--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
System monitorowania strefy bocznej
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 6 mar 2019, o 22:05
- Auto: Opel Insignia CT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Szczecin
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: System monitorowania strefy bocznej
Po przełożeniu z innego auta musisz go zaprogramować. Jedynie przy odpalaniu auta diody w lusterkach na chwilę się zapalą dając znak, że moduły są sprawne. Natomiast jeśli chcesz sprawdzić czy wykrywają przeszkody to bez programowania się nie obejdzie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 20 kwie 2019, o 18:01
- Auto: Insignia 2.0 tdci
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Tomaszów
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: System monitorowania strefy bocznej
Niestety i u mnie dostała się wilgoć do tego modułu, nie wygląda tragicznie. Ale chciałem to trochę oczyścić i odpadł taki jeden mały element najblizej skorodowanego styku. Zaznaczyłem na czerwono miejsce brakującego elementu. Nie znam się na elektronice. Jest szansa na uratowanie?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
Myślę, że jest szansa. Gdzieś na poprzednich stronach tego wątku koledzy wrzucali zdjęcia zeżartych płytek.
Tutaj trzebaby zacząć od wyczyszczenia IPA tego miejsca - albo patyczkami do uszu, albo z pomocą szczoteczki do zębów (oba nieużywane polecam ). Dopiero po tym czyszczeniu będzie widać ścieżki czy nie są przepalone.
I dobrze by było te okolice w kółku potraktować hot air-em, wylutowując te dwa/trzy elementy, wymienić cynę i podlutować ponownie.
Tutaj trzebaby zacząć od wyczyszczenia IPA tego miejsca - albo patyczkami do uszu, albo z pomocą szczoteczki do zębów (oba nieużywane polecam ). Dopiero po tym czyszczeniu będzie widać ścieżki czy nie są przepalone.
I dobrze by było te okolice w kółku potraktować hot air-em, wylutowując te dwa/trzy elementy, wymienić cynę i podlutować ponownie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 sie 2020, o 20:48
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: ----
- Postawił piwo: 1 raz
Re: System monitorowania strefy bocznej
Bardzo proszę o udostępnienie projektulukdwo pisze: ↑7 sie 2019, o 19:18Panowie i mnie również dotknął ten problem. Zakupiłem używany lewy czujnik za 350 zł rozebrałem wyczyściłem i zamontowałem. Programowanie 200 zł. Dodatkowo wyczyściłem prawy czujnik.
Dla pewności, że problem nie powróci wydrukowałem na drukarce 3D dwie osłony spasowane na oryginalne śruby + klej na ciepło i efekt możecie zobaczyć na zdjęciach.
Dla zainteresowanych prześlę projekt FreeCad-a.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 11 kwie 2021, o 18:23
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Łódź
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: System monitorowania strefy bocznej
Witam kolegów,lukdwo pisze: ↑7 sie 2019, o 19:18Panowie i mnie również dotknął ten problem. Zakupiłem używany lewy czujnik za 350 zł rozebrałem wyczyściłem i zamontowałem. Programowanie 200 zł. Dodatkowo wyczyściłem prawy czujnik.
Dla pewności, że problem nie powróci wydrukowałem na drukarce 3D dwie osłony spasowane na oryginalne śruby + klej na ciepło i efekt możecie zobaczyć na zdjęciach.
Dla zainteresowanych prześlę projekt FreeCad-a.
czy jest możliwość udostępnienia pliku na forum ogólnie do pobrania ewentualnie czy mogę prosić na maila cezaryra@interia.pl. Niestety jestem nowym forumowiczem - od niedawna posiadaczem Insigni i nie mam uprawnień do pisania na PW, a sprawa ważna, żeby moduły osłonić.
Dziękuję i pozdrawiam Czarek / Cezariusz11.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 7 mar 2021, o 10:34
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Maków Podhalański
Re: System monitorowania strefy bocznej
A czy jest szansa na chwilowe "zaślepienie " tego modulu w jakis inny sposob? Np przy uzyciu wtyku z tego uszkodzonego? Pytam bo podejrzewam ze wlasnie ten modul moze byc przyczyna mojego problemu ( komunikaty dotyczace kamery przedniej, uklad czujnikow parkowania, uklad kontroli strefy bocznej, poduszka powietrzna, do tego samochod nie odpala) . Wszystkie komunikaty wyskoczyly jednoczesniePietrek pisze: ↑23 gru 2019, o 01:57U mnie lewy wyglądał tragicznie. Pierwszy pin zielony a w środku to co zobaczyłem to trochę przerosło moją wyobraźnię
Na chwilę obecną czekam aż przyjdzie na początku stycznia lewy moduł. Chwilowo jako "zaślepkę" do kostki użyłem prawego, który kupiłem bardzo tanio w Niemczech (2 sztuki na zapas). Musiałem to zrobić gdyż auto mi świrowało. Pod wpływem wilgoci było ok lecz gdy wyschło wszystko padało.
Szerzej problem opisywałem tu:
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 6&start=60
Zrobiłem to w sobotę i na razie nie jeździłem w deszczu. Z drugiej strony zastanawiam się czy ten moduł był w stanie powodować aż takie problemy. Mechanik u którego próbowałem bezskutecznie usunąć ten problem twierdził, że nie ma już pomysłu na to co tam może być ale te moduły wykluczał pomimo mojej prośby o sprawdzenie (jedyny system, który w aucie nie działał, wcale). Dlatego wziąłem się za to sam. Nie rozumiem tylko dlaczego w deszczu wszystko funkcjonowało (z wyjątkiem układu kontroli strefy bocznej). Na forum widzę, że z reguły padał wszystkim sam układ kontroli.DSC_1172_compress17.jpgDSC_1178_compress48.jpg
Wysłane z mojego J9110 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 12 maja 2021, o 13:20 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 6 mar 2019, o 22:05
- Auto: Opel Insignia CT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Szczecin
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: System monitorowania strefy bocznej
Możesz po prostu odłączyć moduł i zaizolować kostkę, tak by wilgoć się do niej dostała. Zawarcie powodujące problem jest w samym module więc po odłączeniu problem powinien zniknąć.
Wysłane z mojego J9110 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego J9110 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 wrz 2020, o 16:18
- Auto: Insignia Spo.Tourer
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 wrz 2020, o 16:18
- Auto: Insignia Spo.Tourer
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: System monitorowania strefy bocznej
Witam serdecznie poszukuję moduł strefy bocznej prawy, ktoś pomoże ???
Dodano po 4 minutach 17 sekundach:
Dodano po 4 minutach 17 sekundach:
Cezariusz11 pisze: ↑22 kwie 2021, o 14:13Witam serdecznie jestem zainteresowana tym projektem mogę coś więcej się dowiedziećlukdwo pisze: ↑7 sie 2019, o 19:18Panowie i mnie również dotknął ten problem. Zakupiłem używany lewy czujnik za 350 zł rozebrałem wyczyściłem i zamontowałem. Programowanie 200 zł. Dodatkowo wyczyściłem prawy czujnik.
Dla pewności, że problem nie powróci wydrukowałem na drukarce 3D dwie osłony spasowane na oryginalne śruby + klej na ciepło i efekt możecie zobaczyć na zdjęciach.
Dla zainteresowanych prześlę projekt FreeCad-a.
Witam kolegów,
czy jest możliwość udostępnienia pliku na forum ogólnie do pobrania ewentualnie czy mogę prosić na maila cezaryra@interia.pl. Niestety jestem nowym forumowiczem - od niedawna posiadaczem Insigni i nie mam uprawnień do pisania na PW, a sprawa ważna, żeby moduły osłonić.
Dziękuję i pozdrawiam Czarek / Cezariusz11.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Podbeskidzie
Re: System monitorowania strefy bocznej
Podsumowując temat... "moduły kontroli strefy bocznej":-)
Na dzień dzisiejszy nowy moduł do Insigni poliftowej można dostać za jedyne 1900zł:-)
Do tego dochodzi programowanie sps w ASO lub u nieautoryzowango magika za ok 50-70 euro.
Jeśli chodzi o używane moduły z samochodów grupy GM na rynku wtórnym posucha wyjątkowa. Jak się zdarzają to ceny też zwariowane.
Z ciekawostek...
Moduły produkuje firma Hella i są montowane w różnych markach.
I tak na chwilę obecną na aukcji można dostać taki moduł np z Mazdy 6 za 49zl...
Identyczny moduł tylko inne gniazdo(myślę że można przełożyć gniazdo z modułu GM)
Pojawia się następny problem... Gdy moduł przed demontażem z auta dawcy czy to GM czy Mazdy nie był "wyzerowany" jest problem z zaprogramowaniem w aucie biorcy:-) Tak przynajmniej twierdzą w 3 ASO w mojej okolicy i 3 innych warsztatach...
Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli jest inaczej. Bo przymierzam się do próby przełożenia modułu choćby z wspomnianej Mazdy.
Jeśli chodzi o znieczulenie tego systemu w aucie aby przy każdym odpaleniu nie było ostrzeżenia... Dwóch magików stwierdziło że jest to jak najbardziej wykonalne. Aczkolwiek uważam że nie jest to godne rozwiązanie problemu bo o ile ostrzeżenie o martwej strefie w lusterku to średnio potrzebny gadżet to ostrzeżenie przed nadjeżdżającym pojazdem z boku przy cofaniu to rozwiązanie znakomite. Pozdrawiam
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Na dzień dzisiejszy nowy moduł do Insigni poliftowej można dostać za jedyne 1900zł:-)
Do tego dochodzi programowanie sps w ASO lub u nieautoryzowango magika za ok 50-70 euro.
Jeśli chodzi o używane moduły z samochodów grupy GM na rynku wtórnym posucha wyjątkowa. Jak się zdarzają to ceny też zwariowane.
Z ciekawostek...
Moduły produkuje firma Hella i są montowane w różnych markach.
I tak na chwilę obecną na aukcji można dostać taki moduł np z Mazdy 6 za 49zl...
Identyczny moduł tylko inne gniazdo(myślę że można przełożyć gniazdo z modułu GM)
Pojawia się następny problem... Gdy moduł przed demontażem z auta dawcy czy to GM czy Mazdy nie był "wyzerowany" jest problem z zaprogramowaniem w aucie biorcy:-) Tak przynajmniej twierdzą w 3 ASO w mojej okolicy i 3 innych warsztatach...
Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli jest inaczej. Bo przymierzam się do próby przełożenia modułu choćby z wspomnianej Mazdy.
Jeśli chodzi o znieczulenie tego systemu w aucie aby przy każdym odpaleniu nie było ostrzeżenia... Dwóch magików stwierdziło że jest to jak najbardziej wykonalne. Aczkolwiek uważam że nie jest to godne rozwiązanie problemu bo o ile ostrzeżenie o martwej strefie w lusterku to średnio potrzebny gadżet to ostrzeżenie przed nadjeżdżającym pojazdem z boku przy cofaniu to rozwiązanie znakomite. Pozdrawiam
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
Nic nie musi być "wyzerowane" normalnie programujesz używany moduł poprzez SPS.
Nie mam już insigni i dostępu do modułów, ale podejrzewam że VIN siedzi w eepromie, wtedy wystarczyłoby go przelutować z padnietego swojego modułu do kupionej używki.
Wysłane z Galaxy S20
Nie mam już insigni i dostępu do modułów, ale podejrzewam że VIN siedzi w eepromie, wtedy wystarczyłoby go przelutować z padnietego swojego modułu do kupionej używki.
Wysłane z Galaxy S20
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Podbeskidzie
Re: System monitorowania strefy bocznej
Czyli jak to zwykle bywa w ASO nie wiedzą co mówią...mnieteczek pisze:edit
Nie zmienia to faktu że ta usługa SPS to jakieś nieporozumienie... Nawet jak kupisz nowy moduł w serwisie też musisz zapłacić za programowanie...
Myślisz że będzie opcja wykorzystać taki moduł z np. mazdy?
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 10 cze 2021, o 21:33 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8946
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
Nikt na razie tak nie kombinował , możesz być pierwszy. A czy się uda zobaczysz dopiero po przelutowaniu i programowaniu pewnie.
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
@mfaja84 nie mam pojęcia czy te z mazdy ruszą, fakt obudowa ta sama ,ale inna ilość pinów no i czy bebechy te same? Myślę że przy cenie modułu z mazdy warto kupić i sprawdzić. Jeżeli gniazdo faktycznie by dało radę przełożyć ,zlokalizować i przelutować eeprom to miałbyś moduł za parę groszy i programowanie sps by też wtedy odpadło.
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Podbeskidzie
Re: System monitorowania strefy bocznej
Podejmę w najbliższym czasie taką próbę i dam znać jakie rezultaty...
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 503
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
czekamy zatem na info i trzymamy kciuki
z własnego doświadczenia, abstrahując od kompatybilności gniazda/modułu wiem,
że wtyk będzie ciężkim orzechem do zgryzienia.
u mnie był po prostu skorodowany, nie nadający się do reanimacji ...
z własnego doświadczenia, abstrahując od kompatybilności gniazda/modułu wiem,
że wtyk będzie ciężkim orzechem do zgryzienia.
u mnie był po prostu skorodowany, nie nadający się do reanimacji ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Podbeskidzie
Re: System monitorowania strefy bocznej
Moduł otwarty i miła niespodzianka... Jedyne miejsce gdzie przedostaje się wilgoć to okolice gniazda, to nie podlega dyskusji. U mnie to był ostatni dzwonek żeby to rozebrać. Jedyna szkoda to brak przejścia na jednym pinie(zaznaczone na zdjęciu). Wygląda mi to na zasilanie modułu.
Płytka i obudowa oczyszczone z białego nalotu. Pin i ścieżka dostały trochę spoiwa:-).
Gniazdo i obudowa uszczelnione na silikonie. Założony do auta i puki co działa.
Otwarcie modułu jest dość problematyczne. Jeszcze bardzie problematyczne jest rozłączenie płytki i pinów gniazda szczególnie gdy pojawia się rdza.
Wiec posiadacze kombi... Jedyne rozwiązanie które przychodzi mi do głowy to profilaktyczne wyjęcie modułu i uszczelnienie gniazda silikonem po uprzednim zweryfikowaniu jakie szkody wilgoć zrobiła do tej pory.
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Płytka i obudowa oczyszczone z białego nalotu. Pin i ścieżka dostały trochę spoiwa:-).
Gniazdo i obudowa uszczelnione na silikonie. Założony do auta i puki co działa.
Otwarcie modułu jest dość problematyczne. Jeszcze bardzie problematyczne jest rozłączenie płytki i pinów gniazda szczególnie gdy pojawia się rdza.
Wiec posiadacze kombi... Jedyne rozwiązanie które przychodzi mi do głowy to profilaktyczne wyjęcie modułu i uszczelnienie gniazda silikonem po uprzednim zweryfikowaniu jakie szkody wilgoć zrobiła do tej pory.
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
Masz może dokładniejsze zdjęcia płytki, chodzi o oznaczenia scalaka którego zaznaczyłem. Jest to najprawdopodobniej właśnie eeprom?
Wysłane z Galaxy S20
Wysłane z Galaxy S20
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 4 maja 2019, o 16:38
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Podbeskidzie
Re: System monitorowania strefy bocznej
Proszę Cię bardzo...
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Dodano po 2 minutach 39 sekundach:
Ale wydaje mi się że będzie to zaszyte w tym największym elemencie, najtrudniejszym do wylutowania... Ale oceń sam. Mam jeszcze kilka innych zbliżeń jak co...
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka
Dodano po 2 minutach 39 sekundach:
Ale wydaje mi się że będzie to zaszyte w tym największym elemencie, najtrudniejszym do wylutowania... Ale oceń sam. Mam jeszcze kilka innych zbliżeń jak co...
Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka