--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 27 cze 2019, o 17:34
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: KONOPNICA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Panowie mam układ hamulcowy 16 i elektryczny ręczny w kombi 2.0 136KM. Chciał bym nieco poprawić siłę hamowania i zastanawiam się czy jest sens zakładać 17 i czy odczuję różnicę, czy od razu 17+. Na co muszę zwrócić uwagę mając elektryczny ręczny? Czy na 17+ nie wejdą żadne felgi 17". jak to wygląda od strony finansowej, duża jest różnica w zakupie pomiędzy 17 a 17+ ? Ogólnie nie jeżdżę bardzo szybko czy ekstremalnie ale będę też chciał podnieść moc.
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Na pewno odczujesz to choćby po intensywności wymian klocków i tarcz jak wiadomo 16'' układ jest za delikatny do tak ciężkiego auta jakim jest Insignia. Optymalny chyba zestaw to właśnie 17'' jest już zdecydowanie bardziej wytrzymały i skuteczny jak wspomniany prędzej układ 16''.Jeśli chcesz brnąć w koszty to 17''+ już się wiąże z wydatkiem konkretnej sumki na same używane zaciski , nie zamontujesz już felg 17''. Co do elektrycznego ręcznego to tylne zaciski są takie same do manualnego jak i elektrycznego hamulca.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Zamontujesz felgi 17 bez problemu. Problem z J62 (17+) jest dostępność części do swap. Są dużo droższe i rzadziej się pojawiają na sprzedaż. Do układu 17 (J61) masz do wyboru do koloru.
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 27 cze 2019, o 17:34
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: KONOPNICA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ok dzięki za konkretną odpowiedź. Powiedzcie jeszcze żeby przejść na 17" potrzebuje używane zaciski przód i tył, jarzma też? Co z osłonami z tyłu? orientuje się ktoś jaki jest mniej więcej koszt używanego zestawu do przekładki?
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Osłony można wymienić (pracochłonne), wyciąć (proste) lub ponacinać i odgiąć trochę do tyłu (kompromis - sam tak mam).
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Dokładnie potrzebujesz całość zaciski + jarzma. Musisz zwrócić uwagę na to co kupujesz bo sprzedający na alledrogo nie wiedzą co sprzedają, osobiście jak bym miał robić jeszcze raz przesiadkę na większy układ to bym już chyba nie ruszał tyłu i tak cała siła hamowania idzie na przód. Podmianka tyłu chyba tylko w celu estetycznym żeby to inaczej wyglądało, ale to jest moje zdanie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 paź 2019, o 12:31
- Auto: Vauxhall Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Irlandia
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Czy jesteś pewien że tylne zaciski (13275931 + 13275932) oraz (13275929 + 13275930) są takie same?spiryt4 pisze: ↑9 lis 2020, o 01:05Na pewno odczujesz to choćby po intensywności wymian klocków i tarcz jak wiadomo 16'' układ jest za delikatny do tak ciężkiego auta jakim jest Insignia. Optymalny chyba zestaw to właśnie 17'' jest już zdecydowanie bardziej wytrzymały i skuteczny jak wspomniany prędzej układ 16''.Jeśli chcesz brnąć w koszty to 17''+ już się wiąże z wydatkiem konkretnej sumki na same używane zaciski , nie zamontujesz już felg 17''. Co do elektrycznego ręcznego to tylne zaciski są takie same do manualnego jak i elektrycznego hamulca.
- mpDante
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
- Auto: Insignia OPC-Line ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Polkowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Czy ktoś zna nr części dla jarzma pod zaciski systemu TRW (17+)?
- Kriss
- Klubowicz
- Posty: 413
- Rejestracja: 3 lis 2017, o 09:34
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
- Kontakt:
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
zobacz to
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mpDante
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
- Auto: Insignia OPC-Line ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Polkowice
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Dzięki... tego się obawiałem, że zamienników brak. Tyle dziwne, że zaciski w zamienniku są. Zaczynam mieć wątpliwości co do przesiadki 321 na 337 i muszę szybko podjąć decyzję, bo mam coraz większe bicie przy hamowaniu.
- PABLOV6
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 00:54
- Auto: INSIGNIA 2.0 BITURBO
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
@mpDante?
https://allegro.pl/oferta/trw-jarzmo-za ... e=facebook
Ja z kolei patrzę za zaciskami pod pod J62 bo też myślałem, żeby przejść z 321mm na 337mm ale chyba odpuszczam temat.
https://allegro.pl/oferta/trw-jarzmo-za ... e=facebook
Ja z kolei patrzę za zaciskami pod pod J62 bo też myślałem, żeby przejść z 321mm na 337mm ale chyba odpuszczam temat.
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 2 wrz 2019, o 21:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Częstochowa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Będę zmieniał 321 na 337
Ma ktoś może wartości dokręcenia nakrętek
Przegubu
Sworznia Dolnego
Końcówki drążka kierowniczego
Jarzma zacisku
Śrub zacisku
Nakrętek zwrotnica-mcperson
Insignia 2
Ma ktoś może wartości dokręcenia nakrętek
Przegubu
Sworznia Dolnego
Końcówki drążka kierowniczego
Jarzma zacisku
Śrub zacisku
Nakrętek zwrotnica-mcperson
Insignia 2
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 lip 2019, o 13:17
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ścinawa
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ma ktoś jakąś opinie na temat zamienników jarzm firmy NTY do zacisków na tarczę 321mm? Bo tylko jarzm mi brakuje do całego zestawu, a oryginału nie mogę znaleźć. Niby to kawałek metalu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 maja 2021, o 19:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Białystok
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Panowie.
Chcę dokonać konwersji z j60 na j61 w swojej insigni.
Możecie polecić jakiś sklep z częściami gdzie dostanę zaciski i jarzma na 321 i 315 mm?
osłony tarcz z przodu zakupię w oplu a z tyłu je pewnie wywalę kompletnie...
Chcę dokonać konwersji z j60 na j61 w swojej insigni.
Możecie polecić jakiś sklep z częściami gdzie dostanę zaciski i jarzma na 321 i 315 mm?
osłony tarcz z przodu zakupię w oplu a z tyłu je pewnie wywalę kompletnie...
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Kup na allegro i zrób regenerację. Akurat tych zacisków jest całkiem sporo. A regenerację zrobisz samemu. Rozebranie zacisku i wymiana uszczelek nie jest mocno skomplikowana.
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Z tym że nie zawsze sprzedający na alledrogo wiedzą co sprzedają , temat przerabiałem na własnej Izabeli.
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 lip 2019, o 13:17
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ścinawa
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Ja kupiłem zaciski firmy SKV jak zmieniałem J60 na J61 z przodu. Ogólnie polecam. Lewy to 45SKV171, a prawy to 45SKV172. Kupowałem na allegro. Tylko jarzma trzeba dokupić osobno.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 maja 2021, o 19:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Białystok
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
właśnie z jarzmami na przód mam największy problem jeśli chodzi o dostępność
-
- Nowicjusz
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 lip 2019, o 13:17
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ścinawa
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
Z jarzmami zaryzykowałem i wziąłem firmy NTY. Wiadomo jest to chińczyk, ale jarzmo to kawałek metalu. Wszystko jak na razie hula. Lewa i prawa strona z przodu są takie same co do jarzm. Numer katalogowy do J61 to HZP-PL-010 . Jarzma przychodzą z prowadnicami, ale bez smaru.
Ostatnio zmieniony 5 maja 2021, o 14:55 przez m.bielawski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 maja 2021, o 19:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Białystok
Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"
ok ok dzięki za odpowiedź.
Powiedzcie mi jeszcze proszę jak to jest z osłonami tarcz hamulcowych? trzeba odkręcać piastę żeby je wymienić?
i jeszcze jak wygląda sprawa z hamulcem ręcznym? coś powinienem wymienić podczas takiej operacji?
Powiedzcie mi jeszcze proszę jak to jest z osłonami tarcz hamulcowych? trzeba odkręcać piastę żeby je wymienić?
i jeszcze jak wygląda sprawa z hamulcem ręcznym? coś powinienem wymienić podczas takiej operacji?