--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana półosi

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: mazmarcin » 2 mar 2021, o 10:03

Ja płaciłem 1000 za pobraniem. Miałem szczęście.

bobek358
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 24 lut 2019, o 18:16
Auto: INSIGNIA 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Śmigiel

Re: Wymiana półosi

Post autor: bobek358 » 21 maja 2021, o 09:04

Cześć, pytanie mam w VIN na 8 pozycji literkę M, czyli silnik 120DTH wersja 120 kW.
Szukam wewnętrznych przegubów i z tego co widzę wg: https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/18-1/#7X potrzebuję przegubów u numerze: 374848 OEM: 13296195

Ktoś z Was montował te przeguby:
https://allegro.pl/oferta/przegub-wewne ... 9805258608

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Radek84 » 14 cze 2021, o 13:41

Ja właśnie jestem na wymianie przegubów 400zł przegub + 100zł robocizna. Mechanik przejechał się autem przed wymianą i stwierdził, że to typowy objaw w insigni.

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Radek84 » 15 cze 2021, o 22:19

No i jak narazie chyba mogę ich polecić. Autem już nie trzęsie podczas przyspieszania, a cały zabieg wymiany przegubów i oleju w skrzyni zajął 2 godz.
Sorry za posta pod postem.

jup2tw
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 3 maja 2021, o 16:06
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Oleśnica
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: jup2tw » 25 sie 2021, o 20:35

Jak z trwałością półosi firmy GSP? Jakie przebiegi wytrzymuje ?

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 752
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 26 sie 2021, o 12:31

Po przejechaniu 55 tys. na GSP na razie ok.

Awatar użytkownika
no_bo
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 28 lut 2019, o 21:37
Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Marki

Re: Wymiana półosi

Post autor: no_bo » 28 sie 2021, o 23:05

Radek84 pisze:No i jak narazie chyba mogę ich polecić. Autem już nie trzęsie podczas przyspieszania, a cały zabieg wymiany przegubów i oleju w skrzyni zajął 2 godz.
Sorry za posta pod postem.
Gdzie kolego robiłeś?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Radek84 » 28 sie 2021, o 23:21

Nie jestem pewien czy powinienem pisać w tym miejscu, ale forum jest poto aby wymieniać się doświadczeniami.
http://www.fkr-serwis.pl/

Awatar użytkownika
no_bo
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 28 lut 2019, o 21:37
Auto: Insignia 2.0 BiTurbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Marki

Re: Wymiana półosi

Post autor: no_bo » 28 sie 2021, o 23:33

Za daleko niestety :) szukam pod Warszawą. Koła idealne, felgi nowe, opony nowe, komplet hamulców nowy. Jak wolno jadę lekko buja autem góra dół, a w okolicy 120 drży całe auto delikatnie. Większość warsztatów mówi że nic nie ma, a problem pojawia się cyklicznie co jakiś czas raz mocniej raz słabiej. Półosie obie robiłem dwa razy pod Warszawą i bez zmian. Plan mam na wstawienie do Sulejówka żeby sprawdzili to co robił inny warsztat dwa razy, zastanawiam się też na łożyskiem podpory - podobne o objawy podobno są w Vectrach.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Radek84 » 30 sie 2021, o 12:57

U mnie rzucało autem podczas przyspieszania i były to raczej drgania na boki

jup2tw
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 3 maja 2021, o 16:06
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Oleśnica
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: jup2tw » 2 wrz 2021, o 19:50

Dzisiaj wymieniłem lewy przegub wewnętrzny drgania mniejsze ale dalej są, w najbliższym czasie wezmę się za wymianę prawego. Teraz trochę informacji które mogą się komuś przydać. W aucie skrzynia manualna F40 więc obie półosie takie same 13219092.
Oryginalny przegub wewnętrzny GKN 13296195 dostępny w ASO (czas oczekiwania około 10dni)za jedyne 2342zł!
Zamiennik lobro 3067820 cena od 340-500zł.
U siebie założyłem przegub firmy GSP 621030 cena 115zł. Ze względu na to że nie ma w internecie potwierdzenia że przegub ten pasuje do insigni to chciałbym potwierdzić że przegub pasuje, na razie zrobione kilkadziesiąt kilometrów bez żadnych niepokojących objawów. Podsumowując można wymienić oba przeguby za cenę około 230zł :)

pjotr
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 2 kwie 2016, o 22:56
Auto: Sport Tourer
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Katowice

Re: Wymiana półosi

Post autor: pjotr » 4 wrz 2021, o 00:34

Po przejechaniu 41 tys. na GSP na razie jest OK.

jup2tw
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 3 maja 2021, o 16:06
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Oleśnica
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: jup2tw » 12 wrz 2021, o 19:12

Wymieniony drugi przegub oraz łożysko podpory i drgania zniknęły. Łożysko założone firmy FŁT 6008 2rs cena 20zł. Z tego co udało mi się dowiedzieć to GKN w Polsce używa na pierwszy montaż łożysk min. tej polskiej firmy więc nie widzę sensu przepłacać za orginał

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Szulcu » 12 wrz 2021, o 19:43

Jakie miałeś dokładnie objawy?

jup2tw
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 3 maja 2021, o 16:06
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Oleśnica
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: jup2tw » 14 wrz 2021, o 04:35

Drgania na karoserii przy przyspieszaniu najbardziej odczuwalne na 3-4biegu na fotelu aż tak tego nie czuć ale jak kolanem opierała o tunel to było czuć drgania. Dodatkowo przy ruszaniu/puszczanie sprzęgła słyszałem metaliczne stuknięcie. Na dzień dzisiejszy cisza i spokój. Wymiana na spokojnie jakieś 4 godzinki z kawką.

traku86
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 21 paź 2020, o 17:02
Auto: Opel insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2012
Miasto: Piotrkow Tryb

Re: Wymiana półosi

Post autor: traku86 » 7 mar 2022, o 15:50

Witam czy po wyjęciu lewego przegubu wyleci olej skrzynia automat

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Rooff_ » 7 mar 2022, o 15:57

Troszkę może wylecieć. Aczkolwiek im wyżej podniesiesz auto na lewarku, tym mniej ;)
Ja wymieniałem uszczelniacz i nawet chyba nie dolewałem, bo wyleciało może z 10 ml.

Ireneusz 890
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 10 lis 2021, o 14:44
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Małogoszcz

Re: Wymiana półosi

Post autor: Ireneusz 890 » 9 mar 2022, o 10:11

Witam panowie. Podepnę się pod temat. Mam 1.8 benzyna polift wersja opc line. Szukam półosi i wychodzi na to że ani lobro ani spidan nie robi do tego auta. Do innych wersji silnikowych są. Ale chyba można wymienić same przeguby wewnętrzne bo chyba one dostają luzu. I np lobro i spidan już mają do tego auta. Albo może wie ktoś jakie są długości półosi w tym aucie i ilości uzębień 🤔

m.bielawski
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 10 lip 2019, o 13:17
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ścinawa

Re: Wymiana półosi

Post autor: m.bielawski » 19 mar 2022, o 22:02

Witam. Mam pytanko co do podkładek nr 11547142. Podkładka ma iść na półoś od strony przegubu i pod nakrętkę? Mają być 2 sztuki na oś? Bo obecnie na pewno ich nie mam i z wymianą półosi zamierzam je założyć bo za coś w końcu odpowiadają jak je zakładali.

ppk
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 15 cze 2020, o 08:12
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Wymiana półosi

Post autor: ppk » 30 maja 2022, o 11:39

Dzień dobry. Mam problem w swojej Insignii ST (polift, skrzynia F40). Samochód ściąga na prawo w momencie gdy silnik ciągnie, na luzie jedzie prosto. Wymieniłem tuleje po obu stronach i nadal to samo. Padło więc na półoś prawą, jakiś czas szukam używek, ale ich stan jest...no różny, od kiepskich po niezbyt dobre. W ASO przed chwilą mi gość powiedział 4800zł (przegub + wałek)....
Znalazłem takie coś https://allegro.pl/oferta/polos-opel-in ... gvEALw_wcB

Jednak o tej firmie czytałem sporo niezbyt dobrych opinii, czy ktoś miał styczność z jej produktami ?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”