--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana rozrządu B20DTH
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 23:31
- Auto: opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Ciechocinek
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Już odpowiadam .wczoraj dzwoziłem do opla Insignia .
Nie żadne 3000 tylko 1500 z pompą wody . Bez pompy 1100 zł.
Dodano po 3 minutach 23 sekundach:
Wymiana rozrządu Zafira C, Insignia A, silnik Diesla 2.0 CDTi
Cena promocyjna bez pompy wody 1049 zł
Cena wymiany rozrządu Zafira C z pompą wody od 1399 zł
Cena wymiany rozrządu Insignia A z pompą wody od 1499 zł
UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU
Silnik 1.7 DTI Diesel
Wymiana rozrządu w Astra II, silnik Diesla 1.7 DTI 75KM, 80 KM
Cena promocyjna od 1049 zł
UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU
Silnik benzynowy 1.8
Wymiana rozrządu Vectra C, Astra II, silniki benzynowe 1.4, 1.6, 1.8
Cena promocyjna 1.4, 1.6 od 999 zł
Cena promocyjna 1.8 od 1049 zł
UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU
Silnik Diesla 1.9 CDTI
Wymiana rozrządu Astra III, Vectra C, Zafira B, silnik Diesla 1.9 CDTI
Cena promocyjna bez pompy wody od 999 zł
Cena promocyjna z pompą wody od 1449 zł
UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU
Silnik benzynowy 1.8
Wymiana rozrządu Zafira B, silnik benzynowy 1.8
Cena promocyjna bez pompy wody od 1049 zł
UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU
Nie żadne 3000 tylko 1500 z pompą wody . Bez pompy 1100 zł.
Dodano po 3 minutach 23 sekundach:
Wymiana rozrządu Zafira C, Insignia A, silnik Diesla 2.0 CDTi
Cena promocyjna bez pompy wody 1049 zł
Cena wymiany rozrządu Zafira C z pompą wody od 1399 zł
Cena wymiany rozrządu Insignia A z pompą wody od 1499 zł
UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU
Silnik 1.7 DTI Diesel
Wymiana rozrządu w Astra II, silnik Diesla 1.7 DTI 75KM, 80 KM
Cena promocyjna od 1049 zł
UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU
Silnik benzynowy 1.8
Wymiana rozrządu Vectra C, Astra II, silniki benzynowe 1.4, 1.6, 1.8
Cena promocyjna 1.4, 1.6 od 999 zł
Cena promocyjna 1.8 od 1049 zł
UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU
Silnik Diesla 1.9 CDTI
Wymiana rozrządu Astra III, Vectra C, Zafira B, silnik Diesla 1.9 CDTI
Cena promocyjna bez pompy wody od 999 zł
Cena promocyjna z pompą wody od 1449 zł
UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU
Silnik benzynowy 1.8
Wymiana rozrządu Zafira B, silnik benzynowy 1.8
Cena promocyjna bez pompy wody od 1049 zł
UMÓW SIĘ NA WYMIANĘ ROZRZĄDU
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
To wszystko prawda ale zadzwoń jeszcze raz i zapytaj o silnik B20 a nie o A20..- bo o takim tu piszemy.kamaciech@gmail.com pisze: ↑7 kwie 2021, o 23:41Już odpowiadam .wczoraj dzwoziłem do opla Insignia .
Nie żadne 3000 tylko 1500 z pompą wody . Bez pompy 1100 zł.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 wrz 2020, o 10:10
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Olsztyn
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Witam Panowie, jako świeży właściciel opla , chciałbym zapytać się o wymianę rozrządu w silniku b20dth.
Z historii serwisowej rozrząd wymieniany był przy przebiegu 154 497 km aktualnie 231 552 km czy warto już zacząć myśleć o wymianie po przejechaniu tych 76 tyś czy tak jak mówi ASO wymiana po 120tyś plus omawiany na forum (łańcuch rozrządu z napinaczem od początku historii serwisowej nie ma o nim żadnej wzmanki) Aktualnie brak żadnych niepokojących objawów.
Dziękuję za pomoc
Z historii serwisowej rozrząd wymieniany był przy przebiegu 154 497 km aktualnie 231 552 km czy warto już zacząć myśleć o wymianie po przejechaniu tych 76 tyś czy tak jak mówi ASO wymiana po 120tyś plus omawiany na forum (łańcuch rozrządu z napinaczem od początku historii serwisowej nie ma o nim żadnej wzmanki) Aktualnie brak żadnych niepokojących objawów.
Dziękuję za pomoc
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Wymiana rozrządu B20DTH
120tys to pobożne życzenia… co do łańcucha: jeśli on ma tyle przebiegu co samochod to jestem w szoku że jeszcze jest
Ostatnio zmieniony 16 maja 2021, o 18:26 przez Szulcu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 wrz 2020, o 10:10
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Olsztyn
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Z tego co czytam na forum również jestem zdziwiony, jednak w historii auta nie mogę nic znaleźć na ten temat. Wkleję tutaj co było wymieniane:
Inspektion nach 30.000, 90.000, 150.000, ... km
Bremsflüssigkeitswechsel
Wischerblatt Windschutzscheibe ersetzen
Wischerblatt Heckscheibe ersetzen
Zahnriemen ersetzen
Zahnriemen-Umlenkrolle ersetzen [N]
Spannvorrichtung Zahnriemen ersetzen [N]
Keilrippenriemen ersetzen
Beleuchtung Handschuhfach ersetzen
Klimaanlagencheck durchgeführt
Czyli po przetłumaczeniu
Przegląd po 30 000, 90 000, 150 000, ... km
Wymiana płynu hamulcowego
Wymień pióro wycieraczki szyby przedniej
Wymień pióro wycieraczki tylnej szyby
Wymienić pasek zębaty
Wymienić zębate koło pasowe [N]
Wymienić pasek zębaty urządzenia napinającego [N]
Wymień pasek wielorowkowy
Wymień oświetlenie schowka na rękawiczki
Przeprowadzono kontrolę klimatyzacji
Wiec chciałbym zrobić już wszystko prefekt , bo jak wiadomo lepiej zapobiegać niż później naprawiać.
Inspektion nach 30.000, 90.000, 150.000, ... km
Bremsflüssigkeitswechsel
Wischerblatt Windschutzscheibe ersetzen
Wischerblatt Heckscheibe ersetzen
Zahnriemen ersetzen
Zahnriemen-Umlenkrolle ersetzen [N]
Spannvorrichtung Zahnriemen ersetzen [N]
Keilrippenriemen ersetzen
Beleuchtung Handschuhfach ersetzen
Klimaanlagencheck durchgeführt
Czyli po przetłumaczeniu
Przegląd po 30 000, 90 000, 150 000, ... km
Wymiana płynu hamulcowego
Wymień pióro wycieraczki szyby przedniej
Wymień pióro wycieraczki tylnej szyby
Wymienić pasek zębaty
Wymienić zębate koło pasowe [N]
Wymienić pasek zębaty urządzenia napinającego [N]
Wymień pasek wielorowkowy
Wymień oświetlenie schowka na rękawiczki
Przeprowadzono kontrolę klimatyzacji
Wiec chciałbym zrobić już wszystko prefekt , bo jak wiadomo lepiej zapobiegać niż później naprawiać.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Hej,
na wstepie dziękuje każdemu kto wypowiedział sie w tym temacie. Po lekturze, wszystkich komentarzach, informacjach czy zdjęciach można wyrobić sobie zdanie.
Jak dla mnie finalizując dla silnika B20DTH w Insigni B po 2017r.:
1. Rozrzad jest do wymiany po pierwszych 100-120k - interwał serwisowy producenta ja w przypadku też np. VAGa (210k) jest przekalkulowany. Koszt części to ok 1100zł.
2. Rolka rozrządu w Insigni B jest już poprawiona (w A jest plastikowa i sie wyciera).
3. Rozrzad jest do wymiany razem z łańcuchem wałków - pada w róznym przebiegu, ale pada/rozciąga się i już. Nie jest oczujnikowany, a jedynym objawem jest jego słyszalna praca na zimnym silniku. Można oczywiście nie dostac tego objawu tylko doświadczyć zerwania tego łańcucha, który razem z rolkami kosztuje nieco ponad 300zł.
4. Na takim zestawie mozna oczekiwać przejechania kolejnych 80-100k.
5. Pompa wody nie musi zostac wymieniona z kpl rozrządu i łańcuchem. Chodzi na pasku osprzętu, który jak i ona jest do obserwacji i wymiany w ramach np. kolejnych przegladów olejowych. W najgorszym przypadku jej zatarcia nie dojdzie do zatrzymania/zerwania rozrządu.
Jesli pomylilem się zwłaszcza w pkcie 3 to będę zobowiązany za poprawienie mnie.
Czas znaleźć warsztat w Łodzi, który to ogarnie jak należy.
na wstepie dziękuje każdemu kto wypowiedział sie w tym temacie. Po lekturze, wszystkich komentarzach, informacjach czy zdjęciach można wyrobić sobie zdanie.
Jak dla mnie finalizując dla silnika B20DTH w Insigni B po 2017r.:
1. Rozrzad jest do wymiany po pierwszych 100-120k - interwał serwisowy producenta ja w przypadku też np. VAGa (210k) jest przekalkulowany. Koszt części to ok 1100zł.
2. Rolka rozrządu w Insigni B jest już poprawiona (w A jest plastikowa i sie wyciera).
3. Rozrzad jest do wymiany razem z łańcuchem wałków - pada w róznym przebiegu, ale pada/rozciąga się i już. Nie jest oczujnikowany, a jedynym objawem jest jego słyszalna praca na zimnym silniku. Można oczywiście nie dostac tego objawu tylko doświadczyć zerwania tego łańcucha, który razem z rolkami kosztuje nieco ponad 300zł.
4. Na takim zestawie mozna oczekiwać przejechania kolejnych 80-100k.
5. Pompa wody nie musi zostac wymieniona z kpl rozrządu i łańcuchem. Chodzi na pasku osprzętu, który jak i ona jest do obserwacji i wymiany w ramach np. kolejnych przegladów olejowych. W najgorszym przypadku jej zatarcia nie dojdzie do zatrzymania/zerwania rozrządu.
Jesli pomylilem się zwłaszcza w pkcie 3 to będę zobowiązany za poprawienie mnie.
Czas znaleźć warsztat w Łodzi, który to ogarnie jak należy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 gru 2020, o 17:43
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Gdańsk
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Witam ,
Zakupiłem auto z taką oto fv za przeprowadzone przez serwis czynności . Nie do końca ogarniam co było robione w aucie . Pan z serwisu nie bardzo miał czas by to objaśnić . Proszę zatem o pomoc
Zakupiłem auto z taką oto fv za przeprowadzone przez serwis czynności . Nie do końca ogarniam co było robione w aucie . Pan z serwisu nie bardzo miał czas by to objaśnić . Proszę zatem o pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Odnosnie B20DTH po rozmowie z mechanikiem zasugerował dla tego silnika opuszczenie miski i wymianę uszczelki smoka.
Zasugerowałem, że silnik jest po zmianach i ten problem mial dzieki temu zniknąć.
Powiedzial, że nie do końca tak jest i zaleca wyminaę tej uszczelki jako, że jej koszt to kilkadzisiąt złotych, a sama operacja przy wymianie oleju będzie w czas.
Jak widać silniki B20DTH pomimo liftu nadal wymagaja uwagi w tym temacie. Jesli ktoś ma doświadczenie w temacie smoka dla tego silnika niech da znać.
Zasugerowałem, że silnik jest po zmianach i ten problem mial dzieki temu zniknąć.
Powiedzial, że nie do końca tak jest i zaleca wyminaę tej uszczelki jako, że jej koszt to kilkadzisiąt złotych, a sama operacja przy wymianie oleju będzie w czas.
Jak widać silniki B20DTH pomimo liftu nadal wymagaja uwagi w tym temacie. Jesli ktoś ma doświadczenie w temacie smoka dla tego silnika niech da znać.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Na takiego co ma dłuższe terminy
Bo taki co nie ma co robić to zaraz pół auta wymieni
Bo taki co nie ma co robić to zaraz pół auta wymieni
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Uciekaj od niego.alehandro` pisze:Odnosnie B20DTH po rozmowie z mechanikiem zasugerował dla tego silnika opuszczenie miski i wymianę uszczelki smoka.
Zasugerowałem, że silnik jest po zmianach i ten problem mial dzieki temu zniknąć.
Powiedzial, że nie do końca tak jest i zaleca wyminaę tej uszczelki jako, że jej koszt to kilkadzisiąt złotych, a sama operacja przy wymianie oleju będzie w czas.
Jak widać silniki B20DTH pomimo liftu nadal wymagaja uwagi w tym temacie. Jesli ktoś ma doświadczenie w temacie smoka dla tego silnika niech da znać.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Daj coś ciut więcej. Ciężko się licytować z gościem, który twierdzi, że to robił 2 msce wcześniej.krupniok pisze: ↑10 cze 2021, o 20:54Uciekaj od niego.alehandro` pisze:Odnosnie B20DTH po rozmowie z mechanikiem zasugerował dla tego silnika opuszczenie miski i wymianę uszczelki smoka.
Zasugerowałem, że silnik jest po zmianach i ten problem mial dzieki temu zniknąć.
Powiedzial, że nie do końca tak jest i zaleca wyminaę tej uszczelki jako, że jej koszt to kilkadzisiąt złotych, a sama operacja przy wymianie oleju będzie w czas.
Jak widać silniki B20DTH pomimo liftu nadal wymagaja uwagi w tym temacie. Jesli ktoś ma doświadczenie w temacie smoka dla tego silnika niech da znać.
Twierdzi, że tak - temat zostal zmodernizowany, ale nie wyeliminowany jest problem.
Jak zawsze merytoryczny komentarz będzie zbawienny.
Oczywiście konstrukcyjnie to 2 inne miski co mozna sobie na zdjęciach choćby z allegro ogarnąć.
Pytanie jak teraz wygląda połaczenie miski z pompą i daczego jest lepsze.
Inny tor mozna spotkać na:
https://www.niedzielskiauto.com/Uszczel ... a-LFS.html
A wątek na forum Zafiry też nie wyjasnia w pełni tematu.
https://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php ... 2&start=15
-
- Użytkownik
- Posty: 358
- Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Piotrków Trybunalski
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 14 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Ja na tą chwilę mam 193k i uszczelka nie ruszana. Nie zauważyłem też żeby kontrolka ciśnienia oleju potrzebowała więcej czasu na to żeby zgasnąć po uruchomieniu silnika.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Boshe, no uciekajcie od takich mechaników. Po co poprawiać fabrykę , która już coś poprawiła? Mechanik twierdzi że zrobi coś lepiej niż fabryka?alehandro` pisze: ↑10 cze 2021, o 21:22
Daj coś ciut więcej. Ciężko się licytować z gościem, który twierdzi, że to robił 2 msce wcześniej.
Twierdzi, że tak - temat zostal zmodernizowany, ale nie wyeliminowany jest problem.
To że robił to 2 miesiące wcześniej to by trzeba było właściciela tamtego pojazdu odnaleźć, bo już może nie ma tego pojazdu.
Jak mechanik twierdzi, że problem nie został wyeliminowany to skąd ma takie dane? On samozwańczo przeprowadza doświadczenia na autach nie własnych , czy może opel go wyznaczył do kampanii serwisowych swoich "źle zrobionych" silników. Zbawca on, misjonarz, czy co?
Litości, uciekaj od takich ludzi. Nie słuchaj "samomechaników". Uciekaj od takich i nie pozwalaj sobie dotknąć auta, bo B jeszcze kosztuje zacne pieniążki i nie pozwól sobie tego zniszczyć. Bo to jest Twoje a nie zabawka mechanika.
Uderz do opla, odwiedź pierwsze, drugie, trzecie i dziesiąte ASO i sobie pytaj o tę uszczelkę, drąż temat kampanii serwisowej. Najlepiej wysyłaj zapytania do ASO e-mailem to dostaniesz merytoryczną odpowiedzieć dlaczego tego nie robi się. Uwierz im a nie "samomechanikom" i nie pozwól przeprowadzać takim wymieniaczom doświadczeń na swoim aucie. Proszę
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Dzięki @dokia za szczerą podpowiedź, ale ASO....dokia pisze: ↑14 cze 2021, o 05:35Uderz do opla, odwiedź pierwsze, drugie, trzecie i dziesiąte ASO i sobie pytaj o tę uszczelkę, drąż temat kampanii serwisowej. Najlepiej wysyłaj zapytania do ASO e-mailem to dostaniesz merytoryczną odpowiedzieć dlaczego tego nie robi się. Uwierz im a nie "samomechanikom" i nie pozwól przeprowadzać takim wymieniaczom doświadczeń na swoim aucie. Proszę
Sama zauważyłaś bo jest to w wątkach o B20DTH opisane:
- łańcuszek rozrządu, który jak koledzy w wątku wskazali dla ASO jest niewymienialny bo jest "oczujnikowany" etc.
- jeden z kolegów, któremu Iśka B pracuje jak trakttor ASO powiedziało, że "tak ma być"
- A20DTH temat uszczelki smoka dla ASO nie istniał
-....
Dlatego tak, mam otwartą głowę na mechaników i ich doświadczenia, ale lubie skontrolować taką wiedzę m.in. na forum motoryzacyjnym gdzie wiele osób samo wiele zrobiło przy swoich autach.
Czekam cały czas na kogoś kto zdejmował michę i sprawdził temat w międzyczasie szukająć mechaniora w łódzkim do rozrządu.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
No właśnie, rozrząd jest oczujnikowany. I jest wymienialny gdy sypie już błędami. I to jest super, bo miałam tak w Insigni A. Ten rozrząd przepowiada błędami że coś nie tak, a te paskowe w po prostu sobie pękają bez przepowiedni rozwalając klawiaturę. To co lepsze?
Czasem pracują silniki głośniej lub ciszej , tu nie ma reguły. Moja stara Insignia A 2,0t też na ssaniu niezbyt różniła się od diesla, ale trzeba brać pod uwagę że to te pierwsze 45sekund po odpaleniu i se sama ustawia luzy zaworowe a bynajmniej nie pozwalać od razu patałachom w swoim silniku grzebać. Nie rób więcej niż trzeba, tylko dlatego że ktoś powiedział a ktoś potwierdził, to Twoje autko i kosztuje więcej niż 10tys, a jak dasz komuś grzebać a potem się zepsuje to kto będzie sponsorował nowy silnik? Też Ty? Jedna sprawa, sprawdź czy mechanik jest ubezpieczony od błędów swoich doświadczeń i czy wystawi pełną fakturę/paragon na całą wartość jaką chce od Ciebie pobrać? Jeśli nie, to pożegnaj go czule.
Kurcze, to nie waciki, to dobre drogie auto i nie pozwalaj w nim grzebać bez zasadnej przyczyny. Jak nic się nie dzieje to ciesz się autem po prostu
Czasem pracują silniki głośniej lub ciszej , tu nie ma reguły. Moja stara Insignia A 2,0t też na ssaniu niezbyt różniła się od diesla, ale trzeba brać pod uwagę że to te pierwsze 45sekund po odpaleniu i se sama ustawia luzy zaworowe a bynajmniej nie pozwalać od razu patałachom w swoim silniku grzebać. Nie rób więcej niż trzeba, tylko dlatego że ktoś powiedział a ktoś potwierdził, to Twoje autko i kosztuje więcej niż 10tys, a jak dasz komuś grzebać a potem się zepsuje to kto będzie sponsorował nowy silnik? Też Ty? Jedna sprawa, sprawdź czy mechanik jest ubezpieczony od błędów swoich doświadczeń i czy wystawi pełną fakturę/paragon na całą wartość jaką chce od Ciebie pobrać? Jeśli nie, to pożegnaj go czule.
Kurcze, to nie waciki, to dobre drogie auto i nie pozwalaj w nim grzebać bez zasadnej przyczyny. Jak nic się nie dzieje to ciesz się autem po prostu
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Miałem mozliwość dziś porozmawiać z mechanikiem serwisującym kilka Insigni z floty jednego właściciela.
Zarówno A20BDTH jak i B20BDTH
Po pytaniu o smok potwierdził oczywistość czyli to, iż w A20BDTH jest problem uszczelki i wymieniają.
Zanegował jednak potrzebę wymiany uszczelniacza w B20DTH - rozebrali miskę w tym silniku właśnie po to żeby mieć pewność czy problem został zlikwidowany. Konstrukcja jest inna i nie wymieniają w tych silnikach uszczelniacza.
Odnośnie łańcuszka - widać wg niego różnicę w kwestii żywotności łańcucha w zależności od długości interwałów serwisowych (15k a 30k) niemniej idąc tym tropem kupując auto właśnie serwisowane zgodnie z interwałami ASO przy wymianie rozrządu należy conajmniej zajrzeć do łańcucha.
Określił konieczność wymiany łańcucha na poziomie 1 na 10, ale to wystarczająco by to sprawdzić gdyż oprócz ew. głośnej pracy może nie być objawów zużycia (błedy etc.)
Klasycznie warto skrócić interwał serwisowy do 15k z olejami.
Zarówno A20BDTH jak i B20BDTH
Po pytaniu o smok potwierdził oczywistość czyli to, iż w A20BDTH jest problem uszczelki i wymieniają.
Zanegował jednak potrzebę wymiany uszczelniacza w B20DTH - rozebrali miskę w tym silniku właśnie po to żeby mieć pewność czy problem został zlikwidowany. Konstrukcja jest inna i nie wymieniają w tych silnikach uszczelniacza.
Odnośnie łańcuszka - widać wg niego różnicę w kwestii żywotności łańcucha w zależności od długości interwałów serwisowych (15k a 30k) niemniej idąc tym tropem kupując auto właśnie serwisowane zgodnie z interwałami ASO przy wymianie rozrządu należy conajmniej zajrzeć do łańcucha.
Określił konieczność wymiany łańcucha na poziomie 1 na 10, ale to wystarczająco by to sprawdzić gdyż oprócz ew. głośnej pracy może nie być objawów zużycia (błedy etc.)
Klasycznie warto skrócić interwał serwisowy do 15k z olejami.
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Podlasie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana rozrządu B20DTH
Po 100 000 nalotu wymieniłem pasek rozrządu wraz z rolkami, były jeszcze w nie najgorszym stanie. Zamontowany został zestaw 95527019 z metalową rolką w miejsce plastikowej z kołnierzem.
Według ASO komplet nie pasuje do B20DTH z powodu właśnie metalowej rolki, która nie posiada kołnierza (zamontowali, ale na moją odpowiedzialność).
Według ASO komplet nie pasuje do B20DTH z powodu właśnie metalowej rolki, która nie posiada kołnierza (zamontowali, ale na moją odpowiedzialność).
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy