--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie DPF
-
- Użytkownik
- Posty: 168
- Rejestracja: 19 gru 2020, o 21:05
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa /Wałcz
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Wypalanie DPF
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem 2 etapowe wypalanie czasem mam, że ja zaczne wypalanie, (. mam diode) to mi na 2 sekindy zgaśnie i później się znowu zapali i dalej trwa wypalanie.
Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Wypalanie DPF
jak zaczynasz wypalanie, masz jakiś przycisk?
gaśnięcie diody sygnalizującej ogrzewanie tylnej szyby jest normalne w silniku B20DTH, ta dioda nie świeci przez cały czas wypalania filtra, zapala się okresowo. Nie ma to nic wspólnego z jakimiś "etapami" wypalania, komputer zwiększa cyklicznie obciążenie silnika i stąd włączanie i wyłączanie diody LED. Wypalanie trwa cały czas, niezależnie od podgrzewania tylnej szyby
gaśnięcie diody sygnalizującej ogrzewanie tylnej szyby jest normalne w silniku B20DTH, ta dioda nie świeci przez cały czas wypalania filtra, zapala się okresowo. Nie ma to nic wspólnego z jakimiś "etapami" wypalania, komputer zwiększa cyklicznie obciążenie silnika i stąd włączanie i wyłączanie diody LED. Wypalanie trwa cały czas, niezależnie od podgrzewania tylnej szyby
-
- Użytkownik
- Posty: 168
- Rejestracja: 19 gru 2020, o 21:05
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa /Wałcz
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Wypalanie DPF
Nie mam opl monitor i jak się zaczyna wypalanie dioda się zapala to jest wypalanie. Za jakiś czas zgaśnie i po około 2 sekundach się zapala znowu. Nie jest takie wypalanie cały czas bo czasem dioda nie gaśnie i się wypala normalnie. Mam silnik B16 DTH
Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 gru 2019, o 13:02
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Szczebra
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wypalanie DPF
Proszę napiszcie z jakiego interfejsu diagnostycznego korzystacie. Dotyczy silnika B20DTH.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Wypalanie DPF
iCar, mam zarówno WiFi jak i BT, oba działają tak samo. Teraz kupiłbym pewnie wersję Pro, żeby nie musieć wyciągać z gniazdka w celu uruchomienia (interfejs siedzi na stałe w gnieździe). Wersja Pro podobno uruchamia się automatycznie, co byłoby wygodniejsze niż sięganie pod deskę
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wypalanie DPF
Potwierdzam - mam Vgate iCar Pro BT4.0. Sam się włącza.
Co do tego "dwuetapowego" wypalania to obserwując wskazania na interfejsie zauważyłem , że podczas normalnej jazdy dpf tak jakby wypala się cząstkowo - zapełnienie spada o kilka %. np. raz na 10 km. Całkowite wypalanie następuje co ok. 350 km.
Co do tego "dwuetapowego" wypalania to obserwując wskazania na interfejsie zauważyłem , że podczas normalnej jazdy dpf tak jakby wypala się cząstkowo - zapełnienie spada o kilka %. np. raz na 10 km. Całkowite wypalanie następuje co ok. 350 km.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2021, o 18:20 przez zubek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bogoes
- Użytkownik
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 wrz 2018, o 20:21
- Auto: corsa d
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Wypalanie DPF
A ja polecam OBDLinki... teraz przy aplikacji Pinga dopiero doceniłem jego możliwości... viewtopic.php?p=232164#p232164
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 lip 2019, o 15:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Pruszków
Re: Wypalanie DPF
Dokładnie to u mnie jest D20DTH
Całkowite wypalenie które trwa i trwa i trwa (przez około 35 km sprawdzając na trasie przy prędkości około 110 km/h) następuje co około 700 km, .
W połowie tego dystansu występuje takie krótkie dopalenie czy jak to zwać i to dlatego Car Scanner pokazuje 420 km pomiędzy wypaleniami a to nie do końca prawda.
Nawet widać na screenie że są 2 rodzaje stanu wypalania aktywna i pasywna.
Nie pytajcie czy dpf zapełnia się na 95% i zaczyna proces wypalania bo tak pokazuje carscanner i nie wnikam w szczegóły.
Jest też coś takiego jak DPF soot i nie wiem co to znaczy.
Ja jeżdżę tylko trasy więc u mnie tak jest. Przy takim traktowaniu zużywam 10 litrów adblue na 15tys km.
Nie wyobrażam sobie jazdy dieslem w mieście który łapie optymalną temperaturę oleju po 15 kilometrach (w sumie bardzo podobnie rośnie temp płynu chłodzącego) oczywiście patrząc na cyfry w carscanner które pokrywają się z temperaturą oleju na desce rozdzielczej.
mam icar v2 pro i faktycznie odłącza się po jakimś czasie od wyłączenia stacyjki. Na pewno Car scanner jest bardzo uniwersalny i cały czas apka jest udoskonalana.
Całkowite wypalenie które trwa i trwa i trwa (przez około 35 km sprawdzając na trasie przy prędkości około 110 km/h) następuje co około 700 km, .
W połowie tego dystansu występuje takie krótkie dopalenie czy jak to zwać i to dlatego Car Scanner pokazuje 420 km pomiędzy wypaleniami a to nie do końca prawda.
Nawet widać na screenie że są 2 rodzaje stanu wypalania aktywna i pasywna.
Nie pytajcie czy dpf zapełnia się na 95% i zaczyna proces wypalania bo tak pokazuje carscanner i nie wnikam w szczegóły.
Jest też coś takiego jak DPF soot i nie wiem co to znaczy.
Ja jeżdżę tylko trasy więc u mnie tak jest. Przy takim traktowaniu zużywam 10 litrów adblue na 15tys km.
Nie wyobrażam sobie jazdy dieslem w mieście który łapie optymalną temperaturę oleju po 15 kilometrach (w sumie bardzo podobnie rośnie temp płynu chłodzącego) oczywiście patrząc na cyfry w carscanner które pokrywają się z temperaturą oleju na desce rozdzielczej.
mam icar v2 pro i faktycznie odłącza się po jakimś czasie od wyłączenia stacyjki. Na pewno Car scanner jest bardzo uniwersalny i cały czas apka jest udoskonalana.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
- Auto: CORSA D
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: BOCHNIA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wypalanie DPF
...Jest też coś takiego jak DPF soot i nie wiem co to znaczy. ... to jest wlasnie zapelnienie sadzy
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Wypalanie DPF
Mam podobnie, przy czym u mnie wypalanie "pełne" następuje niemal zawsze w okolicy 400km od poprzedniego (+/- 15km). Cząstkowe dopalanie również zauważyłem - czasami w czasie jazdy spada o 1-3% procent zapełnienia.zubek pisze: ↑22 lut 2021, o 18:14Potwierdzam - mam Vgate iCar Pro BT4.0. Sam się włącza.
Co do tego "dwuetapowego" wypalania to obserwując wskazania na interfejsie zauważyłem , że podczas normalnej jazdy dpf tak jakby wypala się cząstkowo - zapełnienie spada o kilka %. np. raz na 10 km. Całkowite wypalanie następuje co ok. 350 km.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Wypalanie DPF
obserwując wskazania wypełnienia DPF też czasem widziałem wahania na poziomie do 3-4%. Nie podejrzewam, żeby to było związane z jakimkolwiek wypalaniem, a bardziej z niedokładnością wskazań. Nie sądzę, żeby dało się super dokładnie mierzyć wypełnienie DPFa. Moim zdaniem wypalanie odbywa się co kilkaset km i tyle. Wtedy tylko aplikacje (różne) sygnalizują wypalanie i pokazują spadek zapełnienia filtra.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 lip 2019, o 15:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Pruszków
Re: Wypalanie DPF
Pytanie pomocnicze : ile wlewacie Adblue i przy jakim przebiegu ? u mnie 10-12 litrów co 15 tysięcy km.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Wypalanie DPF
też tak robiłem, ale potem zrozumiałem, że pełny zbiornik Adblue w zimie to proszenie się o kłopoty. Dlatego przed zimą mam kilka litrów, które dopełniam świeżym adblue po ustąpieniu mrozów
- Maciej1486
- Użytkownik
- Posty: 148
- Rejestracja: 6 sty 2020, o 10:12
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Bydgoszcz/Nakło
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wypalanie DPF
Mocznik ma tendencje do krystalizacji jak długo jest w stanie niezamkniętym i ma swój termin ważności, ma rację że tak robi.
- Maciej1486
- Użytkownik
- Posty: 148
- Rejestracja: 6 sty 2020, o 10:12
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Bydgoszcz/Nakło
- Otrzymał piwo: 1 raz
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
No niby jest podgrzewany, ma grzałkę, ale jak raz skrystalizuje to podgrzewanie i tak nie rozpuści wszystkich kryształków więc stężenie mocznika spada, jak spadnie na tyle że nie spodoba się to jakiemuś czujnikowi to błędami pewnie zaskoczy. Krystalizacja mocznika w drugą stronę nie przejdzie na 100% tylko temperaturą, to nie jest reakcją tak odwracalna jak mrożenie kostek lodu i rozpuszczanie ich w whisky
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Wypalanie DPF
Tu bardziej chodzi o to że jak się skrystalizuje w niskich temperaturach to prędzej padnie pompa adblue niż wywali błąd jakiegoś czujnika, aby zapobiec krystalizacji grupa PSA rekomenduje środek Tunap 986 ,który dolewamy do adblue.
Wysłane z Galaxy S20
Wysłane z Galaxy S20