--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
Dobrze pisze że podnoszą na hamowni
Jak jest moc podnoszona to auto stoi bez kompa na hamowni
Jak jest moc podnoszona to auto stoi bez kompa na hamowni
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
https://youtu.be/TkCMJ3XL7xY?t=285 - Nowa opcja w Nowej ISI GSI - całkowita deaktywacja napędu na tył w celu oszczędzania paliwa...
BTW. z Tego co mi wiadomo - odłączenie napędu na tył pozwala na zaoszczędzeniu 15KW i obniżeniu o 36g/km emisji CO2
Wychodzi na to że 4x4 rabuje nam 20KM.
BTW. z Tego co mi wiadomo - odłączenie napędu na tył pozwala na zaoszczędzeniu 15KW i obniżeniu o 36g/km emisji CO2
Wychodzi na to że 4x4 rabuje nam 20KM.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
Kicha, to po co 4x4 w ogóle? Jestem spokojniejszy, że czuwa w odwodzie, bo jego rolą jest przede wszystkim poprawa stabilności w krytycznych, nagłych manewrach. Nie mówiąc o wyczuciu auta - to z 4x4 depnięte zachowuje się prawie jak RWD jeśli chodzi o balans. Ale czort, nie mój problem.
M.
M.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
Względna ekologia... a 508 ma mieć ponad 350 koni :/
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
Pomaga ale taką moc da się opanować w ośce. A mało kto tak przegina i taki mamy klimat i przepisy że 4x4 jest coraz mniej potrzebne.wassermann pisze: ↑16 sty 2020, o 17:21Kicha, to po co 4x4 w ogóle? Jestem spokojniejszy, że czuwa w odwodzie, bo jego rolą jest przede wszystkim poprawa stabilności w krytycznych, nagłych manewrach. Nie mówiąc o wyczuciu auta - to z 4x4 depnięte zachowuje się prawie jak RWD jeśli chodzi o balans.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
Nie chodzi o moc, ale o tor jazdy przy nagłych manewrach i generalnie znakomitą stabilność oraz kontrolę.
Oczywiście, 90% aut to ośki, ale skoro ktoś wybiera świadomie 4x4, to po kiego czorta mu taki przycisk? Żeby w chwili najważniejszej próby, nieprzewidywalnej, okazało się, że akurat miał wyłączone? Niech kupi FWD, nie będzie musiał sięgać do żadnego przycisku, a auto będzie lżejsze i tańsze.
Chyba że z tym przyciskiem to jakaś nadinterpretacja. Aczkolwiek na jednym z filmów z Genewy* z wnętrza Insi B FL (nie GSi) dostrzegłem dziwny układ przycisków, zamiast Tour i Sport był jeden pusty, a drugi "Mode". Może w miejscu pustego będzie on/off 4x4, a Mode będzie sekwencyjnie przełączał między trybami.
* edit: Brukseli
M.
Oczywiście, 90% aut to ośki, ale skoro ktoś wybiera świadomie 4x4, to po kiego czorta mu taki przycisk? Żeby w chwili najważniejszej próby, nieprzewidywalnej, okazało się, że akurat miał wyłączone? Niech kupi FWD, nie będzie musiał sięgać do żadnego przycisku, a auto będzie lżejsze i tańsze.
Chyba że z tym przyciskiem to jakaś nadinterpretacja. Aczkolwiek na jednym z filmów z Genewy* z wnętrza Insi B FL (nie GSi) dostrzegłem dziwny układ przycisków, zamiast Tour i Sport był jeden pusty, a drugi "Mode". Może w miejscu pustego będzie on/off 4x4, a Mode będzie sekwencyjnie przełączał między trybami.
* edit: Brukseli
M.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2020, o 11:46 przez wassermann, łącznie zmieniany 1 raz.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
Zgadzam się... znając życie czyt. użytkowników i -1l na 100km - Ten napęd będzie częściej "unicestwiony" Może zimą się przyda..
Pytanie po co pakowali do 230 konnego auta AWD jak na samej ośce miałby podobne parametry. Mogli zrobić FWD i było by git...
Pytanie po co pakowali do 230 konnego auta AWD jak na samej ośce miałby podobne parametry. Mogli zrobić FWD i było by git...
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
Bo sekundy to nie wszystko. Zakręty w 4x4 to naprawdę przyjemność. Albo szybkie włączenie się do ruchu ze skrętem 90 st. Kompletnie inne wrażenia.
To nie BMW 3 ani Giulia, żeby ośka (RWD) zapewniała balans masy 50:50 i świetnie prowadzenie. Insignia FWD to przynajmniej 60:40 i ciężki nos, nie tak jak w poprzednice, ale zawsze. Z 4x4 dostajesz inne auto. Poza tym marketing: topowa opcja bez 4x4 słabo by wyglądała z samym FWD, no i konkurencja to ma.
Ciekawe tylko czy „wyłączenie” obejmuje też wał napędowy, no bo skoro chcą oszczędzać, to powinni odłączać całość. W RR Evoque (też Twinster) tak właśnie zrobiono.
M.
To nie BMW 3 ani Giulia, żeby ośka (RWD) zapewniała balans masy 50:50 i świetnie prowadzenie. Insignia FWD to przynajmniej 60:40 i ciężki nos, nie tak jak w poprzednice, ale zawsze. Z 4x4 dostajesz inne auto. Poza tym marketing: topowa opcja bez 4x4 słabo by wyglądała z samym FWD, no i konkurencja to ma.
Ciekawe tylko czy „wyłączenie” obejmuje też wał napędowy, no bo skoro chcą oszczędzać, to powinni odłączać całość. W RR Evoque (też Twinster) tak właśnie zrobiono.
M.
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
Swoją drogą, mimo wszystko należą się brawa dla Opla, jako jedni z pierwszych homologowali większość floty w normie 6d na 2021.
Ku mojemu zdziwieniu... 2.0cdti chyba jednak odpadnie.
Ciekawe czy to powolny koniec z dieslami na rzecz hybryd.
Ku mojemu zdziwieniu... 2.0cdti chyba jednak odpadnie.
Ciekawe czy to powolny koniec z dieslami na rzecz hybryd.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
Czym się różni GSI MY2019 od MY 2020 ?
Czy asystent parkowania sam wszystko robi czy jak w A tylko pokazuje co robić?
Adaptacyjny tempomat rusza sam czy nie ?
Czy asystent parkowania sam wszystko robi czy jak w A tylko pokazuje co robić?
Adaptacyjny tempomat rusza sam czy nie ?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
Na pytanie o ukryte różnice nigdy odpowiedzi nie znalazłem. Faktem jest, że od połowy 2019 (czyli od wejścia MY2020) zunifikowano rozstaw śrub w felgach między GSi a resztą Insignii na 5x115. Wcześniej GSi miała 5x120, ponieważ celowo miała zastosowane inne piasty, a przy okazji na pewno także inne elementy zawieszenia i też półosie (bo to wiadomo z wywiadu z Volkerem Strycek z działu OPC). Skoro zrobili po czasie 5x115, to można się domyślać, że zastosowano więcej unifikacji, a więc "odkręcono" parę innych spraw, które dla GSi oryginalnie zostały celowo "polepszone". To tak na logikę, ale nikt nigdzie się nie chwali o co chodzi.
O asystencie i adaptacyjnym tempo niech wypowiedzą się inni. Tempo nie mam, zaś asystenta parkowania... Nigdy nie użyłem
Z drobiazgów, to od MY2020 wprowadzono w GSi seryjną ładowarkę indukcyjną, natomiast "płetwę rekina" zaczęto instalować czarną zamiast w kolorze nadwozia. W "moim" ASO z tego powodu klient, który się dowiedział o takim niuansie, popadł w irytację i salon mu ją lakierował Muszę zapamiętać, żeby też być bardziej wybrednym, choć pewnie ponownej okazji z Oplem mieć nie będę...
M.
O asystencie i adaptacyjnym tempo niech wypowiedzą się inni. Tempo nie mam, zaś asystenta parkowania... Nigdy nie użyłem
Z drobiazgów, to od MY2020 wprowadzono w GSi seryjną ładowarkę indukcyjną, natomiast "płetwę rekina" zaczęto instalować czarną zamiast w kolorze nadwozia. W "moim" ASO z tego powodu klient, który się dowiedział o takim niuansie, popadł w irytację i salon mu ją lakierował Muszę zapamiętać, żeby też być bardziej wybrednym, choć pewnie ponownej okazji z Oplem mieć nie będę...
M.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
Czyli teoretycznie 2019 lepiej się prowadzi ,bo ma dedykowane elementy.Pytanie jak z ewentualną dostępnością tych innych elementów.Ladowarka indukcyjna jest akurat w obu upatrzonych.
A zmiany w wyglądzie navi czy sofcie ?
A zmiany w wyglądzie navi czy sofcie ?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
"Niebieski" wystrój zegarów i okrągłe ikony na środkowym wyświetlaczu weszły już w MY2019 (od czerwca 2018 roku).
Co do prowadzenia pewnie różnicy i tak nie da się odczuć... Może pierwotne GSi miały po prostu potencjał na więcej. I tak przy 210 KM czy 260 KM nie jest on wykorzystany i rezerwy są na więcej.
Nie wiem jak w dieslu, ale w benzynie jest fajny program Sport w skrzyni tylko w GSi:
- nie zbija nigdy poniżej 2000 rpm,
- depnięcie hamulca wyzwala redukcję biegu - im gwałtowniejsze, tym silniej redukuje - po puszczeniu hamulca obroty zostają podbite tak do 2 sekund, można wówczas od razu depnąć gaz i nie czekać na redukcję, bo ta już się odbyła zawczasu, a jak nie depniesz gazu lub dasz go mało to po tych 2 sek. skrzynia przywróci niższe obroty.
M.
Co do prowadzenia pewnie różnicy i tak nie da się odczuć... Może pierwotne GSi miały po prostu potencjał na więcej. I tak przy 210 KM czy 260 KM nie jest on wykorzystany i rezerwy są na więcej.
Nie wiem jak w dieslu, ale w benzynie jest fajny program Sport w skrzyni tylko w GSi:
- nie zbija nigdy poniżej 2000 rpm,
- depnięcie hamulca wyzwala redukcję biegu - im gwałtowniejsze, tym silniej redukuje - po puszczeniu hamulca obroty zostają podbite tak do 2 sekund, można wówczas od razu depnąć gaz i nie czekać na redukcję, bo ta już się odbyła zawczasu, a jak nie depniesz gazu lub dasz go mało to po tych 2 sek. skrzynia przywróci niższe obroty.
M.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
Dzięki.Niestety to co na rynku dostępne to tylko diesle.Ale za to widziałem ,że robią na 240-250 koni i ponad 550 Nm
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
skrzynia podobno jest do 480Nm. Jeżeli tak, życzę powodzenia z tymi 550Nm
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
Formalnie AF50-8 jest skonstruowana na 480 Nm, ale robią na więcej.
Przede wszystkim jednak fabryczny program ma wiele ograniczeń i te 480 Nm i tak jest teoretyczne. W dieslu chyba też, ale w benzynie 2.0T max moc i moment są dostępne tylko przy przełożeniach II. V. i VI. Program skrzyni znosi takie limitery. Inna sprawa, że akurat na I. biegu (przełożenie aż 5.25:1) podanie max momentu jest niepotrzebne, bo to nie holownik ani spychacz
M.
Przede wszystkim jednak fabryczny program ma wiele ograniczeń i te 480 Nm i tak jest teoretyczne. W dieslu chyba też, ale w benzynie 2.0T max moc i moment są dostępne tylko przy przełożeniach II. V. i VI. Program skrzyni znosi takie limitery. Inna sprawa, że akurat na I. biegu (przełożenie aż 5.25:1) podanie max momentu jest niepotrzebne, bo to nie holownik ani spychacz
M.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
tylko w dieslu 210KM silnik oferuje 480Nm i jest to konstrukcyjny max skrzyni automatycznej. W pozostałych wersjach silnikowych tych Nm jest mniej i tam można kręcić do 480Nm
-
- Klubowicz
- Posty: 1870
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
AF40 dla benzyny ma 400 Nm (diesel 440-450 Nm), OPC fabrycznie powinno mieć 435 Nm. Myślę, że to co producent skrzyni podaje, to jest jego zabezpieczenie, a skrzynia zniesie trochę więcej.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM
Ja pisałem o dieslu.Ale czo to max skrzyni to nie wiem