Witam , jak w temacie . Gdy auto odpalam na zimnym nie dymi , silnik pracuje normalnie, gdy tylko złapie temperatury zaczyna bardzo mocno dymić na szaro, głośna praca silnika na wyższych obrotach jakby nie wiem co, coś stuka w silnika tez po nagrzaniu. Na zimnym jeat idealnie. Kod błędu tylko dotyczący DPF.
Ktoś jakieś pomysły ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
2.0 CDTI A20DTH Dymi na biało po rozgrzaniu silnika
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: 2.0 CDTI A20DTH Dymi na biało po rozgrzaniu silnika
To na biało czy na szaro? Jak zapach spalin - słodki czy duszący-olejowy?
Jak na szaro to najprawdopodobniej silnik spala olej. Skąd on się bierze to trzeba poszukać. Może być z turbiny. z odmy, mogą puszczać pierścienie itd. Sprawdzałeś stan oleju?
Jak na biało to spala płyn chłodniczy. Przyczyny j.w. różne, od chłodniczki EGR do UPG. Jak stan płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym?
Jak na szaro to najprawdopodobniej silnik spala olej. Skąd on się bierze to trzeba poszukać. Może być z turbiny. z odmy, mogą puszczać pierścienie itd. Sprawdzałeś stan oleju?
Jak na biało to spala płyn chłodniczy. Przyczyny j.w. różne, od chłodniczki EGR do UPG. Jak stan płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym?
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 5 cze 2015, o 22:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI A20DTH Dymi na biało po rozgrzaniu silnika
Wszystko jest tak jak trzeba, płyn olej itd . No tak jak na zdjęciu, na biało bardziej i śmierdzi ropą. Ogólnie stuka na dole silnika i tez słyszę rytmiczne dzwonienie wiec chyba panewki grają . Silnik chyba do remontu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 9 mar 2020, o 19:36
- Auto: Insignia 2011,
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: 2.0 CDTI A20DTH Dymi na biało po rozgrzaniu silnika
Podepne się. Trochę złota łopata ale nie będę zakładał nowego wątku. Ostatnio kolega mnie nastraszył że moja Insignia dymi na niebiesko. Ja takiego dymienia nie zauważyłem, a przynajmniej nie przy odpalaniu na zimnym silniku. Podczas jazdy-wiadomo, nie widzę co się dzieje z tyłu. Jak więc mam sprawdzić czy rzeczywiście zaczęło dymić, zanim pojadę do mechanika? Da się jakoś wywołać niebieskie spaliny, czy po prostu jak się pojawi kolor to zostanie na cały czas? I jeszcze jakby ktoś się orientował ile kosztuje diagnoza usterki w Krakowie to całkiem byłbym wdzięczny
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: 2.0 CDTI A20DTH Dymi na biało po rozgrzaniu silnika
Zmieniasz się z kimś na auta i jedziesz za swoim autem i obserwujesz kolor spalin.