--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
- ects
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 10:06
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Lubin
- Otrzymał piwo: 1 raz
Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
Cześć. Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Mam pewien problem wyskoczył mi komunikat awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem wiec podpiąłem pod kompa i wyszło P2282 Czujnik przepływy powietrza. tylko nie wiem który to jest bo są dwa, dołączam fotkę jak by ktoś mógł mi wskazać który to jest ten w zielonym czy czerwonym kółku, ponoć jeszcze możne być dziurawy przewód między intercoolerem a przepustnicą - często pękają czy ktoś się już z tym spotkał?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
Jak na moje to masz pęknięty przewód, o którym wspomniałeś. Zacznij od sprawdzenia czy pęk lewy czy prawy.
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=381
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=381
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
czujnik przepływu powietrza to ten z czerwonym, na Allegro 300zł. miałem ten sam problem ( komunikat).
1500km do domu, zdjąłem wtyczkę i tak dojechałem ale 200km przed domem pękła lewa rura od turbo i włączył się tryb awaryjny, prędkość 40km/h. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu nie przekraczając 100km/h dojechałem do domu.
1500km do domu, zdjąłem wtyczkę i tak dojechałem ale 200km przed domem pękła lewa rura od turbo i włączył się tryb awaryjny, prędkość 40km/h. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu nie przekraczając 100km/h dojechałem do domu.
- ects
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 10:06
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Lubin
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
w piątek daje auto na warsztat i zobaczymy co wyjdzie czy rura czy czujnik ale dzięki za zainteresowanie
-- 7 sie 2015, o 22:15 --
Już zdiagnozowane pęknięta rura nr 10 http://www.insignia-club.pl/download/fi ... &mode=view
-- 7 sie 2015, o 22:15 --
Już zdiagnozowane pęknięta rura nr 10 http://www.insignia-club.pl/download/fi ... &mode=view
-
- Użytkownik
- Posty: 126
- Rejestracja: 20 kwie 2014, o 19:46
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Rybnik
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
Mi też szczeliła rura nr 10 teraz wymontowałem jutro po nową jade
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
Cyklicznie, po każdym skasowaniu, pokazują się następujące błędy:
- P 01101 PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA. zakłócenia działania
- P 0113 CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO
- P 1325 SYGNAŁ ZNACZNIKA ODNIESIENIA WAŁU KORBOWEGO
Awaria dotyczy silnika CDTI 81 KW 2009 rok. W tym temacie wymieniono przepływomierz i nadal jest to samo.
Samochód ma przejechane 170 000, i przy 150 000 km był wymieniany rozrząd.
objawy to głównie spadek mocy przy ok 3000obr. wyrzucenie błędu AWARIA POJAZDU.
Czy ktoś miał podobny problem ? Proszę o pomoc w tym zakresie.
- P 01101 PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA. zakłócenia działania
- P 0113 CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA ZASYSANEGO
- P 1325 SYGNAŁ ZNACZNIKA ODNIESIENIA WAŁU KORBOWEGO
Awaria dotyczy silnika CDTI 81 KW 2009 rok. W tym temacie wymieniono przepływomierz i nadal jest to samo.
Samochód ma przejechane 170 000, i przy 150 000 km był wymieniany rozrząd.
objawy to głównie spadek mocy przy ok 3000obr. wyrzucenie błędu AWARIA POJAZDU.
Czy ktoś miał podobny problem ? Proszę o pomoc w tym zakresie.
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
Wykonał bym test egru tak dla pewności,spr. rurę od turbo i sprawdź ustawienie rozrządu od tego bym zaczął .
Przy uszkodzeniu egru i rury od turbo też wywala przepływkę ale z drugiej strony ten błąd z sygnałem z czujnika wału jakby się nie zgrywał co tez może generować te błędy .
Przy uszkodzeniu egru i rury od turbo też wywala przepływkę ale z drugiej strony ten błąd z sygnałem z czujnika wału jakby się nie zgrywał co tez może generować te błędy .
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
Jeśli rozrząd ustawiony na znaki, to prawdopodobnie masz ścięty klin na kole rozrządu osadzonym na wale korbowym.rywoj pisze: - P 1325 SYGNAŁ ZNACZNIKA ODNIESIENIA WAŁU KORBOWEGO
Radzę szybko to sprawdzić
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
No tak zapomniałem o najważniejszym i w 1.9 i w 2.0
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
Witam wszystkich bardzo serdecznie i błagam o pomoc.
Wymieniłem koło zębate wraz z rozrządem (ścięty klin na kole -awaria pojazdu ....)Już podczas tej awarii pojawił mi się kod błędu P2282-51, który wyskakuje przy wrzuceniu na luz i podczas wrzuceniu biegu wyższego przy mniejszej prędkości.
Sprawdziłem rury od turbo i są całe,wymieniłem przepływomierz z całą rurą i czujnik ciśnienia-doładowania.Niestety błąd cały czas powraca co objawia się zamuleniem na małych obrotach, przy wyższych jest ok.
Z góry dzięki za sugestie i porady co dalej robić.
pozdrawiam
Rafal0104
Wymieniłem koło zębate wraz z rozrządem (ścięty klin na kole -awaria pojazdu ....)Już podczas tej awarii pojawił mi się kod błędu P2282-51, który wyskakuje przy wrzuceniu na luz i podczas wrzuceniu biegu wyższego przy mniejszej prędkości.
Sprawdziłem rury od turbo i są całe,wymieniłem przepływomierz z całą rurą i czujnik ciśnienia-doładowania.Niestety błąd cały czas powraca co objawia się zamuleniem na małych obrotach, przy wyższych jest ok.
Z góry dzięki za sugestie i porady co dalej robić.
pozdrawiam
Rafal0104
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
Witam mam Problem z Przepływomierzem . Błąd i chek. Wyciągnięciem przeczyściłem bo byl zabrudzony i dalej to samo . Gdy jade i wciskam gaz do oporu to słychać jak coś świszcze . Ktos moze coś podpowie ?
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
no własnie cala jest patrzyłem. A po 2 Bym spadek mocy chyba zaobserwował a na wyższych obrotach auto idzie
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
A co to jest to w zielonm kolku?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
Właśnie jestem ciekaw, bo jeśli występuję błąd P2282-52 oraz utrata mocy to w większości przypadków trzeba sprawdzić rurę turbo, a co jeśli nie czuć zmiany mocy w aucie przy niskich i wysokich obrotach?
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
Witam od 2 tygodni mecze się z błędem który wyskoczył p2282 ''czujnik przepływu powietrza, wydajność, nieciagłe" dodaje gazu na czwórce naprzyklad i brak reakcji na gaz przez 15 sekund samochód nie przyspiesza potem się odblokowuje. Elektrozawor wymieniony, czujnik również tam przy filtrze powietrza wszystko szczelne błąd nadal wyskakuje awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem. Proszę o pomoc jadę nad morze niedługo auto chciałbym mieć sprawne
Ostatnio zmieniony 19 maja 2017, o 18:37 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
Podepnę się z tematem odnosnie błędu p2282.
Wymieniono u mnie rurę w październiku 2016 i było ok. Po jakiś 5 miesiącach, ten sam objaw się pojawił, czyli brak mocy przy przyśpieszaniu, by po chwili wszystko wróciło do normy.
Podmieniono mi przepływomierz na 2 inne, ale błąd się pojawia. Co ważne, pojawia się on bardzo rzadko.
Szczelność była sprawdzana przez mechanika jak i odzielnie w ASO i nie mają zastrzeżeń. Liczyłem na pomoc ASO w zdiagnozowaniu przyczyny, ale przez to, że mam wycięty DPF i wyprogramowany EGR, rozłożyli ręce. Winę zwalają na mapy, które mam wgrane po wycięciu albo na coś z EGRem, ale nie są w stanie pomóc, także kasę wywaliłem niepotrzebnie.
Dodam, że po wycięciu DPFa, samochód działał normalnie przez 3-4 miesiące.
Teraz jestem w kropce, bo objawy są jakby była nieszczelność, ale to nie to.
Macie pomysły w którym kierunku szukać przyczyny? Samochód przez 97% czasu działa poprawnie i rzadko ma tę przypadłość.
Mechanik, co grzebał przy tym dolocie, się poddał i mówi, że tylko wróżbita Maciej mi został.
Także za wszelką pomoc będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Wymieniono u mnie rurę w październiku 2016 i było ok. Po jakiś 5 miesiącach, ten sam objaw się pojawił, czyli brak mocy przy przyśpieszaniu, by po chwili wszystko wróciło do normy.
Podmieniono mi przepływomierz na 2 inne, ale błąd się pojawia. Co ważne, pojawia się on bardzo rzadko.
Szczelność była sprawdzana przez mechanika jak i odzielnie w ASO i nie mają zastrzeżeń. Liczyłem na pomoc ASO w zdiagnozowaniu przyczyny, ale przez to, że mam wycięty DPF i wyprogramowany EGR, rozłożyli ręce. Winę zwalają na mapy, które mam wgrane po wycięciu albo na coś z EGRem, ale nie są w stanie pomóc, także kasę wywaliłem niepotrzebnie.
Dodam, że po wycięciu DPFa, samochód działał normalnie przez 3-4 miesiące.
Teraz jestem w kropce, bo objawy są jakby była nieszczelność, ale to nie to.
Macie pomysły w którym kierunku szukać przyczyny? Samochód przez 97% czasu działa poprawnie i rzadko ma tę przypadłość.
Mechanik, co grzebał przy tym dolocie, się poddał i mówi, że tylko wróżbita Maciej mi został.
Także za wszelką pomoc będę wdzięczny.
Pozdrawiam
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
No to należało by posprawdzać przewody od MAF sensor i kostkę. No chyba że MAP sensor głupieje i komp myśli że maf nie mierzy tak jak powinien i rejestruje usterkę na jego konto.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
Jakieś błędy na komputerze są?
Może to wina czegoś innego np. elektrozaworu turbiny?
Może to wina czegoś innego np. elektrozaworu turbiny?
Re: Przepływ powietrza, czujnik przepływu powietrza
Błąd, który był w pamięci i zanotowałem sobie to: P2282 - nieprawidłowe ciśnienie w kanale dolotowym.
Wcześniejsze błędy podejrzewam, że były te same, choć nie widziałem odczytów, ale mechanicy mówili, że błąd wskazuje na nieszczelność.
-- 27 cze 2017, o 22:24 --
Usterka jaka u mnie była tak jest nadal.
Może opis kiedy się to najczęściej objawia coś Wam podsunie do głowy.
Np. jadąc pod górkę na autostradzie ze stałą prędkością i chcę przyśpieszyć, to wtedy jest większe obciążenie dla silnika i pojawia się błąd. Po chwili odpuszcza i turbo się odpala, ale mam chwilowy wyraźny spadek mocy.
Czyli podsumowując, błąd wywala i jest zauważalny przy większym obciążeniu silnika.
Wcześniejsze błędy podejrzewam, że były te same, choć nie widziałem odczytów, ale mechanicy mówili, że błąd wskazuje na nieszczelność.
-- 27 cze 2017, o 22:24 --
Usterka jaka u mnie była tak jest nadal.
Może opis kiedy się to najczęściej objawia coś Wam podsunie do głowy.
Np. jadąc pod górkę na autostradzie ze stałą prędkością i chcę przyśpieszyć, to wtedy jest większe obciążenie dla silnika i pojawia się błąd. Po chwili odpuszcza i turbo się odpala, ale mam chwilowy wyraźny spadek mocy.
Czyli podsumowując, błąd wywala i jest zauważalny przy większym obciążeniu silnika.