--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chip B20DTH w Insignii B

Modyfikacje mechaniczne i wizualne, detailing i kosmetyka
ODPOWIEDZ
norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: norbi333 » 10 cze 2022, o 09:23

Ładne kreski :D

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2197
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Mateo » 10 cze 2022, o 09:27

@Kriss tak, tylko tak jak piszę 0-200km/h przy bucie na każdym biegu, inaczej nie ma szans, żeby tę temp. uzyskać. przy szybkiej jeździe to max 400-450st.
Obrazek

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: mazmarcin » 10 cze 2022, o 15:22

Taki wynik na razieObrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6061
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 85 razy
Kontakt:

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: yerry » 10 cze 2022, o 16:07

No no... Świetnie bym rzekł :)
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Radek84 » 30 sie 2022, o 00:59

Mateo pisze:
10 cze 2022, o 09:27
@Kriss tak, tylko tak jak piszę 0-200km/h przy bucie na każdym biegu, inaczej nie ma szans, żeby tę temp. uzyskać. przy szybkiej jeździe to max 400-450st.
U mnie kpl seria przy butowaniu potrafi pokazać egt 600+. Jazda 180km/h egt oscyluje w granicach 430-460

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2197
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Mateo » 30 sie 2022, o 06:16

O to właśnie chodzi, że to nie jest przypadek z "podręcznika" tylko mocne wykorzystanie silnika.
Obrazek

Awatar użytkownika
Citek
Użytkownik
Posty: 248
Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Lublin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Citek » 1 wrz 2022, o 21:36

Jestem po podniesieniu mocy.
Co prawda Insignia A ale silnik ten sam.
Wszystko jest super pięknie oprócz tego, że po 100 kilometrach ciągłej jazdy sprzęgło zaczyna się ślizgać na 4,5,6 biegu.
Jeżdżąc krótkie odcinki typu dojazdy do pracy po 20km- wszystko jest w porządku.

Umówiłem się na wymianę kompletu sprzęgła+dwumasa+ obicie tarczy kevlarem.
Myślicie, że to rozwiąże problem uślizgu sprzęgła po jego rozgrzaniu?
Jakbym nie pojechał do teściów 130km to bym nawet nie wiedział, że coś jest nie tak.
Zdziwko przyszło by zimą gdy jechałbym w góry.

Wracać do seryjnego programu nie chcę. Insignia teraz ma niesamowitego buta, przyspiesza jak głupia a spalanie spadło co już potwierdziło się na stacji paliw. Jeździ się mega przyjemnie.
vkp13.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: alehandro` » 3 paź 2022, o 16:12

Sprzęgło to też może być już kwestia zużycia. Ot kolejny element eksploatacyjny w aucie. Nic się z tym nie zrobi.
Sam moment nie powinien tu robić takiego spustoszenia bo to nie aż takie przyrost na ten osprzęt.
Chyba po prostu przyszedł czas.
Jaki teraz koszt obicia kevlarem?
"...everything is important..."

Obrazek

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: fuli » 30 sty 2023, o 16:00

Ja bym musiał zmierzyć najpierw. Bo jeśli jest jak u mazarcina w serii zamiast 480Nm 430 to bym w to szedł. Jeśli już jest i trzyma serię 480Nm, to bałbym się o skrzynie gdyby miało być 500Nm czy 530Nm czy nawet 550.... No i EGT.. teraz po banie latanie 130-160, przy pedale, gdy dotyka boosta to rośnie do 500C. Przeważnie 400C-500C po autostradzie. Latanie gdy rozpędzam się do więcej niż 160 to zawsze sięga 550C...

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2197
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Mateo » 30 sty 2023, o 20:32

W manualu 500st to wcale nie wyczyn i to nie potrzeba austistrady... nawet przy stockowym oprogramowaniu dla B20DTH...

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Obrazek

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: alehandro` » 1 lut 2023, o 08:03

Potwierdzam.
"...everything is important..."

Obrazek

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2197
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Mateo » 1 lut 2023, o 08:05

I po sprawdzeniu z kilkoma Klubowiczami wyszło, że po programie te wartości wcale w dużym stopniu nie ulegają jakimś większym zmianom.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Obrazek

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: fuli » 14 lut 2023, o 19:31

Hej. Mógłby może ktoś napisać z własnego doświadczenia tak oficjalnie jak Wam wzrosło EGT stock-chip ? Niezależnie od silnika. Co prawda mnie interesuje D20DTR, ale u mnie max to 560C +/- parę C, mod kasuje ten górny limit i leci to np.: w 650C no bo skoro większe dawki paliwa to i większa temperatura...

Pytałem tunera... i odpowiedział, że nie wie ? Jak wzrasta temp EGT... Dziwne skoro pisze program pod konkretny egzemplarz, bo tak odpisali... chyba że nie robili D20DTR... no ale chyba wiedzą czy trzeba skasować jakiś limiter z własnych doświadczeń... Może też być że faktycznie wszystko wychodzi na bieżąco, bo nie jestem przecież specjalistą ;)

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: mazmarcin » 14 lut 2023, o 19:47

Nic się nie zmieniło, jak więcej paliwa to też musi być więcej powietrza przecież.

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: fuli » 14 lut 2023, o 20:46

Czyli ciepłej, bo bogatsza mieszanka ;) to może prędzej osiąga maksymalna temperaturę przy danej prędkości ;) chyba póki nie zrobię to się nie dowiem. W poprzedniej Insignii wzrosła o jakieś 100C. Stock max 670 a po chipsie zdarzyło się 800C tymczasowo.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8971
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: mazmarcin » 14 lut 2023, o 20:55

W A biturbo było dużo cieplej zawsze nawet przy wypalaniu dpfa.

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: alehandro` » 15 lut 2023, o 08:26

Temat sprawdzałem kilkukrotnie na własnym przykładzie przed i po chipie dla B20DTH.
Nie mam mozliwości teraz wgrac zrzutów z opl monitora, ale wzrost temp jeśli występuje to jest na poziomie kilku procent.

Kwestia wpływajacą na wzrost temp nie są same dawki a ciśnienie, które jest blokowane/ograniczane przez to co mamy na wylocie gdzie kumuluje sie temp.
"...everything is important..."

Obrazek

Awatar użytkownika
perzu126
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 21 kwie 2023, o 18:20
Auto: Opel Insignia B St
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kepno

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: perzu126 » 29 kwie 2023, o 13:17

fuli pisze:
14 lut 2023, o 20:46
Czyli ciepłej, bo bogatsza mieszanka ;) to może prędzej osiąga maksymalna temperaturę przy danej prędkości ;) chyba póki nie zrobię to się nie dowiem. W poprzedniej Insignii wzrosła o jakieś 100C. Stock max 670 a po chipsie zdarzyło się 800C tymczasowo.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Ktoś się zastanawiał jak takie temperatury wpływają na żywotność turbo, czy w ogóle całego silnika? Do tego wytniesz EGR i jeszcze temperatura poleci w górę.

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2197
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Mateo » 29 kwie 2023, o 14:53

Wzrost jest marginalny w porównaniu do oryginalnego softu. Jest to sprawdzone na kilka sposobów.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Obrazek

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning i auto detailing”