--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

ODPOWIEDZ
Qba85
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 27 cze 2019, o 17:34
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: KONOPNICA
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Qba85 » 8 lis 2020, o 23:42

Panowie mam układ hamulcowy 16 i elektryczny ręczny w kombi 2.0 136KM. Chciał bym nieco poprawić siłę hamowania i zastanawiam się czy jest sens zakładać 17 i czy odczuję różnicę, czy od razu 17+. Na co muszę zwrócić uwagę mając elektryczny ręczny? Czy na 17+ nie wejdą żadne felgi 17". jak to wygląda od strony finansowej, duża jest różnica w zakupie pomiędzy 17 a 17+ ? Ogólnie nie jeżdżę bardzo szybko czy ekstremalnie ale będę też chciał podnieść moc.

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: spiryt4 » 9 lis 2020, o 01:05

Na pewno odczujesz to choćby po intensywności wymian klocków i tarcz jak wiadomo 16'' układ jest za delikatny do tak ciężkiego auta jakim jest Insignia. Optymalny chyba zestaw to właśnie 17'' jest już zdecydowanie bardziej wytrzymały i skuteczny jak wspomniany prędzej układ 16''.Jeśli chcesz brnąć w koszty to 17''+ już się wiąże z wydatkiem konkretnej sumki na same używane zaciski , nie zamontujesz już felg 17''. Co do elektrycznego ręcznego to tylne zaciski są takie same do manualnego jak i elektrycznego hamulca.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: marcin.1987 » 9 lis 2020, o 07:24

Zamontujesz felgi 17 bez problemu. Problem z J62 (17+) jest dostępność części do swap. Są dużo droższe i rzadziej się pojawiają na sprzedaż. Do układu 17 (J61) masz do wyboru do koloru.

Qba85
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 27 cze 2019, o 17:34
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: KONOPNICA
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Qba85 » 10 lis 2020, o 22:16

Ok dzięki za konkretną odpowiedź. Powiedzcie jeszcze żeby przejść na 17" potrzebuje używane zaciski przód i tył, jarzma też? Co z osłonami z tyłu? orientuje się ktoś jaki jest mniej więcej koszt używanego zestawu do przekładki?

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4184
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: IBZI » 10 lis 2020, o 23:09

Osłony można wymienić (pracochłonne), wyciąć (proste) lub ponacinać i odgiąć trochę do tyłu (kompromis - sam tak mam).

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: spiryt4 » 11 lis 2020, o 10:12

Dokładnie potrzebujesz całość zaciski + jarzma. Musisz zwrócić uwagę na to co kupujesz bo sprzedający na alledrogo nie wiedzą co sprzedają, osobiście jak bym miał robić jeszcze raz przesiadkę na większy układ to bym już chyba nie ruszał tyłu i tak cała siła hamowania idzie na przód. Podmianka tyłu chyba tylko w celu estetycznym żeby to inaczej wyglądało, ale to jest moje zdanie.

kmb
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 19 paź 2019, o 12:31
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Irlandia

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: kmb » 19 lis 2020, o 22:55

spiryt4 pisze:
9 lis 2020, o 01:05
Na pewno odczujesz to choćby po intensywności wymian klocków i tarcz jak wiadomo 16'' układ jest za delikatny do tak ciężkiego auta jakim jest Insignia. Optymalny chyba zestaw to właśnie 17'' jest już zdecydowanie bardziej wytrzymały i skuteczny jak wspomniany prędzej układ 16''.Jeśli chcesz brnąć w koszty to 17''+ już się wiąże z wydatkiem konkretnej sumki na same używane zaciski , nie zamontujesz już felg 17''. Co do elektrycznego ręcznego to tylne zaciski są takie same do manualnego jak i elektrycznego hamulca.
Czy jesteś pewien że tylne zaciski (13275931 + 13275932) oraz (13275929 + 13275930) są takie same?

Awatar użytkownika
mpDante
Forumowicz
Posty: 66
Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
Auto: Insignia OPC-Line ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Polkowice

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: mpDante » 5 lut 2021, o 18:33

Czy ktoś zna nr części dla jarzma pod zaciski systemu TRW (17+)?

Awatar użytkownika
Kriss
Klubowicz
Posty: 413
Rejestracja: 3 lis 2017, o 09:34
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy
Kontakt:

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Kriss » 5 lut 2021, o 18:52

zobacz to
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mpDante
Forumowicz
Posty: 66
Rejestracja: 5 sie 2019, o 11:05
Auto: Insignia OPC-Line ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Polkowice

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: mpDante » 5 lut 2021, o 23:45

Dzięki... tego się obawiałem, że zamienników brak. Tyle dziwne, że zaciski w zamienniku są. Zaczynam mieć wątpliwości co do przesiadki 321 na 337 i muszę szybko podjąć decyzję, bo mam coraz większe bicie przy hamowaniu.

Awatar użytkownika
PABLOV6
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 16 lip 2020, o 00:54
Auto: INSIGNIA 2.0 BITURBO
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: PABLOV6 » 2 mar 2021, o 21:49

@mpDante?
https://allegro.pl/oferta/trw-jarzmo-za ... e=facebook
Ja z kolei patrzę za zaciskami pod pod J62 bo też myślałem, żeby przejść z 321mm na 337mm ale chyba odpuszczam temat.

Zeberko
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2 wrz 2019, o 21:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Częstochowa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: Zeberko » 17 mar 2021, o 20:41

Będę zmieniał 321 na 337
Ma ktoś może wartości dokręcenia nakrętek

Przegubu
Sworznia Dolnego
Końcówki drążka kierowniczego
Jarzma zacisku
Śrub zacisku
Nakrętek zwrotnica-mcperson
Insignia 2

m.bielawski
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 10 lip 2019, o 13:17
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ścinawa

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: m.bielawski » 19 mar 2021, o 14:32

Ma ktoś jakąś opinie na temat zamienników jarzm firmy NTY do zacisków na tarczę 321mm? Bo tylko jarzm mi brakuje do całego zestawu, a oryginału nie mogę znaleźć. Niby to kawałek metalu.

miroon93
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 2 maja 2021, o 19:42
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Białystok

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: miroon93 » 2 maja 2021, o 21:40

Panowie.
Chcę dokonać konwersji z j60 na j61 w swojej insigni.
Możecie polecić jakiś sklep z częściami gdzie dostanę zaciski i jarzma na 321 i 315 mm?
osłony tarcz z przodu zakupię w oplu a z tyłu je pewnie wywalę kompletnie...

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: marcin.1987 » 3 maja 2021, o 07:24

Kup na allegro i zrób regenerację. Akurat tych zacisków jest całkiem sporo. A regenerację zrobisz samemu. Rozebranie zacisku i wymiana uszczelek nie jest mocno skomplikowana.

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: spiryt4 » 3 maja 2021, o 11:19

Z tym że nie zawsze sprzedający na alledrogo wiedzą co sprzedają :) , temat przerabiałem na własnej Izabeli.

m.bielawski
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 10 lip 2019, o 13:17
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ścinawa

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: m.bielawski » 3 maja 2021, o 19:23

Ja kupiłem zaciski firmy SKV jak zmieniałem J60 na J61 z przodu. Ogólnie polecam. Lewy to 45SKV171, a prawy to 45SKV172. Kupowałem na allegro. Tylko jarzma trzeba dokupić osobno.

miroon93
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 2 maja 2021, o 19:42
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Białystok

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: miroon93 » 4 maja 2021, o 21:39

właśnie z jarzmami na przód mam największy problem jeśli chodzi o dostępność

m.bielawski
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 10 lip 2019, o 13:17
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ścinawa

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: m.bielawski » 5 maja 2021, o 13:53

Z jarzmami zaryzykowałem i wziąłem firmy NTY. Wiadomo jest to chińczyk, ale jarzmo to kawałek metalu. Wszystko jak na razie hula. Lewa i prawa strona z przodu są takie same co do jarzm. Numer katalogowy do J61 to HZP-PL-010 . Jarzma przychodzą z prowadnicami, ale bez smaru.
Ostatnio zmieniony 5 maja 2021, o 14:55 przez m.bielawski, łącznie zmieniany 1 raz.

miroon93
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 2 maja 2021, o 19:42
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Białystok

Re: Upgrade układu hamulcowego z 16" na 17"

Post autor: miroon93 » 5 maja 2021, o 14:48

ok ok dzięki za odpowiedź.
Powiedzcie mi jeszcze proszę jak to jest z osłonami tarcz hamulcowych? trzeba odkręcać piastę żeby je wymienić?
i jeszcze jak wygląda sprawa z hamulcem ręcznym? coś powinienem wymienić podczas takiej operacji?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”