--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Błąd P204B w B20DTH

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: Holios » 19 sty 2021, o 07:56

TO co tu wypisujesz to są jakieś bzdury. Zrobiłeś serwisowe wypalanie DPF i nic poza tym. Samo wypalanie statyczne jest bardzo niebezpieczne i szkodliwe. Robi się to tylko w skrajnych przypadkach i to po odpowiednią kontrolą! Problemy z DPF nie mają nic wspólnego z usterką systemu ADblue.

mumin126
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2021, o 00:28
Auto: Zafira
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Puck

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: mumin126 » 19 sty 2021, o 09:41

To wytłumacz mi dla czego mi zgasły wszystkie usterki i komunikat z wysoką emisją spalin ,i co najważniejsze sondy przed i po DPF zaczęły pokazywać jakie kolwiek dane i nie zachowują się jak by ktoś je odłączył? Zejdź na ziemię i czytaj ze zrozumieniem.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2021, o 00:18 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4193
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: IBZI » 20 sty 2021, o 00:19

A po polsku?

mumin126
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2021, o 00:28
Auto: Zafira
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Puck

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: mumin126 » 20 sty 2021, o 21:33

Co po Polsku.Już dziś jeden chłopak z forum opel24 napisał mi że jest szczęśliwy że mu pomogłem, trochę szacunku.

Dodano po 1 minucie 17 sekundach:
Co byś chciał wiedzieć Po Polsku??

Dodano po 3 minutach 58 sekundach:
Niektórzy na tym forum to żukami się powinni zajmować acz kolwiek nawet żuka strach by mi było dać.
Ale co zrobić takie mechaniki

Dodano po 6 minutach 40 sekundach:
Sorry Ibzi nie zatrybiłem że jesteś moderator , nie znam się na forach rzadko jestem forumowiczem.
Zarejestrowałem się tutaj przed wczoraj,sam wiesz.
Dla tego żeby pomóc ludziom którzy mają z tym problem i zaoszczędzić im wiele pieniędzy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4193
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: IBZI » 20 sty 2021, o 22:19

To nie zwalnia z przestrzegania Regulaminu forum par.5 pkt.8.
Trudno się czyta wyrażenia typu "jakie kolwiek", "acz kolwiek", itp. O gramatyce nie wspomnę...

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: Holios » 21 sty 2021, o 07:23

mumin126 pisze: Co po Polsku.Już dziś jeden chłopak z forum opel24 napisał mi że jest szczęśliwy że mu pomogłem, trochę szacunku.
Ale o jakim szacunku Ty piszesz? Ktoś Cię obraził czy co ?
mumin126 pisze: Niektórzy na tym forum to żukami się powinni zajmować acz kolwiek nawet żuka strach by mi było dać.
Ale co zrobić takie mechaniki
Jak na razie to Ty obrażasz ;)

Piszesz że chcesz żeby innym zaoszczędzili kupę kasy ale nie informujesz już ich że każde grzebanie chińskimi klonami na crakowanych programach wiąże się z możliwością uwalenia sterowników, uszkodzeń mechanicznych i innych bardzo drogich konsekwencjach.

Więc jak już chcesz być taki pomocny to poinformuj o konsekwencjach takich zabaw.

mumin126
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2021, o 00:28
Auto: Zafira
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Puck

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: mumin126 » 21 sty 2021, o 16:01

Dochodzi tu do kasowania postów.

Napisałem że nie chce mi się z tobą polemizować już,bo wymyślasz.

Dodano po 41 minutach 26 sekundach:
To nie crackowany program.
Byś to wiedział gdybyś miał pojęcie o czym napisałem.

Holios
Klubowicz
Posty: 455
Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: Holios » 21 sty 2021, o 21:08

No to rozumiem że masz pełen dostęp do Tis2web i robisz to poprzez serwer GM
Przepraszam mój błąd.
Bez odbioru

mumin126
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 19 sty 2021, o 00:28
Auto: Zafira
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Puck

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: mumin126 » 22 sty 2021, o 10:24

Cześć, zgadza się ale akurat do tego zabiegu nie potrzeba się logować na tis2 server . Jest możliwość wykupienia sesji na server ale to tylko wtedy gdy potrzebujemy coś skomplikowanego zrobić.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: Rooff_ » 22 sty 2021, o 16:16

Ale potrzeba wykupić dostęp do GDS2. Inaczej jest to "średnio legalne", bo trzeba szukać w internetach działającej "wersji testowej" GDS2.

Daniel
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 25 lis 2019, o 12:49
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Skoczów

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: Daniel » 18 lut 2021, o 13:10

Ja jak na razie nie mam problemów po wizycie u mechanika . Po wymianie czujnika drugiego check engine zniknął i jest prawie ok . Prawie , bo zaczęły się problemy z odpalaniem i nie jest to wina temperatur bo auto świruje przy plusie też .
Normalnie przekręcałem kluczyk i zaraz puszczałem bo silnik chwytał to była takie tylko przekręcenie - dotknięcie . Teraz jest różnie , raz zaskoczy a raz nie . Jak nie zaskoczy to trzeba kręcić jeszcze raz albo przytrzymać kluczyk i czasem zaskoczy . Po odpaleniu chwilowe falowanie obrotów . Nie wiem czy to może mieć jakiś związek z tym ad blue ale piszę o tym bo idzie jedno po drugim . Mechanik mówi , że to wtryski .

Awatar użytkownika
clavikord
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
Auto: Opel Insignia I FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Błąd P204B w B20DTH

Post autor: clavikord » 1 kwie 2021, o 06:49

Daniel pisze:
18 gru 2020, o 09:49
Witam , auto było u mechanika elektryka . Błąd P204B naprawiony . Mechanik rozebrał i wyczyścił całą instalację adblue , mówi , że nie było tam śladów problemów , wszystko gra i jest ok . Winą podobno był zbyt słaby akumulator , podobno przy rozruchu ad blue ( pompa ) potrzebuje prądu i jak nie ma go w wystarczającej ilości nie może prawidłowo zadziałać i wybija błąd . Mechanik powiedział , że gdybym wymienił akumulator to po kilku odpaleniach auta błąd by zniknął bo pompa zaczęła by pracować prawidłowo . Koszt przeglądu instalacji wraz z nowym akumulatorem 1730 pln .
Natomiast po naprawie wyskoczył kolejny błąd a właściwie to dwa P22A4 i P22A7 . Są to błędy dotyczące sondy nox drugiej .
Podobno ta sonda ma grzałkę i ta grzałka nie działa prawidłowo i coś tam jeszcze jest uszkodzone bo błędy są dwa .
Najprawdopodobniej sonda jest do wymiany , koszt na alle 1250 pln , mówię o całej sondzie wraz ze sterownikiem .
Nigdy więcej diesla .

Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
Jak w samochodzie który ma 5 lat mogą się dziać takie historie ? W jakich my żyjemy czasach ?
I dalej spokój u Ciebie? Mi wczoraj po tankowaniu adblue wyskoczył ten błąd. Skasowanie pomogło do następnego dnia. Mam zamiar również zdjąć zbiornik, pompę i przepłukać to wszystko. Wcześniej chyba też zrobię test aku.


Edit:

Sorki, nie zauważyłem kolejnej Twojej wypowiedzi

Sobolewskii
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 6 kwie 2021, o 22:20
Auto: Zafira
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Pisz

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: Sobolewskii » 7 kwie 2021, o 04:57

clavikord pisze: edit
I dalej spokój u Ciebie? Mi wczoraj po tankowaniu adblue wyskoczył ten błąd. Skasowanie pomogło do następnego dnia. Mam zamiar również zdjąć zbiornik, pompę i przepłukać to wszystko. Wcześniej chyba też zrobię test aku.


Edit:

Sorki, nie zauważyłem kolejnej Twojej wypowiedzi[/quote]Jestem ciekawy ajk idzie bo wczoraj to samo mi się pojawiło i narazie nie wiem A co tu się zabierac

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 7 kwie 2021, o 04:57 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

Awatar użytkownika
clavikord
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
Auto: Opel Insignia I FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: clavikord » 7 kwie 2021, o 06:56

Na święta samochód stwierdził, że będzie łaskawy i błąd zniknął. Wczoraj jednak wrócił, a dziś nie ma... :D Generalnie skończy się to wymianą pompy adblue. Niestety droga sprawa, bo ok 3500 trzeba wyciągnąć z kieszeni.

Awatar użytkownika
clavikord
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
Auto: Opel Insignia I FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: clavikord » 7 maja 2021, o 12:52

U mnie czujnik ciśnienia, raz pokazywał dobrze, raz nie pokazywał nic. Skutkiem był pojawiający się i znikający check. Dziś wpadła nowa pompa - zobaczymy. Wymiana miła, łatwa i przyjemna.

Obrazek

mr.henio
Użytkownik
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: mr.henio » 13 maja 2021, o 12:01

I jak, pompa była winna i wymiana pomogła? Droga zabawa taki interes?

KKo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 19 maja 2021, o 18:39
Auto: Zafira C
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Wadowice
Postawił piwo: 1 raz

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: KKo » 19 maja 2021, o 19:20

Podepnę się pod temat. W mojej Zafirze C też wystąpił błąd P204B (czujnik ciśnienia AdBlue poza zakresem) oraz P20E8 (Układ AdBlue, ciśnienie zbyt niskie) P2BAD (Przekroczenie NOx). Auto ma 76tys km. Byłem z tym wydrukiem w ASO, zaproponowali diagnostykę pompy (pomiar wydatku tłoczenia) za 450zł. Po ostatnim odczytaniu błędów dolałem AdBlue do pełna. Po przejechaniu 260km spaliłem ok. 18 litrów ON. Zakładając, że zużycia AB to ok 4-5% zużycia paliwa, powinienem zużyć 0.8-0.9l AB. Zużyłem mniej niż 0.4 litra więc ewidentnie za mało. Czy jest w takim razie sens wydawania 450zł na diagnostykę czy też od razu myśleć o wymianie? Czy za niskie zużycie może odpowiadać wtrysk AdBlue?
Ostateczne pytanie: czy zbyt małe dozowanie AB może doprowadzić do jakichś problemów z samochodem poza pogorszeniem normy spalania? Mam na myśli n.p. stopniowe zapychanie się katalizatora albo jakieś problemy z DPF. Niektórzy proponują wycięcie układu AdBlue więc zakładam, że samo zmniejszenie dozowania nie powinno mieć negatywnych skutków poza denerwującą kontrolką.
Niedługo jadą na przegląd więc dowiem się, jaki ma to wpływ na środowisko.

Awatar użytkownika
clavikord
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
Auto: Opel Insignia I FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: clavikord » 20 maja 2021, o 10:26

mr.henio pisze:
13 maja 2021, o 12:01
I jak, pompa była winna i wymiana pomogła? Droga zabawa taki interes?
Od wymiany 0 błędów. Nowa pompa to koszt ok 3500zł w ASO, niezależny serwis chce za robotę 500zł. Pompę udało mi się wytargać w zdecydowanie niższych pieniążkach - nową, i w ASO. Wymiany można dokonać samodzielnie - jedyną trudnością jest to co napisałem wyżej, odkręcenie dekla trzymającego pompę.

@mumin126
Mi mówili różnie - raz, że nie zużywa w ogóle Adblue, raz, że podaje go tak dużo, że można spodziewać się po czasie zwisających sopli soli tego badziewia z wydechu. Nie sprawdzałem zużycia, gdyż u mnie czujnik raz pokazywał dobrze, raz źle. Coś tam pobierał, ale nie jestem w stanie określić ile. Jestem zwolennikiem napraw lege artis dlatego zdecydowałem się na wymianę. Nie mniej w wolnej chwili rozbiorę starą pompę i może uda mi się zobaczyć co tam się dzieje z tym czujnikiem.

Można oczywiście wyprogramować Adblue. Błąd zniknie. Przypuszczalnie problemy z sondami NOX też. Nie mniej to, oraz ponowne włączenie wiąże się z niemałym kosztem. Na pewno niższym niż, wymiana pompy. Coraz częstszą praktyką podczas spisywania umów kupna sprzedaży jest dodanie paragrafu mówiącego o tym, że nie były prowadzone żadne ingerencje w układ Adblue i DPF. Czyli jak kupujący sobie tego zażyczy, to musisz układ na nowo włączyć, oraz wymienić pompę, bo check pewnie wystraszy kupującego. Ekonomiczne już tracimy na tym. Przegląd techniczny na SKP można sobie jakoś załatwić, ale teraz tak - lecisz sobie na wakacje, powiedzmy przez Rajch. Łapią Cię niebiescy, od razu orientują się, że zawartość tlenków azotów jest wyższa i masz mandat taki, że zakrywasz się nogami i brak możliwości dalszej jazdy samochodem.

To są moje rozważania na ten temat. Też mnie zirytował ten układ w tym samochodzie, i chciałem go wyłączyć.

KKo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 19 maja 2021, o 18:39
Auto: Zafira C
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Wadowice
Postawił piwo: 1 raz

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: KKo » 20 maja 2021, o 22:41

Trochę doczytałem i wysnułem takie wnioski:
1. Czujnik ciśnienia AB jest zintegrowany z pompą. Skoro czujnik pokazuje zbyt niskie wartości oraz zużycie jest poniżej normy to znaczy, że coś jest nie tak z pompą. Nie widzę sensu diagnostyki za 450zł.
2. Układ SCR jest na końcu wydechu więc nie ma ryzyka dla samochodu.
3. Pozostaje do rozważenia czy wydać 4tys. na naprawę czy też jeździć ze świecącą kontrolką i podtruwać środowisko (układ AdBlue działa połowicznie)

Awatar użytkownika
clavikord
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
Auto: Opel Insignia I FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Błąd P204B w B20DTH

Post autor: clavikord » 21 maja 2021, o 10:44

KKo pisze:
20 maja 2021, o 22:41
Trochę doczytałem i wysnułem takie wnioski:
1. Czujnik ciśnienia AB jest zintegrowany z pompą. Skoro czujnik pokazuje zbyt niskie wartości oraz zużycie jest poniżej normy to znaczy, że coś jest nie tak z pompą. Nie widzę sensu diagnostyki za 450zł.
Przed wymianą pompy u siebie rozmawiałem telefonicznie z niezależnym serwisem zajmującym się Oplami. Jak podałem kod błędu facet powiedział ze od razu pompa do wymiany. Nic innego w tym samochodzie, że da tego błędu.

Czy powoduje szkody. Zakładając, że podczas usterki tego czujnika system podaje bardzo duże ilości adblue (co podobno się zdarza, ale tak jak pisałem, inni mówią, że nie podaje go w ogóle), myślę, że ucierpieć może wydech. Ten badziew powoduje korozję

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”