypadku tylko uszczelka smoka?
Gdzieś przeczytałem że przyczyną jest też za słaba pompa oleju, która nie wyrabia.
Podobno ten silnik w przeciwieństwie do jednostki 130KM ma natrysk oleju na tłoki i przy slabnacej pompie ciśnienie jest za niskie.
Chciałem się was zapytać o powód zacierania się silników A20DTH.
Czy winna jest w tym wypadku tylko uszczelka smoka?
Gdzieś przeczytałem że przyczyną jest też za słaba pompa oleju, która nie wyrabia.
Podobno ten silnik w przeciwieństwie do jednostki 130KM ma natrysk oleju na tłoki i przy slabnacej pompie ciśnienie jest za niskie.
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
130 i 160 ma taki sam słupek. Oprócz uszczelki podobno na początku były wadliwe bloki silnika. Podobno zostały poprawione od MY2011.
Co to za natrysk masz?
@gongi jak cenowo wyszło?
Co to za natrysk masz?
@gongi jak cenowo wyszło?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Chłodzone denka tłoków olejem ma wiele silników szczególnie tych bardziej wysilonych. Dzisiaj to chyba praktycznie wszystkie. Silnika insigni w środku nie oglądałem. Ale jeśli wersja 160 KM ma dysze natryskujące olej na tłoki to i 130 KM tez pewnie ma.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Powodem zacierania jest np. wymiana oleju co 30 tys. uszczelka smoka, przerywanie wypalania dpf i co z tym związane dostawanie się ON do oleju.
Xperia Z3
Xperia Z3
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
No właśnie, czy głownie chodzi o uszczelkę smoka, czy też coś dodatkowego.
Przymierzam się do kupna Insigni z tym silnikiem i chciałbym zawczasu zadbać o jego kondycję.
Przymierzam się do kupna Insigni z tym silnikiem i chciałbym zawczasu zadbać o jego kondycję.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zatarty silnik - niskie ciśnienie oleju, obrócone panewk
Jedyne co możesz zrobić zawczasu w kwestii zacierania to wymiana owej uszczelki. Oraz skrócenie przebiegu między wymianami oleju do 15 tys. Użyć lepszego oleju niż ten GM. No i jeszcze montaż diody sygnalizującej wypalanie dpf. Więcej już nic nie zrobisz co ma być to będzie.