--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błąd B101E-48 w zegarach
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 20:22
- Auto: Insignia ST 4x4 AT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 1 raz
Błąd B101E-48 w zegarach
Cześć
Kupiłem VCX Nano i po pierwszym podłączeniu znalazł mi jeden aktywny błąd.
B101E 48: Electronic Control Unit Software Security Code Not Programmed
Błąd jest w zegarach i jest aktywny. Same zegary działają bez problemu.
Mam dwugodzinny dostęp do SPS, ale nie posiadam podwyższonych uprawnień, a z tego, co wyczytałem na forum, do zegarów to jest potrzebne.
Można coś z tym zrobić?
Kupiłem VCX Nano i po pierwszym podłączeniu znalazł mi jeden aktywny błąd.
B101E 48: Electronic Control Unit Software Security Code Not Programmed
Błąd jest w zegarach i jest aktywny. Same zegary działają bez problemu.
Mam dwugodzinny dostęp do SPS, ale nie posiadam podwyższonych uprawnień, a z tego, co wyczytałem na forum, do zegarów to jest potrzebne.
Można coś z tym zrobić?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Błąd B101E-48 w zegarach
Tu cośtam napisane o tym błędzie:
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_b101e/
Ja bym się zastanowił, czy jak się nic nie dzieje, wszystko działa, to czy tym się w ogóle przejmować?
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_b101e/
Ja bym się zastanowił, czy jak się nic nie dzieje, wszystko działa, to czy tym się w ogóle przejmować?
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 20:22
- Auto: Insignia ST 4x4 AT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Błąd B101E-48 w zegarach
Tak, dzięki, byłem na tej stronie. Niestety informacje są zdawkowe.
W codziennej jeździe ten błąd w niczym nie przeszkadza i gdyby się nie dało nic zrobić, to przeżyję, ale zawsze lepiej mieć 0 błędów.
W codziennej jeździe ten błąd w niczym nie przeszkadza i gdyby się nie dało nic zrobić, to przeżyję, ale zawsze lepiej mieć 0 błędów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 20:22
- Auto: Insignia ST 4x4 AT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Błąd B101E-48 w zegarach
Mam keyless, ale nie, kłódka się nie pojawia. Tzn. po odpaleniu samochodu nie ma żadnych błędów ani komunikatów.
Po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki (te rzeczywiste i wirtualne) gasną jak należy.
Po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki (te rzeczywiste i wirtualne) gasną jak należy.
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Błąd B101E-48 w zegarach
Ten kod sugerował by że masz wylogowane zegary które nie posiadają carpass
Jeśli masz dostęp do sps spróbuj wgrać konfiguracje do zegarów.
Jeśli masz dostęp do sps spróbuj wgrać konfiguracje do zegarów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 20:22
- Auto: Insignia ST 4x4 AT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Błąd B101E-48 w zegarach
Wczoraj robiłem programowanie i do dzisiaj błąd się nie pojawił. Wygląda na to, że problem rozwiązany.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 7 mar 2019, o 18:16
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Gdynia
Re: Błąd B101E-48 w zegarach
Witam, też mam ten błąd B101E-48 po zaprogramowaniu 2 nowych kluczyków, czy podzielił by się kolega jak zrobić programowanie zegarów lub jak zweryfikować czy to ta sama przyczyna?
Natrafiłem jeszcze na podpowiedz ze możliwe ze to moduł haka który trzeba zaprogramować. Czy ma to jakiś sens? Z góry dzięki za podpowiedzi
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 7 mar 2019, o 18:16
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Gdynia
Re: Błąd B101E-48 w zegarach
Kluczyki zwykle z 4ma przyciskami (dokładnie z Ali - https://pl.aliexpress.com/item/32980500 ... ea760715b8)
Program VAUX-COM.
Konkretnie wyświetlało mi ten błąd:
https://zapodaj.net/493ed5d85bdbe.png.html
Wyświetlało, bo po nocy błędu nie ma .
Czy możliwe ze ECU się odświeżył po nocy? Jakieś pomysły?
Aktualnie rozprogramowałem ori kluczyki wiec myślę ze dziś zaprogramuje wszystkie 4 (2 ori i 2 nowe z Ali).
Korzystając z okazji podpytam o same kluczyki. Otwieranie i zamykanie działa bez problemu. Zastanawia mnie jak zaprogramować pozostałe 2 przyciski (otwarcie bagażnika i "szukanie na parkingu/mruganie kierunkami", może ktoś ma doświadczenie?
Program VAUX-COM.
Konkretnie wyświetlało mi ten błąd:
https://zapodaj.net/493ed5d85bdbe.png.html
Wyświetlało, bo po nocy błędu nie ma .
Czy możliwe ze ECU się odświeżył po nocy? Jakieś pomysły?
Aktualnie rozprogramowałem ori kluczyki wiec myślę ze dziś zaprogramuje wszystkie 4 (2 ori i 2 nowe z Ali).
Korzystając z okazji podpytam o same kluczyki. Otwieranie i zamykanie działa bez problemu. Zastanawia mnie jak zaprogramować pozostałe 2 przyciski (otwarcie bagażnika i "szukanie na parkingu/mruganie kierunkami", może ktoś ma doświadczenie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 20:22
- Auto: Insignia ST 4x4 AT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bydgoszcz
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Błąd B101E-48 w zegarach
W moim przypadku wystarczyło zrobić programowanie zegarów przez SPS (aktualizacje oprogramowania).
A przyczyny błędu nie znam. To był jedyny, który mi się pojawił, po pierwszym podłączeniu interfejsu VCX Nano.
Możliwe, że tak jeździłem od dawna, ale błąd nie dawał żadnych znaków w codziennym użytkowaniu.
A przyczyny błędu nie znam. To był jedyny, który mi się pojawił, po pierwszym podłączeniu interfejsu VCX Nano.
Możliwe, że tak jeździłem od dawna, ale błąd nie dawał żadnych znaków w codziennym użytkowaniu.
-
- Klubowicz
- Posty: 455
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Błąd B101E-48 w zegarach
Dodatkowe przyciski będą działać od razu. A co do błędów to niestety może być problem chinskiego opcom Po procesie przypisywania kluczy procedura przechodzi w tryb zapisania danych do sterownika i zakończenie procedury. Efektem kłódki na zegarach jest właśnie niewłaściwe zakończenie kodowania.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 7 mar 2019, o 18:16
- Auto: Astra
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Gdynia
Re: Błąd B101E-48 w zegarach
Do tej pory wszystko działa bezproblemowo, ikonka z zegarów znikła jak mówiłem wcześniej po nocy i do tej pory się nie pojawiła, błędu w module BMC brak, możliwe że sie przywiesil Nie będe sie nad tym zastanawiał puki co wszystko działa jak powinno.
Czy istnieje jakis sposób weryfikacji tego w konkretnym module lub gdziekolwiek poprzez OP-COM, wiesz może lub ktoś z kolegów?
Dodatkowe przyciski nie dzialają, wiec możliwe że tej opcji nie ma w mojej Astrze.Holios pisze: ↑19 lut 2021, o 07:55Dodatkowe przyciski będą działać od razu. A co do błędów to niestety może być problem chinskiego opcom Po procesie przypisywania kluczy procedura przechodzi w tryb zapisania danych do sterownika i zakończenie procedury. Efektem kłódki na zegarach jest właśnie niewłaściwe zakończenie kodowania.
Czy istnieje jakis sposób weryfikacji tego w konkretnym module lub gdziekolwiek poprzez OP-COM, wiesz może lub ktoś z kolegów?