--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana półosi

ODPOWIEDZ
rafalopa
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 14 wrz 2020, o 09:45
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Poznań

Re: Wymiana półosi

Post autor: rafalopa » 14 wrz 2020, o 13:42

Cześć wszystkim.
U mnie telepie i przyszedł czas na wymianę. Mechanik po jeździe od razu zdiagnozował, że przeguby wewnętrzne.
Mam silnik b20dth z 2015 i według strony https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/16-1/#1 są dwie różne półosie.
Lewa: OEM nr 22988771 i prawa: OEM nr 13348259. O ile prawą można w zamienniku znaleźć to lewa tragedia. Kilka sztuk używek. (oryginał w sklepie "do opla" ponad 4000 zł!.
Macie jakieś doświadczenia czy można coś tańszego wyciągnąć? jeśli tak poproszę nazwę i numer.

Pozdrawiam

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: marcin.1987 » 14 wrz 2020, o 15:39

A próbowałeś sam przegub wewnętrzny znaleźć? Dojdzie pracy dla mechanika, ale może się uda.

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Wymiana półosi

Post autor: Szulcu » 14 wrz 2020, o 17:57

Masz at czy manual? Podaj oznaczenia literowe. Są na półosiach na naklejkach
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2020, o 17:57 przez Szulcu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: mazmarcin » 14 wrz 2020, o 18:22

rafalopa pisze:
14 wrz 2020, o 13:42
Cześć wszystkim.
U mnie telepie i przyszedł czas na wymianę. Mechanik po jeździe od razu zdiagnozował, że przeguby wewnętrzne.
Mam silnik b20dth z 2015 i według strony https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/16-1/#1 są dwie różne półosie.
Lewa: OEM nr 22988771 i prawa: OEM nr 13348259. O ile prawą można w zamienniku znaleźć to lewa tragedia. Kilka sztuk używek. (oryginał w sklepie "do opla" ponad 4000 zł!.
Macie jakieś doświadczenia czy można coś tańszego wyciągnąć? jeśli tak poproszę nazwę i numer.

Pozdrawiam
Przecież obie są jednakowe ( w manualu) przynajmniej.

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Szulcu » 14 wrz 2020, o 18:24

W automacie też właśnie :))) i obie normalnie z lobro są dostępne

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: mazmarcin » 14 wrz 2020, o 18:55

No moich nie ma , parę postów wyżej pisze jakie mam.
Na szczęście kolega znalazł na otomoto bo tak tylko aso z czekaniem.

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Szulcu » 14 wrz 2020, o 19:25

Oszukane masz jakieś ;p

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: mazmarcin » 14 wrz 2020, o 19:47

Pewnie od majfrenda
22792280

rafalopa
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 14 wrz 2020, o 09:45
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Poznań

Re: Wymiana półosi

Post autor: rafalopa » 15 wrz 2020, o 07:10

mazmarcin pisze:
14 wrz 2020, o 18:22
rafalopa pisze:
14 wrz 2020, o 13:42
Cześć wszystkim.
U mnie telepie i przyszedł czas na wymianę. Mechanik po jeździe od razu zdiagnozował, że przeguby wewnętrzne.
Mam silnik b20dth z 2015 i według strony https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/16-1/#1 są dwie różne półosie.
Lewa: OEM nr 22988771 i prawa: OEM nr 13348259. O ile prawą można w zamienniku znaleźć to lewa tragedia. Kilka sztuk używek. (oryginał w sklepie "do opla" ponad 4000 zł!.
Macie jakieś doświadczenia czy można coś tańszego wyciągnąć? jeśli tak poproszę nazwę i numer.

Pozdrawiam
Przecież obie są jednakowe ( w manualu) przynajmniej.
No właśnie o to chodzi, że nie są takie same. Mam manual. Konsultant z sklepu "Do opla" dobierał wg VIN-u. Nie miał żadnych zamienników. Mój mechanik da znać co wykombinuje.
Jak nic nie wyciągnie to dam do regeneracji. Zakład niedaleko Częstochowy "Robro 2" choć wolałbym nowe...

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: mazmarcin » 15 wrz 2020, o 09:06

W lewej jest dodatkowy element ale półosie są te same .

rafalopa
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 14 wrz 2020, o 09:45
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Poznań

Re: Wymiana półosi

Post autor: rafalopa » 15 wrz 2020, o 11:40

mazmarcin pisze:
15 wrz 2020, o 09:06
W lewej jest dodatkowy element ale półosie są te same .
Jeżeli tak mówisz to tak może być. To sprawa może być prosta: wersja oryginalna z prawej strony ma numer OEM:13348259
a na znanym portalu aukcyjnym mamy duży wybór zamienników (BRV za 485zł, Spidan za 858zł, Lobro za 667zł, GKN za 674zł)

Jaki tam jest dodatkowy element? Z schematu na https://opel.7zap.com/pl/car/g09/k/0/16-1/#1 widać, że wygląd samego wału jest trochę inny...

Radek84
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Radek84 » 21 wrz 2020, o 21:46

Czytam i czytam, ale chyba nikt nie ma do końca takich objawów jak ja. U mnie też telepie budą z tym że tylko na 4 biegu podczas przyspieszania i to raz bardziej raz mniej, a nie kiedy wcale. Zaznaczę że podczas telepania nie czuć nic na kierownicy, czy też drążku zmiany biegów, a telepanie zaczęło się około 1,5tys. km temu. Obecnie auto ma 182tys nalotu

kumiech
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 2 mar 2018, o 16:29
Auto: Opel Insignia A ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 2 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: kumiech » 4 lis 2020, o 09:24

Nie wiem czy u mnie jest taka sama sytuacja, ale na różnych stronach czytałem i jest powiązań co do skutków, więc stawiam, że mnie również czeka wymiana tego elementu. Problem jest taki, że do końca nie wiem czego szukać, bo co sklep to inny opis do tego samego modelu. Chcę się zatem tutaj doradzić czy na pewno tutaj powinienem szukać przyczyny.
Chodzi o to, że wcześniej problem występował sporadycznie, ale od jakiegoś czasu już coraz częściej. Podczas przyspieszania lub skrętu koła jakby nie pracowały płynie i podczas jazd z gazem czuć stuki tak jakby jechać po płytach betonowych na ich łączeniach. Nie wiem jak jeszcze inaczej mógłbym to zobrazować. Czy szukać mam przegubu i krzyżaka przegubu na wymianę? Czy może też mieliście takie objawy i to jednak nie jest związane z półosiami?

Szturmowiec
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 5 paź 2020, o 16:33
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: Szturmowiec » 4 lis 2020, o 09:27

Panowie ja natomiast w swojej ISI miałem problem z drganiami przy hamowaniu z dużych predkości np. na ekspresówkach. Powyżej 140kmh przy wdepnięciu pedału hamulca tak trzepało budą że hej,,, dodam że nie wyczuwałem drgań na kierownicy. Przyczyna okazała się półoś prawa a tak naprawdę przegub wewnętrzny prawy i łożysko wałka pośredniczącego. Po wymianie drgania ustąpiły.

Dodano po 11 minutach 26 sekundach:
kumiech pisze:
4 lis 2020, o 09:24
Nie wiem czy u mnie jest taka sama sytuacja, ale na różnych stronach czytałem i jest powiązań co do skutków, więc stawiam, że mnie również czeka wymiana tego elementu. Problem jest taki, że do końca nie wiem czego szukać, bo co sklep to inny opis do tego samego modelu. Chcę się zatem tutaj doradzić czy na pewno tutaj powinienem szukać przyczyny.
Chodzi o to, że wcześniej problem występował sporadycznie, ale od jakiegoś czasu już coraz częściej. Podczas przyspieszania lub skrętu koła jakby nie pracowały płynie i podczas jazd z gazem czuć stuki tak jakby jechać po płytach betonowych na ich łączeniach. Nie wiem jak jeszcze inaczej mógłbym to zobrazować. Czy szukać mam przegubu i krzyżaka przegubu na wymianę? Czy może też mieliście takie objawy i to jednak nie jest związane z półosiami?
Może to poprostu łączniki stabilizatora ? na poprzecznych nierównościach słychać stukanie, a raczej pukanie ?

kumiech
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 2 mar 2018, o 16:29
Auto: Opel Insignia A ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 2 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: kumiech » 4 lis 2020, o 09:58

Przykład z płytami betonowymi to tylko jak to ja odczuwam podczas jazdy, bo takie zachowanie mam na prostej gładkiej nawierzchni asfaltowej.

Awatar użytkownika
Krodo
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 3 sty 2020, o 17:18
Auto: Opel Vectra+Signum
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław

Re: Wymiana półosi

Post autor: Krodo » 1 mar 2021, o 19:03

Witam, mam u siebie Oś o numerach 22792280 oznaczenie alfabetyczne AAS5 (A20DTR manual napęd na przód)
Nie mogę znaleźć pasującej półosi.
Wyczytałem że prawa i lewa są takie same. Ale znalazłem kilka różnych długości... 614mm, 616mm
Z góry dziękuję za szybką pomoc w doborze odpowiedniej części.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: mazmarcin » 1 mar 2021, o 19:18

Nie chcę Cię martwić ale tylko ASO. Jak ja kupowałem to były dwie dostępne na OM.
Już nie ma bo jedna mam ja a widzę że ktoś już kupił drugą
viewtopic.php?f=18&t=1412&start=180#p217973
Przy okazji zmien sobie też mocowanie łożyska, tam też miałem luz. Nie pamiętam dokładnie nazwy.
Ja wymieniłem wszystko włącznie z podporą i spokój.

Awatar użytkownika
mnieteczek
Użytkownik
Posty: 930
Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
Auto: PEUGEOT 508 GT
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: mnieteczek » 1 mar 2021, o 19:45

Marcin to było chyba to:

https://www.ebay.de/itm/192104978419

Wysłane z Galaxy S20Obrazek


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: mazmarcin » 1 mar 2021, o 19:49

Dokładnie ;)

Awatar użytkownika
Krodo
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 3 sty 2020, o 17:18
Auto: Opel Vectra+Signum
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław

Re: Wymiana półosi

Post autor: Krodo » 2 mar 2021, o 09:40

Serio tylko oryginał? Znalazłem na niemieckiej stronie za 1280€ sztukę. To jest 1/4 wartości pojazdu... A wy ile płaciliście za te półośki?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”