--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: KaMYk » 29 sie 2015, o 06:46

To i tak dobrze, że ograniczają się do redukcji NOx a nie do siarki, bo trzeba by w aucie mieć instalacje odsiarczania spalin z produkcją gipsu :)

traha

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: traha » 29 sie 2015, o 08:33

Ciszej chodzi tylko przez wtryskiwacze piezo elektryczne które są szybsze od poprzedników i mogą więcej robić dotrysków na cykl co łagodzi pracę spalania :lol:

MasakTasak

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: MasakTasak » 31 sie 2015, o 09:45

Bardzo dziękuję Wam za pomoc. Trochę wiedzy technicznej muszę przyswoić, niestety praktycznie jej nie mam. Cieszą mnie, pozytywne odczucia odnośnie kultury pracy silnika, to dla mnie ważna sprawa.

Dziękuję jeszcze raz,

Pozdrawiam,

Michał

Awatar użytkownika
creologic
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 9 wrz 2015, o 13:20
Auto: Insignia B20DTH
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2015
Miasto:

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170 KM w automacie

Post autor: creologic » 10 wrz 2015, o 12:36

Witaj,

Mam taki silnik. Kilka wrażeń z jazdy:
1) silnik jest rzeczywiście cichy - różnica jest zauważalna w szczególności podczas jazdy z prędkością 70-110 km/h, kiedy słychać głównie szelest opon
2) dynamika jest zadowalająca, przy czym odczuwa się znaczącą różnicę po włączeniu trybu sport - poprzednio jeździłem vc z19dth 150@170km i podniesionym momentem obrotowym do 376,4Nm i bez trybu sport mam wrażenie, że VC była żwawsza - może być to jednak kwestia lepszego wygłuszenia.
3) Adblue - zgadnie z moim przypuszczeniem starczy na trochę krócej niż deklaruje producent - przy stanie licznika 10700 km komputer raportował, że czynnika starczy na 1000 km. Zbiornik mieści 18l, mi się udało wlać ok. 14. Uwaga przy dolewkach - lepiej starać się nie chlapać po elementach karoserii, bo środek jest korozyjny. Upierdliwe za to są komunikaty o niskim stanie - czasami pojawiają się regularnie od zasięgu ok. 1700km i potrafią się pokazywać po kilka razy na minutę. Koszt adblue: Poniżej grosza na kilometr (pojemnik 18l jest za ~90 PLN)

Całość robi jednak bardzo dobre wrażenie i jestem zadowolony z zakupu.

Mam nadzieję, że pomogłem.

kingu80

Insignia 2.0CDTi 170KM

Post autor: kingu80 » 18 wrz 2016, o 14:17

Witajcie,
Jestem nowy na forum więc na wstępie chciałem wszystkich serdecznie przywitać.

Nie wiem czy zamieszczam ten temat w odpowiednim dziale ... więc jeśli pytam nie tu gdzie trzeba, bardzo proszę administratora o przeniesienie. Zatem do rzeczy. Oplami jeżdżę od ok 15 lat, nigdy nie miałem samochodu innej marki. To samo w rodzinie, nigdy nie było nic innego niż Opel. Nadszedł czas na zmianę auta. Po raz pierwszy zacząłem rozważać zakup czegoś innego niż opel i jest to mondeo. Początkowo byłem zdecydowany na Insignię, model po FL, z 2015r, wersja wyposażenia Cosmo czyli coś bogatszego, na auto mam przeznaczone ok 90k. Moje wątpliwości pojawiły się po tym, jak znajomy dostał takie auto właśnie z takim silnikiem jako służbowe. Nie wiem, czy to jego egzemplarz taki felerny, czy może to po prostu natura tego silnika ... jemu cały czas coś się dzieje, są to co prawda jakieś /cenzura/ ale cały czas komputer pokazuje jakoś komunikaty, zapalają mu się jakieś kontrolki. Mam wrażenie że ten silnik jest cały nafaszerowany różnymi czujnikami. Potrzebuję samochodu do jazdy ale nie koniecznie ma to być jazda do ASO. Ok, auto z 2015r będzie jeszcze gwarancja ale ta się kiedyś skończy i zaczną się problemy gdy za każdą wizytę w ASO trzeba będzie płacić z własnej kieszenie. Mam więc do Was wielką prośbę, czy może ktoś z Was miał styczność z tym motorem i może powiedzieć o nim coś więcej? Bardzo mi zależy na prawdziwych opiniach użytkowników, nie na opiniach dziennikarzy motoryzacyjnych bo te opinie nie są obiektywne. Poza tym jak można wypowiadać się o aucie że jest bezawaryjne gdy otrzymuje się na tydzień nowy fabrycznie samochód. To już trzeba by mieć wyjątkowego pecha żeby po tygodniu coś się z autem działo. Zatem liczę że na tym forum znajdę odpowiedzi na swoje pytania dzięki czemu będę mógł dokonać właściwego wyboru przy zakupie auta.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Insignia 2.0CDTi 170KM

Post autor: P405 » 18 wrz 2016, o 14:37

Moje 2009 i złego słowa nie powiem. Kolega obok służbowe od 7 miesięcy i tylko tankuje. Miesięcznie robi 6-8 tys. Twój znajomy ma widocznie auto wyprodukowane w poniedziałek na kacu.

Xperia Z3

Awatar użytkownika
bartekbilin
Użytkownik
Posty: 209
Rejestracja: 4 sty 2015, o 03:34
Auto: Insignia CT
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia 2.0CDTi 170KM

Post autor: bartekbilin » 18 wrz 2016, o 14:48

Witaj, mam Iske z tym silnikiem, rok 2015, przejechane około 38k. Wszystko działa jak należy, 0 problemów (i oby tak zostało). W serwisie była tylko na przeglądzie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kingu80

Re: Insignia 2.0CDTi 170KM

Post autor: kingu80 » 18 wrz 2016, o 16:14

bartekbilin, serdecznie dziękuję za odpowiedź. P405, pisząc że Twoje 2009 masz na myśli że masz auto z 2009r czy że ma tyle przejechana Twoja Insignia? Ja generalnie Insignię jako samochód znam świetnie, jeżdżę nią na co dzień z tym że model z początku produkcji, silnik 2.0 CDTi 160km. Wcześniej była vectra C po FL, 1.9CDTi 150km i powiem Wam szczerze że 1.9 w vectrze robiło dużo lepszą robotę przy czy paliło sporo mnie. Vectra spalała mi średnio 6 - 6,4l/100km, Insignia na tej samej trasie pali mi ponad 7l ale bliżej 8l niż 7 a jak trochę szybciej pojadę to i 9 potrafi przekroczyć. Słabiutko. to stare CDTi nie jest jakoś idealne, kultura pracy taka sobie, też się czasem coś z nią mi działo ale jest to silnik niezbyt drogi w eksploatacji. Ceny części powiedział bym przeciętne. Niestety jak się orientowałem w cenach takich podstawowych części do tego nowego 170 konnego CDTi to już zaczyna być drogo, nawet bardzo. Silnik sam w sobie bardzo mi się podoba, nie wiem jak spalanie ale kultura pracy benzyniaka, jest naprawdę cichy. Autem średnio przejeżdżam 200kkm więc do tego czasu na pewno coś się przydarzy. No nic, poczekam na więcej opinii i sobaczymy na co padnie, czy wybiorę sercem i pozostanę przy oplu czy też może z rozsądku wybiorę mondeo (nie to najnowsze, to poprzednie mk4 z silnikiem 2.0TDCi 163km).

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: Insignia 2.0CDTi 170KM

Post autor: peja-1991 » 18 wrz 2016, o 16:40

Od maja użytkuje 170, przejechałem 12 tyś, i zero problemów.
Silnik to najlepszy diesel jaki był w Oplu.
Elektronik potrafi nawalać w każdym aucie. W końcu tego chcieliśmy dążąc do rozwoju technologii i elektroniki.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Insignia 2.0CDTi 170KM

Post autor: P405 » 18 wrz 2016, o 16:47

Ja mam z tego roku. Kolega ma tegoroczne i przy tych przebiegach tylko serwis i adblu.

Xperia Z3

Awatar użytkownika
coco
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 23 lut 2016, o 10:15
Auto: Insignia
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk

Re: Insignia 2.0CDTi 170KM

Post autor: coco » 18 wrz 2016, o 17:52

Ja mam ten silnik u siebie i póki co żadnych problemów. Przebieg to 12500km. Jeździ się bardzo przyjemnie, silnik naprawdę cichutki (mam też GTC 1.9 150KM) Żadnej kontrolki niespodziewanej nie widziałem, wszystko działa jak należy. Mam natomiast swoje zdanie o autach firmowych a raczej ich użytkownikach. Kupujesz nowe auto, więc dbasz od początku i to w dużej mierze od Ciebie będzie zależało jak auto będzie się sprawować. Psuje się każde auto, więc to też ma takie prawo (Ford zereszta też). Ja nie żałuję póki co swojego wyboru. Wiele opinii negatywnych wypisują ludzie, którzy kupią trupa z niemiec z przebiegiem 199 tyś. a potem pretensje do całego świata.

kingu80

Re: Insignia 2.0CDTi 170KM

Post autor: kingu80 » 18 wrz 2016, o 18:02

Bardzo wszystkim dziękuję za odpowiedzi. Macie rację, pewnie że psuje się każdy tylko tu bardziej chodzi o kwoty jakie należy zostawić w serwisie za naprawy bo można coś naprawić za powiedzmy 500zł a w innym silniku ta sama rzecz będzie kosztowała 5000zł. Tak niestety jest. Od zawsze jeżdżę dieslami i wiem choćby po tym jak wielka jest różnica w regeneracji wtrysków w niektórych autach. Są samochody gdzie regeneracja jednego wtryskiwacza kosztuje tyle co w innym aucie dali byśmy za regenerację całego kompletu.

Już nawet mam pewien egzemplarz insigni upatrzony, może podjadę obejrzeć w najbliższym tygodniu. Dokładnie ten: http://otomoto.pl/oferta/opel-insignia- ... yyC8Z.html Tylko szkoda że nie podali VIN-u i nie napisali że bezwypadkowy więc możliwe że jakaś historia jest. Ale jest to na tyle świeże auto że wszystko idzie sprawdzić także zobaczymy.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia 2.0CDTi 170KM

Post autor: norbi333 » 18 wrz 2016, o 19:07

Możesz u nich od razu zrobić przegląd przed zakupowy.Sam u nich nie dawno taki robiłem i bardzo dużo sprawdzali Poza tym myślę,że znają całą historię auta

kingu80

Re: Insignia 2.0CDTi 170KM

Post autor: kingu80 » 19 wrz 2016, o 08:56

No to już wiem wszystko o pojeździe. Samochód absolutnie bezwypadkowy, nie jest to jakaś poflotówka tylko ich demonstracyjny egzemplarz, jeszcze na gwarancji, dodatkowy rok ochrony w prezencie. Trzeba podjechać i obejrzeć.

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia 2.0CDTi 170KM

Post autor: elfiasty » 19 wrz 2016, o 09:33

Tylko weź pod uwagę jak się wersją demo jeździ :D Poza tym auto bardzo fajne.

kingu80

Re: Insignia 2.0CDTi 170KM

Post autor: kingu80 » 19 wrz 2016, o 09:40

Wiem jak się jeździ wersją demo ale auto jest jeszcze na gwarancji i ma przejechane zaledwie 12 500km. Myślę że będzie to bezpieczniejszy zakup niż kupno poflotowego mondeo z przebiegiem 80kkm bo flotówkami, nawet w wersji premium też wiem że ludzie "lekko" nie jeżdżą. No nic, zobaczymy. Mam mimo wszystko nadal lęk przed tym silnikiem i przed jego zaawansowaniem ale chyba zaryzykuję. Swoją drogą zastanawiam się co to będzie jak wejdzie norma Euro 7. Coś czuję że niedługo większość producentów pójdzie za Renault który wycofuje się z produkcji diesli ponieważ koszty ich wytwarzania są bardzo wysokie. W sumie nie dziwię się im. Prędzej czy później ekologia zabije całą motoryzację.

Awatar użytkownika
marcins0919
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 4 lis 2014, o 11:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto:

Zakup 2.0 CDTI B20DTH

Post autor: marcins0919 » 9 sty 2017, o 11:33

Witam,

na wstępie chciałbym się wszystkim przywitać ! :)

Panowie przymierzam się do zakupu nowej Isi w dieslu. Podpowiedzcie, jak mają się te nowe silniki B20DTH do poprzedniej wersji A20DTH i czy w ogóle warto kupić tego diesla już z tym ustrojstwem AdBlue ? Przebiegi jakie robię rocznie to coś około 25-30 tys. km. Auto z reguły trzymam tak do 200 tys. km.

Ostatnio przeglądałem kanał Łysego (Miłośnicy czterech kółek) na YT odnośnie TOP 10 awaryjnych silników i tam zrobili wzmiankę właśnie o Isiach, że potrafią się zacierać, siadają panewki.

Co wy na ten temat sądzicie i doradzicie rzecz jasna ?

Z góry dzięki za porady i dyskusję

gongi
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 18 sty 2015, o 16:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: gongi » 11 sty 2017, o 23:26

Nie wolisz poczekać pół roku i kupić nowy model? ;)

Grzegorz

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Grzegorz » 7 lut 2017, o 22:46

Nowy model piękny, ale może te poliftowe trochę potanieją, bo więcej pojawi się ich w ogłoszeniach o sprzedaży. Póki co nie są drogie. Passaty, Avensisy, SuperB droższe o około 15-20k od Insignii, zaś Mazdy 6, czy Audi A4 nawet o 25-30k droższe od Insigni o podobnych parametrach. W podobnych kosztach to jedynie Ford Mondeo się plasuje ale wizualnie jest daleko z tyłu za Insignią.

Czy silnik B20DTH (170 km) zauważalnie lepiej zbiera się od silnika A20DTH (160 km)? Bo porównując z takimi 140 konnymi fordami czy Toyotami to Opel du...y nie urywa.
Czy dużo zmniejszyła się masa samochodu w wersji FL w stosunku do tej pierwszej generacji - mam na myśli wersję Sports Tourer 160-170 km?
Bo jeżdżę trochę tą furmanką i powiem, że dopiero po Chipie widać jak autko się zbiera.
Z tego co doczytałem, to bagażnik w wersji FL jest mniejszy od małego i tak w wersji pierwszej (540 litrów).

Awatar użytkownika
Sizon
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
Auto: Superb 3.6
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: WWL
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Nowy silnik 2.0 CDTI 170KM

Post autor: Sizon » 8 lut 2017, o 00:11

Grzegorz pisze:bagażnik w wersji FL jest mniejszy od małego i tak w wersji pierwszej (540 litrów).
Nie na temat, ale byłoby miło, gdyby ten bagażnik miał faktycznie "tylko" te 540 litrów :)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”