--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
EGR
EGR
Witam.... mam pytanie do szanownego grona użytkowników naszych kochanych insigni. Po podpieciu opcoma i sprawdzeniu pracy egr wychodzi że na biegu jałowym pokazuje mi 0, a po dodaniu gazu zaczynają się zmieniać cyfry. Z tego co czytałem w necie powinno być odwrotnie, na biegu jałowym powinien pokazywać 60% a po dodaniu gazu 0. Tak że sam nie wiem co jest grane. U mnie nie mam błędu, nic jak na razie się nie dzieje. Jak jest u was w waszych samochodach? O czym może świadczyć to zachowanie egr?
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 sie 2014, o 18:00
- Auto: Vauxhall Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: EGR
Dobrze pokazuje na biegu jałowym masz 0% jeśli silnik zimny i temperatura zewnętrzna około 12 lub mniej
Latem w upały powyżej 20 stopni u mnie otwierał się max do 28% na jałowym i na tyle samo podczas płynnej jazdy
Dodasz gaz do dechy Egr się zamknie czyli 0%
Przy powolnym odpuszczaniu gazu jadąc, wtedy Egr otwiera się i do 60% nie inaczej.
Ale efekt hamowania silnikiem puszczony pedał gazu Egr zamknięty 0%
Podczas rozgrzewania zimnego silnika zimę Egr cały czas zamknięty 0% kiedy silnik ciepły tylko 4% otwarcia
Otwarty Egr schładza komory spalania, jego praca jest powiązana z temperaturą silnika i otoczenia.
Wiele razy robiłem testy z op-com na pokładzie i tak jest u mnie. brak błędów w ECU
Wszystko masz OK
Latem w upały powyżej 20 stopni u mnie otwierał się max do 28% na jałowym i na tyle samo podczas płynnej jazdy
Dodasz gaz do dechy Egr się zamknie czyli 0%
Przy powolnym odpuszczaniu gazu jadąc, wtedy Egr otwiera się i do 60% nie inaczej.
Ale efekt hamowania silnikiem puszczony pedał gazu Egr zamknięty 0%
Podczas rozgrzewania zimnego silnika zimę Egr cały czas zamknięty 0% kiedy silnik ciepły tylko 4% otwarcia
Otwarty Egr schładza komory spalania, jego praca jest powiązana z temperaturą silnika i otoczenia.
Wiele razy robiłem testy z op-com na pokładzie i tak jest u mnie. brak błędów w ECU
Wszystko masz OK
Re: EGR
Witam serdecznie mam takie pytanie odnośnie EGR. Świeci mi się kontrolka silnika, komputer pokazuje błąd egr czy wystarczy go wyczyścić czy trzeba wymienić ( 2013 2.0 cdti po face lifting )
Ostatnio zmieniony 27 sty 2016, o 21:06 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: EGR
Odpuść sobie czyszczenie samego EGR, kup zaślepkę, zamontuj, wyprogramuj EGR i święty spokój.
Odżyje też kolektor dolotowy.
Odżyje też kolektor dolotowy.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: EGR
Zaślepili mi właśnie w tuneForce tego EGR przy okazji programu w lutym 2015, czyli prawie rok. Z DPF nie ma żadnego problemu, wypalanie co od 800 do nawet 1200 km. Oczywiście, oprócz zaślepienia także wyprogramowany.
Żadnych błędów przez ten rok. Silnik A20DTH.
Żadnych błędów przez ten rok. Silnik A20DTH.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: EGR
Nie, nie było potrzeby
Było to robione przy przebiegu 6000 km.
Teraz mam 36000km, i bardzo dobrze silnik ma się bez EGR
Było to robione przy przebiegu 6000 km.
Teraz mam 36000km, i bardzo dobrze silnik ma się bez EGR
Re: EGR
Mam od 10 miesięcy wyprogramowany i zaślepiony zawór EGR, przez ten okres nie zauważyłem żadnego wpływu na filtr DPF, nie wypala się ani częściej ani rządzej, a jeśli jakaś teoria mówi inaczej, to ja tego nie zauważyłem.
Za to autko lepiej się zbiera od niskich obrotów i oddycha czystym powietrzem, a nie swoimi odchodami .
Robiłem to przy przebiegu około 110000, nie czyściłem dolotu, za dużo przy tym roboty.
Jedynie co wyczyściłem to czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze, był zasyfiony, a odkąd EGR jest zaślepiony czujnik jest czysty.
Za to autko lepiej się zbiera od niskich obrotów i oddycha czystym powietrzem, a nie swoimi odchodami .
Robiłem to przy przebiegu około 110000, nie czyściłem dolotu, za dużo przy tym roboty.
Jedynie co wyczyściłem to czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze, był zasyfiony, a odkąd EGR jest zaślepiony czujnik jest czysty.
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 sie 2014, o 18:00
- Auto: Vauxhall Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: EGR
Zaślepienie Egru podkładką z dziurą nic nie daję . pomiar przy 20`C
Egr zamiast na 28% jak wcześniej po zaślepieniu otwiera sie na 75% mimo że komp wymaga nadal tylko 28%
Przepływka ma tyle samo powietrza co bez podkładki 6-7g/s
Więc częściowe zaślepianie raczej nic nie daje ecu i tak dostosuje otwarcie egr żeby ilość spalin była ok
Egr zamiast na 28% jak wcześniej po zaślepieniu otwiera sie na 75% mimo że komp wymaga nadal tylko 28%
Przepływka ma tyle samo powietrza co bez podkładki 6-7g/s
Więc częściowe zaślepianie raczej nic nie daje ecu i tak dostosuje otwarcie egr żeby ilość spalin była ok
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: EGR
Czy wyprogramowanie egr w insigni wymaga wyjęcia sterownika czy można zrobić to przez złącze diagnostyczne. Tak wiem fachowiec na pewno będzie wiedział. Ale chce zapytać raz z ciekawości a dwa, aby wiedzieć ile ewentualnie czasu na to szykować.