--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Niespecjalnie mi to wyjaśniło różnice w ciśnieniach pomiędzy P a N
Co do używania mojego "sposobu" - nie robię tego zawsze, ale jak mi się już nie chce trzymać nogi na hamulcu (najczęściej jak jest długa kolejka na McDrive ) albo jak wiem, że światła będą długie.
A odnośnie parkowania to Twój sposób @wassermann nie jest zły, ale jak dla mnie za dużo kombinowania. Ja po zatrzymaniu auta, trzymając nogę na hamulcu, zaciągam ręczny (jeśli jest duża góra, to czasami dwa razy żeby go dociągnęło - słychać to), wrzucam na P i dopiero puszczam nożny. Nie zauważyłem problemów z ruszaniem auta czy nigdy nie poczułem "opierania się" auta na blokadzie skrzyni. Inna sprawa, że nie mam wielu okazji robienia tego na większych wzniesieniach.
Co do używania mojego "sposobu" - nie robię tego zawsze, ale jak mi się już nie chce trzymać nogi na hamulcu (najczęściej jak jest długa kolejka na McDrive ) albo jak wiem, że światła będą długie.
A odnośnie parkowania to Twój sposób @wassermann nie jest zły, ale jak dla mnie za dużo kombinowania. Ja po zatrzymaniu auta, trzymając nogę na hamulcu, zaciągam ręczny (jeśli jest duża góra, to czasami dwa razy żeby go dociągnęło - słychać to), wrzucam na P i dopiero puszczam nożny. Nie zauważyłem problemów z ruszaniem auta czy nigdy nie poczułem "opierania się" auta na blokadzie skrzyni. Inna sprawa, że nie mam wielu okazji robienia tego na większych wzniesieniach.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
W P jest dodatkowo blokada skrzyni (to co pisze @wassermann). Z tego co znalazłem, to w N skrzynia nie jest chłodzona, czy w P jest chłodzona, to nie wiem (przypuszczam, że jest tak samo jak w N). Jakiś spec od naprawy/funkcjonowania automatów by się przydał.
Osobiście po zaparkowaniu trzymając hamulec wrzucam P i zaciągam ręczny, też nigdy nie było problemów z wrzuceniem potem R albo D.
Osobiście po zaparkowaniu trzymając hamulec wrzucam P i zaciągam ręczny, też nigdy nie było problemów z wrzuceniem potem R albo D.
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Jaki model skrzyni "siedzi" w Insigni B? Chodzi mi o 8 biegowy automat w 2.0 170KM. Zna ktoś sprawdzonych ludzi, co na Śląsku wymienią olej dynamicznie w tej skrzyni?
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Ja robiłem dynamicznie tutaj w AF40, Ty masz chyba AF50-8, z tego co znalazłem też produkcji Aisin'a. Najtańsi nie są, ktoś w wątku o AF40 wspominał o firmie z Gliwic, gdzie było kilka stówek taniej.
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Nie jestem pewien, ale z tego co wyczytałem w Internetach to siedzi tam Aisin TG-81 SC... występująca w Volvo także.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
To jest chyba to samo co AF-50-8. Tak samo jak AF-40 to to samo co TF-80SC
Oczywiście konstrukcyjnie - elektronicznie (sterowanie) może się różnić.
Oczywiście konstrukcyjnie - elektronicznie (sterowanie) może się różnić.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Klubowicz
- Posty: 1861
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Teraz znalazłem, że to jest skrzynia Aisin z rodziny AW F8FXX: AW F8F35 - 350Nm, AW F8F45 - 480Nm. A producenci aut nazywają ją sobie po swojemu, w Volvo jest to TG-81SC, Oplu AF50-8, a Cadillacu AWF8F35, BMW, Lexus, Peugeot czy VW pewnie też mają swoje indywidualne oznaczenia.
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Czyli trochę zapasu na "chipa" powinna mieć...xul pisze: edit.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2020, o 18:15 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 kwie 2020, o 14:31
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kalisz
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Mam insgnie 2018 z automatem mam problem ze czasem komputer wyświetla komunikat przesuń dźwignie zmiany biegów na p chociaż lewarek jest zaciągnięty w warsztacie regulowali Linkę i dalej jest to samo
Dodano po 2 minutach 6 sekundach:
Pomocy
Dodano po 2 minutach 6 sekundach:
Pomocy
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
@andrewkr
Na forum insigniaklub.pl jeden z użytkowników miał taki sam problem. Poszukaj pod hasłem "wybierak", "selektor", "pozycjoner".
M.
Na forum insigniaklub.pl jeden z użytkowników miał taki sam problem. Poszukaj pod hasłem "wybierak", "selektor", "pozycjoner".
M.
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Dzisiaj się dowiedziałem (w jednym z serwisów skrzyń automatycznych), że jeśli samochód przejechał 120000km bez zmiany oleju w skrzyni zalecają wymianę statyczną - po dynamiczniej mogą zacząć się problemy (wypłukanie nagarów itp.). Co robić?
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
wymień statycznie i się nie przejmuj. Jak chcesz się lepiej czuć, wymień 2-3 razy z przerwami po kilka dni. Przy metodzie statycznej schodzi tylko część oleju, wymiana kilkukrotna skutkuje wymianą prawie całego oleju. Tyle, że to kosztowna sprawa.
Ja na Twoim miejscu wymieniłbym metodą statyczną i jeździł dalej. Skrzynia na pewno się nie zepsuje Kolejną wymianę zrób za to szybciej, jak Cię najdzie i będzie wolna kasa
Ja na Twoim miejscu wymieniłbym metodą statyczną i jeździł dalej. Skrzynia na pewno się nie zepsuje Kolejną wymianę zrób za to szybciej, jak Cię najdzie i będzie wolna kasa
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
mam to samo i też szukam innego rozwiązania jak wymiana selektora.
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Też mnie to czeka (u mnie 95.000km) i z ciekawości podzwoniłem po paru serwisach, w tym do tego z filmiku Krisa i każdy mówi to samo - jeśli nie ma 200.000 km przejechanych to spokojnie można robić dynamiczną i nic się nie podzieje...
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 17 kwie 2020, o 14:31
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kalisz
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Właśnie serwis wymienił mi ten separator ciekawy jestem czy ten element się często psuje
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Obstawiamy, kiedy u mnie będzie to samo? Auto ma 2 lata od tego, gdy zjechało z taśmy, więc pora na "zaprogramowane usterki" Głupia nie wie, że przedłużyłem jej gwarancję do 5 lat
Mimo małego przebiegu wajcha była przekładana często, bo auto większość czasu spędza w mieście i jeździ na krótkich odcinkach. No i wczoraj informacja od żony - że na początku jazdy poczuła dziwny zapach jakby coś się sfajczyło, a na zewnątrz nic nie wskazywało na zadymienie. Do tego zaraz odkryła, że plastik obudowy lewarka skrzyni jest nienaturalnie ciepły - nigdy go umyślnie nie macałem (ślady paluchów!) ale raczej nigdy sam z siebie się nie nagrzewał. Ciekawe co wyjdzie. Poza tym normalnie. Przekazałem info, żeby obserwowała komunikat o przestawieniu na P.
M.
Mimo małego przebiegu wajcha była przekładana często, bo auto większość czasu spędza w mieście i jeździ na krótkich odcinkach. No i wczoraj informacja od żony - że na początku jazdy poczuła dziwny zapach jakby coś się sfajczyło, a na zewnątrz nic nie wskazywało na zadymienie. Do tego zaraz odkryła, że plastik obudowy lewarka skrzyni jest nienaturalnie ciepły - nigdy go umyślnie nie macałem (ślady paluchów!) ale raczej nigdy sam z siebie się nie nagrzewał. Ciekawe co wyjdzie. Poza tym normalnie. Przekazałem info, żeby obserwowała komunikat o przestawieniu na P.
M.
-
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 5 razy
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Jaki separator?
Jestem tydzień po wymianie oleju w skrzyni metodą dynamiczną bez płukania układu przy przebiegu 124000km (po raz pierwszy). Olej czarny aczkolwiek klarowny. Zmian w jeździe żadnych.
Jestem tydzień po wymianie oleju w skrzyni metodą dynamiczną bez płukania układu przy przebiegu 124000km (po raz pierwszy). Olej czarny aczkolwiek klarowny. Zmian w jeździe żadnych.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 cze 2020, o 07:08
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Jastrzebie-Zdrój
Re: Skrzynia automatyczna AT8 w Insignia B
Witam
Mam problem z przełączaniem biegów w trybie D skrzynia bardzo przeciaga w górę nadmieniam że silnik B20DTR 210 diesel.
To samo w drugą stronę bardzo agresywnie redukuje po zdjęciu nogi z pedału gazu.
Jeszcze dodam nie wiem czy ma to coś wspolnego ale przy zmanie z P na D blokuje hamulce przedniej osi.
Miał ktoś taką sytuację
Mam problem z przełączaniem biegów w trybie D skrzynia bardzo przeciaga w górę nadmieniam że silnik B20DTR 210 diesel.
To samo w drugą stronę bardzo agresywnie redukuje po zdjęciu nogi z pedału gazu.
Jeszcze dodam nie wiem czy ma to coś wspolnego ale przy zmanie z P na D blokuje hamulce przedniej osi.
Miał ktoś taką sytuację