--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 wrz 2021, o 23:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kraków
2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Witam,
Drgania, wibrowanie całego samochodu podczas wciśnięcia mocniej pedału przyspieszenia. Dzieje się tak na zimnym jak i na ciepłym silniku.
Przy okazji co któreś przyspieszenie włącza się Check engine (miga na żółto i po chwili gaśnie) oraz kontrolka ESP (miga).
Proszę o informację czego się mogę spodziewać w serwisie. Może ktoś z Was miał takie przygody.
2.0T 250KM, automat, 2013r. 110 tys km
Drgania, wibrowanie całego samochodu podczas wciśnięcia mocniej pedału przyspieszenia. Dzieje się tak na zimnym jak i na ciepłym silniku.
Przy okazji co któreś przyspieszenie włącza się Check engine (miga na żółto i po chwili gaśnie) oraz kontrolka ESP (miga).
Proszę o informację czego się mogę spodziewać w serwisie. Może ktoś z Was miał takie przygody.
2.0T 250KM, automat, 2013r. 110 tys km
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8985
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Musisz podpiąć pod komputer lub poszukać @roofa ze szklaną kulą.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 wrz 2021, o 23:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kraków
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Wiem ale nie ma w najbliższym czasie w ASO wolnego terminu a chciałem dowiedzieć się czegokolwiek od użytkowników na forum. Może ktoś miał podobne objawy i podpowie co to może być
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8985
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Bez kodu błędów nikt Ci raczej nie pomoże a na gdybanie szkoda czasu. Przecież to nie musi być aso.
W Krakowie masz przecież prezesa ze sprzętem.
W Krakowie masz przecież prezesa ze sprzętem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 wrz 2021, o 23:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kraków
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Możesz dać namiar na prezesa w Krakowie? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
-
- Użytkownik
- Posty: 202
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Nie mam szklanej kuli,ale mam fusy i czarnego kota...
Skoro sam Ci się uaktywnia ESP to sprawdż ciśnienie w kołach.Jest kilka czujników w tym systemie,ale najważniejsze to czujnik kąta skrętu i czujniki ABS.Kontrolka Check jest efektem zadziałania ESP który wychamowuje silnik.Przyczyn tego co opisujesz może być wiele i jesli ciśnienie kół nie rozwiąże problemu, to odczyt komputera podpowie w którym czujniku czy też której osi oraz w którym kole jest problem
Skoro sam Ci się uaktywnia ESP to sprawdż ciśnienie w kołach.Jest kilka czujników w tym systemie,ale najważniejsze to czujnik kąta skrętu i czujniki ABS.Kontrolka Check jest efektem zadziałania ESP który wychamowuje silnik.Przyczyn tego co opisujesz może być wiele i jesli ciśnienie kół nie rozwiąże problemu, to odczyt komputera podpowie w którym czujniku czy też której osi oraz w którym kole jest problem
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 wrz 2021, o 23:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kraków
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Być może jest to kwestia cewki zapłonowej. Podobno daje takie objawy. Biorę pod uwagę także Haldex. Podjadę na komputer to napiszę jaki błąd.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2021, o 00:31 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8985
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
I poczytaj ponownie regulamin który zaakceptowałeś bo nagrody polecą od moderatorów .
-
- Użytkownik
- Posty: 202
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Cewkę możesz wykluczyć-jeśli cewka zapali Check to już na stałe.
Haldex jest elementem wykonawczym,nie podejmuje on żadnych decyzji-wykonuje polecenia od EPS
Przyczyna może być prozaiczna np brud na czujniku ABS czy jego kole impulsowym czy też ciśnienie w butach,ale może być też coś grubszego jak np.łożysko koła ,czy też wyłechtane przednie zawieszenie...
EPS po zebraniu sygnałów ze wszystkich czujników podejmuje decyzje.Widzi poślizg auta wiec reaguje...
Haldex jest elementem wykonawczym,nie podejmuje on żadnych decyzji-wykonuje polecenia od EPS
Przyczyna może być prozaiczna np brud na czujniku ABS czy jego kole impulsowym czy też ciśnienie w butach,ale może być też coś grubszego jak np.łożysko koła ,czy też wyłechtane przednie zawieszenie...
EPS po zebraniu sygnałów ze wszystkich czujników podejmuje decyzje.Widzi poślizg auta wiec reaguje...
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 wrz 2021, o 23:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kraków
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
To wszystko zaczęło się od wyprzedzania i wykrył "kolizja" i wtedy zapaliły się ESP i Check Engine. Wcześniej to tylko podczas cofania na skręconych kołach pod górę było tak jakby szarpnięcie (ale nie ze skrzyni).
Podczas jazdy zawsze słychać było niewielki szum jakby łożysko lub coś podobnego. Teraz tego szumu nie słychać
Byłem w ASO ale po jeździe testowej stwierdzili, że coś na pewno Isi dolega ale nie wiadomo co....
25 tyś km temu była robiona naprawa (wymiana oleju, przewodów ciśnienia) Haldexu w NSO pod Warszawą.
Ma ktoś z Was jeszcze jakieś pomysły żeby w ASO nie zostawić milionów?
Podczas jazdy zawsze słychać było niewielki szum jakby łożysko lub coś podobnego. Teraz tego szumu nie słychać
Byłem w ASO ale po jeździe testowej stwierdzili, że coś na pewno Isi dolega ale nie wiadomo co....
25 tyś km temu była robiona naprawa (wymiana oleju, przewodów ciśnienia) Haldexu w NSO pod Warszawą.
Ma ktoś z Was jeszcze jakieś pomysły żeby w ASO nie zostawić milionów?
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 wrz 2021, o 23:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kraków
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Od wczoraj stale pali się Check Engine.Kotin44 pisze: ↑17 lis 2021, o 23:50Cewkę możesz wykluczyć-jeśli cewka zapali Check to już na stałe.
Haldex jest elementem wykonawczym,nie podejmuje on żadnych decyzji-wykonuje polecenia od EPS
Przyczyna może być prozaiczna np brud na czujniku ABS czy jego kole impulsowym czy też ciśnienie w butach,ale może być też coś grubszego jak np.łożysko koła ,czy też wyłechtane przednie zawieszenie...
EPS po zebraniu sygnałów ze wszystkich czujników podejmuje decyzje.Widzi poślizg auta wiec reaguje...
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8985
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Byłeś te błędy odczytać? Czy to za trudne? Pisałeś do prezesa?
-
- Użytkownik
- Posty: 202
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Jak Check świeci na stałe to znak że usterka też jest stała...
Odczytaj błedy bo nie drgniesz z miejsca,z napeawą.Możesz to wykonać praktycznie w każdym warsztacie...
Odczytaj błedy bo nie drgniesz z miejsca,z napeawą.Możesz to wykonać praktycznie w każdym warsztacie...
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 wrz 2021, o 23:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kraków
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Pisałem i jest nieobecny. Jestem umówiony do ASO na przyszły poniedziałek to jak będę coś więcej wiedział o usterce to napiszę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 wrz 2021, o 23:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kraków
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Odczytane błędy:
P0299 Niewystarczające doładowanie silnika
P0300 Błąd zapłonu wielokrotny/przypadkowy
P0302 Wypadanie zapłonu cylindra 2
C0040 Czujnik prawego koła przedniego- zakres sygnału poniżej wartości minimalnej U0401
U0401 Odebrano nieważne dane z modułu sterującego
-
- Użytkownik
- Posty: 202
- Rejestracja: 29 sie 2020, o 15:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Krakow
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 16 razy
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Jedż do elektryka...
Błąd C00040 świadczy o zbyt niskim napięciu w tym obwodzie ,lub o jego przerwie...
Może być luźna wtyczka,uwalony kabelek lub sam czujnik,ale to już trzeba pomierzyć...
Błąd C00040 świadczy o zbyt niskim napięciu w tym obwodzie ,lub o jego przerwie...
Może być luźna wtyczka,uwalony kabelek lub sam czujnik,ale to już trzeba pomierzyć...
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 wrz 2021, o 23:02
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kraków
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Powodem usterki była uszkodzona cewka zapłonowa. Po wymianie cewki i wszystkich świec wszystko wróciło do normy. Temat uważam za zamknięty.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 7 kwie 2019, o 16:54
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Cześć,
Miałem podobne problemy, wymieniłem wszystkie cewki na "HELLA" i po prawie roku jazdy dwie z czterech padły a jeszcze jedna jest chyba na wykończeniu.
Zastanawiam się nad jakąś inna firmą - chociaż jak tak będę sprawdzał to się okaże, że lepiej było kupić ori. Niestety ceny w tej chwili są straszne... 1200-1400zł za sztukę
Dziekuję
Jaką cewkę kupiłeś? Firma, nr?
Miałem podobne problemy, wymieniłem wszystkie cewki na "HELLA" i po prawie roku jazdy dwie z czterech padły a jeszcze jedna jest chyba na wykończeniu.
Zastanawiam się nad jakąś inna firmą - chociaż jak tak będę sprawdzał to się okaże, że lepiej było kupić ori. Niestety ceny w tej chwili są straszne... 1200-1400zł za sztukę
Dziekuję
Ostatnio zmieniony 8 sie 2022, o 16:59 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: 2.0 T Szarpanie, wibrowanie podczas przyspieszania
Świece też wymieniłeś? Bo przeciąganie terminów ich wymiany powoduję właśnie uszkadzanie cewek.