--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wyciek na chłodniczce oleju

Awatar użytkownika
fafko
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 10 wrz 2017, o 20:15
Auto: Insignia HB automat
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Gliwice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: fafko » 23 maja 2019, o 22:06

Koledzy, jaki zamiennik chłodniczki oleju polecacie? Albo jakich unikać? Macie jakieś doświadczenia po wymianie?

Wysłane z mojego ONE E1003 przy użyciu Tapatalka


sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: sychie » 24 maja 2019, o 21:32

mi ori uszczelki z ASO za 60zł też ciekną. to chyba tak ma być :(

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: supi » 25 maja 2019, o 09:55

To nie ma tak być. Ja trzy lata z tematem się męczyłem. Było spocone wokół podstawy i po stronie rozrządu. Pasek suchy. Jak wiedziałem że będę mieć dłuższe wyjazdy wakacyjne trzeba było zrobić porządek. W warsztacie wymienili komplet uszczelek chlodniczki z kompletu zamienników , uszczelkę smoka i te od bodajże odmy chyba. Było sucho. Zrobiłem kilka tysięcy w temp powyżej 30 stopni i okazało się, że znów poci się. Przy okazji mechanicy stwierdzili, że przedni simering trzeba wymienić, choć moim zdaniem wyglądało to bardziej na pocenie się tej półokrągłej uszczelki pompy oleju. Nadmieniam iż zestaw uszczelek co mi założono to te i vitonu co wypełniają całe rowki i są bez uszu. Na pocenie machnąłem ręką. Jednak teraz znów czeka mnie traska, więc oglądałem dokładnie silnik i moim zdaniem problem tkwi w dwóch uszczelkach podstawy tj. między blokiem a podstawą. Zatem 60zł wydane i godzinka w kanele spędzona pozwoliła wymienić te uszczelki. Nic nie czyściłem obok podstawy. Przez pewniej czas jakby się znów lało, więc ręce opadły. Natomiast po pewnym czasie przestało i do dziś spokój. Przejechane koło 700km. Co warto zauważyć koło rozrządu też robi się sucho. Zatem można powiedzieć, że jak ciekną te uszczelki to olej ubrudził prawie cały bok silnika, sprawia że jest wrażenie, że i chodniczka oleju na dole w miejscu łączenia jakby przepuszczała, a także sugeruje, że simering wału puszcza. Uszczelki fabryczne jednak chyba są lepsze, choć nie wiem na ile znów będzie spokój :)

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka



Co do zamiennika to chyba te trochę droższe markowe tj. znane z produkcji chłodnic. Nazwa mi umknęła, ale są po ok 300zł. Uszczelki te z uszami w komplecie. Na allegro widziałem.

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: sychie » 31 lip 2019, o 10:19

testował ktoś ten zamiennik? https://allegro.pl/oferta/uszczelka-chl ... 8108883633
zastanawiam się czy dać zamiennik czy silikon jak niektórzy piszą.

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: supi » 10 sie 2019, o 18:42

Jak miałbym teraz uszczelniać, to właśnie taką bym założył. One są w kompletach z chłodniczkami.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


don

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: don » 11 wrz 2019, o 14:17

...
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2019, o 14:20 przez don, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: dare50 » 11 wrz 2019, o 14:19

Kolego to nie ten temat , pisz we właściwym temacie , tu jest chłodniczka oleju nie EGR , we właściwym jest wszystko opisane

don

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: don » 11 wrz 2019, o 14:20

osz ty za duzo dzieki
Ostatnio zmieniony 14 paź 2019, o 20:27 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

moleks
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 12 paź 2019, o 13:55
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: moleks » 14 paź 2019, o 17:56

Witam.Mój pierwszy post.Mam też problem z tą chłodniczką.Wsadził ktoś coś takiego.Cena atrakcyjna.
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-ole ... 7517974110

omegarules
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
Auto: Opel Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: omegarules » 14 paź 2019, o 21:32

Ok, pomyślałem, że napiszę - bo przypadkiem odkryłem coś ciekawego - otóż występują co najmniej dwa rodzaje chłodniczek oleju - różnią się "grubością" chłodnicy - jak i rowka na uszczelkę - porównując obie chłodniczki i uszczelki (obie ori, ale z innych lat produkcji) - widoczna była różnica ok 2mm w grubości obu uszczelek... Więc taka rada - jeśli ktoś już się decyduje na wymianę uszczelki to sprawdzić dwa razy - lub zakupić nowy komplet podstawa + uszczelka + chłodniczka.

Awatar użytkownika
kubass22
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 8 sie 2019, o 18:39
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Sierpc / Eastbourne
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: kubass22 » 10 sty 2020, o 20:58

Witam, dopadło i mnie :( dzisiaj byłem ustawić zbierzność, i dopatrzyłem się wycieku z chłodnicy
Obrazek
mam kilka pytań, czy da radę zdemontować podstawę filtra bez kanału ? np. na najazdach ?
czy ktoś montował te uszczelki? :
https://allegro.pl/oferta/uszczelki-chl ... 6BG5A6FYeY

czamil
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 25 wrz 2016, o 18:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: czamil » 6 lut 2020, o 22:50

Możesz zdemontować nawet od góry. Uważaj tylko na te plastikowe przewody od płynu chłodniczego by nie połamać.

Awatar użytkownika
Sebuś
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 17:04
Auto: Insignia ST EcoFLEX
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2010
Miasto: Czerwionka-Leszczyny
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: Sebuś » 1 lip 2020, o 02:09

Zauważyłem u siebie wyciek z podobnego miejsca, czy to aby na pewno leje spod chłodnicy oleju?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

bob_dg
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: bob_dg » 1 lip 2020, o 15:40

Wymyj dokładnie i sprawdź za parę dni. Możliwe że przy wymianie filtra zostało nachlapane

Awatar użytkownika
kubass22
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 8 sie 2019, o 18:39
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Sierpc / Eastbourne
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: kubass22 » 2 lip 2020, o 22:36

Witam, koledzy pomóżcie bo już ręce opadają , ok rok temu zauważyłem wyciek spod chłodnicy oleju, kupiłem komplet uszczelek zamienniki z vitonu, zrobiłem 10tys i znowu leje :( wymieniając uszczelkę smoka zdemontowałem podstawę i zamontowałem ori uszczelki kupione w ASO, nadal leje , wydaje mi się że spod łączenia bloku z podstawą filtra, kapie na czujnik oleju i tak dalej, nie wiem co jeszcze mogę zrobić ? miał ktoś podobną sytuację , po tygodniu cały spód w oleju :(

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

moleks
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 12 paź 2019, o 13:55
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: moleks » 3 lip 2020, o 05:55

Sprawdź czy w podstawie chłodniczymi nie ma wżerów.Jezeli są to wymiana uszczelek nic nie da.Umnie były ledwo wyczuwalne.Wymienilem na nową. Problem z głowy

Awatar użytkownika
kubass22
Forumowicz
Posty: 87
Rejestracja: 8 sie 2019, o 18:39
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Sierpc / Eastbourne
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: kubass22 » 12 lip 2020, o 21:07

2 dni po wymianie całej podstawy filtra , oryginalna GM, wyciek między blokiem a podstawą filtra zniknął za to takie kwiatki :(
to się nazywa mieć pecha, coraz bardziej nienawidzę tego auta, wyjąłem dzisiaj czujnik ciśnienia oleju bo chyba z niego leciało , uszczelniłem ale ten wyciek to raczej z pod oringa wewnątrz chłodniczki :( co myślicie ?

Obrazek

Obrazek

Robakkk
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: Robakkk » 13 lip 2020, o 11:17

U mnie,tyle,że w A28NET, podobne kwiatki były z uszczelnienia oringiem rurki bagnetu oleju.
Nie wiem,jak to wygląda u Was,ale może warto zweryfikować.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: dare50 » 13 lip 2020, o 11:30

U nas jest z drugiej strony silnika ;)

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wyciek na chłodniczce oleju

Post autor: Bartol » 13 lip 2020, o 13:54

Wg mnie to wynik błędów montażowych. Wymieniałem chłodniczkę w 1.8 i wepchnąłem podobną rurkę z o-ringiem w chłodniczkę. Na szczęście coś mnie podkusiło i wysunąłem ją w celu oględzin. Moim oczom ukazał się uszczerbiony, dopiero założony nowy o-ring, mimo że dużej siły nie użyłem.
Wymieniłem na nowy, ale przed połączeniem elementów zwilżyłem go płynem chłodniczym, po drugie wkładając delikatnie obracałem rurką.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”