--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Insignia dziadziol6
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Co słychać u mojego opelka.
Od wymiany turbiny i kolektora wszystko w należytym pożądku. Parę dni temu wymieniłem tylne klocki hamulcowe na te co ostatnio czyli Textar.Kolejne co chcę na dniach zrobić to wymiana płynu hamulcowego.1 litr powinien wystarczyć czy kupić 1.5 litra?Jaki płyn będzie lepszy??oryginał
https://allegro.pl/oferta/plyn-hamulcow ... 7573682509
lub
https://allegro.pl/oferta/motul-rbf-660 ... fffb672616
Motula miałem w vectrze b i nie było z nim problemów ale to parę lat temu a technologia idzie do przodu dlatego pytam .
Od wymiany turbiny i kolektora wszystko w należytym pożądku. Parę dni temu wymieniłem tylne klocki hamulcowe na te co ostatnio czyli Textar.Kolejne co chcę na dniach zrobić to wymiana płynu hamulcowego.1 litr powinien wystarczyć czy kupić 1.5 litra?Jaki płyn będzie lepszy??oryginał
https://allegro.pl/oferta/plyn-hamulcow ... 7573682509
lub
https://allegro.pl/oferta/motul-rbf-660 ... fffb672616
Motula miałem w vectrze b i nie było z nim problemów ale to parę lat temu a technologia idzie do przodu dlatego pytam .
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Insignia dziadziol6
W celu dokładnego przepłukania układu hamulcowego 1l wystarczy. Jeśli chciałbyś dodatkowo "przedmuchać" układ sprzęgła-mało kto to robi- to 1,5l.
Dodano po 4 minutach 5 sekundach:
Drogie te płyny, ja systematycznie wymieniam i zwykły DOT4 za 10-15zł w zupełności wystarczy. Po około 30 tys. km płyn w zbiorniczku był przezierny.
Dodano po 4 minutach 5 sekundach:
Drogie te płyny, ja systematycznie wymieniam i zwykły DOT4 za 10-15zł w zupełności wystarczy. Po około 30 tys. km płyn w zbiorniczku był przezierny.
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Insignia dziadziol6
jak już płyn zmieniasz to rób konserwację hebli na przodzie, czy litr starczy kwestia stanu płynu.. jak układ zapuszczony to zdarzało się że i 2 litry się przewalało
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Panowie jeśli chodzi o cenę płynu to wszystko jedno jak trzeba wezmę nadgodziny .A teraz poważnie
podstawa co powinniscie wiedzieć to nie mam garażu nie mam kanału cała operacja będzie robiona pod domem na parkingu tak że wszystko musi być wzorowo i czysto by mnie sąsiad niemiecki nie podpierdzielił .
Bartol przedmuchać" układ sprzęgła??wiem że też się tam wymienia tylko potrzebuję konkretną procedurę krok po kroku .
Buluś co masz na myśli przez konserwacje hebli na przodzie? Niedawno wymieniałem przód tarcze i klocki zaciski umyte prowadnice przesmarowane.
Myślałem by odciągnąć ze zbiorniczka płyn hamulcowy dolać nowego do pełna i popuszczać odpowietrzniki koło po kole do momentu aż zacznie lecieć czysty płyn czy tak samo mam zrobić na sprzęgle pewnie tam też jest odpowietrznik?
No i jaki płyn będzie lepszy motul czy ten originalny.?
podstawa co powinniscie wiedzieć to nie mam garażu nie mam kanału cała operacja będzie robiona pod domem na parkingu tak że wszystko musi być wzorowo i czysto by mnie sąsiad niemiecki nie podpierdzielił .
Bartol przedmuchać" układ sprzęgła??wiem że też się tam wymienia tylko potrzebuję konkretną procedurę krok po kroku .
Buluś co masz na myśli przez konserwacje hebli na przodzie? Niedawno wymieniałem przód tarcze i klocki zaciski umyte prowadnice przesmarowane.
Myślałem by odciągnąć ze zbiorniczka płyn hamulcowy dolać nowego do pełna i popuszczać odpowietrzniki koło po kole do momentu aż zacznie lecieć czysty płyn czy tak samo mam zrobić na sprzęgle pewnie tam też jest odpowietrznik?
No i jaki płyn będzie lepszy motul czy ten originalny.?
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
No płyn dotarł zdecydowałem się na ten ori .Dotarł też super miernik do sprawdzania płynu .Miernik wskazuje 3% zawartości wody w płynie biorę pod uwagę fakt że to bardzo drogi sprzęt i margines błędu w górę lub w dół jak by nie patrzeć trza wymieniać.
Co z tym "przedmuchaniem układu sprzęgła ??Jak się za to zabrać?
Co z tym "przedmuchaniem układu sprzęgła ??Jak się za to zabrać?
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Panowie dopadła mnie wymiana chłodnicy klimatyzacji (skraplacza)Będę wymieniał sam jedynie po montażu pojadę do firmy na napełnienie .Wcześniej byłem na sprawdzeniu szczelności i znalezli dziurę w lewym dolnym rogu chłodnicy.Pytanie jaką kupić??
Znalazłem DELPHI i VAN WEZEL ?? Jakieś wasze opinie co don tych firm?Ceny zbliżone ,autem będę jezdził jeszcze może rok tak że nie zależy mi na zakupie oryginału ale też nie chcę by po miesiącu się rozleciała.Jakieś rady??
No i powiedzcie jakie tam przychodzą oringi ?
Znalazłem DELPHI i VAN WEZEL ?? Jakieś wasze opinie co don tych firm?Ceny zbliżone ,autem będę jezdził jeszcze może rok tak że nie zależy mi na zakupie oryginału ale też nie chcę by po miesiącu się rozleciała.Jakieś rady??
No i powiedzcie jakie tam przychodzą oringi ?
-
- Klubowicz
- Posty: 1870
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Insignia dziadziol6
Behr Hella jest w oryginale (taka była u mnie, bo mnie też dopadło w tym roku, teraz dają czarne), cena chyba też podobna do tych co wymieniłeś.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Insignia dziadziol6
Ja mam NRF. U ojca w Cytrynie też założyłem tej firmy. Plusem jest na pewno zestaw uszczelek w komplecie.
Co do jakości i trwałości póki co nie mam zastrzeżeń (tfu, tfu ;P ). Wymieniałem 2 lata temu.
Cena też myślę dobra
Co do jakości i trwałości póki co nie mam zastrzeżeń (tfu, tfu ;P ). Wymieniałem 2 lata temu.
Cena też myślę dobra
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Znalazłem tą NRF tak jak piszesz z uszczelkami za 74 euro czarną
https://www.ebay.de/itm/NRF-Kondensator ... SwRNFfClZG
https://www.ebay.de/itm/NRF-Kondensator ... SwRNFfClZG
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Insignia dziadziol6
Mam ten właśnie model Cenowo podobnie płaciłem - 307 zł, ale to te 2 lata temu.
Przy wymianie trzeba jedynie ramkę plastikową przełożyć ze starej (żadna większa filozofia), ale to chyba we wszystkich tak będzie
Przy wymianie trzeba jedynie ramkę plastikową przełożyć ze starej (żadna większa filozofia), ale to chyba we wszystkich tak będzie
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Kupiłem teraz tylko czekać na przesyłkę.Rozumiem że teraz odkręcić rurki od starej chłodnicy zdemontować starą chłodnice i zamontować nową i jechać na nabicie układu.Ile czynnika wejdzie do pustego układu?? 600??
-
- Klubowicz
- Posty: 1870
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Insignia dziadziol6
Jest nalepka na pasie przednim, 600g jak mnie pamięć nie myli. Możesz też podjechać przed wymianą odciągnąć czynnik, może jeszcze coś zostało.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Insignia dziadziol6
Sama wymiana tak jak piszesz Oprocz tego jeszcze zderzak oczywiście Nie trzeba go całego ściągać - wystarczy odstawić. Ściąganie całego wiąże się głównie z płynem do spryskiwaczy - chyba, że nie masz tych w lampach to nie będzie miało znaczenia
Na naklejce jest 600g R134a. A ile wejdzie - tyle ile nastawią na maszynie Ja robiłem tak, że przed zakładaniem nowego skraplacza pojechałem spuścić czynnik, dostałem wydruk ile odciągnęli, po wymianie pojechałem do nich znów, napełnili, popatrzyli na kartkę i zapłaciłem za różnicę. Przy czym u mnie tego co spuścili było niewiele, bo była nieszczelność w skraplaczu
Ostatnio spuszczałem cały czynnik z układu i wyszło że po tych 2 latach zostało 430 g. Napełniane i spuszczane na tej samej stacji
Na naklejce jest 600g R134a. A ile wejdzie - tyle ile nastawią na maszynie Ja robiłem tak, że przed zakładaniem nowego skraplacza pojechałem spuścić czynnik, dostałem wydruk ile odciągnęli, po wymianie pojechałem do nich znów, napełnili, popatrzyli na kartkę i zapłaciłem za różnicę. Przy czym u mnie tego co spuścili było niewiele, bo była nieszczelność w skraplaczu
Ostatnio spuszczałem cały czynnik z układu i wyszło że po tych 2 latach zostało 430 g. Napełniane i spuszczane na tej samej stacji
Ostatnio zmieniony 24 lip 2020, o 11:50 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Insignia dziadziol6
U mnie klima jest szczelna, skutecznie chłodziła, a odciągnęli 410g czynnika. Widocznie przez kilka lat mimo wszystko powoli ubywało przez połączenia, zaworki itp.
Uzupełnili 600g za co zapłaciłem 150 zł.
Uzupełnili 600g za co zapłaciłem 150 zł.
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Dzięki Panowie czekam na paczkę. Raczej u mnie już nic nie ma tak że wymienię chłodnicę i pojadę nabić do pełna. Zderzak już wielokrotnie ściągałem tak że dla mnie to 5 minut roboty .Oby obyło się na wymianie tylko chłodnicy,nie wiadomo jak kompresor jak by nie patrzeć nieszczelność miałem już dłuższy czas. A jak wygląda sprawa z wymianą oleju ?wymieniane to jest lub uzupełniane w trakcie nabijania czynnika czy to całkiem inna operacja?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Insignia dziadziol6
W trakcie napełniania czynnikiem uzupełniany jest również olej.
Z kompresorem nic się nie stało, bo przy spadku ilości czynnika, w pewnym momencie komputer rozłącza kompresor na stałe.
Kilka osób z forum pisało, że nagle przestała chłodzić klima. Przy uzupełnieniu okazało się, że nie ma czynnika lub jest go bardzo mało dlatego kompresor się rozłączył.
Z kompresorem nic się nie stało, bo przy spadku ilości czynnika, w pewnym momencie komputer rozłącza kompresor na stałe.
Kilka osób z forum pisało, że nagle przestała chłodzić klima. Przy uzupełnieniu okazało się, że nie ma czynnika lub jest go bardzo mało dlatego kompresor się rozłączył.
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Ok dzięki.Nadal czekam na paczkę powinna w środę dotrzeć .Zaraz zabiorę się za montaż. i jadę na napełnienie, zobaczymy co z tego wyjdzie.Czyli muszę liczyć że wejdzie około 600g czynnika czyli wyjdzie trochę drożej .
Paczka dotarła wizualnie nowa wygląda na delikatniejszą niż ta którą mam w samochodzie.Nowa jest o pół cm niższa i krudsza od starej.Powiedzcie mi jeszcze z jaką siłą dokręcić przewody do chłodnicy?Jestem już w trakcie montażu do samochodu.
Paczka dotarła wizualnie nowa wygląda na delikatniejszą niż ta którą mam w samochodzie.Nowa jest o pół cm niższa i krudsza od starej.Powiedzcie mi jeszcze z jaką siłą dokręcić przewody do chłodnicy?Jestem już w trakcie montażu do samochodu.
Ostatnio zmieniony 1 sie 2020, o 09:52 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Chłodnica wymieniona opanowane w godzinkę. Żadnych problemów nie było. Pojechałem sprawdzili szczelność układu maszyna odessała resztki których prawie nic nie było. Układ napełniony
Olej w sprężarce wymieniony.Teraz mam chłodzik w kabinie.Jedno co zauważyłem to to że nowa chłodnica jest na długość i szerokość mniejsza od oryginału o 0.5cm.
Dzięki bardzo za pomoc panowie.
URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/f9b98e695d19a971][/URL]
URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/77bef74961cceec6][/URL]
URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/673afdd2bb3b2896][/URL]
Olej w sprężarce wymieniony.Teraz mam chłodzik w kabinie.Jedno co zauważyłem to to że nowa chłodnica jest na długość i szerokość mniejsza od oryginału o 0.5cm.
Dzięki bardzo za pomoc panowie.
URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/f9b98e695d19a971][/URL]
URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/77bef74961cceec6][/URL]
URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/673afdd2bb3b2896][/URL]
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Witam
Oj od ostatniej aktualizacji mojego tematu minęło upss 3 lata
7 letnią przygodę z moją srebrzanką czas zakończyć. Auto służyło mi bardzo dobrze bez większych awari ale mniejsze się zdarzały
Przy zakupie miała 125 tysięcy obecnie 278 tysiecy .Niestety w tamtym miesiącu w drodze powrotnej od córki niestety z komory silnika były słyszalne stuki .Powrót do domu lawetą Nie jestem pewien czy to z silnika czy rozleciał się dwumas .Trzech mechaników podczas odłuchu stwierdziło ż to dwumas a ja i inny mechanik stawialiśmy początkowo że to słychać coś w silniku .Decyzja zapadła auto idzie na sprzedaż może ktoś sobie to ogarnie lub rozbierze na częsci. Gdyby ktoś był zainteresowany to piszcie
Wstawię Wam tu link do krótkiego filmiku z pracy silnika .Jestem ciekawy jakie będą Wasze przypuszczenia
https://youtu.be/FKH_9Gfd_F8
Nadszedł czas na poszukiwania następcy, dużo aut testowałem różnych producentów. Stwierdziłem ze 5 opli które dotychczasz miałem wystarczy i czas zmienić markę.
Następca już kupiony nie nowy ale w miarę młoda używka odbiór za tydzień wtedy też się pochwalę i poczytamy waszych komentaży.
Oj od ostatniej aktualizacji mojego tematu minęło upss 3 lata
7 letnią przygodę z moją srebrzanką czas zakończyć. Auto służyło mi bardzo dobrze bez większych awari ale mniejsze się zdarzały
Przy zakupie miała 125 tysięcy obecnie 278 tysiecy .Niestety w tamtym miesiącu w drodze powrotnej od córki niestety z komory silnika były słyszalne stuki .Powrót do domu lawetą Nie jestem pewien czy to z silnika czy rozleciał się dwumas .Trzech mechaników podczas odłuchu stwierdziło ż to dwumas a ja i inny mechanik stawialiśmy początkowo że to słychać coś w silniku .Decyzja zapadła auto idzie na sprzedaż może ktoś sobie to ogarnie lub rozbierze na częsci. Gdyby ktoś był zainteresowany to piszcie
Wstawię Wam tu link do krótkiego filmiku z pracy silnika .Jestem ciekawy jakie będą Wasze przypuszczenia
https://youtu.be/FKH_9Gfd_F8
Nadszedł czas na poszukiwania następcy, dużo aut testowałem różnych producentów. Stwierdziłem ze 5 opli które dotychczasz miałem wystarczy i czas zmienić markę.
Następca już kupiony nie nowy ale w miarę młoda używka odbiór za tydzień wtedy też się pochwalę i poczytamy waszych komentaży.
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Insignia dziadziol6
Następca już jakiś czas temu kupiony .
Jest nowy temat na moim koncie .
Kończę z wpisami tutaj ale może ktoś jeszcze coś wyczyta pożytecznego z tego tematu.
Jest nowy temat na moim koncie .
Kończę z wpisami tutaj ale może ktoś jeszcze coś wyczyta pożytecznego z tego tematu.