--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Smartny
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 14 paź 2018, o 13:43
Auto: Opel INSIGNIA
Kod silnika: B16SHL
Rok produkcji: 2014
Miasto: Opole
Otrzymał  piwo: 1 raz

Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: Smartny » 18 lut 2019, o 21:58

Mam pytanie. Od 2 dni mam problem z dziwnym odgłosem z silnika. Na początku myślałem, że to pasek, ale po zrzuceniu dalej piszczy. Załączam filmik. Czy pokrywa do wymiany?


Awatar użytkownika
Smartny
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 14 paź 2018, o 13:43
Auto: Opel INSIGNIA
Kod silnika: B16SHL
Rok produkcji: 2014
Miasto: Opole
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: Smartny » 21 lut 2019, o 09:55

Info dla wszystkich. Pokrywa zaworów jednak do wymiany, Numer części 555 96 087.

awid116
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 27 kwie 2019, o 20:31
Auto: Insignia
Rok produkcji: 2014
Miasto: Włoszczowa

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: awid116 » 28 kwie 2019, o 08:36

Jaki koszt. Mam to samo.

awid116
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 27 kwie 2019, o 20:31
Auto: Insignia
Rok produkcji: 2014
Miasto: Włoszczowa

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: awid116 » 6 maja 2019, o 18:15

Pokrywa zaworów 1640 zł plus 200 robocizna

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: Blest » 11 maja 2019, o 09:24

Widać efekty coraz mniejszych pojemności aut i wzrostu mocny.

dkooo
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 21 sie 2019, o 11:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Skórzewo

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: dkooo » 22 paź 2019, o 14:49

Małe pytanko, masz namiar na tą pokrywę za 1600? U mnie wycenili na 1800.

TomekW
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 4 gru 2019, o 21:12
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: TomekW » 4 gru 2019, o 23:59

Witam

Opel Insignia 2.0T 4x4 Automat 110tyś km 2010 rok

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu dziwnego dźwięku, który dochodzi z silnika i jest słyszalny w okolicy paska.
Dźwięk jednostajny ciągły coś ala buczenie lub pracujący kompresor,

Po dłuższych obserwacjach wygląda to następująco:

Hałas pojawia się tylko na rozgrzanym silniku (na zimnym nie występuje)
Hałas występuje tylko na wolnych obrotach tj z odpuszczonym gazem - minimalne dodanie gazu powoduje że hałas znika.
(raczej znika a nie jest zagłuszany przez silnik)

Występuje podczas postoju jak i jazdy.

Po zdjęciu paska hałas nadal występuje.

Proszę o wskazówki co to może być i ewentualnie jak to można zweryfikować?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: dokia » 5 gru 2019, o 00:18

A jaki pasek masz na myśli? Bo ten silnik jest na łańcuchu. A turbinę sprawdzałeś? I zawór tuż przed nią? Może też być dziura w rurze turbo lub rozszczelniony zbiornik podciśnienia turbiny jak u mnie było. Nie masz kontrolki check engine na blacie? Sprawdzałeś jakąś aplikacją czy masz jakieś błędy? To może być też już rozrząd do wymiany. Jaki przebieg ma te auto? Był kiedyś wymieniany rozrząd? I pisać powinieneś te pytanie w temacie 2,0turbo, bo tu nie wszyscy posiadający ten silnik znajdą.
Radio 357 :)

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: Bartol » 5 gru 2019, o 00:27

Występuje tylko na wolnych obrotach... w trakcie postoju są to obroty jałowe, a jakie to są wolne w trakcie jazdy z odpuszczonym gazem?
Druga sprawa, że w niewłaściwym temacie nie ma co robić bałaganu.

TomekW
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 4 gru 2019, o 21:12
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: TomekW » 5 gru 2019, o 00:42

Przebieg 110tys
Łancuch nie byl wymieniany.
Mialem na myśli halas z okolicy paska klinowego.

Wystepuje tylko na obrotach jalowych i podczas jazdy z calkowicie odpuszczonym gazem jak obroty spadna do minimum.

Nie ma żadnych błedów. Po podłączeniu komputera też nic nie pokazuje.

Najdziwniejsze dla mnie jest to, że dopiero na rozgrzanym silniku pojawia sie halas.

Nie brałem pod uwage problemów z turbiną bo wystepuje to tylko na bardzo niskich obrotach jak turbina nie pracuje.
Ale moge się mylić. Jak to moge zweryfikować?

Sorry za pisanie w innym temacie ale jako nowy nie mam możliwosci tworzenia postów wiec napisalem w najbardziej pasującym tematycznie.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: dokia » 5 gru 2019, o 07:01

To że turbina startuje przy 2400 obrotów dopiero, to nie znaczy że dopiero wtedy układ zaczyna powietrze pod nią tłoczyć. Wszystko jest przygotowane wcześniej przez auto na wypadek twojego przygazowania. W końcu to automat. Tylko zawór puszcza dopiero przy tych 2400 zapoczątkowując jej start. Ja bym sprawdziła pod kątem nieszczelności. Ja miałam nie na rurze turbo a na zbiorniku podciśnienia. A jak rura turbo nieszczelna to piszczy i syczy na postoju. Sprawdź czy ona się nie poci.

PS. Jako "donosiciel porządkowy od bałaganu tematycznego" już zgłosiłam prośbę o przeniesienie twoich i naszych wpisów do tematu właściwego, więc jak moderator wstanie to może tak zrobi 🙃🤗
Radio 357 :)

fenins
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 27 paź 2019, o 20:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Katowice

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: fenins » 8 gru 2019, o 20:18

Na mnie też trafiła ta wspaniała orkiestra...
Diagnoza - zapchana odma ale jak kolega wyżej napisał element dostępny tylko w całości - kompletna pokrywa zaworów.
Ponadto pojawiał mi się sporadycznie checz engine wskazujący na jakieś problemy z przepływomierzem. Myślałem, że mogło być to powiązane z pokrywą ale po wymianie checz znowu wyskoczył.
Zastanawiam się nad wydaniem kolejnych kilkuset złotych na nowy przepływomierz - może macie jakieś inne rady ?

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: Bartol » 8 gru 2019, o 20:51

Porównaj z innymi użytkownikami wartości przepływomierza na jałowym biegu, ale najpierw obejrzyj układ dolotowy i sprawdź czy nie jest rozszczelniony.

PanFranio
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 30 maja 2020, o 21:29
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2016
Miasto: Szczecin

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: PanFranio » 4 cze 2020, o 01:00

Przyczyną kolego jest uszkodzona odma w pokrywie zaworów Koszt nowej 1700 zł .Ja swoją regenerowałem 2 lata temu w firmie MOTRONIC w Kunowie ogłaszają się na alegro koszt niecałe 500 zł narazie zrobione 60 tyś km i jest dobrze,

TomekW
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 4 gru 2019, o 21:12
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: TomekW » 30 cze 2020, o 23:02

Po jakimś czasie udało mi się rozwiązać problem.
Było sporo sporo sprawdzania 2 mechaników rozłożyło ręce.

Dopiero trzeci stetoskopem zdiagnozował usterkę ale też nie był tak na 100% przekonany .

Uszkodzona pompa wody,
która zaczynała hałasować dopiero jak się silnik rozgrzał, coś się rozszerzało od ciepła i wtedy ponoć wirnik zaczynał się ślizgać się na wałku czy coś takiego o ile dobrze pamiętam.

Wymiana pompy w 100% rozwiązała problem






TomekW pisze:
4 gru 2019, o 23:59
Witam

Opel Insignia 2.0T 4x4 Automat 110tyś km 2010 rok

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu dziwnego dźwięku, który dochodzi z silnika i jest słyszalny w okolicy paska.
Dźwięk jednostajny ciągły coś ala buczenie lub pracujący kompresor,

Po dłuższych obserwacjach wygląda to następująco:

Hałas pojawia się tylko na rozgrzanym silniku (na zimnym nie występuje)
Hałas występuje tylko na wolnych obrotach tj z odpuszczonym gazem - minimalne dodanie gazu powoduje że hałas znika.
(raczej znika a nie jest zagłuszany przez silnik)

Występuje podczas postoju jak i jazdy.

Po zdjęciu paska hałas nadal występuje.

Proszę o wskazówki co to może być i ewentualnie jak to można zweryfikować?

Jasik
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 10 kwie 2015, o 10:06
Auto: Insignia 1.6 2016
Kod silnika: B16SHL
Rok produkcji: 2016
Miasto: Nowy Dwór Mazowecki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: Jasik » 8 lip 2023, o 09:39

Hej,
Mam pytanko. Możecie zerknąć na ten film:

https://youtu.be/nqJyo-FEEuw

Pokrywa do wymiany bo uszkodzona odma ? Na ciepłym silniku przy dodawaniu gazu i puszczeniu piszczy. Po zdjęciu paska klinowego i odpaleniu tak na chwilę objawy takie same - piszczy.

dedevil
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 2 sty 2021, o 11:00
Auto: Insignia
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Włocławek
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Piszczenie silnika 1.6 SIDI 170KM polift

Post autor: dedevil » 23 lip 2023, o 00:00

Tak wygląda na to że masz uszkodzoną odmę.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”